Přejít na obsah

Neorigo radio


Doporučené příspěvky

záleží na tom jaký konektor máš z antény a jaký konektor do rádia..... podle toho ISO-ISO nebo DIN-ISO nebo ještě další...

J.

...no a prave nerozumim tomu prevodu. Omlouvam se pokud je to prilis hloupa otazka, ale ISO je u obou techto adapteru a muzu si vybrat ISO-ISO nebo ISO-DIN, takze se to lisi na jedne strane. Ted mi prave neni jasne, na ktere strane. Jde o pripojeni anteny? Snad to pisu srozumitelne.

Abych byl konkretni, tak uvadim, ze bych rad poridil neoriginalni radio do Octavie II 2010. Vim, ze jsem ve foru pro Fabie, ale snad mi to prominete. Novy vuz s pripravou pro radio. Zjistil jsem ze krome kastliku potrebuji jeste Anténní adaptér FAKRA+MOST konektor/DIN nebo Anténní adaptér FAKRA+MOST konektor/ISO. Nevim podle ceho vybrat spravny. Rekneme, ze bych poridil treba PIONEER DEH-4200SD. To jen jako priklad.

Diky.

Editováno: , autor: Melkor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle toho .... starý Oktávky a Fabie mají anténu podle normy ISO a na výstupu buď má adaptér ISO (Grundig Blaupunkt......) neb DIN (Panasonic Pioneer Sony Kenwood....) Nový Fabie Oktávky mají konektor normy FAKRA. a výstup zase podle rádia..... tato stránka Ti snad pomůže

http://www.stualarm.cz/kategorie/car-audio/anteny-adaptery-ant-kabely/antenni-napajeceseparatory/

Jo a u oktávky budeš mít pakárnu s napájením neb buď Ti bude hrát pořád nebo jen po klíčku OII totiž již nemá vyvedenej tzv. S-kontakt což je signál o tom že je odemčený volant, ale i na to snad existujou adaptéry které umí ten signál extrahovat z CAN infotaimentu

J.

Editováno: , autor: Jikra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem si jistej jestli u OII je tenhle vývod ze spínací skříňky dostatečně dimenzovanej na spínání hlavního napájení pro rádio.... tak možná přes relé.... nicméně se k tomu vývodu se dostat už může být pro někoho neúplně znalého pakárna :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Koupili jsme pulroku starou ojetou fabku bez radia, ale s pripravou pro neorig.radio. Koupili jsme si blaupunkt toronto 400 a po pripojeni do pripravy se objevili 2 následující problemy. 1) hraje pouze s klickem bez nej nejde zapnout (ackoliv by to podle navodu k radiu melo jit) a 2) po vytazení klicku se radio sice vypne, ale vzapeti zacne problikavat (jako by se chtelo zapnout a neslo mu to, hned vzápeti se zase vypinalo) po cca 1-2 vterinach. Cím by to mohlo byt? Nevite nekdo jak to vyresit? Asi zajet do servisu, aby by to zapojili oni? Nejsem zadnej elektroinstalacni odbornik. Jako zapojit dva kabely pripravy, ale vic asi ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No doporučuju nějakou osobou znalou zkontrolovat zapojení konektoru v autě, když jsi to koupil z druhé ruky, může to být všelijak zapojené....ono ikdyž je to orig z fabriky, můsí se udělat úprava zapojení toho konektoru, neb koncern nedodržuje normu ISO :aggressive:

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No doporučuju nějakou osobou znalou zkontrolovat zapojení konektoru v autě, když jsi to koupil z druhé ruky, může to být všelijak zapojené....ono ikdyž je to orig z fabriky, můsí se udělat úprava zapojení toho konektoru, neb koncern nedodržuje normu ISO :aggressive:

J.

Díky za odpoved. Takze to necham zapojit v servisu a bude (kdyz to nepujde spravne, muzu jim to hodit na hlavu a nemuzou remcat, ze se jim v tom clovek hrabal). Je to origos z fabriky (auto je referentak ze skodovky), takze zrejme blby koncernovy zapojeni :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžou se ukazovat, protože většinou neumějí komunikovat po CAN-bus sběrnici v koncernových autech VW. Koncernová originální rádia tuhle komunikaci v sobě mají, proto si taky "pokecají" s řídicí jednotkou palubní desky po zapnutí i po odpojení baterky a vymění se "pozdravy" v podobě kódu, který při novém připojení baterky už nemusíš zadávat - palubka ho "zadá" sama. Proto se taky musí při výměně rádia za jiné koncernové povolit vzájemné překódování VAGem - jinak nové nepůvodní (i když koncernové) rádio nemáš šanci "rozchodit". Nekoncernová = neoriginální rádia tuto komunikaci mají vestavěnou pouze výjimečně a většinou k tomu, aby se jejich parametry zobrazovaly na palubním displeji, potřebují ještě převodník, který jejich vlastní "vysílání do sběrnice" překóduje na komunikační protokol používaný v rámci koncernu VW.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj - mám roomstera a na něm neoriginální rádio. Rádio bohužel nedrželo paměť po vypnutí klíčku a tak jsem se po přečtení fora odhodlal prohodi kabely na redukci - černý za žlutý.. Po prohození a pokusu o zapnutí se rádio vůbec nezaplo. Až poté jsem si všimnul, že žlutý je označený jako + a černý za - (což tomu asi neudělalo moc dobře). :( .. Prohodil jsem to zpátky a rádio nejde zapnout vůbec. Zkontroloval jsem to a na ISO konektoru je pod proudem pouze stálé +, ale + po sepnutí klíčem je bez proudu i po otočení klíčkem. (když jsem tyto kabely spojil, tak rádio funguje, ale nevypíná se klíčkem, ale jen na rádiu).. Nevíte, čím by to mohlo být? .. Pojistku na skříni (č.pozice 50) jsem kontroloval a je v pořádku..

díky moc

Kamil

Editováno: , autor: kamikaut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... tak jsem se po přečtení fora odhodlal prohodi kabely na redukci - černý za žlutý .. Po prohození a pokusu o zapnutí se rádio vůbec nezaplo. Až poté jsem si všimnul, že žlutý je označený jako + a černý za - (což tomu asi neudělalo moc dobře). :( .. Prohodil jsem to zpátky a rádio nejde zapnout vůbec. ...

Mám pro Tebe hodně smutnou zprávu - NEUMÍŠ ČÍST. Protožety ty dva dráty, o kterých se píše ve všech příspěvcích o rozložení barev drátů na ISO konektoru že jsou ve škodovkách obráceně a které se tedy musejí prohodit

jsou ČERVENÝ a ŽLUTÝ - o černém se tam píše jen v souvislosti s kostrou...

Můžeš se jen modlit, aby to byla jen pojistka v rádiu a jeho ochranná dioda proti přepólování, kterou tam většina aspoň trochu seriózních výrobců dává. Pokud nezafungovala ta dioda, pak můžeš rádiu jen vybrat nějakou hezkou popelnici jako hrobeček... Napiš odkud jsi, možná by se našel nějaký kolega bastlíř, který by se na toho maroda juknul...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky moc za pomoc a podržení v blbé situaci. Hned je mi líp..

Prohození černý za žlutý jsem četl ve vlákně na Oktávii I a myslel jsem si, že to bude stejné. A ještě k tomu tyhle dva dráty mají v konektoru u rádia jako jediný větší piny, tak jsem si myslel, že to bude ono..

Jinak k popisu toho mýho zapojení .. když vycházím z popisu ISO konektoru z 6. strany tohoto vlákna. Napíšu číslo pinu, jaký drát tam vede ze svazku a jaký na to navazuje v redukci z originálního konektoru na neorig.rádio..

1 - prázdné

2 - vede tam hnědo-červený .. v redukci je to žlutý s nápisem "battery constant

3 - vede tam bílo-modrý .. v redukci je to oranžový s nápisem "illumination dash"

4 - vede tam žluto-hnědý .. v redukci je to černý s nápisem "ground"

5 - vede tam bílo-fialový .. v redukci nepokračuje

6 - vede tam bílo-šený .. v redukci nepokračuje

7 - ze svazku tam nevede žádný - napájí se z toho anténa .. v redukci na tento pin vede modrý s nápisem "power antenna"

8 - vede tam červený .. v redukci červený s nápisem "ignition power"

Z konektoru u rádia ještě vede hnědý drát bez popisu a ten je ustřižen (nikam nenavazuje)

Když v tý redukci propojím červený a žlutý drát, tak rádio hraje - ale hraje furt (i při vytaženém klíčku).

Tedy předpokládám, že rádio je ok - ale spíš odešlo něco v autě.

Autorádio je to Panasonic CQ C1103NE (pojistka na rádiu je OK).

Jsem z Prahy 9 (Letňany) a pokud by se na to někdo mohl podívat, byl bych mu vděčný..

Editováno: , autor: kamikaut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zasranej zdroják fóra..... Zase jsem se o tvým příspěvku dověděl až když jsem se šel přímo podívat, jestli tady není něco new - upozorňování na nový příspěvky si samozřejmě asi zase dalo dovolenou...

Pro funkci rádia potřebuješ z auta "vytáhnout" pouze 3 dráty - stálé hlavní napájení (battery constant) 12V, spínané napájení (ignition power) a zem (ground). Naopak směrem "do auta" rádio posílá signály pro repráky (celá sekce "B" konektoru ISO) a napájení anténního zesilovače (power antenna). Podle popisu máš asi něco s výstupem z komfortky, který zastupuje výstup spínačky - to "ignition power". Buď je v čudu pojistka (lepší varianta), nebo odešel sám výstup - to je horší, bez schématu "černý skříňky" se to opravit dá jen s věšteckou koulí v ruce - a ta moje má zrovna vybitý baterky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chlapi, chtěl jsem se zeptat ohledně zapnutí/vypnutí rádia. Mám Alpine CDE-125BT a zapojovali mi to v origo servise. Rádio hraje jen na poslední polohu klíčku, tzn. jakmile třeba jen chcípnu motor tak konec. Servisák tvrdil, že prý u tohohle nejde udělat aby rádio hrálo ve všech pozicích klíče (nevím jestli tím tohohle myslel Roomstera anebo rádio). Nejvíc to nasere, když telefonuju přes BT v rádiu, někam dojedu a neuvědomím si, že nemůžu vypnout motor.. Myslíte že tvrdí pravdu anebo je to jen takový amatér, že neumí ani pořádně zapojit rádio??

Jako pojedu tam stejně, protože jsem zjistil, že mi nehrajou zadní repra i když podle dat. štítku by tam měla být..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsi měl přípravu, tak by mělo při správném zapojení rádio vypnou až po vytažení klíčku. Od toho tam je S-kontakt. Podívej se jestli tam máš dobrou pojistku 19. Ta by tam měla pro tento účel být. A potom jestli máš zapojený v origo konektoru pro neoriginální rádio pin 4. (8mi pinový konektor). A měl by to být červeno/hnědý drát.

Rádio by mělo mít 2 vstupy plus 12V:

1. Trvalý - napájení a držení paměti - žlutý.

2. Spínaný od klíčku - tím se zapíná rádio - červený. A ten by měl být propojený se 4 pinem, čeveno/hnědý drát z auta.

Jestli jsi přípravu neměl, tak ten žlutý drát z rádia by měl přijít na pojistku 19.

Tak jsem to vyčetl ze schematu.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem si nakonec zašel ještě do jednoho autorizovaného servisu a tam mi řekli to samé - že to prostě nejde a že by se musel natánout další drát a za to by chtěli cca 1500,-. Nedalo mi a tak jsem si zašel přímo za repasákama na fabii.

Ti mi vysvětlili, že jestli je tam vedeno přes CAN, tak tam není zvlášť drát na spínačku, ale rádio se řídí příkazy přes can (tzn. s-contact). Mno, moje rádio can neumí, ale poradili mi, ať si proměřím všechny dráty s 1. vytáhnutým klíčkem, 2. s klíčem na 3 pozici a 3. s klíčem na 0 pozici a zapíšu si to. Pak se můžem juknout na výkres a podle toho by mi snad řekli, jak by to šlo teoreticky udělat.. By člověk neřek, že to bude opravdu tak složité.. :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autorizáku se určitě nepodívali do schémat. Jak to tam vidím já tak u přípravy s tím počítali i bez CANu. Doufám že mám schemata platná, poctivě koupená na Erwinu. Z auta by měl být konektor 8pinový, na něj se připojuje ISOredukce pro rádio.

Na tom konektoru z auta by měl být na 4. pinu drát červený s hnědým proužkem. To by měl být ten co potřebuješ. Napětí by se na něm mělo objevit po zapnutí zapalování, při vypnutí tam pořád být, a zmizet až vytažením klíčku.

Jestli to tak není, tak je někde chyba a musel by se natáhnou drát od 19.pojistky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Z auta by měl být konektor 8pinový, na něj se připojuje ISOredukce pro rádio.

Na tom konektoru z auta by měl být na 4. pinu drát červený s hnědým proužkem. To by měl být ten co potřebuješ. Napětí by se na něm mělo objevit po zapnutí zapalování, při vypnutí tam pořád být, a zmizet až vytažením klíčku.

Jestli to tak není, tak je někde chyba a musel by se natáhnou drát od 19.pojistky.

Tak o t0 redukci jsem se ve škodovce dozvěděl také, ale v autorizáku ji nepoužili a místo toho ten konektor přepíchali do dvou 8-pinových (jeden na repro a druhý na napájení atd.). No a v tom napájecím je: 1. pin - zem, 2. propojený s 5., 3. stálé plus (žlutý), 4. prázdný, 5. a 6. nevím, 7. a 8 prázdný. Po proměření je stálých 12,5V jen na 3. pinu a na 5. se napětí objeví jen až na té druhé pozici klíčku zapalování.

19. pojistka je S-kontakt, ale na faceliftu je prý stále pod proudem. Dřív se odtamtud dal vytáhnout s-kontakt k rádiu, ale teď je to prý všechno přes spínačku, takže ten drát by se snad musel táhnout přímo ze spínačky. Člověk by neřekl, že nové auto bude mít elektriku takhle na h***o. :((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám pojistku 19 zapojenou určitě jak jsem popisoval. Zapojí se při zapnutí zapalování a odpojí až při vytažení klíčku. Vyrobené letos v květnu. Ale s tím vytažením s-kontaktu ze spínací skříňky to taky není žádná katastrofa. Jen to obnáší vyjmutí airbagu, volantu a spodní díl krytu sloupku řízení.

post-64141-0-06323700-1323606907_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

K tomu obrázku nahoře:

1 - 50 - startování

2 - 75 - zapalování (během startu vypne)

3 - 30 - trvalé napětí

4 - P - napětí při vytaženém klíčku

5 - 50b - startování

6 - 15 - zapalování + startování

7 - 30 - trvalé napětí

8 - 86s - s-kontakt (zapne v zapalování a vypne až když se vytáhne klíč)

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky mam dotaz,mam Fabii II FL Ambiente,4x repro v predu a origos Blues

http://www.blogcdn.com/chinese.autoblog.com/media/2010/11/my2011-skoda-fabia-road-testings41.jpg

 

Chtel bych si tam namontovat http://autoradia.heureka.cz/pioneer-deh-x5500bt/

 

Potrebuju vedet co k tomu vse potrebuji.Jaky kabely a ramecek nebo nastavec.Montovat to budu v autorizaku ale chci tam uz dojet se vsim jen na vymenu a prepojeni.Taky bych chtel pokud to bude mozny,to zapojit jak ten origos.To znamena zapnout radio i bez klicku a zapnuti a auto. vypnuti pri vlozeni klicku.Vim ze by to v autorizaku meli vedet ale radsi se na to ptam i zde :)  Protoze i tam nemusi vedet vse :)

Diky vsem za odpovedi.

 

PS:Cosi jsem nasel ale nevim jestli to je na FL

http://shop.autosport-kucera.cz/products/sada-pro-dodatecnou-montaz-neoriginalniho-autoradia-fabia-ii-roomster-superb-ii-yeti/

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

100lidi 100chuti me to zase vyhovuje a je to i celkem praktické. Me se moc zase nelibi ty origo radia. A ten blaupunkt co mam je super

Odkládací příhrádka je super, ale dával jsem kámošovi do roomstera taky neorig. rádio - konkrétně pioneera a vypadal tam libově :-)

http://www.audioauto.cz/www-audioauto-cz/eshop/4-1-Autoradia-a-multimedia/54-2-Autoradia-s-CD-MP3-USB-BT/5/5356-Autoradio-Pioneer-FH-460UI

Editováno: , autor: ohayo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...