Přejít na obsah

Klidový odběr proudu


Okoun

Doporučené příspěvky

Tak jsem nevydržel muka čekání a kouknul na to hned. A asi tě zklamu, ale na 5 + 12 není, původně byla neobsazená, Teď tam mám připojený adaptér pro napájení zesilovače antény po koaxiálním kabelu.

Když jsem odpojil rádio i DO, tak po 30 minutách se auto uspalo a odběr klesl na 0,01 A, pak jsem připojil DO a po 30 minutách se taky uspalo. Na rádio už jsem nečekal, na to se podívám zítra, ta 30 minutová prodleva bádání moc nezrychluje. :-)

 

Taky je možné, že je vše OK a já byl jen netrpělivý a klidový odběr měřil moc brzo. Ale na druhou stranu, když nedávno auto dlouho stálo, tak napětí na baterce na prázdno bylo sotva 12 V.

 

Budu to sledovat, hlavně aby to nebyla nějaká občasná "závada". To se blbě opravuje. Nebo aby to nebyl moribundus. :-)

 

Dík za podporu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím,

mám Škoda Fabia 1.2HTP 47kW, rv 2004. Baterka se mi vybije po nabití asi do 5ti - 7dnů. Zkoušel jsem měřit a hodnotu mám 0,17A při zamčeném autě - což je hodně. Po vyndání pojistky BSG, klesne na 0,07A a po vytažení pojistek na stahování oken klesne na 0,01A - což by tedy bylo ok. Nevíte někdo jak vyřešit, co zkontrolovat? Světla v interieru zhasínají atd., vše co se tu radí jsem zkontroloval. Děkuji předem za jakoukoliv radu.

 

Jakub

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

autorádio má přeci zvlášť pojistku, myslím že je to hned pod zásuvkou (zapalovač) a tu když jsem vyndal tak to skočilo o 0,01A, nebo ten stálí proud je na tu pojistku BSG? A neřeší určitě proč při vytažení pojistek na okna to klesne o 0,06A.

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj bezprostředně předcházející příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K měření klidového odběru musíš v první řadě počkat 30 minut, než se jednotky uspí. A naopak je probudí i odemčení auta, takže nechat auto zamčené s otevřeným motorem. U aut se snímačem otevření motoru zajistit zámek víka motoru v zavřené poloze. A bojím se, že auto s otevřenými dveřmi se taky neuspí, tak zámek dveří taky jako zavřít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K měření klidového odběru musíš v první řadě počkat 30 minut, než se jednotky uspí. A naopak je probudí i odemčení auta, takže nechat auto zamčené s otevřeným motorem. U aut se snímačem otevření motoru zajistit zámek víka motoru v zavřené poloze. A bojím se, že auto s otevřenými dveřmi se taky neuspí, tak zámek dveří taky jako zavřít.

A hlavně - ten ampérmetr, kterým to měříš, musíš připojovat paralelně k ještě připojenýmu kabelu od baterky = NESMÍŠ PŘED JEHO PŘIPOJENÍM PŘERUŠIT NAPÁJENÍ AUTA. Tím se totiž resetujou a uspávají (a obnovením dodávky napájení zase probouzejí) další části elektroniky - prostě když odpojíš kabel od baterky a potom ho kvůli změření odběru "nastavíš" ampérmetrem, nezměříš nic co by stálo za něco.

 

Musíš nejdřív ampérmetrem přemostit třeba kostřicí kabel k baterce, ano, samozřejmě že v tu chvíli bude ukazovat nulu, protože má větší odpor než samotnej kábl a proud jde cestou menšího odporu, ale ty ho musíš nechat připojenej a odpojit jen ten samotnej kabel, aby proud BEZ PŘERUŠENÍ musel dál procházet měřákem. Jedině tak změříš správnou hodnotu klidovýho odběru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešní moje testování ukázalo toto (vždy zamčené auto): po 30minutách to ukazovalo 0,06A (60mA), po odpojení autorádia (opět po 30minutách) 0,05A (50mA), při vyndané pojistce číslo 58 (el. okna) klesla hodnota na 0,00A (zamčené a po 30minutách a stále odpojené rádio), po odpojení druhé pojistky na el. okna číslo 46 a zapojení pojistky 58 se hodnota pohybovala na 0,03A (30mA) (zamčené a po 30minutách a stále odpojené rádio). Vypadá to tak že je problém od pojistky 58. Je to možné? Jak řešit dále? Díky za tipy. Ještě zítra zkusím VAGem diagnostiku na ten  komfortsystem.

Editováno: , autor: jakub.sara
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekoukal jsem na starší příspěvky - ale to auto máš od nova, nebo to je bazarovka? Na tý pojistce 58 totiž může bejt "pověšený" ještě něco PO PRVNÍM MAJITELI, o čem vůbec nemusíš vědět - třeba GPS-lokátor/GSM-signalizátor pro vytváření elektronický knihy jízd bez vědomí řidiče (spousta služebních aut to má) a podobný vyfikundace, který samozřejmě jako novej majitel nevyužíváš - ale elektriku z baterky to žere dál ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jsem druhý majitel. Jako první majitel byl pán z vesnice, který to provozoval na nákup do města a na ryby. Pamatuji si, že při prodeji mi říkal že měnil motorek pro stahování oken pro jedny dveře jen nevím už které. Myslíte si že by třeba mohl být špatně zapojený nebo nateklá voda u motorku a díky tomu nevypne ŘJ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem přes VAG zkontroloval Komfort system a neukázalo mi to žádnou chybu.

Na fotkách je vyfoceno za 1, celá pojistková skříňka, za 2, po odstranění pojistky číslo 58, multimetr ukazuje 0,01A. Po vložení a vytažení pojistky číslo 46, multimetr ukazuje hodnotu 0,03A po vrácení obou pojistek 0,06A. Ještě přikládám video:

 

Řešení někdo?

 

post-99900-0-34181400-1464537085_thumb.j

post-99900-0-66304500-1464537089_thumb.j

post-99900-0-28948700-1464537094_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jestli to dobře chápu, s oběma pojistkama ukazuje 60mA, se samotnou pojistkou 46 to je 30mA a se samotnou 58 to je 10mA.

A tebe zaráží, že 10mA + 30mA je 40mA, ale měřák při obou pojistkách ukazuje 60mA. A zkusils ten měřák před měřením přepnout ne na rozsah 2A, ale na 200mA, aby ti to ukazovalo každou jednotlivou miliampéru? To co "reklamuješ" je totiž následek zaokrouhlování. Měřák na rozsahu 2A zaokrouhlí proud 15mA na indikovanejch 0,01, protože na tu "5" na konci už nemá místo. To samý v momentě, kdy proud je 35mA - on ukáže 0,03. Některý laciný šmejdy tohle dělají ještě při číslici "8" na posledním nezobrazovaným místě - místo 0,038 ukážou 0,03, i když matematicky správně by měly už ukázat 0,04. Myslím že to je i tvůj případ - protože pak (například) takovejch 38mA a 18mA dohromady je 56mA - a tam už může mít snahu ukazovat místo 0,056 zaokrouhleně 0,06. Když ten měřáček před měřením (a před odpojením klemy) přepneš na 200mA (0,2A), bude ukazovat přesný miliampéry a ty sem budeš moct dát lepší výsledky. jinak já bych se osobně šel podívat pod palubku, co na těch pojistkách 46 a 58 skutečně "visí", protože na ně někdo mohl něco "pověsit" i bez vědomí prvního majitele (v servisech jsou někdy opravdu DĚSNÝ PRASATA)...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zakoupena Fabia Roomster s radiem Blaupunkt na kterém je jen jeden trvalý přívod + 12V, PIN 4 a 7 jsou proklemovány. Tím se při vypnutí radia i vyndání klíčku po několika dnech stání podstatně vybije AKU. Je možné přerušit klemu vypínačem, ponechat napětí pouze na paměť stanic, a rádio vypínačem zapínat? Ideální by bylo klemu zrušit a natáhnout další    +12V spínané klíčkem(nebo po nastartování), ale kam jednoduše bez velkých zásahů nový vodič zapojit. Děkuji za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli tě pomůže totok rádio.pdf nebo zkus spínač brzdových světel u pedálu brzdy. Když jsem zapojoval tempomat, tak nějaké návody se připojovaly tam, ale nevím, proč by mělo být na brzdových světlech spínané + 12V, ale už si nepamatuju podrobnosti.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

 

mám Fabii rv. 2006, 1.2, 47 kW a mám problémy s neustálým vybíením autobaterie (vybíjí se to tak, že po 4 dnech neodemkne ani centrál). S autobaterií problém není, je nově měněná a kontroloval jsem jí zátěžákem - je bez problému. Z výbavy mám akorát el. okna a klima, centrál, autorádio jsem jako předpokládaného viníka vybíjení vyndal. I přez vyndání autorádia mi neustále něco dál vybíjelo baterii a tak jsem se postupným pátráním dostal až na pojistku č. 43, která mi autobaterii baští. Bez této pojistky je klidový odběr 12mA, s touto pojistkou 180mA. Na téhle pojistce by měla být "centrální řídící jednotka, blokování volící páky automatické převodovky".

 

Snažil jsem se někde nalézt, jak se tohoto odběru zbavit, ale nikde jsem nenašel žádnou odpověď. Nevíte někdo prosím co s tím? Tuším, že s tím budu muset někam do servisu, ale nerad bych, aby mě natáhli...

 

Díky za radu!

Editováno: , autor: MuffMuff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj klubaci...

 

Nedavno se mi stala takova vec,odesla mi volnobezka na altiku,tak jsem altik demontoval,privodni kabel + jsem jen zadelal sackem,autobaterii jsem neodpojoval. Jelikoz jezdim kamionem,tak Fabie stala 10dni v klidu. Prijel jsem a chtel odemknout auto dalkou a nic,uplne mrtve auto.

 

Po zprovozneni jsem si pak promeroval odber,bohuzel nejak tomu dost neholduju.

 

Napojil jsem merak na minus pol baterky,pak jej odpojil. Otevrel-zavrel-zamkl dvere dalkou a na multimetru se ukazalo 0,23A,asi po dvou minutach to spadlo na 0,11A, a pak po pul hodine,kdy se vse uspalo ukazal multimetr 0,01A

 

Je to v poradku? Prepocet miliamper mi nejak nejde [emoji3] prikladam foto.

 

V aute nemam nic extra dodelavane,vse origo. Domontovan jen usb menic a subwofer z Audi A6 spinany radiem.

 

 

 

 

_20170429_213053.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0003.JPG

Editováno: , autor: Jochanan
Spatne vlozeni obrazku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...