Přejít na obsah

zajizdeni novych kotoucu - derovane zimmerman


JohnyS

Doporučené příspěvky

Názory se různí, a proto si dovoluji přidat oficiální instrukce Feroda pro záběh brzd. Jen bych upozornil, že se to týká Feroda, jiné brdové materiály mají jiná doporučení.

--------------------------------------------------------

Pro využití vysoce výkonných třecích materiálů FERODO, dosažení optimálního brzdného účinku a životnosti je nutno dodržet pokyny pro aplikaci a záběh!

Brzdové kotouče – záběh

Zkontrolujte, zda kotouče odpovídají pro daný typ vozidla a druh použití. Před montáží odstraňte z nových brzdových kotoučů veškeré nečistoty (antikorozní ochrana z výroby atd.). Montáž proveďte dle instrukcí výrobce vozidla nebo nápravy.

Přesvědčte se o bezchybné funkci brzdové soustavy, zvláště pak brzdových třmenů. Pro záběh brzdových kotoučů použijte původní “jeté” třecí segmenty (použité, “jeté” třecí segmenty neobsahují v třecí ploše pojiva a pryskyřice). Záběh proveďte tak, abyste dosahovali při brzdění teploty okolo 300 – 350 °C. Při této teplotě se “otevřou” mikropóry slitiny, ze které jsou brzdové kotouče vyrobeny. Do těchto mikropórů je při brzdění vnášen třecí materiál z destiček a tím vznikne optimální třecí plocha na povrchu kotouče. Záběh provádějte do té doby, dokud nedocílíte tohoto efektu (dosednutí třecích segmentů) v celé pracovní ploše brzdových kotoučů (zpravidla 2-3 okruhy). Potom původní třecí segmenty vyjmětě a nahraďte novými.

Tento postup proveďte i v případě, že se jedná o použité brzdové kotouče s renovovanou třecí plochou. Renovací dojde k odstranění té třecí plochy kotouče, která obsahuje části třecího materiálu (tloušťka této vrstvy se pohybuje v rozmezí 0,15 – 0,25 mm)

Třecí segmenty – záběh

Zkontrolujte, zda třecí segmenty odpovídají pro daný typ vozidla a druh použití. Proveďte montáž dle instrukcí výrobce vozidla nebo nápravy. Přesvědčte se o správné funkci brzdové soustavy, zvláště pak brzdových třmenů. Záběh proveďte tak, abyste dosahovali při brzdění nízkých teplot do 350 °C. Při těchto teplotách se vyloučí různá pojiva a pryskyřice a pohybem kotouče se vytěšní z třecí plochy. Tím vznikne v třecí ploše optimální skladba materiálů zaručující vysoký výkon brzdy. Nízký výkon dosáhneme též v případě, že pro záběh třecích segmentů použijeme nový “nejetý” brzdový kotouč. Při ohřevu dojde k vnesení vylučovaných pojiv a pryskyřic do otevřených mikropórů brzdového kotouče. Pokud je to možné, nezabíháme nové třecí segmenty na nových kotoučích. Doporučujeme v přestihu připravit a zajet jednotlivé sady třeba při testovacích jízdách a tím si je bez problémů připravit již pro jednotlivé závody.

Záběh třecích segmentů provádějte do doby dosednutí v celé pracovní ploše (zpravidla 3 – 4 okruhy). Na dobu záběhu má výrazný vliv pracovní plocha kotoučů a stav brzdové soustavy a to zejména brzdových třmenů.

Tato pravidla platí i pro sériovou výrobu. Problém vnášení vylučovaných pojiv a pryskyřic z nových destiček na nové kotouče řeší firma Ferodo patentovanou technologií (tzv. scorching). Jedná se o krátkodobý vysokoteplotní ohřev třecí plochy destičky na konci výrobního procesu. Zabíhejte tedy brzdy i v sériovém provedení postupným zvyšováním zátěže po dobu 500 – 1000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako je to napsano hezky, ale jak proboha poznam kolik tam mam stupnu, to abych mel za prdelkou vyzkumnou laborator a mel to napichnuty na teplotni cidla .... ale pro profiky je to pekne napsano.....

A jeste to zabiham spatne, jelikoz jezdim z mista A do mista B, takze se budu muset objednat na dopoledne do Brna na Autodrom :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby sis nemusel pronajímat okruh, dá se to udělat i takhle:

Zhruba cca 10-15 zabrždení z rychlosti okolo 100 km/h na 50 km/h. Pak nechte trecí segmenty zchladnout na okolní teplotu a pokracujte zábehem pri vyšších teplotách, tj. 10-12 zabrždení z rychlosti cca 130-150 km témer na nulu. Pak nechejte brzdový systém úplně vychladnout (zhruba 1 hodinu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako je to napsano hezky, ale jak proboha poznam kolik tam mam stupnu, to abych mel za prdelkou vyzkumnou laborator a mel to napichnuty na teplotni cidla .... ale pro profiky je to pekne napsano.....

A jeste to zabiham spatne, jelikoz jezdim z mista A do mista B, takze se budu muset objednat na dopoledne do Brna na Autodrom :)

jj souhlasím s tebou....Pepek tu sice hezky zkopíroval jakýsi návod na zajíždění kotouču....ale myslím že tohle nikdo nedělá a brzdy jim fungují na 100%....navíc to stále není odpověd na ten pruh,který se ti tam vytvořil....

Chystám se tak cca do 3 měsícu měnit kotouče a jsem rozhodnutý taky pro Zimmermany vrtané...tak pak se podělím o své zkušenosti s zajížděním a chováním brzd....

Já osobně bych to razantní brždění co tu radí Pepek někde 10x ze 130 na 0 nedělal....určitě si to sedne běžným provozem....

Přeju hodně štěstí s brzdamií.. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se připojil k diskuzi, jakožto dodavatel a prodejce těch Zimmermanů.

Já bych doporučil, nejdřív znova kontrolu usazení kotoučů a zvlášť desek jestli není jedna někde šprajcnutá apod. A pak bych s tím skočil na válce změřit souměrnost brzd.účinku. To by naznačilo kde je problém.

Já ty kotouče prodávám i do servisů a různým známým mechanikům apod a zatím jsem se nesetkal s žádným problémem, musím zaklepat.... ani na Oct TDI, a to je co říct.

Myslím si, že nový kotouč a nové desky, nemůžou způsobit to, že ani po 400km auto v zásadě nebrzdí a pocitově to je spíš horší než původní stav.

Tam někde něco nehraje. Tohle slabé brzdění se projevuje těsně po výměně, po vyjetí z dílny a trvá max 50km, budiž, do 100km, ale ne 400km.

To zajíždění podle výše napsaného doporučení si celkem neumím představit a je to spíš teorie. Vždyť na lince v automobilce se náprava osadí brzdama, tzn najednou novýma deskama i kotoučema, celé se to zkompletuje s motorem a převodovkou, najednou se to zvedne a namontuje do karoserie. Po projetí linkou to jde na zkušeb dráhu, tam tomu dají pokouřit a jde to na expedici - žádné velké štráchy.

Že by škodovka nakupovala ve velkém opotřebované desky a valila to na linku, pro správné zajíždění kotoučů?

S tím žlutým pruhem na kotouči, bych to viděl tak, že tam právě ta deska nedoléhá 100% Asi bych vážně skontroloval usazení desek a odvzdušnění brzd a pak bych to auto trochu protáhl a pořádně probrzdil.

Pořádné probrzdění autu ani brzdám rozhodně neublíží, ale podle mně je důležité po takovém intenzivním brzdění pokračovat v jízdě a tou jízdou brzdy schladit, neodstavit auto s rozžhavenýma brzdama - tam si myslím je to riziko zkroucení kotoučů.

Takže zkontrolovat a pak tomu dát fajfku...

Editováno: , autor: sebo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sebo: dobre, dam na tvoje rady, kouknu na to a pak tomu dam pokourit. Snad to bude lepsi... Jinak jsem to tam daval a prohlizel i pri odvzdusnovani... a jinak vse bylo poradne ocistene.. ale uvidime...

Jestli se stihnu obednat i na valce, to uz nevim, jsem doma ted jen pres vikend...

Takze v sobotu udelame sborku rozborku a dam echo jak to vypad...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze v prubehu vikendu probehla kontrola, jestli to nekde za neco nedrzi nebo tak neco... zadny problem nebyl. Takze probehlo dalsi odvdusneni,nejaka malinka bublinka vzduchu se nasla... a vysledek? Je to o trosku lepsi....

Stale to ale neni jak ma byt, takze jsem to i jel projet, ale pri brzdeni cca z 170 tak pri sto uz to vadlo a nebraly ty brzdy,takze to necham jeste poradne si sednout

Ale kdyz to tak zhodnotim,tak se to porad lepsi.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost takovou,že většinou stačí cca 100 km opatrného brždění na zajetí.A druhá věc je ta,že nejlepší je mít kotouče i desky od stejného výrobce,protože třeba ATE jsou dost tvrdé a když se spasují s něčím jiným tak to zmizí za chvilku.Ten pruh mi připadne buď jako jako chyba ve složení desky nebo špatně nasazená-křivá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Udo, musim s tebou nesouhlasit... 100km je mozna kdyz menis jen desky, ne kdyz mas vsechno nove.... I primo v manualech je psano min. 300 km.

Dalsi vec je, ze nejde o to mit vsechno od jednoho vyrobce, tomu materialu je jedno jestli je brembo nebo ATE, ale jde tady o slozeni materialu a potencial, ktere urcite desky nebo kotouce v sobe maji - nevim jak to vyzni, snad to pochopis.

A ten pruh - nasazeny je to dobre, jde o to, ze obcas zmizi a obcas tam je... Slozeni desky, to se me moc nezda, spis za urcitych teplot tim jak si to jeste seda a neni deska primo slicovana s kotoucem, tak to v tom miste se vic tre... jsou tam vetsi tlaky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To.JohnyS

Jak mi teda vysvětlíš,že origo deska vydrží dejme tomu 50 tisíc a nějakej aušus z Polska jenom 15 nebo 20.Neříkej ,že složení těch desek je stejné určitě tam rozdíl je,protože když se podíváš na strukturu dvou různých výrobců tak tam drobné rozdíly jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ziemmermman...

chjo lidi

tyto kotouče nebudou brzdit víc než obyč třeba zmíněné brembo od elitu... bude to mít třeba lepší rychlejší náběh... teoreticky to bude brzdit rychleji a teoreticky i lépe na vodě ale na vodě chci spíš brzdit citovku...

na suchu to nebude brzdit lépe... spíš hůře... vadne protože se více hřeje... těma dírama se zmenšila brzdná plocha a tím musí vyvíjet větší tření=větší zahřátí...

mluvim z vlastní zkušenosti... kotouče brembo a desky ferodo racing a nemělo to chybu potom jsem dal tyto kotouče... při brždění hučej... desky odcházejí daleko dříve... při zajíždění byl jeden zelenej a jeden fialovej... sedly si až po 2000km a stejně zvadly hrozně brzo... pár zatáček a tvrdej pedál zapřenej o volant a viděl jsem se v pangejtě... nechtělo to vůbec brzdit... pokud bude horší brzdovka tak se ke všemu ještě propadne pedál protože se to uvaří...

jinak na tuning aby to vypadalo pěkně fajn... na sport jízdu ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak presne na to jsem se chtel zeptat i ja :D... Dik Tomas.cz

Jinak jeste Udo, nejde ani tak o to, jestli jsou origo nebo jde o nejaky ausus z polska..

Tady jde o tu strukturu desky. Tzn, ze origo desky, co ty mas na aute jsou FERODO a je to typ, co ma tvrdsi smes. A kdyz si tam das treba jinou znacku nebo vezmes od Feroda sportovnejsi desky, tak se ti sjedou driv. Ale to neznamena, ze to je ausus, ale znamena to to, ze jsou mekkci, vic zabiraji, maji treba rychlejsi nastup a podobne.... Takze jen aby bylo jasno

Editováno: , autor: JohnyS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak trosku pridam aj ja do mlyna:

ma mojej Fabke si brzdy sadli po cca 1500km, samozrejme ze som moc nebrzdil, len tak vlazne a prevazne mimomesto, takz esom skoro nebrzdil.

Na druhej Fabke (tato bez ABS) si brzdy podla mna nesadli este stale a to uz ma 4000km, ale je to iba pocitove, lebo nastup je tupy a potom ked viac pritlacim tak idu hned do smyku, skor je to o mojom pocite, takz si myslim, ze si sadli uz pocas prvych 500km.

ten rozdiel co citim je asi rozdiel v brzdovom systeme s ABS a bez ABS (zvysok je uplne rovnake), tak tam je u mna pes zakopany.

A co sa tyka auta, tak prvych 100km to skoro vobec nic nebrzdilo, najhorsie boli prve desiatky km z predajne, trebalo silno tlacit a brzdny ucinok bol minimalny (u oboch vozidiel).

vrtane a dierovane kotuce co pouzivaju zavodne auta sa isto nemontuju na R14, ale kotuce su vacsie takze pouzivaju min R15 a vyssie, takze dokompenzuju vacsimi rozmermi velkost brzdnej plochy, navyse diery ci drazky neplnia len funciu chladenia ale aj samocistenia atd atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistě ryzí sportovní vozy mají vrtaný kotouče proto že třecí plocha je asi 4x větší než u nás a páry které při výparu vody a vlhkosti a vůbec vznikají mají daleko větší sílu a jejich daleko více než u nás v miniaturních kotoučích... tak proto...

mají průměr třeba jako někdo disk... a plocha je daleko větší... jaká šířka a délka destičky na fabii? 40x100??? a jaká na takovým porsche??? 80x300 nebo víc? jinak dát stejně velké drážkové nebo vrtané kotouče trochu blbost... ale vypadá to pěkně... brzdit to líp nebude... znám spoustu lidí co se spálili... a měl jsem to... drážky jsou pro dovod vody... a pro odvod par z kotouče pryč po stranách... díry pro ztlačení páry (plynů...) dovnitř kotouče u nechlazených a pro odvodd středem u chlazených jako to máš ty... díry tam rozhodně nejsou pro lepší chlazení... proto se to hřeje více...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem z toho taky jelen nic si z toho nedělejte.

Co tady někteří konstrují za teorie....

Moje teorie je ta že kdyby děrované kotouče brzdili dokonce hůř ( a tento fakt by dokázali zákazníci - řidiči odhalit už při pouhé běžné jízdě, ne až při razantní sportovní jízdě! ) jak se nám tady někteří snaží namluvit tak by se do výroby a prodeje nepouštěli výrobci jako Ferodo, Brembo atd. Ony by dokonce tyhle kotouče ani neprošly homologací apod.

Tak jednoznačné jak si to někteří teoretikové představují to není, že by se dalo z fleku tvrdit ano děrované kotouče od začátku brzdí hůř než klasika plné nevrtané.

U desek je to jiné tam poznám rozdíl třeba u Feroda, mezi Targety (nejlevnější) a Premier (střed) po pár kilometrech ostré jízdy, Targety hoří a dochází k fadingu, zatímco Premiery celkem drží a nejsou ani moc cítit.

Ale u kotoučů je blbost poznat při běžné jízdě jak asi s tím jezdí JohnyS, že jsou na hranicí svých možností - co je vliv desek, co kotouče a co těch děr v něm?

Nejste tak zkušení, nevěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super Sebo, jsem rad ze jsi sem neco napsal.... Prece jen urcite veci me taky nejak nejdou do hlavy, jak tady pise Lewis.. Ale zase nemam tolik zkusenosti a prostudovanych materialu, abych mu na to napsal padne argumenty, takze spoleham na Vas zkusenejsi, ze se k tomu vyjadrite..

Editováno: , autor: JohnyS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ty co nemají informace o kotoučích OZ Zimmerman odkaz:

http://www.sportmotor.cz/index3.htm

Projděte si stránky nejen o brzdách, podívejte se na ceny za které tam vrtané Zimmermany prodávají a jak jsou tyto kotouče prezentovány, viz tahle věta, kterou na stránce odkazu najdete:

Vybrané produkty DS Performance a sportovní brzdové kotouče OZ Zimmermann

(sportovní kotouče jsou nejen vrtané nebo drážkované, ale hlavně z jiného materiálu než seriové, proto jsou dražší !!!) :

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...