Přejít na obsah

konstrukční chyba torzní tyče


starman

Doporučené příspěvky

pokud vím,Fábie Torzu nemá.

Torzní tyč je zpravidla kovová tyč, pružná na zkrut. Používá se např. jako pérování u některých vozidel. Princip pérování pomocí torzní tyče byste si mohl představit zjednodušeně jako vodorovně položené L upevněné na dlouhém konci (to je torzní tyč) s kolmo napíchnutým kolem na druhé kratší nožce. Kolo pak může kmitat, jako by bylo na péru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud vím,Fábie Torzu nemá.

Torzní tyč je zpravidla kovová tyč, pružná na zkrut. Používá se např. jako pérování u některých vozidel. Princip pérování pomocí torzní tyče byste si mohl představit zjednodušeně jako vodorovně položené L upevněné na dlouhém konci (to je torzní tyč) s kolmo napíchnutým kolem na druhé kratší nožce. Kolo pak může kmitat, jako by bylo na péru.

pokusím to o té torzní tyči najit...

bylo to v odborném článku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Torzní tyč je úplně něco jiného než stabilizátor.

Torzky maj třeba Pougeoti na zadních nápravách, torzky má Olcit, ale také formule1. Torzka je na jednom konci pevně uchycená v rámu a na druhém jejím konci obvykle začiná klasické rameno, vtip je v tom že přes torzní tyč auto tlumí a pruží.

Stabilizátor jak má Fabia tak spojuje uchycení obou kol a zajišťuje lepší stabilitu v zatáčkách.

To že někdy nazval torzní tyč stabilizátorem svědčí pouze o jeho neznalosti dané problematiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ve skutecnosti kdyz si predstavis stabilizator, tak kosti stabiku slouzi jako tahla a zpusobuji, ze stabik se krouti...driv se stabilizator nazyval zkrutny stabilizator...resp.ta tyc ze ktere je se proste krouti...tim zpusobi ze prenese jiste sily a to je vlastne ucinek stabiku...no a protoze krouceni je jinak receno torze..tak mozna proto nekdo nazyva torzni tyc stabilizatorem...jinak spravny vyznam torzni tyce popsal cosby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Torzní tyč je úplně něco jiného než stabilizátor.

Torzky maj třeba Pougeoti na zadních nápravách, torzky má Olcit, ale také formule1. Torzka je na jednom konci pevně uchycená v rámu a na druhém jejím konci obvykle začiná klasické rameno, vtip je v tom že přes torzní tyč auto tlumí a pruží.

Stabilizátor jak má Fabia tak spojuje uchycení obou kol a zajišťuje lepší stabilitu v zatáčkách.

To že někdy nazval torzní tyč stabilizátorem svědčí pouze o jeho neznalosti dané problematiky.

nedaří se mi najít ten článek,

takže myslíš že to byl kec,... že torzní tyč se na fábách kazí...

ok.. dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednak jí nemaj, ale jsou problémy se stabilizátory u prvních modelů.

Já jsem ho měnil protože jeho uložení bylo totál KO, původní měl 16mm průměr a ten nový měl víc, ale nevím kolik.

před nedávnem jsem na jedné fábce kombi 2004 měnil levý stabilizátor,

"Já jsem ho měnil" myslíš stabilizátor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...