Přejít na obsah

LowCoster alias Škoda "7000€"


George Couser

Doporučené příspěvky

Wolfsburg 11. marca (TASR) - Volkswagen plánuje v roku 2009 uviesť na trh auto za menej ako 8 000 EUR, v prepočte 271 384 SKK. "Štvorciferná základná cena by tu mohla začínať sedmičkou," uviedol šéf nemeckého koncernu Martin Winterkorn v rozhovore pre motoristický časopis Automobilwoche. Upozornil však na to, že automobilka plánuje skutočný Volkswagen a nie nejaké lacné auto. Tento model by mal byť určený výhradne pre nemecký trh.

Cenovo ešte výhodnejšie auto pre rozvíjajúce sa trhy, ako je Rusko a India, by mala postaviť dcérska automobilka Škoda. "Pre tieto rýchlo rastúce regióny potrebujeme auto, ktorého cena sa pohybuje v rozpätí iba 6 000 až 7 000 EUR, a napriek tomu okrem dostatku priestoru ponúka maximálnu mieru modernej techniky," uviedol pre Automobilwoche šéf Škody Detlef Wittig.

Winterkorn chce navyše klásť väčší dôraz na profily jednotlivých značiek Volksawgenu, aby vo svojich regiónoch ešte posilnili svoje pozície. "Pozície Škody a Seatu musíme ešte trochu zvýrazniť. Cieľ pre Seat je jasný: Musí sa sať jednotkou v Španielsku," podčiarkol Winterkorn. Predaj Seatu, ktorý je v kríze odmietol.

Informovala o tom agentúra DPA.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Volkswagen wants to put on the market in 2009 a car at less than 8.000 euros. The intention is to create a vehicle under the model “Fox”, but it will not act for all that a cheap car to the negative direction term. A vehicle sold at a price even more reduced should be produced by Skoda for the emergent markets like Russia and India where the potentialities for growth are numerous. “But for these markets, we need a vehicle which is located in a price range going from 6.000 to 7.000 euros, and, which offers, in addition to much space, a current and robust technic”, affirmed for its part Detlef Wittig, the director of Skoda.

Tak co, co sy myslíte? Bude to prcek, nebo opravdu udělají Loganobijce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stačí, když budou dělat současnou fábku v číně

Asi tak, a nebo snizej o malicko zisk co na tom maj ted ;)

..no staci ze podrazila FII, zakladni nafticka 1,4 51kwv oholenem classicu stoji 360,- tis. proste vela, za to mam zanovni Oct Tour 1,9TDi PD v Eleg.

...vyrobni naklady na FII jsou o hodne nizssi jak u FI ale stejne nedali rozumnou cenu, doufam ze se bude prodava Ceed co nejvice ;)

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jestli se počítají jen materiály a platy nebo i vývoj opotřebení atd.atd.atd

Ale co jsem zaslechl tak na Fábii základním modelu zisk skoro nula tudíž 140 tisíc je můj tip

.. no vona pak staci kdyz se ti neco posere, nebo potrebujes nakej dil, tak maj na vsme 100% prirazku i vic, takze se mooc zahojej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím - jsem zkusil počítat:

Škoda auto

zisk 11 mld Kč na 530 000 aut, to je v průměru 20754 Kč na auto. Dejme tomu, že na Fabii za 250 000 to je míň, třeba 15000 Kč. Prodejce má zisk 10%. DPH je 19 %

250000/1.19/1.10-15000= 175 985Kč

Dále něco musíme odečíst na vývoj. FII údajně stála dle Wittiga jen zlomek obvyklé ceny. (Aby ne, když to je vlastně jen megafacelift.) Ale i přesto - dejme tomu, že vývoj stál 4 miliardy a počítá se s tím, že se vyrobí milion kusů. To máme jen 4 tisíce na vůz.

175 985 - 4000 = 171 985Kč

No a od tohodle odečteme náklady na záruční servis. Střelím, že v průměru bude na každé auto stát záruční servis 30000Kč.

171 985 - 30 000 = 141 985 Kč.

Dále má škoda 27680 zaměstnanců. Když budem brát průměrný plat včetně vedení cca 25000Kč na hlavu, to máme 8,3 mld Kč na výplatách za rok. Když to rozpočteme na 530 000 vyrobených aut, tak to je 15 668 Kč na jedno vyrobené auto.

141 985 - 15 668 = 126 317Kč jako výrobní náklady.

Výpočet je hodně zjednodušený, ale pro představu by mohl stačit...

A to jsem ještě nepočítal, že zisk netvoří jen produkce aut, ale i výroba a dodávky náhradních dílů... :blbec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ve výsledku se na těch 100tis v pohodě dostaneš. Samozřejmě se zvyšující se produkcí a počtem prodaných vozů se výrobní náklady snižují. Co si pamatuju když jsem kupoval supa, tak mi známý říkal, že výrobní náklady toho auta jsou cca 400tis (p.c. 850tis). Taky si myslim, že nejvíc se vyvaří na hodně vybavenejch autech, protože ceny výbavy mi v dost případech přijdou přemrštěné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ve výsledku se na těch 100tis v pohodě dostaneš. Samozřejmě se zvyšující se produkcí a počtem prodaných vozů se výrobní náklady snižují. Co si pamatuju když jsem kupoval supa, tak mi známý říkal, že výrobní náklady toho auta jsou cca 400tis (p.c. 850tis). Taky si myslim, že nejvíc se vyvaří na hodně vybavenejch autech, protože  ceny výbavy mi v dost případech přijdou přemrštěné.

Presne, to same rikal mistr na lince ve Vrchlabi kdyz se najizdela OII.

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mě jsou výrobní ceny fábií někde kolem 60000,-, octavií tour 70000,- a O2 tak 90000,-. Vůbec nepočítejte ten zisk 11mld, protože to byl čistej zisk, od kterýho už je odečtenej (=rozuměj zaplacenej) vývoj, platy, mašiny atd.. Už vůbec nebudeme mluvit o mega platech šéfů i menších šéfů, kde se pohybujou dílčí odměny v milionech kč... :ph34r:

Jinak se moc těším na to, co vyrobí levnějšího pro zákazníky za udaný peníze, protože nevěřím tomu, že si tolik poníží rabaty na autech, spíš budou nutit dodavatele a prodejce škodovek, aby se spokojili s malejma rabatama... :unsure: ale to ukáže čas B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mě jsou výrobní ceny fábií někde kolem 60000,-, octavií tour 70000,- a O2 tak 90000,-. Vůbec nepočítejte ten zisk 11mld, protože to byl čistej zisk, od kterýho už je odečtenej (=rozuměj zaplacenej) vývoj, platy, mašiny atd.. Už vůbec nebudeme mluvit o mega platech šéfů i menších šéfů, kde se pohybujou dílčí odměny v milionech kč... :ph34r:

Jinak se moc těším na to, co vyrobí levnějšího pro zákazníky za udaný peníze, protože nevěřím tomu, že si tolik poníží rabaty na autech, spíš budou nutit dodavatele a prodejce škodovek, aby se spokojili s malejma rabatama... :unsure: ale to ukáže čas B)

Asi tak nejak bych to videl, na celnici me nekdo rikal ze FRS je za 250tis,- ale jestli to byla pravda nevim..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...