Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Novinky

Novinky ze světa Škodovek

Podkategorie

  1. Magazín

    výběr toho nej ze stránek SKODAHOME.cz

    2 176
    příspěvků
  2. 882
    příspěvků
  3. 199
    příspěvků

    154 témat v tomto fóru

      • 1 771 odpovědí
      • 301 662 zobrazení
    1. Nové modely

      • 139 odpovědí
      • 43 835 zobrazení
    2. Škoda Octavia IV (2020)

      • 25 odpovědí
      • 9 562 zobrazení
    3. Vision E

      • 8 odpovědí
      • 1 763 zobrazení
      • 30 odpovědí
      • 9 106 zobrazení
    4. Modelový rok 2017

      • 7 odpovědí
      • 3 944 zobrazení
      • 48 odpovědí
      • 22 421 zobrazení
    5. Y-PACK

      • 0 odpovědí
      • 2 063 zobrazení
    6. Velká dodávka Škoda

      • 9 odpovědí
      • 4 726 zobrazení
    7. Fabia Pick Up ?

      • 32 odpovědí
      • 19 530 zobrazení
    8. Modelový rok 2011

      • 93 odpovědí
      • 26 593 zobrazení
    9. Yeti Facelift & Yeti XL

      • 123 odpovědí
      • 34 395 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 2 845 zobrazení
    10. Skoda Coupe

      • 82 odpovědí
      • 19 808 zobrazení
      • 43 odpovědí
      • 16 146 zobrazení
    11. Legální TUNING

      • 5 odpovědí
      • 6 365 zobrazení
    12. Rapid hatchback

      • 174 odpovědí
      • 32 162 zobrazení
    13. Fabia II Facelift

      • 764 odpovědí
      • 102 340 zobrazení
    14. Superb II facelift

      • 266 odpovědí
      • 58 099 zobrazení
      • 7 odpovědí
      • 4 807 zobrazení
    15. Škoda Polar

      • 26 odpovědí
      • 16 167 zobrazení
    16. Eshop Škoda

      • 3 odpovědi
      • 5 338 zobrazení
      • 2 356 odpovědí
      • 233 297 zobrazení
    17. Modelový rok 2013

      • 16 odpovědí
      • 5 136 zobrazení
    18. Modelový rok 2012

      • 140 odpovědí
      • 32 497 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si  meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval.    Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
    ×