Jirik.DC Vloženo 22. Září 2007 Sdílet Vloženo 22. Září 2007 To vážně nevím,asi se budeš muset zeptat tam,kde Ti řekli,že je třeba k zapsání kol vyjádření a schválení Škodovky. Pokud se někdy na úřadě něco takového (nebo i jiného) stane, doporučuju se obrátit na jejich vedoucího a pokud to nezabere, tak písemné vyjádření o zamítnutí žádosti, kde musí být udaný důvod. To by museli vydat, protože se jedná o normální správní řízení..no a s tím bych se obrátil na krajský úřad jako odvolací orgán Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 22. Září 2007 Sdílet Vloženo 22. Září 2007 Samozřejmě,že ta kola zapsat lze.Nestačí Ti ale orig TÜV,potřebuješ český překlad a zejména typový list.Vše je povinen Ti k ráfkům dát prodejce.Někteří ani neví,že zrovna Alcar má TL na netu on-line v sekci pro prodejce.Návštěva ke kontrole na STK,potom s potvrzeným typovým listem na obecní úřad k zápisu do TP. Jenom je třeba pevné nervy,protože úředníci znají své povinnosti okrajově nebo vůbec a rádi tvrdí,že to nelze vůbec,nebo pouze se souhlasem Škoda.Obojí je nesmysl,kola vybraných značek dopsat jdou a hlavně Škoda do toho nemá co kecat. Podrobně se řešilo v OI. http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=6888 http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dov...ku_a_pneumatik/ nevidím v tom žádnou samozřejmost. Pokud mají kola jiný ET, jako by měly jinej rozměr, protože to může změnit jízdní vlastnosti. Z logiky věci, pokud by to bylo, jak říkáš, nemělo by vůbec smysl ET uvádět. Ovšem v praxi se ti může stát, že budeš mít bouračku, nebudeš viníkem, ale pojišťovna zjistí, žes neměl kola schvalený v TP (což jiný ET jistě je) a jednoduše ti odmítnou plnění. Myslíš, že se to ještě nestalo ? Tak mi teda řekni, proč jako by měl úředník ty kola do TP s takovou samozřejmostí zapsat. Ovšem Jiřík to určitě ví, tak se možná pletu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 22. Září 2007 Sdílet Vloženo 22. Září 2007 nevidím v tom žádnou samozřejmost. Pokud mají kola jiný ET, jako by měly jinej rozměr, protože to může změnit jízdní vlastnosti. Z logiky věci, pokud by to bylo, jak říkáš, nemělo by vůbec smysl ET uvádět. Ovšem v praxi se ti může stát, že budeš mít bouračku, nebudeš viníkem, ale pojišťovna zjistí, žes neměl kola schvalený v TP (což jiný ET jistě je) a jednoduše ti odmítnou plnění. Myslíš, že se to ještě nestalo ? Tak mi teda řekni, proč jako by měl úředník ty kola do TP s takovou samozřejmostí zapsat. Ovšem Jiřík to určitě ví, tak se možná pletu. Je to přesně, jak píšeš..už jsem se tu o tom zmiňoval..buď je k zápisu třeba souhlas škodovky nebo z něčeho musí vyplývat, že kola má schválená přímo výrobce (zde škodovka)..to je právě hlavně u jednotlivě dovezených aut, kde se v TP nemusí nutně objevit všechny alternativní pneu.. a nebo ke kolům existuje typový list, který vydává výrobce kol (ráfků). To dokládá, že si je nechal na vlastní náklady na dané vozidlo schválit právě výrobce kol.. je to to samé, jako když budete chtít zapsat na auto tažné zařízení..máte prostě typový list od výrobce tažného, souhlas škodovky taky není třeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 22. Září 2007 Sdílet Vloženo 22. Září 2007 Samozřejmě,že ta kola zapsat lze.Nestačí Ti ale orig TÜV,potřebuješ český překlad a zejména typový list.Vše je povinen Ti k ráfkům dát prodejce.Někteří ani neví,že zrovna Alcar má TL na netu on-line v sekci pro prodejce.Návštěva ke kontrole na STK,potom s potvrzeným typovým listem na obecní úřad k zápisu do TP. Jenom je třeba pevné nervy,protože úředníci znají své povinnosti okrajově nebo vůbec a rádi tvrdí,že to nelze vůbec,nebo pouze se souhlasem Škoda.Obojí je nesmysl,kola vybraných značek dopsat jdou a hlavně Škoda do toho nemá co kecat. Podrobně se řešilo v OI. http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=6888 http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dov...ku_a_pneumatik/ nevidím v tom žádnou samozřejmost. Pokud mají kola jiný ET, jako by měly jinej rozměr, protože to může změnit jízdní vlastnosti. Z logiky věci, pokud by to bylo, jak říkáš, nemělo by vůbec smysl ET uvádět. Ovšem v praxi se ti může stát, že budeš mít bouračku, nebudeš viníkem, ale pojišťovna zjistí, žes neměl kola schvalený v TP (což jiný ET jistě je) a jednoduše ti odmítnou plnění. Myslíš, že se to ještě nestalo ? Tak mi teda řekni, proč jako by měl úředník ty kola do TP s takovou samozřejmostí zapsat. Ovšem Jiřík to určitě ví, tak se možná pletu. Je to samozřejmé přesně jak jsem napsal.To znamená za předpokladu dodání příslušných dokumentů na kontrolu na STK společně s autem ke kontrole.Ano,ET jistě mění nějakým způsobem jízdní vlastnosti a proto se takové ráfky musí do TP zapsat.Vhodnost kol a možnost jejich dopsání na určitý typ auta garantuje výrobce kol právě TÜV a typovým listem. Pokud dodržíš tento postup,nevystavuješ se žádnému nebezpečí ani v případě nehody jak popisuješ. Postup zapsání alternativních ráfků je závazný pro každý Obecní úřad s vyšší právní působností. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FRANK Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 Jenom pro upřesnění-v tomto konkrétním případě se jedná o změnu ET o 1mm-v TP je uveden ET47, kola mají ET48. Myslím si, že tento 1mm nemá, co se jízdních vlastností apd. týká, vůbec na nic vliv a člověk kvůli tomu musí absolovovat takovou anabázi. Ale chápu, že předpisy jsou předpisy a nedá se nic jiného dělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 to je samozřejmě pravda. Proto bych se asi zrovna v tomhle konkrétním případě vykašlal na nějaký zápisy. Dostali jsme se tím pouze do teoretický diskuze o zápisu změn v TP. Měl jsem spíš na mysli extrémní případy, kdy ti výrazně odlišný ET vyžene kola z podběhu, že o ně v zatáčkách nebo na nerovnostech šoupou. Opačně to asi nikdo neudělá, protože by to bylo, jako kačena, ale takovej extrém by byl ještě mnohem horší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 za vystrčený kola z blatníků bych občas střílel, jednak je to hnus a kdyz prší, tak je to paráda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FRANK Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 to je samozřejmě pravda. Proto bych se asi zrovna v tomhle konkrétním případě vykašlal na nějaký zápisy. Dostali jsme se tím pouze do teoretický diskuze o zápisu změn v TP. Měl jsem spíš na mysli extrémní případy, kdy ti výrazně odlišný ET vyžene kola z podběhu, že o ně v zatáčkách nebo na nerovnostech šoupou. Opačně to asi nikdo neudělá, protože by to bylo, jako kačena, ale takovej extrém by byl ještě mnohem horší. Jasně, selský rozum říká-kašlat na to, ale co na to potom pojišťovna, když by náhodou něco. Určitě hledají sebemenší ptákovinu, jen proto, aby nemuseli platit. A právě kvůli tomuhle je chce určitě ferda25 mít v TP zapsané. Spíš mně zaráží, proč vůbec takhle ty kola někdo vyrobí. Jako kdyby nemohly být rovnou se stejným ET? Ale to už se dostáváme s debatou úplně někam jinam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 protože třeba spousta jiných aut maj seriový ET jiný než OII Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FRANK Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 protože třeba spousta jiných aut maj seriový ET jiný než OII Vzato všeobecně je mi to jasné, ale konkrétně tohle kolo je vyráběno jako replika originálního kola koncernu VW a proto by aspoň pro vozy koncernu VW mohlo být vyrobeno "v přesných mírách". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 23. Září 2007 Sdílet Vloženo 23. Září 2007 protože třeba spousta jiných aut maj seriový ET jiný než OII Vzato všeobecně je mi to jasné, ale konkrétně tohle kolo je vyráběno jako replika originálního kola koncernu VW a proto by aspoň pro vozy koncernu VW mohlo být vyrobeno "v přesných mírách". Možná to jen "číňani" špatně změřili a okopírovali Berte s rezervou, jen se mi vybavilo, jak okopčili motorky firmy Blata a to včetně ojetých pneu Jinak k ET lišícímu se o jeden mm.. Je to tak, vliv to určitě mít nebude, ale pak se dá jít zase o jeden mm a to taky nebude mít vliv..a pak ještě o jeden..a takhle se dostanem úplně jinam, proto to je dané, jak jinak stanovit hranici, co je ještě únosné a co ne. Viz TK..taky auto nepřestane ze dne na den být technicky způsobilé, ale je tam prostě daná hranice a musí se absolvovat.. A pokud k těm kolům existuje typový list, tak je to i na úřadě fakt pohoda, maximálně otrava se stáním ve frontě, ale pro klid duše se to vyplatí. Náhoda je blbec a kdyby se pak měl někdo kvůli 50,-, co ten zápis stojí, na mně točit s úhradou škody.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 Ahoj chlapi Vaše debata mě zaujala, já jsem stál před stejným problémem a nedořešil jsem to.Ještě mě napadl jeden pokus-zkusit se poptat ve Výzkumném Ústavu motorových vozidel, webová adresa je: www.tuv-sud.cz. Tam se řeší způsobnost k provozu na komunikacích v ČR pro různé přestavby motorových vozidel např elektrovozů, malodovozy speciálních vozidel ze zahraničí apod. a možná tam by se ráfky daly legalizovat anebo dokáží poradit jak na to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 to je taky asi možnost, ale tyhle individuální schvalovačky stojí spoustu peněz. Tak aby to nebylo dražší, než celý kola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 to je taky asi možnost, ale tyhle individuální schvalovačky stojí spoustu peněz. Tak aby to nebylo dražší, než celý kola. No právě..stálo by to balík, takže tahle cesta není to ono Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 Na zimu budu montovat elektrony ze Supa , napsal jsem do Škody Auto aby mě poradily jaké pneu na ráfky mám dát a obdržel jsem odpověď. Že kola které uvádím nejsou schválená pro můj typ vozu a tímto není nedoporučují kola používat . Takže Škoda Auto si myslí ,že já si zakoupím nová kola na zimu , ale bohužel má smůlu já tam dám kola ze Supa . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 Tak to je teda přečůráš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 Tak to je teda přečůráš. Kdo to bude kde kontrolovat jaké to mám ET . Jak znám policajty tak ty ani neví ,že nějaké ET existuje a ani si nemyslím ,že sebou vozí nějaké tabulky od jednotlivých výrobců se seznami ET na jednotlivé vozy . To by sebou musely tahat několik šanonů , ale hlavně kdo by jim tisknul akzualizace . Když přijedu na technickou tak tam taky nikdo nekontroluje ET podívá se pouze na gumy jestli nejsou sjetý a maximálně na rozměr pneu a to bude všechno . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 Kdo to bude kde kontrolovat jaké to mám ET . Jak znám policajty tak ty ani neví ,že nějaké ET existuje a ani si nemyslím ,že sebou vozí nějaké tabulky od jednotlivých výrobců se seznami ET na jednotlivé vozy . To by sebou musely tahat několik šanonů , ale hlavně kdo by jim tisknul akzualizace . Když přijedu na technickou tak tam taky nikdo nekontroluje ET podívá se pouze na gumy jestli nejsou sjetý a maximálně na rozměr pneu a to bude všechno . ..anebo taky na celé značení ráfku Jinak jak bylo zmíněno výše, jde hlavně o vyhnutí se problémům v nějaké krajní situaci..když se například bude posuzovat těžká nehoda, tak se klidně může stát, že auto se dostane někam do tepla, kde je čas ho celé prolézt a potom věř, že tam ty haldy šanonů k dispozici mají a že i info od výrobce není problém sehnat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 24. Září 2007 Sdílet Vloženo 24. Září 2007 (editace) Kdo to bude kde kontrolovat jaké to mám ET . Jak znám policajty tak ty ani neví ,že nějaké ET existuje a ani si nemyslím ,že sebou vozí nějaké tabulky od jednotlivých výrobců se seznami ET na jednotlivé vozy . To by sebou musely tahat několik šanonů , ale hlavně kdo by jim tisknul akzualizace . Když přijedu na technickou tak tam taky nikdo nekontroluje ET podívá se pouze na gumy jestli nejsou sjetý a maximálně na rozměr pneu a to bude všechno . ..anebo taky na celé značení ráfku Jinak jak bylo zmíněno výše, jde hlavně o vyhnutí se problémům v nějaké krajní situaci..když se například bude posuzovat těžká nehoda, tak se klidně může stát, že auto se dostane někam do tepla, kde je čas ho celé prolézt a potom věř, že tam ty haldy šanonů k dispozici mají a že i info od výrobce není problém sehnat.. To máš pravdu , ale kdy se to auto do tak vyhřáté policejní dílny dostane ? To by musela být velice těžká nehoda kde bude hned od začátku zřejmé ,že chyba nebyla na lidském faktoru , ale na vozidle . Bohužel u nás se policajti snaží rychle vše vyřešit aby neměly tolik práce a tak si myslím ,že situace kdy bude někdo rozebírat auto je velice málo pravděpodobná . A pokud to bud těžká nehoda ,tak tobě to už může být jedno protože ležíš pod černou plachtou - to byl vtip Editováno: 24. Září 2007, autor: Bburago Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 25. Září 2007 Sdílet Vloženo 25. Září 2007 (editace) No jedině sehnat někoho kdo tahá vraky z reichu a dokáže zapsat do techničáku co mu napadne..... Zápis do TP není o tahání vraků Ta kola jdou zapsat ve chvíli, kdy jsou schválena výrobcem vozidla a ten se k nim nějakým způsobem vyjádří..ne vždy jsou totiž v TP zapsány všechny výrobcem schválené varianty..viz problém dovezených vozidel a jejich individuálně vypisovaných TP. Druhou možností je, že ta kola bude mít homologována výrobce kol, což je reálná šance, neboť jde o příslušenství jako každé jiné a jako takové podléhá schválení. Takže se tím může stát, že půjde i o rozměr, který škodovka standardně nemontuje. Potom ale ke kolům musí prodejce dát homologační (typový) list pro daný typ vozidla..pak jdou zapsat normálně a legálně za 50,-. Ahoj, plně souhlasím s tím co píšeš-je fakt, že člověk nikdy neví do jak komplikované dopravní nehody se může dostat i bez vlastní viny.Pokud by byla nějaká úmrtí a celá věc šla k soudu budou právníci hledat jakoukoliv skulinu na koho co hodit a i neschválená AL kola by mohla majitele přivést do velikého problému,protože tvrzení, že jsem se ničeho nedopustil se ne vždy podaří prokázat, kdežto namontovaná kola na voze ano.Pravděpodobnost sice není velká ale přihodit se to může.Na D1 či jiné přetížené komunikaci se můžeme kdykoliv stát účastníky dopravní nehody. A teď něco veselejšího:Včera jsem se zkusil zeptat v STK zdali schválí do provozu lité disky pokud budou mít typový list a certifikaci TÜV.Nejdříve nevěděli co je rozměr ET ale když jsem jim to vysvětlil souhlasili, že je to možné.Dokument vystaví a na jeho základě dopravní odd. MěÚ provede zápis do OTP.Samozřejmě tam budou nějaké úřední poplatky.Takže kola dovážená např. Alutecem či Alcarem by by měla mít tyto dokumenty a jejich schválení by se mělo podařit.Problém je s výkonem motoru.Alcar má certifikaci od TÜV a v ní se píše, že disky se mohou na OII používat jen s motorizací 55-110kW.Čili se ale už nedají použít u motorů čipnutých na vyšší výkon než 110 kW a u vozů RS a 1.8 TSi jejihž tovární výkon toto převyšuje.Doufám, že alespoň někoho z Vás ta informace potěší.Mě s 118kW je to prd platný. Editováno: 25. Září 2007, autor: Rosta1.8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 25. Září 2007 Sdílet Vloženo 25. Září 2007 (editace) Čipování nemá vliv,podstatný je výkon deklarovaný v TP. Rozsah popužití je upraven v TÜV homologaci s ohledem na jednotlivé modely kol a jejich rozměrů.Výkon 55-110kW je například v TÜV pro Dezenty Y 15" protože motorizace s výkonem vyšším 15" nemají ani sériově.V příloze je například Dezent Y v 16"s rozsahem použití na všechny motorizace OII. Editováno: 25. Září 2007, autor: mikl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 10. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2007 Vše zapsáno a kola jsou voňavkový....nebyl to až takový trouble. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 4. Únor 2009 Sdílet Vloženo 4. Únor 2009 Myslite si ze musi byt povodne ET 47 alebo uplne v pohode vlezie ET 38? Malo by to nejake klady? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 5. Únor 2009 Sdílet Vloženo 5. Únor 2009 Jo, budeš mít kolo víc venku, zvlášť vpředu to bude vidět, a možná problém s řetězy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 5. Únor 2009 Sdílet Vloženo 5. Únor 2009 retaze mi na nizine nehrozia Ja len ci to nebude skrtat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.