Přejít na obsah

motor 1,4 TDi - doporučíte?


Doporučené příspěvky

Není tady někdo s 1,4 TDi z Prahy? rád bych se sešel a poklábosil a porovnal některé neduhy co pozoruji (přední náprava, chrochtání a drnčení motoru v některých režimech, až mě to děsí jaký uvolněný cosi lítá v převodovce, dále lehké těžko pozorovatelné poblikávání podsvícení všeho při varovných blikačích atd atd.) Sdílené trápení je jednodušší:) jinak ale bych se rád svezl jinou 1,4tdi abych to mohl porovnat. Samozřejmě svezu ukážu cokoliv:) P.S. do cca 6.2 jsem mimo net

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny.Nechci zakládat další téma,proto zkouším zde:

Budu podstupovat výměnu motoru 1,4TDI r.v.2003 typ AMF.Mám možnost sehnat najetý s 85000km za 16 tisíc.Měl by být kompletně ustrojený.Chci se zeptat zda má někdo s podobnou výměnou nějaké zkušenosti,případně na co bych si měl dát pozor a na co se zaměřit.Kde by mohly vzniknout nějaké problémy atd.Výměnu mi budou dělat v servisu(není to autorizovaný)

Díky za všechny odezvy na můj dotaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ted jsem mel tyden k dizpozici Fabii Combi 1.4 TDi 59kW.

Dynamika velmi slusna, hlavne okolo 2000-2500 ot./min, na predjizdeni opravdu pohoda, s benzinem HTP nebo 1.4 MPi se to neda rovnat.

Spotreba luxusni, cirka o 1,25 l/100km niz nez u HTP na stejny trati a pri podobnem stylu jizdy.

Tomu odpovida i dlouhodobej prumer, ja mam v HTP 5,7l/100km, v 1.4 TDi jsem mel prumer 4,5 l/100km asi na 3000km.

Velky pozitivum je, ze i pri stylu "brzda-plyn" spotreba nijak dramaticky nestoupa, nad 5,5 jsem se nedostal ani na dalnici pri trvale tachometrove 150km/h a velmi dynamicke jizde na okreskach, coz se o benzinakach rict neda.

Jediny, co mi fakt vadi a po hodine jizdy me z toho bolela hlava je ten zvuk. To je neco, co bych u auta, ktery kupuju na par let, neprekousnul a sel bych do 1.9 TDi nebo do benzinu.

Pravdou ovsem je, ze jsem jel bez zapnutyho radia, zkousel jsem prave akustickou pohodu. S radiem by to bylo urcite lepsi.

Naprosto souhlasím. ten dunivý zvuk se da v pohodě eliminovat radiem. jde jen o zvyk. a duni to hlavně při nizkych otačkach. jak zafičí turbo, tak je to v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastním taktéž verzi 59 kW, motorově jsem velmi spokojený, spotřeba paliva, zrychlení, akorát jsem momentálně musel vydělat převodovku, hučící ložisko směrem k vyššímu rychl. stupni, na 5tku hučí jak stará karosa, najeto 190 tis. km. s tím samozřejmě měním kompletně spojku. Jen bych se chtěl zeptat, jestli stačí vyměnit pouze kuželíkové ložisko u kola rychlost. stupně 5, dozvěděl jsem se, že hučí často ložisko na hnací hřídeli to poslední u 5.rychl.stupně. Díky za odpověď.

Naprosto souhlasím. ten dunivý zvuk se da v pohodě eliminovat radiem. jde jen o zvyk. a duni to hlavně při nizkych otačkach. jak zafičí turbo, tak je to v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.-3.rychl. st. nehučí, jakmila zařadí 4ku tak začne hučet, na 5tku hučí více, ale jen když není převodovka v záběru, tedy zvuk se vyskytne, když plyn pouze lechtám a jedu rovinku či z mírného kopce, pakliže vymáčknu spojku hučení ustane, tím usuzuji, že to může být ložisko převodovky. Charakter hučení bych přirovnal ke staré karose, když měla zařazenou rychlost, hučela.

Můžeš víc popsat zvuk a při jakých režimech to dělá? Jaký druh hučení a kdy to jde a kdy ne slyšet? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem nechal vyměnit kuželíkové ložisko u kola5.rychl. stupně na hnací hřídeli a ložisko na hnané, taktéž bylo vyměněno jehlové ložisko na kole 5.rychl.stupně + výměna gufer na diferenciálu. Převodovka stále hučí jako předtím, jak jsem popisoval. Mechanikem, který mi ložiska měnil, bylo řečeno, že je zbytečné měnit obě ložiska na hnané a hnací hřídeli, hučení je zapříčiněno ložisky u hnací a hnané hřídeli u ozubeného kola na 5tce. Tak jsem přemýšlel, jestli hučení může vycházet z ložiska na hnací hřídeli u 1.rychl. stupně. Nevím si už rady, stálo mě to peněz a hučení, které se vyskytuje kolem 2.tis.ot. při lechtání plynu na 4ku a 5tku je stejné. Netuším jestli je to normální jev... :kol-32: Děkuji vám za rady.

Právě, že ne. Prostě hučí, huuuuu :-D, ale už jsem to dal na opravu. Potom napíšu, jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nechal vyměnit kuželíkové ložisko u kola5.rychl. stupně na hnací hřídeli a ložisko na hnané, taktéž bylo vyměněno jehlové ložisko na kole 5.rychl.stupně + výměna gufer na diferenciálu. Převodovka stále hučí jako předtím, jak jsem popisoval. Mechanikem, který mi ložiska měnil, bylo řečeno, že je zbytečné měnit obě ložiska na hnané a hnací hřídeli, hučení je zapříčiněno ložisky u hnací a hnané hřídeli u ozubeného kola na 5tce. Tak jsem přemýšlel, jestli hučení může vycházet z ložiska na hnací hřídeli u 1.rychl. stupně. Nevím si už rady, stálo mě to peněz a hučení, které se vyskytuje kolem 2.tis.ot. při lechtání plynu na 4ku a 5tku je stejné. Netuším jestli je to normální jev... :kol-32: Děkuji vám za rady.

Odkud si? Mám tenhle motor už luxusně naposlouchanej:))) ti pak řeknu zda je to běžnej jev - můžem se projet - Já Praha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nečetl jsem to celé, ač ten motor mám a třeba tu jsou nějaké klasické závady toho motoru, pak to dočtu.

Já si motor pochvaluji. Jezdí to v průměru do 5ti litrů po Praze (pokud tedy neskáčete celou cestu v koloně, to se vyhoupne spotřeba i na 6,5 litru s klimoškou), moje cesta do práce je ráno po Jižní spojce a do práce dojíždím po 25 km většinou se spotřebou 3,8-3,9 l/100 km, auto mám od 21 000 km, nyní mám 118 000 km, za celou dobu jsem jen měnil olej, filtry a jednou stabilizační tyčky (cca v 70 000 km - důsledek těžšího motoru), jinak naprosto v pohodě, byla tam i jedna výměna váhy vzduchu, ale nevím, zda to byla nutnost a jestli si servis jen nechtěl našlapat kapsu, možná stačila jen vyčistit. Jinak vše v pořádku a bez invest, jen lít kvalitní naftu do motoru a bude si brumlat jak má :)

To že tady někdo píše, že se to nevyplatí oproti HTP, s hodou okolností jsem ho taky koupil, takže teď mám přímé porovnání. HTP sice umí jezdit za 6,5 litru benzínu, ale to není moc dynamická jízda, jak se dostanete do kolony, tak spotřeba razantně stoupá, což u TDI nehrozí, když TDI jede po dálnici 150 kmh za 5,5 litru/100 km, tak se spolehněte, že HTP pojede minimálně za 7-8 litrů a tomu motoru to nedělá vůbec dobře. Takže kdo ještě zvažuje koupi, tak rozhodně se ten cenový rozdíl vyplatí, dynamika a spotřeba TDI je oproti HTP naprosto nesrovnatelná :)

Když stojí na křižovatce přede mnou HTP a chce mi ujet, tak přesně vidím, jak to tahá do 5000-6000 otáček a já si za ním sice s pedálem na zemi, ale v klidu řadím ve 3000 otáček a táhne to jako blázen :)

Tot můj názor na 1,4 TDI 59 kW :)

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ten zvuk konzultoval a nechal jsem projet člověka, co se živí opravami převodovek a dozvěděl jsem se, že je to normální jev, zvuk vydává soukolí, jednoduše řečeno, mini mezera mezi zuby na kolech. :-D Ale i tak mám alespoň vyměněná ložiska v převodovce. Co se týká motoru, tak naprostá spokojenost, velmi nízká spotřeba, slušný výkon, nemám co dodat a určitě mi dáte všichni zapravdu. Za 15tis. nezeřere ani "kapku" oleje, takže nedám dopustit. Najeto 190tis.km. a pořád jede.

Aha, už to vidím - olomouc, no tak to je trochu daleko no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám doma fabču 1.4TDI 59KW 80HP. Jak už tady bylo řečeno podle předpisů se s tímto motrem jezdit nedá. Co se týče akcelerace tak je suprovní kolem 2000-2500. Při nižších otačkách 1500-1800 má motor srandovní zvuk, pro někoho i rušivý. Člověk si ale časem zvykne. Omezovač je tam na 175km/h, spotřeba je město 5.0L, dálnice 4.2L, pruměr 4.5L ale když tomu šlápneš víc tak okolo těch 5,5 víc né. a to ma nalitane 70tis km. Jinak co se týče udržby: měnit filtry a OIL (kvalitní) co 15tis km, při ukončení jízdy se doporučuje nechat motor ještě tak 1-2 minutky brčet na volnoběh, aby se chladilo turbo. wink.gif

Nechápu proč by se nedalo jezdit dle předpisů. 50km- trojka, 70km čtyřka a 90km pětka. Nezapomínej že tachometry u Fábie o 10% přeměřují

Editováno: , autor: stoupa1980
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Je zde někdo u okolí Olomouce či Bruntálu. Kdyby jste byl někdo z Vás ochotný, rád bych se sešel a popřípadě prodiskutoval chování motoru a hlavně převodovky, jen kvůli porovnání, díky. Petr

jakmile se budes chystat nekam ku praze tak se mi ozvi jsem k dispozici:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

v poslední době vidím v bazarech poměrně dost Fabií s motorizací 1,4 TDi, takže by neměl být problém s výběrem, akorát některé mají už více najeto. Jak to, že se jich majitelé v poslední době často zbavují? Osobně bych ale zvolil motorizaci 1,9 TDi 74 kW, ovšem ty se asi dost špatně shání, v bazarech nejsou běžně vidět. To se jich moc nevyrobilo nebo je málokdo prodává? Uvažuji o tom, že bych si v příštím roce pořídil Fabii s touto motorizací 1,9 TDi, ale mám obavy, že nebude jednoduché nějakou sehnat a už vůbec ne nějakou s rozumným počtem najetých km, asi tak do 150000 km, většina, co jsem dříve viděl, měla najeto minimálně přes 250000 km a takovou samozřejmě nechci. Koupil by si někdo z vás i firemní auto? Asi ne co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele asi takhle.. jestli se rozhoduješ mezi 1.4 a 1.9 tak si nejdřív uvědom jednu věc.. po jakych cestach jezdiš nejčastěji.. jestli města a okrsky nebo hlavně dalnice.. 1.4 je idealni na okrsky a města.. na dalnici už nic moc.. má kratkou převodovku tak už to je pak docela hukot a taky docela pak papa.. ale po okrskach se s tim jezdi dobře a nežere to pokud se s tim nejezdi furt podlaha.. jinak co se tyče poruchovosti a tak oba motory jsou na tom podobně.. pokud neodrovnaš vstřikovače nějakym sajrajtem a staráš se tak podrží.. a pak je rozdil ještě v hlučnosti a vibracich. ta 1.4 ve vyšších otačkach vic řve a na volnoběh se ten motor docela klepe.. takže ja kdybych se rozhodoval tak pokud okrsky tak stači 1.4.. hned bych ji poslal na chipa a pohoda..ještě k tomu je tam levnější povko... jestli dalnice tak určo 1.9.. u firemnich bych se trochu bal... je to znamo že když neni auto moje tak se k tomu chovaji lidi všelijak..

Editováno: , autor: -honza_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...