Přejít na obsah

Haldex a co umí?


stihacka

Doporučené příspěvky

Nejsem odbornik, vim o tom hovno, ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude.

Proc ?

Protoze byste museli odpojit pohon predku, ktery je mechanicky a navic primarnim a trvalym pohonem skodovek.

Cili i pokud zadek pojede naplno, bude pomer nejvyse 50 /50.

Tak jest, 100% na předku a pokud je rozdíl mezi otáčením předních a zadních kol, tak dojde k připojení zadní nápravy na maximální hodnotu 50:50... štelovat to jde u O2 - tam je novější generace ŘJ, pokud vím, tak na O1 jde "pouze" vyměnit jednotka za sportovní - ale že by to šlo štelovat přepínačem - to netuším.

Uznávám do hor by se to permanentní připnutí 4x4 50:50 docela hodilo :)

Pokud mi výjde ta O2, tak tohle je první věc, kterou si nechám překopat, ale ta cena, 28tis :feve:

No pošli mi třeba přes SZ souřadnice a já se za tebou přijedu podívat v zimě :) uvidím, jestli tam bělouše vytáhnu :D

Myslím, že ta cena bude přestřelená - musí to jít sehnat levněji. Ale musím uznat že to přepínání ti budu na OII závidět...

Já sem zatím koukal jen zběžně, dokud auto nestojí na dvorku, tak do toho hloubějc nepůjdu.

pokud bělouš zdolá až 3m sněhu, jsem zvědav, proč myslíš, že mám nick rolbař? lol ani tereňák s řetězama sem nevyjede, ale v mezi obdobích, kdy je do 20cm sněhu by se O 4x4 šikal :)

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Haldex má vlastní ŘJ. Co přesně tedy na HALDEXu řídí, když jak to chápu funguje čistě mechanicky zvyšováním tlaku oleje na základě rozdílných otáček vstupního a výstupního hřídele?

Pokud je ale haldex řízen na základě dat z CANu - tj z otáček z ABS čidel, pak by šlo vřadit před ŘJ haldexu uPC, který by přeposílal haldexu modifikované data z CANu. Napříkal by stále simuloval "lehký" prokluz a tím pádem přinutil haldex k částečnému přenosu síly i na zadní kola. Otázka je, jestli by takový režim haldex přežil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je ale haldex řízen na základě dat z CANu - tj z otáček z ABS čidel, pak by šlo vřadit před ŘJ haldexu uPC, který by přeposílal haldexu modifikované data z CANu. Napříkal by stále simuloval "lehký" prokluz a tím pádem přinutil haldex k částečnému přenosu síly i na zadní kola. Otázka je, jestli by takový režim haldex přežil.

Máš pravdu tímto způsobem by Haldex byl stále natlakovaný a vůz by se choval pořád jako čtyřkolka.Problém může být s vytvořením potřebného SW.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Haldex má vlastní ŘJ. Co přesně tedy na HALDEXu řídí, když jak to chápu funguje čistě mechanicky zvyšováním tlaku oleje na základě rozdílných otáček vstupního a výstupního hřídele?

Pokud je ale haldex řízen na základě dat z CANu - tj z otáček z ABS čidel, pak by šlo vřadit před ŘJ haldexu uPC, který by přeposílal haldexu modifikované data z CANu. Napříkal by stále simuloval "lehký" prokluz a tím pádem přinutil haldex k částečnému přenosu síly i na zadní kola. Otázka je, jestli by takový režim haldex přežil.

Taky by mě zajímalo, co přesně ŘJ dělá, když spínání je na mechanickém principu. Nedává náhodou pouze informaci ostatním ŘJ, zda se jede na 4x4?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem odbornik, vim o tom hovno, ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude.

Proc ?

Protoze byste museli odpojit pohon predku, ktery je mechanicky a navic primarnim a trvalym pohonem skodovek.

Cili i pokud zadek pojede naplno, bude pomer nejvyse 50 /50.

Tak jest, 100% na předku a pokud je rozdíl mezi otáčením předních a zadních kol, tak dojde k připojení zadní nápravy na maximální hodnotu 50:50... štelovat to jde u O2 - tam je novější generace ŘJ, pokud vím, tak na O1 jde "pouze" vyměnit jednotka za sportovní - ale že by to šlo štelovat přepínačem - to netuším.

Uznávám do hor by se to permanentní připnutí 4x4 50:50 docela hodilo :)

Pokud mi výjde ta O2, tak tohle je první věc, kterou si nechám překopat, ale ta cena, 28tis :feve:

No pošli mi třeba přes SZ souřadnice a já se za tebou přijedu podívat v zimě :) uvidím, jestli tam bělouše vytáhnu :D

Myslím, že ta cena bude přestřelená - musí to jít sehnat levněji. Ale musím uznat že to přepínání ti budu na OII závidět...

Já sem zatím koukal jen zběžně, dokud auto nestojí an dvorku, tak do toho hloubějc nepůjdu.

pokud bělouš zdolá až 3m sněhu, jsem zvědav, proč myslíš, že mám nick rolbař? lol ani tereňák s řetězama sem nevyjede, ale v mezi obdobích, kdy je do 20cm sněho by se O 4x4 šikal :)

:) nojono, už mlčím :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhon na všechna kola pro vznětové motory. O1.

No tak RJ HALDEXu ovládá čerpadlo hydr. kapaliny, takže by to teoreticky mělo jít. Tak už jen sehnat komunikační protokol s tou ŘJ a vesele ji oblbovat nesprávnými daty :prc:

Nicméně úplně nevím, k čemu by mělo být dobré mít haldex furt sevřený nebo jen částečně a jestli by to konstrukčně takovýto provoz vydržel. V OII bude asi jinej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nicméně úplně nevím, k čemu by mělo být dobré mít haldex furt sevřený nebo jen částečně a jestli by to konstrukčně takovýto provoz vydržel. V OII bude asi jinej.

Mít Haldex pořád natlakovaný by bylo asi neúnosné ale na druhou stranu by asi bylo fajn mít možnost vědomě jej natlakovat např. při jízdě na sněhu či za silného deště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhon na všechna kola pro vznětové motory. O1.

No tak RJ HALDEXu ovládá čerpadlo hydr. kapaliny, takže by to teoreticky mělo jít. Tak už jen sehnat komunikační protokol s tou ŘJ a vesele ji oblbovat nesprávnými daty :prc:

Nicméně úplně nevím, k čemu by mělo být dobré mít haldex furt sevřený nebo jen částečně a jestli by to konstrukčně takovýto provoz vydržel. V OII bude asi jinej.

nejde o to mít haldex stále v záběru, ale když projíždíš třeba sněhem nebo bahnem, takl by to mohlo být dobré, eliminuješ dobu, kdy se musí protočit kolo a připne se zadek ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhon na všechna kola pro vznětové motory. O1.

No tak RJ HALDEXu ovládá čerpadlo hydr. kapaliny, takže by to teoreticky mělo jít. Tak už jen sehnat komunikační protokol s tou ŘJ a vesele ji oblbovat nesprávnými daty :prc:

Nicméně úplně nevím, k čemu by mělo být dobré mít haldex furt sevřený nebo jen částečně a jestli by to konstrukčně takovýto provoz vydržel. V OII bude asi jinej.

nejde o to mít haldex stále v záběru, ale když projíždíš třeba sněhem nebo bahnem, takl by to mohlo být dobré, eliminuješ dobu, kdy se musí protočit kolo a připne se zadek ;)

Tak tak, a nemuselo by to být 50/50. Stačilo by dozadu třeba jen 10%. Pak ať si to haldex reguluje zase sám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhon na všechna kola pro vznětové motory. O1.

No tak RJ HALDEXu ovládá čerpadlo hydr. kapaliny, takže by to teoreticky mělo jít. Tak už jen sehnat komunikační protokol s tou ŘJ a vesele ji oblbovat nesprávnými daty :prc:

Nicméně úplně nevím, k čemu by mělo být dobré mít haldex furt sevřený nebo jen částečně a jestli by to konstrukčně takovýto provoz vydržel. V OII bude asi jinej.

nejde o to mít haldex stále v záběru, ale když projíždíš třeba sněhem nebo bahnem, takl by to mohlo být dobré, eliminuješ dobu, kdy se musí protočit kolo a připne se zadek ;)

Tak tak, a nemuselo by to být 50/50. Stačilo by dozadu třeba jen 10%. Pak ať si to haldex reguluje zase sám..

No mám pocit, že to stejně dozadu něco málo přenáší (třeba těch 10%) normálně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhon na všechna kola pro vznětové motory. O1.

No tak RJ HALDEXu ovládá čerpadlo hydr. kapaliny, takže by to teoreticky mělo jít. Tak už jen sehnat komunikační protokol s tou ŘJ a vesele ji oblbovat nesprávnými daty :prc:

Nicméně úplně nevím, k čemu by mělo být dobré mít haldex furt sevřený nebo jen částečně a jestli by to konstrukčně takovýto provoz vydržel. V OII bude asi jinej.

nejde o to mít haldex stále v záběru, ale když projíždíš třeba sněhem nebo bahnem, takl by to mohlo být dobré, eliminuješ dobu, kdy se musí protočit kolo a připne se zadek ;)

Tak tak, a nemuselo by to být 50/50. Stačilo by dozadu třeba jen 10%. Pak ať si to haldex reguluje zase sám..

No mám pocit, že to stejně dozadu něco málo přenáší (třeba těch 10%) normálně...

Tak jsem pod to lehl (mám 1,8T 4x4), abych přišel na to jak to fachčí. K ruce jsem si vzal DP a obrázek, který přikádám. Předesílám, že 0:100 není technicky možné, max: 50:50, ale to záleží na Haldexu, jestli se dokáže tak sepnout, aby tam nebyl prokluz. Nedílnou součástí 4x4 musí být EDS. Takže: z předního diferáku trčí dvě poloosy a na pravé straně je přišroubována jakási "převodovka s kuželovým soukolím" a z té je veden kardan na zadek (v zadu je to jasný). Takže jsem vydedukoval, že bez EDS by to moc dobře nefachčilo - tzn. například při prokluzu levého předního kola by se na pravé přední a potažmo na zadek nedostalo ani Ň, takže nejdřív musí zabrat EDS a přibrzdit levé přední a potom to začne celý fachat.

Jestli chce někdo celý soubor ohledně 4x4, tak pošlete SZ s emailem (má to 2,8M).

post-6517-1194181988_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...