Přejít na obsah

Snížení spotřeby na dálnici u 1.2 HTP??


Thomas_HTP

Doporučené příspěvky

Ahoj,

necetl jsem to tu vsechno, ale podle me pro dalnici a jeste k tomu plne auto a navic kazdej tejden ... HTP neni dobra volba. 1.4TDI by urite bylo mnohem efektivnejsi ... skoda ze uz neni v nabidce 1.9SDI, to je ten pravej motor pro rodine cestovani (kdyz clovek nespecha). :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

necetl jsem to tu vsechno, ale podle me pro dalnici a jeste k tomu plne auto a navic kazdej tejden ... HTP neni dobra volba. 1.4TDI by urite bylo mnohem efektivnejsi ... skoda ze uz neni v nabidce 1.9SDI, to je ten pravej motor pro rodine cestovani (kdyz clovek nespecha). :palec2:

to máš určitě pravdu, jen je fakt, že cena 1,4 TDI a 1,2 HTP nového auta je brutálně odlišná a pokud jdeš do leasingu tak ještě větší o jeho navýšení, takže je to o penězích při první investici - koupě auta, případně vyšší náklady na dálnici s HTP proti TDI už platíš postupně v provozu a z případného výdělku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sinius: Ešte na predošlej 1.4 44kw som šiel trasu Bratislava-Oostende vrchom cez Dortmund, nejakých 1350 km, v aute 2 ľudia, auto naložené krabicami až po strop (vyhodené zadné sedačky). Na zimných gumách a pri dodržiavaní rýchlostných predpisov (v Nemecku na suchej diaľnici čo to dalo :wub:) bola spotreba podľa PP 7,1 a výpočtom 7,4. S HTP som túto trasu zatiaľ nešiel, ale pre porovnie, rozdiel v celkovej spotrebe podľa PP a výpočtom je len 0,1 litra. Proste u MPIčka PP bol až moc optimistický, bežne som podľa neho jazdil pod 5 litrov, ale s HTP sa pod 5 litrov dostanem naozaj málokedy. Ak však porovnám vypočítavané hodnoty, tak suverénne HTP na tých istých trasách vedie -_-

ty ses dostal s MPI na dlouhodoubou spotřebou pod 5litru??? to je nějaký divný ne??? tak 80% toho co najezdim je po dalnici a jezdim mezi 130 -140km/hod a dlohodobou spotřebuje mám 7,5litru............musím podotknout že jezdím sam max. ve dvou.............tak že bychom měli rozdíl na spotřebě 2,5litru, tak to se mi zdá až moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sinius: Zle si is to prečítal ;) Spotrebu po diaľnici tam mám napísanú 7,1 PP (výpočtom 7,4). Spotreba 5 litrov sa týka bežnej jazdy mimo diaľnice a preto, lebo som písal o rozdieloch medzi hodnotou spotreby podľa PP a spotrebou podľa výpočtu.

Ale na otázku, či som sa dostal s dlhodobou spotrebou bežne pod 5 litrov s MPIčkom odpovedám áno, dostal - bežne som celú nádrž vyjazdil so spotrebou 4,8-4,9. S HTP sa mi to zatiaľ veru nepodarilo na sebelepšej trase ani s vypätím všetkých síl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sinius: Zle si is to prečítal ;) Spotrebu po diaľnici tam mám napísanú 7,1 PP (výpočtom 7,4). Spotreba 5 litrov sa týka bežnej jazdy mimo diaľnice a preto, lebo som písal o rozdieloch medzi hodnotou spotreby podľa PP a spotrebou podľa výpočtu.

Ale na otázku, či som sa dostal s dlhodobou spotrebou bežne pod 5 litrov s MPIčkom odpovedám áno, dostal - bežne som celú nádrž vyjazdil so spotrebou 4,8-4,9. S HTP sa mi to zatiaľ veru nepodarilo na sebelepšej trase ani s vypätím všetkých síl.

takze kombinovanu si mal s MPI 44kW 4,8-4,9L. preboha to sa ti ako podarilo ? mne sa s 1,4 16V 55kW kombinovana nepodarila pod 5L. len ked idem mimo mesto a clovek ide v pohodicke tak sa da tych 5,1-5,2L ale ak trochu uz predbieha tak cca 5,6L a to mimo mesto. to si musel inak opatrne jazdit. urcite rychlost 90km/h podla tacha a chodil si sam a ziadne kopce a este to bol hatchback. inak by ma zaujimalo akym stylom jazdenia si dosahoval tu spotrebu (zatazenie, rychlost, predbiehanie....atd).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houmr: Áno, kombinovaná s MPI 44kw pod 5 litrov. Bolo to v časoch, keď som dennodenne dochádzal do Bratislavy, ráno 37km do práce a večer alebo dokonca až v noci ďaľších 37 km domov. Auto obsadené 1 alebo 2 ľuďmi, väčšinou kufor prázdny, sem tam nejaký nákup, alebo krabice. Jazdil som predpisovo, predvídavo, čistá rovina bez kopcov. Nešiel som najkratšou trasou, ale trasou, ktorá bola o niečo dlhšia, no menej frekventovaná s čo najmenším počtom semafórov a podľa možnosti byť vždy na hlavnej. Pre zaujímavosť, rekord na tejto trase som mal 4,3 podľa PP (výpočtom 4,6). S HTP som túto istú trasu šiel zatiaľ len niekoľkokrát, no pod 5 litrov sa neviem dostať. Určite to bude aj tým, že s HTP treba jazdiť úplne ináč, ako s MPIčkom - zatiaľ som zjavne neprišiel na ten správny optimálny spôsob jazdy :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sinius: No, sú tomu už 4 roky, ale ak sa dobre pamätám, tak skôr rýchlejšie rozbiehanie, čo najskôr zaradiť 5-tku. Rýchlosť v meste/dedinách tempomatových 65, mimo tempomatových 85 a 90. Pamätám si, že som robil pokusy, či je lepšie 85 alebo 90 ale už sa nepamätám na výsledok... Bavilo ma to niekoľko mesiacov, po pár dňoch striedať spôsob jazdy. Raz som dokonca skúsil ísť maximálne 70 km/h, mesto aj mimo mesta :kol-32:

Ale ako som už písal, PP u MPIčok je hodne optimický a dosť kecá - až 0,3-0,4 litra, takže reálna spotreba bola určite nad 5 litrov. Veľa záleží aj od konkrétneho auta, v rámci pokusov som skúšal aj identický voz a tam tá spotreba bola o 0,3 väčšia.

Pre istotu ale nenapíšem spotrebu, s akou som šiel trasu Bratislava-Košice, lebo to mi už naozaj nikto neuverí :kol-58:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.4 MPI 44 kW plus chip dálnice okolo 90-100 se dají jet okolo 5.2 litru, ale většinou jezdím 130-160 (tach. GPS cca o 15 km/h méně) něco mezi 8 - 9 l, taky mě to štve, protože couračky přes vesnice se běžně dají jet pod 6,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.4 MPI 44 kW plus chip dálnice okolo 90-100 se dají jet okolo 5.2 litru, ale většinou jezdím 130-160 (tach. GPS cca o 15 km/h méně) něco mezi 8 - 9 l, taky mě to štve, protože couračky přes vesnice se běžně dají jet pod 6,5.

tak sa necuduj to je maloobjemovy motor a vykon 44kW nie je urcite na vysoke rychlosti na dialnici. ako pises tak pri 160km/h bude tocit niekde cca 4500ot kde je dosahovany max. vykon. to ze pri 90-100km/h mas malu spotrebu je ze motor nie je namahany v tej rychlosti je to skoro ideal co sa tyka krutiaceho momentu.

p.s.: na vyssie dialnicne rychloosti to chce vyssi objem motora alebo sa budes musiet uspokojit zo spotrebou alebo znizis rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JaKr:

No myslím, že to co jsi naměřil, má určitě dobrou vypovídací hodnotu a není to zase tak strašný. Díky

Mar©el:

Jinak 1.4 SDI by byla určitě lepší volba, ale vzhledem k akční pořizovací ceně za kterou jsem 1.2 HTP sehnal ve výbavě Elegance + další výbavu bych musel ze začátku dát minimálně o 100 tisíc více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mar©el:

Jinak 1.4 SDI by byla určitě lepší volba, ale vzhledem k akční pořizovací ceně za kterou jsem 1.2 HTP sehnal ve výbavě Elegance + další výbavu bych musel ze začátku dát minimálně o 100 tisíc více.

1.4 SDI bych nechtel ani za nic .. 1.9SDI neb 1.4TDI jo :palec2: je mi jasny ze to byl preklep. Je jasne, ze nove TDI nema cenu kupovat, za to ojetina je dobra koupe. Kdybych kupoval novou fabku, tak bych taky vzal HTP, ale volil jsem radeji ojetinu a TDI ... zivot je otazkou priorit :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se tyce plne lozeneho auta a 1,2HTP, tak mam cerstvou zkusenost ze vcerejska.... Jel jsem ze Slovenska D1 a to jeste v celkem dobrem casovem pasmu, takze jsem ujel vzdalenost 370 km za 3h 20m s prumerem 108 km/h a prumernous potrebou 9,0 l/100 km... v aute jsme jeli 4 + plnej kufr zavazadel a pomlazky :smich:;) Jo jeste podotknu pneu 195/50/R15...

Jinak co si toho myslim, mel jsem moznost jet 55 kW GolfemV (rekl bych ze pomer vykon/hmotnost bude cca stejna jako u Fabie HTP) pred 2my tydne do Hamburku a brzdou jsem nebyl . Pravdou je, ze jsem tomu slapal na krk a jel jsem sam, ale i tak jsem mel prumer 8,6 l/100 km... Jak rikaji ostatni auto je stavene spis do mesta nez na dalnice a plne zatizeni, ale ted uz se to bude asi blbe menit... Takze hodne stesti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem jel trasu Benesov pres Prahu do Turnova cca 150km 3 dospeli, 2 deti, pulka kufru a pes 30kg Labrador rychlost jsem drzel mezi 120 - 140 km/h a podle PP spotreba 6,8l coz se me zda velice dobry mam najeto 11tis. km a cip od Cimbu. Z me strany spokojenost. Loni jsem byl v Chorvatsku najel jsem 3000km a spotreba byla taky 6,8l ale auto bylo uplne novy nezajety tak jsem jel opatrneji ale zase jsem mel rakev na strese.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem jel trasu Benesov pres Prahu do Turnova cca 150km 3 dospeli, 2 deti, pulka kufru a pes 30kg Labrador rychlost jsem drzel mezi 120 - 140 km/h a podle PP spotreba 6,8l coz se me zda velice dobry mam najeto 11tis. km a cip od Cimbu. Z me strany spokojenost. Loni jsem byl v Chorvatsku najel jsem 3000km a spotreba byla taky 6,8l ale auto bylo uplne novy nezajety tak jsem jel opatrneji ale zase jsem mel rakev na strese.

Tak to vypadá fakt celkem dobře.. V létě to ještě vyzkouším na dálnici bez chipu a pokud tam bude rozdíl mezi tím co jste neměřili a co zjistím já, tak si to nechám taky u Cimbu chipnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nic proti tem 1.2 vysavacum, verim ze do mesta supr motor, ale pokud s tim ted budes jezdit dalnice a navic v nemecku, tak to raci prodej a kup si nejake auto v nafte. jako jestli rocne najezdis tolik kilometru po dalnici, tzn otacky okolo 4000 a mozna vice :) , tak se ti ten chudak 3 valec do roka rosype :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Molochem - 1.2HTP je do města super a občasné výpravy na dálnici jsou dobrodružstvím, ale pokud se chceš přemsťovat cca 800 km v jednom kuse, kup si auto s pořádným motorem (= takový, co jede a nemusíš za volantem přemýšlet). Mám po německých dálnicích něco najeto ( a musím říci, že řidiči jsou tam řidiči o 200% víc ohleduplnější), ale raději místo 8h jezdím 6 (zase tak křeslovitý sedačky Fábie nemá)

Jinak, s 1,4 MPI (50 kW) co mi onehdá půjčili - cca 140-150 km/h a spotřeba okolo 7/100 ( na 700 km = bolavé pozadí) To auto je vážně kompromis, jednou za rok/půlrok se to dá.

Jinak držím palce !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nic proti tem 1.2 vysavacum, verim ze do mesta supr motor, ale pokud s tim ted budes jezdit dalnice a navic v nemecku, tak to raci prodej a kup si nejake auto v nafte. jako jestli rocne najezdis tolik kilometru po dalnici, tzn otacky okolo 4000 a mozna vice :) , tak se ti ten chudak 3 valec do roka rosype :help:

absolutne nesuhlasim s uvedenym prispevkom o jazde na dialnici pri 4000ot kedy sa po roku ma rozsypat,

dotycny ani len nesedel v HTP

JPP plati uz len na neznalych

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Molochem - 1.2HTP je do města super a občasné výpravy na dálnici jsou dobrodružstvím, ale pokud se chceš přemsťovat cca 800 km v jednom kuse, kup si auto s pořádným motorem (= takový, co jede a nemusíš za volantem přemýšlet). Mám po německých dálnicích něco najeto ( a musím říci, že řidiči jsou tam řidiči o 200% víc ohleduplnější), ale raději místo 8h jezdím 6 (zase tak křeslovitý sedačky Fábie nemá)

Jinak, s 1,4 MPI (50 kW) co mi onehdá půjčili - cca 140-150 km/h a spotřeba okolo 7/100 ( na 700 km = bolavé pozadí) To auto je vážně kompromis, jednou za rok/půlrok se to dá.

Jinak držím palce !!!

da sa aj raz mesacne aj par krat za mesiac, zalezi ako si zhyckany.

Netvrdim ze HTP je primarne urceny na dialnice, to vonkoncom nie, tam su urcene ropaky ci ak ostaneme pri benzine tak dvoj a viaclitrove silnicne koraby ale nie HTP.

Na druhej strane sa da vsetko v rozumnej miere, a aj HTP zvlada dialnice, sice s nizsim komfortom (hluk z vysokych otacok), a s vyssou spotrebou, ale da sa to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, když třeba existuje i alternativa za 180 tKč koupit cca 3-4 leté vozidlo s dieselovým motorem, o třídu výše (a lépe vybavené) a stále mi zůstane ještě 40-50 tKč na pokupní servis včetně nových gum.

Je to jen jedna z možných alternativ, nijak ji nepodsouvám.

Ale jinak souhlasím, s HTP se dá cokoliv, vždyť i naši rodiče a prarodiče jezdily k balatonu s Žigulíky, Dáciemi a Embéčky.(dnes je oblíbenou destinací s HTP zase Chorvatsko)

Jednou za čas se dá cokoli, častěji se s tím musíš smířit nebo uvažovat o tom, jak si zlepšíš strádání.

Máme ale jednu výhodu : Ani ty, ani já nebudeme jezdit s HTP 800 km co týden :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem si včera vyzkoušel jet ve 2 lidech cca 1km rychlostí 130km/h a dle PP se motala okamžitá spotřeba pořád kolem 8.5. Sice je to krátká vzdálenost na nějaký razantní závěry, ale už to o něčem vypovídá. No holt to otestuji na našich dálnicích a pak se uvidí..

Když psal JaKr že má s chipem při zhruba stejné rychlosti spotřebu 6,9l, tak o tom chipu začnu asi vážně přemýšlet, jen mám obavy abych nepřišel o záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...