Berger Vloženo 3. Září 2018 Sdílet Vloženo 3. Září 2018 Chystám se na výměnu rozvodu a pumpy u SDIčka a jelikož jsem to ještě nedělal mám pár dotazu. Prohlídl jsme si dílenskou příručku i návod který je v příspěvku nade mnou a přijde mi to krapet komplikované a některé kroky zbytečně. Má představa 1. Natočíme kliku na značku, aby byl první válec v horní úvrati, tedy značka na řemenici nahoře proti značce na „motoru“ 2. Vypustíme chladící kapalinu, sundáme víko ventilů a vývěvu. 3. Podložíme motor vlevo na prkno a hydraulický hever, aby šlo odmontovat zavěšení motoru. 4. Sundáme zavěšení motoru, plastový kryt rozvodu, řemen na alternátor, 5. Teď je třeba zajisti, aby zůstala zachována vzájemná poloha kliky, rozvodu a čerpadlo, tedy aretačním pravítkem na zářezu pro vývěvu za aretujeme rozvodovou hřídel a kolíkem čerpadlo. 6. Podle návodu se teď povoluje a sráží rozvodové kolo vačkového hřídele a pak uvolňuje řemenice vstřikovacího čerpadla. Popravdě mi to přijde jako zbytečná práce. Viz dále. V každém případě je třeba povolit a sundat řemenici klikové hřídele a kryt rozvodů za ním. 7. Nyní bych já povolil napínací kladku. Pak bych sundal kladku pod vodní pumpou, a horní vodící kladku. Ted by bych rovnou nebo ještě za sundání napínací kladku měl jít řemen bez problémů dolů aniž bych musel sundávat rozvodové kolo vačkové hřídele a povolovat řemenici na čerpadle. Je to velé hloupost? 8. Vyndáme vodní pumpu a s novým těsněním namontujeme novou, 9. Montáž, Nasadil bych nový řemen na rozvodové kolo vačkového hřídele, řemenici čerpadla a ozubené kolo klikového hřídele. Zde bude trochu problém trefit zuby, ale to by snad šlo označit na starém před sundání a značky přenes na novy nebo to zkusit tak aby byl řemen napnuty tak, že půjde namontovat vodící kladka pod vodní pumpu a napinací kladka na druhé straně. Otázky vymyslel jsme úplnou kravinu? Z zvláštních přípravků a nářadí budu potřebovat aretační pravítko, kolík na aretaci čerpadla (jde nahradit třeba vrtákem, jaký průměr?, klič na napnutí napínací kladky. Gola a momenťák, to považuji za běžné nářadí. Případně jak to děláte vy? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janotka Vloženo 3. Září 2018 Sdílet Vloženo 3. Září 2018 Ne že by se rozvody bez povolování rozvodového ozubeného kola nedělali, podle mého to tak servisy běžně dělaji. Problém je, že pokud se horní ozubená kola nepovolí tak napínací kladka při napínaní napíná vlastně jen svou stranu a napínací síla se nemůže dostat na druhou stranu protože horní kola jsou zaaretováné a přišroubované, dole je klika a ta by se musela hnout což nechceme. Z praktického hlediska by to chtělo názor praktika, který do dělal x krát, ale ti se v tomto vlákně nevyskytuji To už byste rovnou chtěl vědět, proč b dílenské příručce píší o nutnosti vyměnit po povelení šrouby na ozubeném kole čerpadla a proč tedy nejsou součástí žádné rozvodové sady :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flash19 Vloženo 13. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2019 Možem požiadať o radu? Mam fabiu 1 1,9sdi a chcem vymenit rozvody (komplet), nenašiel by sa nejaký tip na dobrého výrobcu? Alebo značku? pls, nechcem aby mi tam dali niečo menej dobrě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.