atlan Vloženo 17. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2021 (editace) Tempomat nepredvida, ty ked na rovine uvidis v dialke kopec vies zrychlit na 105km a tym padom ten kopec vybehnes, tempomat to nevie, bude drzat svojich 90,a tym padom bude mat vecsiu spotrebu. To iste ked uvidis zakrutu vies ubrat, nemusi brzdit. Tak ze preto ten tempomat uspornejsi nebude. Kor hlupy tempomat. P. S ked nebudes na plyne pouzivat tehlu, tak deakceleracia a akceleracia da priemernu spotrebu ako keby si isiel konstantnou rychlostou, cca 0,1l navyse je nepostatne. Editováno: 17. Srpen 2021, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 17. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2021 Za ty peníze bych si do F1 tempomat už asi nedal a do 3.auta Juniora nedám 😂. Kdysi jsem po něm toužil v O1, kde bych ho dost využil, ale pravda za 10 let jsem se k tomu nedostal. Teď ho mám i s omezovačem rychlosti v Rapidu 1.0tsi a občas ho využívám na volných silnicích a dálnicích, ale těch moc aspoň tam kde jezdím já není. Za mě mám na tempo ale za úplně sterilních podmínek v provozu určitě menší spotřebu, ale nikdy jsem to moc neřešil, spíše šlo o pohodlí. Rád jsem jezdil na tempomat s VW Transporter 130kw? na dlouhých trasách a to byla jiná káva. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 17. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2021 před 15 minutami, atlan napsal: ty ked na rovine uvidis v dialke kopec vies zrychlit na 105km a tym padom ten kopec vybehnes, tempomat to nevie, bude drzat svojich 90,a tym padom bude mat vecsiu spotrebu. Akcelerace před kopcem z 90 km/h na 105 km/h taky bude znamenat vyšší spotřebu v porovnání s jízdou ustálenými 90 km/h. Navíc při 105 km/h je větší odpor vzduchu, který s rychlostí stoupá exponenciálně. Energie potřebná k vystoupání (zvednutí) auta na kopec (bez odporu vzduchu) je v obou případech stejná. Při tom zrychlení ale naroste odpor vzduchu potažmo spotřeba. Tebou uvedený způsob by tedy znamenal celkově vyšší spotřebu než jízda ustálenou rychlostí 90 km/h. Něco jiného je při jízdě v kopcovitém terénu, kdy tempomat z kopce dolů brzdí motorem a do kopce zase táhne. Tam při zrušení tempomatu na kopci a nechání auta rozjet samospádem ny vyšší rychlost, než je tempomatová, dojde k úspoře paliva. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 17. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2021 Ustalena rychlost 90km sa konat nebude, kor nie na aute z 47kw ci kolko. Tam ide o to ze trn motor to na 5 neda tj na 5 bude vecia spotreba, pac tempomat bude liat t benzin a ten motor nebude vladat. Kdez to ked honroztocis na vysiw otacky, investujes energiu do 1t, tych 105 pri 8l budes mat pred kopcom na vrcholenkopca uz len 90km pri 5l. Pri tom tpomate na tom slab motore, budes mat dole 90 pri 5l a na kpci 80 pri 10l. Tak ze neusetris lebo bude vecia spotreba a este ti to potrva dlhsie. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 18. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2021 Kopec, na kterém by platilo "tych 105 pri 8l budes mat pred kopcom na vrcholenkopca uz len 90km pri 5l", je velmi mírné stoupání, kde by i 47 kW v klidu stačilo na ustálenou rychlost 90 km/h na 5. rychlostní stupeň. Rozdíl ve spotřebě 3 litry je u HTP hned, není to pohodová jízda vs plyn na podlaze, ale jen drobný rozdíl v sešlápnutí pedálu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.