Jump to content

Bubaq

Uživatel
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

68 Excellent

About Bubaq

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ahoj, zajímá mě, jestli a případně čemu vadí volnoběh u dostatečně prohřátého motoru 2.0 TDI 110 kW (s DSG). Zkoušel jsem hledat tady na fóru i na jiných stránkách a odpovědi nejsou úplně jednoznačné. Jako rizikové body se uvádí v podstatě tři hlavní: 1) Potenciálně nedostatečné mazání motoru díky nižšímu tlaku oleje. Tenhle bod osobně beru jen jako teoreticky možný. Předpokládám, že výrobce není úplně blbý a že kontrolka tlaku oleje by se v takovém případě rozsvítila (což se neděje). 2) Karbonizace ventilů a lopatek turba díky nízkým otáčkám, ne ideálnímu spalován
  2. Bubaq

    Koupe ojete OIII

    Za mne: OII - 1.6 77 kW: měl jsem půjčené na pár dnů během servisu mého auta OIII - 1.6 77 kW. Překvapilo mě, o jak moc je to auto línější se stejným papírovým výkonem. Nejspíš je to kombinací vyšší hmotnosti a možná jinýho zpřevodování? Rozdíl jasně patrný. OII - 1.9 77 kW vs OIII - 1.6 77 kW: 1.9 rozhodně humpoláčtější motor, hlučnější, více vibrací, těžkopádnější. Jízdní dynamikou srovnatelné i když s jiným průběhem. 1.9 větší zátah v nízkých otáčkách, větší turbo lag, užší rozsah otáček uřitečného záběru (v otáčkách dřívě umřel). 1.6 menší zátah v nízkých, ale rovn
  3. Tak jsem zvědav, jestli po větší porci km s LA změním názor, když ho většina z vás vnímá takhle pozitivně. Možná je to opravdu jen o zvyku, kdy teď mám za sebou 25 let za volantem, kterým hýbu jenom já ze své vůle, ne nějaký asistent proti mé vůli :-).
  4. Tak to je další významný downgrade... :-(
  5. Bubaq

    Onboard kamera

    Taky mám Mio, ale 798 Dual. A můžu taky vřele doporučit. S tím vykradením záleží, kde bydlíš. Jestli na panelákovém sídlišti nebo klidná čtvrť s rodinnýma domkama, to udělá velký rozdíl.
  6. Pawlisko: Chápu, jak to myslíš. Bohužel je dnes trend mít vše na displeji s minimem reálných tlačítek. Trendem to ale není proto, že je to fakticky nejlepší možné a nejbezpečnější řešení pro ovládání auta, ale protože tak velí momentální móda, marketing. Komu netrčí tablet z palubky, je out. Mně tenhle přístup "dělají to všichni, tak to musí být dobré" není vlastní. Spíš se na to dívám phledem co je snažší na ovládání a bezpečnější pro řízení. A to je pro mě lepší. Navíc, nemluvíme tady o kolečku "na všechno", ale o tom, že základní věci, které člověk v autě používá při každé
  7. Jasně že zvládnu a zvyknu si :-). Ale je to prostě zhoršení ovladatelnosti a bezpečnosti, byť ne nijak zásadní. Na knoflík se vůbec nemusím dívat. Šáhnu a pootočím. To u displeje neplatí. Jako rozumím velmi dobře snaze jít s dobou, mít ovládání auta atraktivní a moderní a mám dnešní všemožný vychytávky rád. Ale v tomhle konkrétním případě by méně bylo rozhodně více.
  8. A jak Laura pozna, jak moc chladno mi je? Jestli chci pridat pul stupne ci dva? Jestli chci pridat jen pro spolujezdce nebo v celem aute? To zruseni manualni kontroly otocnym ovladacem je spatne.
  9. Nemusíš ze mě dělat debila, co nepochopil..... Prostě jen tuhle funkci vnímám jinak. Tenhle dojem, že kolem jedince se točí svět a kdokoliv něco vnímá jinak, něco "nechápe", je hodně hloupej. Prostě když mi něco samo od sebe otočí s volantem aniž bych původcem toho otočení byl já, je to pro mě špatně (možná vyjma vyložené krizovky tyou většího smyku, jak píšeš). Trefil jsem kvůli tomu ten velkej zmrazek a byla to slušná rána. Jel jsem po dlouhé rovince po široké silnici, ustálenou rychlostí, volant jsem proto držel jen tak zlehka, takže elektromot neměl problém mi s ním otočit. Ano
  10. Díky za reakce. Je pravda, že 300 km je dost málo na "zažití" si takovéhle "pomoci". Pořád je to pro mě ale věc, která mě při řízení ruší jakoby mi spolujezdec znenadání strčil do volantu. Jsem asi přístupem k řízení auta stará škola, kdy mi vyhovuje, že já řídím auto, ne že auto řídí mě :-). Je běžné, že počas jízdy člověk nejede pořád úplně přesně v pruhu, ale lehce si v jeho rámci nadjede třeba v zatáčce stylem vnějšek-apex-vnějšek. A asistent už by cukal volantem... To samý platí pro vyhýbání se dírám, nečistotám... Upřímně, věta "počítá s tím, že se s asistentem mů
  11. Ahoj, chci se podělit o svou první zkušenost s vymožeností Lane Assist (asistent jízdy v pruzích). Svou OIII jsem měl v servise a dostal jsem náhradní auto s tímhle asistentem. A hodně mě překvapil, bohužel ryze negativně. Za volantem nejsem žádná lama, jezdím skoro 25 let, z toho posledních min. 10 let denně nebo téměř denně. Na kontě mám cca 600-700 tis. km. Podle mě je tenhle asistent zdaleka to nejhorší, co autoprůmysl za poslední dekádu přinesl. Osobně jej považuju za vyloženě nebezpečnou věc a jde úplně mimo jakékoliv moje chápání, že něco takového v podobě, v jak
  12. Jezdím občas docela naložený (2 dospělí, 2 děti, kufr po střechu) a nivelace je naopak trošičku mírnější než by mohla být - s naloženým autem to svítí o trochu dále než z prázdným. Sem tam mě někdo problikne. S prázdným autem ne. Se světly jsem měl na začátku problém, z výroby svítila těsně před auto. 3x servis a nic, až napočtvrté se podařilo a od té doby maximální spokojenost.
  13. Tak si kup Formana, když nemáš ani pár korun na pojištění Oktávky... 🤣
×
×
  • Create New...