Jump to content

Bubaq

Uživatel
  • Posts

    227
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bubaq's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

128

Reputation

  1. Řešil jsem kdysi to samé na Mondeu. Pomohla tenká smršťovací folie a fén na ten hák, do kterého zapadá západka. Nevím, jestli to má OIV stejně.
  2. No asi jsem měl smůlu...
  3. Na druhou stranu, člověk se rychle naučí odhadnout tu vzdálenost, kdy je třeba se při předjíždění zařadit vlevo. A pokud musí blíž, tak buď jemně nohou na plyn (stačí jen tak, aby se udržela rychlost) a tempomat se deaktivuje. Dojedu tak blízko, jak potřebuju, zařadím se vlevo, pouštím plyn a auto jede konstantní rychlostí dál. Za sebe vidím největší výhodu ACC právě na dálnicích, na úseková měření rychlosti a kdekoliv jinde, kde je nutné dodržet nějakou max. rychlost ale zároveň ostatní auta různě zpomalují a zrychlují. Což je typické pro hustší provoz na dálnicích a ve městech.
  4. Tak jsem z Alíku objednal 2 ks LEDek do parkovaček. Svítí to monstrózně, tak jsem měl radost, že budu konečně vidět dozadu. Viz foto pro srovnání s levou LEDkou a pravou origo. Ve skutečnosti je rozdíl o dost větší, bohužel foťák nezachytí tak velký jas. Jenže nová LEDka vydržela svítit asi 20 vteřin a než jsem nachystal lepší záběr, zhasla. Tak jsem vrátil původní žárovku (bezproblému svítí) a jen jsem se utvrdil, že kupovat šmejdy z číny je vyhazování peněz. Až (jestli) se odnaštvu, zkusím třeba LED Osram koupený u nás...
  5. OK, to chápu. Je třeba se s tím naučit pracovat, pak se člověku zautomatizuje, kdy má do tempomatu zasáhnout, aby nedělal zbytečný paniky, který popisuješ. Pak je ježdění s ním těžká pohoda, kdy se dá jet stovky km bez šlápnutí na pedály.
  6. Ze zvědavosti se zaptám na důvody toho, proč chceš "zhloupnout" tempomat? Není to rytí, měl jsem / mám oba a nenapadá mě jediná výhoda "hloupého" oproti adaptivnímu. Tedy vlastně jedna ano: za velmi specifického počasí se na přední senzor nalepí sníh/břečka a adaptivní tempomat přestane fungovat. Ale stane se mi to jen párkrát za zimu.
  7. Za mne Dodo Juice Supernatural Leather Cleaner + Dodo Juice Supernatural Leather Sealant.
  8. U DSG to ničemu nevadí. Taky používám.
  9. Ono to ale ničemu reálně nevadí. Stává se mi při mytí, když je vhodné počasí, ale neřeším to.
  10. Z principu nemůže bixenon svítit celkově líp, protože mu chybí to dynamické zatmívání. Přímé porovnání LED vs xenon mám z Oktávky, kde (když pominu dynamické zatmívání) je osvit plus mínus srovnatelný, ale i tak mi LED přišly o něco jasnější a kontrastnější. Ale kdybych sednul do auta a nevěděl, jaká technologie svítí, nepoznám to.
  11. V případě nedodržení 30denní lhůty pro opravu ale zákon hovoří naprosto jednoznačně a neexistuje řádný způsob, jak by prodejce mohl protestovat, cokoliv namítat nebo věc prodlužovat. a musí do 14 dnů vrátit peníze.
  12. Kopec, na kterém by platilo "tych 105 pri 8l budes mat pred kopcom na vrcholenkopca uz len 90km pri 5l", je velmi mírné stoupání, kde by i 47 kW v klidu stačilo na ustálenou rychlost 90 km/h na 5. rychlostní stupeň. Rozdíl ve spotřebě 3 litry je u HTP hned, není to pohodová jízda vs plyn na podlaze, ale jen drobný rozdíl v sešlápnutí pedálu.
  13. Akcelerace před kopcem z 90 km/h na 105 km/h taky bude znamenat vyšší spotřebu v porovnání s jízdou ustálenými 90 km/h. Navíc při 105 km/h je větší odpor vzduchu, který s rychlostí stoupá exponenciálně. Energie potřebná k vystoupání (zvednutí) auta na kopec (bez odporu vzduchu) je v obou případech stejná. Při tom zrychlení ale naroste odpor vzduchu potažmo spotřeba. Tebou uvedený způsob by tedy znamenal celkově vyšší spotřebu než jízda ustálenou rychlostí 90 km/h. Něco jiného je při jízdě v kopcovitém terénu, kdy tempomat z kopce dolů brzdí motorem a do kopce zase táhne. Tam při zrušení tempomatu na kopci a nechání auta rozjet samospádem ny vyšší rychlost, než je tempomatová, dojde k úspoře paliva.
  14. Auto zacne piskat a objevi se ikona a napis Klic mimo dosah. Auto do zhasnuti motoru normalne funguje.
×
×
  • Create New...