Přejít na obsah

Bubaq

Uživatel
  • Počet příspěvků

    866
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    14

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Bubaq

  1. Dělalo mi to taky. V servisu vyřešili a dalších 100 tis. km byl klid. Postup neznám, ale bylo to jen o dotažení čehosi. Postupů. jak sundat madlo a ovládání oken, je plný Youtube ;-).
  2. Pánové, je potřeba si uvědomit, že tyhle origo Canton suby, stejně jako třeba to JBLko jsou pořád pidi repráčky s příkonem max 100W v malinkaté ozvučnici. Čekat z toho basy jako z custom made subu s 12'' reprakem a objemem 100+ litrů je pošetilý... Pro zvuk obecně je v téhle budget kategorii mnohem přínosnější vytlumení karoserie než do nevytlumeného auta přidat pidi "subwoofer".
  3. Stačí dát převodovku do "S" a převodovka si drží zařazený stupeň. Ale souhlas, že možnost přepnout si převodovku do manuálu byla lepší.
  4. Jak píše bojler. Není na škodu přečíst si návod.
  5. Pruh je na videu velmi zřetelný. Na Oktávce IV je předěl mezi potkávacími a dálkovými světly taky patrný, i když tmavý pruh není až takhle moc výrazný, přestože stále jasně patrný. Z toho usuzuju, že je to vlastnost, ne chyba :-D. Pro klid duše ale můžeš nechat světla zkrontrolovat.
  6. @Honza112233 Můj názor asi bude těžce nepopulární, ale já vůbec nerozumím tvojí snaze se z toho nějakýma umělýma kličkama vykroutit. Neber si to osobně, neznám tě a nepíšu to jako útok, ale vnímám to tak, že když jsi dost frajer jet po ČR 190 km/h, měl bys být i dost frajer nést za to důsledky, pokud tě chytí. Nemoralizuju, jestli je 190 km/h ok nebo ne. Jestli jezdíš hodně a dlouho, nejspíš umíš vyhodnotit riziko. A D3 bývá hodně prázdná. Ale jsem rád, že tentokrát vyhrála prostá férovost nad vychcaností. Jel jsi těžce nad limit, chytili tě, zaplatils. To je prostě cajk bez výhrad. Taky občas jezdívám nad limit, ale počítám při tom s tím, že když mě chytí, prostě zaplatím a pojedu dál. Že mě ještě nezměřili, je vizitkou špatný práce Policie 😄 (a rozeznatelnosti těch jejich "civilních" aut na sto honů). A možná pomáhá, že nikdy na dálnici nejedu nad 160 km/h (kvůli výšce pokuty, bodům a ŘR) a neprasím. A ještě osobní uvědomění: kdysi jsem si spočetl, kolik času ušetřím, když třeba Praha - Brno jedu běžných 140 km/h nebo 180 km/h. Subjektivně se těch 180 zdá o strašně moc rychleji. Ale ve skutečnosti, je to se všema zpomaleníma za kamionama, kvůli provozu atd. tak málo, že fakt nemá žádný smysl jezdit až takhle extrémně. Dost mi to tehdy otevřelo oči, jak je v reále ten rozdíl malej. Viz tvá cesta po D3. I kdybys ji úplně celou od Miličína po konec před ČB frčel bez zpomalení 160 km/h (za které teď hrozí max 3500 Kč a 4 body bez ztráty ŘP) namísto 190 km/h, ušetřil bys necelé 4 minuty... V reále to bylo ještě mnohem míň, protože jsi nepochybně nejel celou dobu těch 190... Máš draze zaplacenou zkušenost, "veselou" historku k vyprávění, ale dohromady se vlastně nic nestalo. Díky za sdílení tvojí zkušenosti.
  7. Bubaq

    Octavia IV FL

    Je mi líto, že sis do toho vložil tenhle význam. Píšu to čistě fakticky.
  8. Bubaq

    Octavia IV FL

    Nelze. Max intenzitu ofuku lze i každého výdechu nastavit jen na jednu stranu. Na druhou stranu je výdech zavřený. Tzn. např. u středových výdechů nelze nastavit levý z nich tak, aby foukal doprava - tam je zavřený.
  9. Možná to naladění podvozku změnili. Já mám auto z dubna 2023 a oproti OIII FL je to jasně patrný rozdíl (zhoršení). Hodnocení vizuální podoby interiéru je samozřejmě individuální záležitost. U někoho doma je to taky přehršel materiálů, barev, stylů, textur a líbí se mu to. Jiný má radši barvy sladěné a materiály sjednocené do pár skupin. Já patřím spíš k té druhé skupině. Ale poukazoval jsem spíš na downgrade interiéru ohledně funkčnosti a ovládání. Nepodsvětlená lišta v zadních dveřích je sice drobnost, ale je to ve faktické rovině zhoršení stavu. A srovnání pro zajímavost. OIV, ač tvarově zajímavější a modernější (o tom žádná), působí jakoby pejsek a kočička pekli dort. Jen na tomhle malém kousku interiéru je dvojnásobek materiálů a textur než v OIII. Za mě ee.
  10. Bubaq

    Octavia IV FL

    Patříš k menšině, které vyhovuje patlání po displeji kvůli každičké banalitě, titěrná tlačítka pro ovládání teploty/vyhřívání sedaček atd., nízko umístěné středové výdechy, nemožnost nastavit nezávisle sílu a směr ofuku, nevnímá šílený nesoulad mnoha různých materiálů a textur... Za což můžeš být jedině rád.
  11. Bubaq

    Octavia IV FL

    @Jan R. Je to strasne subjektivni. Mne se FL ctyrky taky nelibi, bez mlhovek vypada jak verze social. Ale treba FL trojkovy Oktavky (ctyrocko) se mi libil moc. FL ctyrky bohuzel neodstranuje nejvetsi prusvih - interier.
  12. Je zajímavý, jak různorodý jsou názory na téměř shodné auto. Dovolím si k tvým bodům dát komentář postavený na své zkušenosti s 220 tis. km v OIII FL (2.0 TDI 110kW 7°DSG) a 40 tis. km v OIV (2.0 TDI 110kW 7°DSG). Pro mě je ta měkkost jednoznačně mínus. Stačí trocha a přední tlumiče jdou nadoraz. Nejpatrnější je to při ostřejší jízdě po klikatý okrasce s dobrým asfaltem. Auto se oproti OIII FL výrazně víc houpe, jízda je taková neurovnaná, každé ostřejší přibrždění a následná prudší zatáčka auto nepříjemně rozhoupe. Jakoby tam byl o 100 kg těžší motor. Přitom nárůst komfortu nepozoruju. OIII byla v tomhle naladěná pro mě dokonale (v rámci kategorie). Pohodlná při pomalé jízdě a přiměřeně tuhá při ostřejší. OIV si zachovala stejnou pohodlnost při pomalé jízdě a přišla o nehoupavost při ostré jízdě. OIV i hůř reaguje na prudší zatáčky ve vyšších rychlostech, myslím vedení směru jízdy. A to na OIII byly 17'', na OIV mám 18''. Souhlas, i když rány od zadní nápravy na příčných nerovnostech zůstaly, stejně jako šplouchání nafty při téměř plné nádrži 🙂 . Jasný přínos mají i akustická skla, která jsem v OIII neměl. Za mne nesrovnatelný posun zpět. Jak vizuálně (do očí bijící nehomogenita vnitřních materiálů a textur resp. jejich velký počet. OIII byla uvnitř příkladně homogenní, haroničtější, lépe promyšlená - prostě Kabaň), tak funkčně (vše na displeji, otřesně umístěné prostřední výdechy klimy, nemožnost nezávisle nastavovat směr a intenzitu ofuku u výdechů, odstranění ambientního osvětlení ze zadních dveří, horší materiály na zadních dveřích oproti předním...). I zde zhoršení oproti OIII. Zmizela má nejoblíbenější obrazovka a rozčiluje mě, že na různých obrazovkách jsou různě umístěné totožné kontrolky (dálková světla, mlhovky, čas dojezdu do cíle atd.). Na dlouhých cestách mi chybí noční režim, kdy zhasly boční čárkaté ukazatele teploty a stavu paliva. Souhlas. LA mám trvale vypnutý, v téhle podobě je pro mne zcela nepoužitelný až nebezpečný. Souhlas. Fluktuace teploty je v OIV mnohem větší než tomu bylo u OIII. Zvlášť na delších cestách je to opravdu nepříjemný, jak se auto najednou probere a zatopí / zachladí. Já tohle měl s předešlou OIII. Za 220 tis. km jsem o tom autě nemohl říct křivýho slova. Z mého pohledu to bylo po všech stránkách vyladěný homogenní auto. Špičkově uživatelsky přívětivý uvnitř. OIV je trochu za trest. V celkovém součtu je pro mě OIV horší auto než OIII (ve výbavách a s motory, se kterými jsem auta měl/mám). Jediný, v čem u mě OIV vede na celý čáře, je design z vnejšu. V tom je to pro mě velmi pozitivní skok dopředu.
  13. Hm, sterace standardne menim 2x rocne: pred zimou a po zime (coz je u me cca kazdych 25 tis. km).
  14. Bubaq

    Octavia IV FL

    Souvisí to se změnou FL, ale ok, ty jsi tu šéf 🙂 .
  15. Bubaq

    Octavia IV FL

    Smysl a účel mlhovek tkví v jejich umístění nízko u země, kde efektivně podsvítí mlhu a člověk před sebou pak nemá jen bílou tmu. Díky tomu, že svítí nízko, taky zvyšují kontrast (zvýrazní stíny) u nerovností a případná překážka je pak vidět líp / dřív. Mlhovky svítí i mnohem víc do stran, takže je v husté mlze výrazně líp vidět krajnice silnice, zvlášť pokud tam není bílá čára. Nic z toho žádná hlavní světla z podstaty věci nejsou schopná nahradit. A je ještě jedno velmi přínosné použití mlhovek: tím, jak svítí hodně do stran, jsou mnohem dřív vidět oči zvířat u silnice a mlhovky "rozsvítí" oči zvířat, která stojí dál od silnice, než běžná či dálková světla. Tohle využívám opravdu často. Moje poslední auto bez mlhovek byla Škoda 130 GL před 25 lety a neplánuji na tom nic měnit 🙂 .
×
×
  • Vytvořit nový...