Přejít na obsah

Octavia II - Facelift


radek_m

Doporučené příspěvky

traveller: Můžeš pls prozradit, co konkrétně se skrývá za těmi vašemi benzíny?? ...to mě docela zajímá, když to takhle nadnese někdo "nezávisle", respektive někdo kdo má porovnání více než jednoho kusu. A když už Tě tu máme, nemáš čistě náhodou rámcový přehled o servisních nákladech benál vs nafta (např. běžná servisní prohlídka), případně srovnání poruchovosti (jestli třeba TDIčkám odcházejí nějak hromadněji turba, když to tak řeknu), protože na těch služebácích je to asi řekl bych nejobjektivněji pozorovatelný. Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co urychlíš na zavírání kuftu...neřeknu otevření, když se tam potřebuju dostat, ale zavírání...tak to prostě zmáčku a jdu si sednou a než nastartuju, je to zavřený, případně zmáčku a jdu pryč a jen pípnutím alarmu zkontroluji, že se to zavřelo...nebo aspoň tak bych si to představoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

traveller: Můžeš pls prozradit, co konkrétně se skrývá za těmi vašemi benzíny??

2 fsi Scout - spotřeba k 9 litrům (rel nový, asi 2 měsíce)

2 fsi - 4x4 spotřeba za 3 roky průměr 8,60

1.8 tsi - spotřeba 7,5

Dále 2x dvoulitr a šest 1,9tek tdi

Nejstaršímu je tři a půl roku a mají najeto kolem 110 000. Pokud vím, pouze na jednom (benzínu) jsme měli nějaké trable se startováním, jinak všechny jezdí v pohodě. Náklady se těžko srovnávají, vše jde přes lízingovku a navíc každý kus má jinak plánovaný roční nájezd, takže jiné servisní náklady.

EDIT: asi máme štěstí, a nebo se k nim uživatelé chovají pěkně- ale pokud vím, nikdo zatím potíže s turbem neměl. Hlubší analýzu provozních nákladů by podle mě nejlépe poskutnuly lízingovky obecně. Já bych tu naši asi mohl požádat, otázka je, co by mi dali (aby se nakonec neukázalo, jak na nás rýžují :-)

Editováno: , autor: traveller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, díky za info :) ...nevím, jakej rozdíl přesně bude předohrab a AWD, ale to je celkem fuk, spíš mě zaujaly ty výkony, vlastně všem těm benálům se může postavit maximálně naftovej dvoulitr, u toho TSIčka dokonce až ten silnější RSkovej a ten za 5,5 jezdit nebude, to si fakt neumím představit, to prostě nedokáže ani při předpisové jízdě, takže rozdíl řekněme pod dva litry, což jsem tak nějak počítal. U těch FSIček je to dáno zřejmě jednak tím haldexem a potom jsou to atmosféry, takže asi jezdí víc v otáčkách než turbíny.

Víceméně to potvrzuje, že postupem času se benály lepší a dotahujou, zatímco nafťáky kvůli emisním restrikcím už nejsou co bejvaly...sem zvědavej na tu novou 1,6 TDI CR, ale myslím si, že za 4,5 jako "starý" jedna-devítky jezdit nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sa,ty berieš auto podľa toho,komu sa môžeš postaviť?Ja som presvedčený,že 80% ľudí nevyužije naplno ani tú 1,9TDI a jazdím už dosť dlho,ale zatiaľ som nestretol takmer človeka,ktorý by využíval max "výkon" motora,až na pár extrémistov,ale tí ohrozovali všetkých okolo seba.A Mk,ten sa využíva permanentne a ten má 1,9 vyšší,ako niektoré spomínané motory.Dnes už aj pri 1,6 je to o vodičák.Takže ten rozdiel 2,5l tam je a vyšší samozrejme a ak by si ten výkon využíval,tak zabudni na rozdiel aj 3l,lebo bude večší..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnávám srovnatelný - hlavně v případě spotřeby, protože postavit vedle sebe 77kW TDI a 118kW benál a pak brát faktický rozdíl ve spotřebě jaksi není úplně to ideální, protože když místo té 1.8ky vezmu 1.4ku s cca 90kW, tak bude spotřeba určo jiná (nemyslím extrémy, ale běžnou jízdu) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale takto to brať predsa nemôžeš,že postavím vedľa seba,pretože skutočne málokto jazdí v oblasti max výkonu a takmer nik nešprintuje z 0 na 100,ale je skôr pre bežného vodiča dôležitý zíber a v prevadzke ten záber majú diesle veľmi dobry a stačí brnknúť na plyn a v momente som pred autom a ak vidím,že niekto to neunesie keď ho predbehnem a lepí sa mi na riť,tak nech ide aj do pr.Za takým sa nenaháňa ani TT-čko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, asi se nechápem, resp. já přesně nechápu na co reaguješ. Zkrátka já to beru čistě z hlediska spotřeby (zapomeňme na naftu), mám 1.8TSI 118kW a 1.4TSI 77kW. S oběma jezdím relativně normálně, žádný sprinty, ale ani se nehlídám, prostě chci zrychlit, šlápnu na plyn a až dosáhnu svojí rychlosti, tak si ju držím. U toho slabšího motoru bude výsledná spotřeba s největší pravděpodobností nižší, protože zkrátka ŘJ má nastaveno, aby tam toho paliva stříkala míň - a je jedno v jaké bolasti se pohybujem, nemusí to být max výkon, ale klidně okamžitý třeba při 2000 ot (jeden bude poskytovat plácnu 40kW a druhej 60kW) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne,ale na kw sa nejazdí,ale na mk a to sa práve snažím povedať,vlastne ak chces "vyuzit" kw,to je vlasne jazda v ot max výkonu cca 5-6tis ot a ty vlasne iba s prevodovkou si znasobujes mk na kolach,to je vsetko.Vykon ti auto nepotiahne,to je iba vypocet mk v ot. a dôležitý práve pri tomto zošliapnutí je MK. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá, ale pořád mi to nějak neobjasňuje, proč bych měl porovnávat spotřebu nejslabšího nafťáka s nejsilnějším benzínem :help: ...obzvláště, pokud se jedná o nějakou statistiku služebních aut, kde docela pochybuji, že s tím dvoulitrovým Scoutem se jezdí stejně jako s jedna-devítkou - navíc pak, pokud ta 1,9ka takovou jízdu v sériovém stavu ani neumožňuje, to bylo to, co mi připadalo tak trošku "nefér" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skaja, jak já to vidím, tak že Scynet srovnává jen a jen krouťák, tedy 250Nm u 1,9tdi 77kW a 250Nm u 1,8tsi,

jinak co tak zjišťuju, tak 1,4tsi a 1,8tsi mají spotřeby dost podobné (cca 0,5l) a dost to závisí na způsobu jízdy, tady je trochu u tsi problém, protože jdou hodně za plynem,

jen bych chtěl poznamenat, že na brknutí plynu rozhodně reaguje lépe 1,8tsi než 1,9tdi :) ,

takže, když opravdu chci porovnat porovnatelné, tak jak píšeš 1,8tsi proti 2,0tdi nebo 1,4tsi proti 1,9tdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No preto,lebo v bežnej prevádzke oblasť max výkonu nevyužívaš a auto nevyužiješ ani tak ako tu 1,9.Nechcem tu nejak moc rozvíjať túto debatu,ktorá by viacmenej mala patriť do ineho vlakna,ale na pohodlne a okamžite predbehnutie 1,4 tak nezaberie,ako 1,9,jedine ked podradíme a točime ju do do nejakých čo ja viem 5tis ot ,lebo sme v oblasti max vyk a prevodovkou si znasobujeme mk na kolách.Čiže keď sa budeme pretekať,vyhrá 1,4,ale v bežnej prevádzke pri nejakych bežných ot ked krátko pridame a niekoho predbehneme,čo je veľmi pohodlné vyhra 1,9 a ja osobne sa nepotrebujem ukazovať a ťahať do extrému,ale šikovne predbehnúť,.A pokiaľ máme rovnaký prevod a nepodradíme,tak dieslove auto s 250nm vyštartuje rovnako ako benzinove s 250nm a vo vyšších ot vyhráva ten,kto si dlhšie vysoký mk udrží,alebo kto podradí a znásobí si ho.

Takže,ak povieme,že napr 1,4,alebo 2,0 ťahá lepšie,tak treba povedať aj za akých podmienok, a tam už nie je spotreba 8,5l a túto vlastnosť ma diesel v malých ot,čo je veľkou výhodou pre BEŽNĚHO motoristu.

Trebars ta 1,8 už je na tom veľmi slušne,nakoľko má veľmi dobrý mk už v nízkych ot. a tým pádom dá sa s nou jazdiť aj celkom živo a zároveň aj hospodárne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

'Scynet' nechcem sa miesat do tejto debaty co nema nic spolocne s oct faceliftom, ale tvoje tvrdenie ze diesel vystartuje rovnako pri rovnakom Mk ako benzin je mylne, lebo diesel ma tazsie prevody, cize benzin kazdopadne akceleruje lepsie ;) ver tomu ze 1.4tsi bude zrychlovat lepsie ako 1.9 tdi aj pri rovnakom prevodovom stupni :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak - bez ohledu na cokoliv, u atmosférickejch benzínů by měl Scynet pravdu, ale to je to co já říkám celou dobu, že to už je dneska pryč a protože aji benzíny maj turbo a tím pádem podobnej krouťák, tak srovnatelnej benál půjde za plynem rozhodně líp a proto aji v běžným provozu potáhne víc než nafťák, to tak prostě je. Rozdíl je akorát v tom, že u nafty po sešlápnutí pedálu to nedělá chvilku nic, pak zabere turbo, tak to člověka zatlačí do sedačky, takže se mu zdá, že to táhne daleko víc než jak to ve skutečnosti je. Oproti tomu benál reaguje okažitě a plynule, takže to subjektivně není tak razantní, ale v přímým srovnání to auto akceleruje rychleji, plynuleji a déle než ten nafťák. Ostatně takových přímých srovnání bylo spoustu, ale to asi nemá cenu dále rozebírat - to je zkrátka ten důvod, proč se TDIčka tak dobře prodávaj - "No dyť to přece táhne jako kráva".

THE END :kol-74:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...