Březen 29, 20169 r Napis cislo jednotky nemas nahodou z face fabie pro tvoji by melo byt 5J0919283, nebo s indexem A na konci.
Březen 29, 20169 r mám správnou jednotku 5J0 919 283, je to sada přímo pro před face senzory mám taky správné. v programování se tak nějak ztrácím. možná se blbě optám, ale to se programuje jen v té jednotce pomocného asistenta parkování nebo i v řídící jednotce vozidla se to musí někde povolit? protože vodiče mám správně zapojené, jedinně že by se to ŘJ muselo dát najevo, že je PDC zapojeno nyní ať začne vysílat. mám i domontované originální tažné, jen pro jistotu, ale to by s tím nemělo nijak souviset, pokud není připojený vozík zrovna, což není.
Březen 29, 20169 r Kdyz se ti nehlasi tak ti bud nekumunikuje po canu, nebo ti do ni nejde napeti. Kdyz se nejde do ni dostat, tak ji nemuzes kodovat.
Březen 29, 20169 r zapojil jsem to podle škoda originál schématu jedno napětí na pojistku 9 druhé napětí na pojistku 22 kostru na kostru světel a can-bus jsem napojil hned u konektoru ŘJ připojil jsem ještě z elektroinstalace tažného vodič pro vypínání senzorů při zapojeném vozíku odpoledne to jedu celé zkontrolovat, budu mít na to více místa, nafotím to i pro jistotu
Březen 29, 20169 r Tak buď máš přehozené cany, nebo si to zapojil na can pohonu místo comfortu. Mělo by to být na ŘJ konektor XS2 a piny T18b/9 Low (or/br) a na T18b/12 High (or/gn) Upraveno Březen 29, 20169 r od h2o
Březen 29, 20169 r oprava: piny T18b/9 Low (or/br) a na T18b/12 High (or/gn) vím, který konektor, ten druhý, hned vedle volného místa kam patří tempomat napojit jsem vystudovaný elektrikář a kompletní schémata pro před face i po face mám po ruce. zřejmě to bude jen nějaká blbost, možná jen mrtvý vodič, proměřím po práci a uvidím a to mi ještě s tou sadou na fabii poslali držáky senzorů na octávii II a už druhý týden se z nich snažím dostat ty správné......
Březen 29, 20169 r tak zpátky.... vodiče proměřeny a vše je správně na jednom plusu stálých 12v na druhém plus po otočení klíčku 12V kostra v pořádku na kostřící bod v zadní části karoserie CAN-Bus L je pod napětím pořád (cca 11V) CAN-Bus H je pod napětím pořád (cca 0,3V) stejné hodnoty jsem naměřil u rádia i u ŘJ volal jsem prodejci a tvrdil mi, že je rozdíl mezi VAG a VAS diagnostikou nebo tak nějak a že tou jednou se tam nedá dostat, tak zítra znovu do škodovky ráno to vyzkouše, protože já absolutně nevím, co na to použili, vím jenom že to byl notebook, kabel nějaký a VCDS software. mohl by mi někdo s diagnostikou nafotit jak to má vypadat a jestli to jde přes ty "obyčejné domácí" diagnostiky?
Březen 29, 20169 r A jsou správně napinované dráty konektoru do jednotky PDC, jestli kabel není určen pro F2 face. Nevím o tom, že by přes VCDS nešla napíchnout jednotka.
Březen 29, 20169 r jak už jsem psal, vše jsem několikrát kontroloval podle zapojení z roku 2008, vodiče, zapojení pinů, místa kam jsem to připojil, vše řádně přeměřil.... musí být chyba na softwarové úrovni a nebo vadná PDC jednotka Upraveno Březen 29, 20169 r od chetar
Březen 29, 20169 r S VCDS jsem nikdy neměl problém se na senzory připojit. Minimálně třeba na identifikaci vadného snímače.
Březen 30, 20169 r tak dneska po VAS diagnostice ve škodovce hlásí mi to errory na všech 4 senzorech, závada na kostře pernamentní, nebo tak něco nevím za co mě "budha" trestá ale opět další díl v "originální" sadě na Fábii, který patří na jinačí auto, konektory u čidel jsou zapojena úplně jinak, než ve schématu koukám teď na to a chybí tam kostry a i u PDC jednotky je to nějak cipato napojeno stejně jako u čidel, asi taky pro octávku verze, takže celé to předělat, jaj Upraveno Březen 30, 20169 r od chetar
Březen 30, 20169 r čidla mají správné číslo pdc jednotka taky prostě špatná kabeláž k čidlům, mám to už přepinované, doufám jenom, že nebudou vadit chybějící kostry a napájení u PDC jednotky, ke všem čidlům to jde jen z jedněch pinů, snad si jednotka nehlídá i proudový odběr pro jednotlivá čidla, to bych musel dodělat 6 vodičů ještě do svazku a to by mě už fakt mr*lo z toho jdu to teď napojit do auta, tak se uvidí...
Březen 30, 20169 r tak už to funguje takže shrnu své problémy a řešení: špatná kabeláž od PDC jednotky k čidlům, zjištěno až z VAS diagnostiky, stačilo přepinovat na obou stranách díky za rady a pomoc všem
Červen 5, 20169 r špatná kabeláž.... Zajímavý..mě to dělá naprosto totéž co tobě,ale systém už v autě byl (koupil jsem nedávno ojetou F2 1,6 16V). Po důležitějších věcech se začínám zajímat i o ty senzory...nezdá se mi,že by předchozí majitel jezdil s blbě zapojenými kabely..ale to zjistím až se dostanu na diagnostiku... Nejdřív ale budu překopávat audio systém,to současný je strašný a že nebudou na Pioneeru funkce s tímto spojené a na palubce stanice rádií (atd...) mě zas až tak nevadí.
Prosinec 31, 20168 r Zdravím páni, mám teraz taký problém, že asi pred dvoma dňami mi začal pískať pri cúvaní jeden senzor. Cez VCDS som zistil, že keď zaradím spiatočku tak mi hneď ukazuje vzdialenosť pri prekážke 35cm a ostatné ukazujú 255cm. Nie som si vedomí, že by doňho niekto buchol. Je možné že sa len tak pokazil ? Je možné, že by bol odpojený ? Má niekto už skúsenosť takúto ako ja ? Žiadnu chybu mi to ale nevypísalo. Nevie niekto ako sa to správa keď je niektorý senzor odmontovaný ?
Prosinec 31, 20168 r Ano cidlo muze byt vadne, stava se ze se tam dostane vlhkost a pak takhle blbne, muze byt i poskozena kabelaz, kdyby bylo uplne spatne, tak ti parkal nepujde vubec a diag ti vypise chybu cidla.
Prosinec 31, 20168 r Najlepšie je to, že v stredu (den pred tým ako som to zistil) som bol v tescu na parkovisku, všetko OK mrzlo žiadna voda. V noci mrzlo a ráno to už nešlo. No budem musieť pozrieť aj tu kabeláž či náhodou nieje povytiahnutý konektor alebo čo. Lenže to musím dať dole celý nárazník.
Březen 12, 20178 r Zdravím, v případě, že namontuji neoriginální sadu, pouze se zvukovým signálem, dalo by se nějak vyřešit ztlumení rádia při zařazení zpátečky ?? Mám origo rádio SWING (ale ve Fábii před FL), a to má zezadu připojení MUTE, asi pro HF sady. Čím se ta funkce MUTE aktivuje ?? Nestačí na ten pin přivést +12V např. ?? Nevím, jestli se pokoušet o instalaci třeba této drahé sady:https://alarmtuning.cz/parkovaci-senzory-zadni-akusticke-pro-vw-skoda-seat-cerna-matna-25mm-steelmate-pts410-vw-int.htm kde by mě být i komunikace s rádiem po CANu, nebo se spokojit pouze s obyč sadou, kde je jen zvuk. upozornění. Autíčko na rádiu bych klidně oželel, ale to snížení hlasitoti by bylo fajn. Díky. Upraveno Březen 12, 20178 r od 1TOM1as1
Březen 12, 20178 r Mute se spíná na konstru. Osobně bych zkusil mrknout po bazarech na nějaké origo senzory...
Březen 12, 20178 r Díky za rychlou odpověď Takže vzít napětí se žárovky na zpátečce, pak zapojit relé..., takže by to mohlo jít. No to je otázka, samozřejmě, nejraději bych origo, ALE. Našel jsem jen samotnou jednotku pro PDC, celou sadu ne. Takže jedině vymontovat z nějaké bouračky. Nejsem si ale vůbec jistej, zda by mi fungovala komunikace s rádiem, jelikož tam mám ten SWING (rozdílný typ CANu) a i když mám před rádiem zapojený převodník CANu, kdo ví, zda by ty data mezi jednotkou PDC vs. rádio chodily. Kdyby ne, tak ten origo PDC bude ve výsledku taky jen akustický a nic jiného umět nebude.
Březen 13, 20178 r Jak to bude s dodělaným, v podstatě nekompatibilním, swingem ti nikdo moc neřekne. Budeš to muset risknout a zkusit. Já si sám vyndaval senzory z bourané fabie z DE, majitel mi je pak nechal za 1500Kč.
Březen 13, 20178 r No právě proto váhám jak to vyřešit. Ale co tady pročítám v sekci "Autohifi", tak je asi jistota, že ten Swing origo park. senzory ukazovat vůbec nebude. Převodník ničemu nepomůže, prostě to rádio nebude s PDC jednotkou komunikovat. U facelifta to asi bude řešené jinak. Takže v případě použití origo senzorů by fungovala pouze akustická signalizace (a vyjde to tak nastejno jako nějaká neorigo sada). A nebo samozřejmě vyměnit rádio za Dance, zahodit převodník a pak by to šlapalo. Kdybych to vyšlo fakt komplet se vším do 2tis, tak bych i ty origo vzal, ale zas za ty peníze už jsou i myslím si stejně kvalitní neorigo sady co umí taky jen ten zvuk. A nebo zkusit neorigo sadu, co by měla komunikovat se Swingem po CANu. Otázka je, jestli když to napojím až přímo do rádia, bude to tedy chodit po CANu 2.0 a veškerá komunikace tam fakt probíhá mezi tou "zázračnou krabičkou" z neorigo sady a jen rádiem. Jestli se do toho ještě nemusí požívat data z gateway. Je to zkrátka výzva, aby to chodilo i se Swingem Nebo se na to vykašlu a hodím tam jen akustickou neorigo sadu, žádné sběrnice, data prostě jen napojit na světlo zpátečky a hotovo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.