Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI 77 kW


bastien

Doporučené příspěvky

Ahoj, máte někdo tenhle motor, resp. by mně zajímala jeho spotřeba (l/h) ohřátého motoru při volnoběhu, resp. s klimočkou při volnoběhu a taky třeba kolik máte najeto km. Pokud připojíte spotřebu po městě nebo mimo město, budu rád. Díky moc.

Mám najeto 3 tis km a žere to jak ďas. 0,7l/h a s klimoškou 1l/h. Po městě s klimoškou se pod 7,5l/100km při běžném provozu nedostanu ani náhodou v kolonách raději nepíšu, co to baští. Mimo město to je už lepší. Zlatá stará Fabie s 1,9TDI, 74 kW. Ta jezdila proti tomuhle na vzduch.... Přijde mi ta spotřeba, jako by to jezdilo na benzin.

Dá se něco dělat se spotřebou, kde hledat problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte.

Tie motory sa dávajú i do Octavie II, Golfa, Passata, Tourana a vsade inde. Neviem ako mesto, ale priemerna spotreba by mala na Fabke byť cca 5 litrov. Ja by som asi jazdil ešte o niečo menej. Ak máš teraz väčšiu spotrebu, tak sa to ešte určite upraví po pár km.

Spotreba 0,7 litra je normál, no nemalo by sa to líšiť od spotreby s klimou, nakoľko kompresor je variabilný a krúti sa stále bez ohľadu na to, či je chladenie pustené. Môžem sa ale i mýliť, tu som si neni istý.

A konštrukčne motor 1,9TDI 77kW a 1,9TDI 74 kW by nemal byť veľmi pozmenený. Čo viem, oba sú už PD.

Najlepšiu spotrebu však mali TDI s klasickými čerpadlami a z nich sa mi páči 1,9TDI 81kW z Octavie 1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že Maverick má pravdu spotřeba je vysoká. Ty ale nemáš prakticky vůbec nic najeto takže časem určitě půjde dolů. Můj 74kW PD s klimou 0,6 a bez klimi a světel 0,4.

Ono je třeba vůbec zajímavé i to, že okamžitá spotřeba na volnoběh je naprosto stejná jak u studeného motoru, tak zcela ohřátého. S klimoškou se i u studeného motoru zvýší spotřeba stejně jako u ořátého. Nemyslím si, že by měření spotřeby ukazovalo vadně.

U 74kW - F-1, jak píšeš, jsem měl stejné hodnoty, které uvádíš. Bohužel si už nepamatuju, jak to bylo, když byl nový. Přešel jsem totiž na TDI z 16v-74 kW. TDI byl pro mne takový rozdíl, že jsem nadšením nic neřešil.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě ukazuje PP u studeného na volnoběh 0,8-1,0 takže s tebou nesouhlasím v tom,že teplota je stejná jak u studeného tak u zahřátého motoru.

Nejde o to jestli se mnou souhalsíš. Já měl u TDI 74 kW naprosto stejnou zkušenost jako ty. Já píšu realitu, kterou vidím na své motoru a snažím se zjistit, zda sem chodí někdo, kdo má 77kW TDI ve Fabii 2 a ještě nový motor (naj. kolem 3 tis km jako já), abych porovnal alespoň porovnatelné. Jsem názoru, že do ujetí 5 tis. km nemá smysl tyhle věci řešit se servisem.

Když to ještě rozebíráme... spotřeba mimo město je celkem dobrá a nemám připomínek, ale po městě to baští hodně (oproti tomu, co jsem byl zvyklý u 74 kW TDI).

Četl jsem i názory na jiných forech, že řídící jednotka je v době záběhu (do ujetí určitého počtu km) programována tak, aby směs v době záběhu auta byla bohatější-proto vyšší spotřeba. Prý to tak je u všech škodovek bez ophledu na použité palivo.

Editováno: , autor: bastien
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Taky mam 1,9TDI 77kw Fabia II volnoběh s klima cca 0,7l/hod dlouhodobí průměr 6l/km jinak město kolona 8l/km dálnice 6,5- 7l/km (150KM/hod) najeto 4500km. Myslím ze je ještě brzo řešil bych to tak po 10000km nebo společně s první garanční prohlídkou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Můžete mi prosím poradit?

Mám Roomíka 1,4 TDI 59 kW a chtěla bych se zeptat na řazení. Dle prodejce je ideální točit 3-3,5 tisíce otáček. Je lepší tedy točit vyšší otáčky nebo mít zařazenou vyšší rychlost a točit míň (např. na 90km/h dát pětku, což je zhruba 2tis. otáček)?

Díky moc, omlouvám se za takovouhle otázku, ale předem děkuji za odpověď zkušených majitelů dieslů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsem majitel Diesela, ale mam je v praci. Obecne nafta, toci min nez benzin. U dnesnich motoru je to ale uz skorem jedno. spis to zalezi jak a kde zrovna jedes. myslim, ze neudelas zadnou chybu, kdyz pri pohodove jizde po rovince pojedes na 5 2000 otacek, kdyz budes potrebovat poskocit, tak proste podradis. Asi jedine na co to bude mit vliv je spotreba. Kdyz budes naftu tocit tak jako benzinovej motor, tak bude taky tolik bastit. jednou vesi, proc nafta mam mensi spotrebu je to, jede pri mensich otackach. radit vyssi stupen pri tech 3-3,5 je OK, obracene bych to videl nekdo kolem 1,5-1,7. ale opravdu zalezi jesli jedes do kopce, nebo zkopce. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...

Zdravím Vás,

jsem majitelem první facelift Fabie, rv. 2005, motor 1.2 HTP 12V 47 kW. Jelikož již delší dobu pokukuji po Fabii II, tak jsem se konečně rozhoupal a rozhodl se ji pořídit. Vždy jsem v prvních fábkách obdivoval turbo dieslové motory o obsahu 1.9TDI. Nějaký čas uběhl a k mému potěšení se objevila na internetu Fabia II, rv. 2008, Spot výbava, Digi klima, 16ky kola Atria a jiné věci z dopňkové výbavy. Nejdůležitějším faktorem ze všech vyjmenovaných zůstává ale fakt, že se jedná o motor 1.9TDI. Bohužel nejsem znalec aut a těchto motorů už vůbec ne a proto se obracím na vás, zdejší snad odborníky. Jak už jsem psal, Fabia II, rv. 2008, motor 1.9TDI 77Kw, SPORT výbava, najeto 101 000km, udržovaná servisní kniha, 1.majitel, dovoz D. Chci se zeptat jak jsou na tom tyto motory v tomto modelu, jak je to s údržbou a vůbec celkovou úspěšností s tímto motorem? V čem spočívá údržba a na co si dát po "ujetí" těchto km pozor?

Díky všem za věcné názory a poznatky,

Lukáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Ja bych si hlavne overil, jestli tato verze nema nahodou "ucpavku" --> DPF (filtr pevnych castic - -> spojeni DPF+PD je nejhorsi volba), pokud ano sel bych od toho pryc  a vzal auto bez ucpavky. V Nemecku je velmi pravdepodobne, ze bude mit DPF pac tam byli pak danove ulevy.

Pokud je ten motor bez DPF tak je co se motoru tyce od VW nejlepsi volba ze vsech cerpadlo tryska xroxtaku,  pokud nebereme v potaz nejnovejsi verze s common railem - to uz je uplne jinde.

Editováno: , autor: fredcrg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Ja bych si hlavne overil, jestli tato verze nema nahodou "ucpavku" --> DPF (filtr pevnych castic - -> spojeni DPF+PD je nejhorsi volba), pokud ano sel bych od toho pryc  a vzal auto bez ucpavky. V Nemecku je velmi pravdepodobne, ze bude mit DPF pac tam byli pak danove ulevy.

Pokud je ten motor bez DPF tak je co se motoru tyce od VW nejlepsi volba ze vsech cerpadlo tryska xroxtaku,  pokud nebereme v potaz nejnovejsi verze s common railem - to uz je uplne jinde.

Díky, něco takovéhojsme potřeboval slyšet. Dám si bacha ;)

PS.: ještě jsem se právě dočetl, že DPF mají škodovky pouze plnící normu EU5. Ostatní tuto "vychytávku" nemají.

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim presne jak to s tou normou je, ale tento motor splnuje EURO 4.

Vsechny common raily uz pak maji ucpavku, aby splnily EURO 5, ale tam uz je to poreseno, takze by nemel byt problem s regeneraci.

Mimochodem ani tento motor "jenom s EU4" neni pri studenem startu citit po nafte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně pokládám tenhle motor za jeden z nejlepších. Sám jsem s ním najel pár tisíc km. Je to motor dynamický a úsporný, na druhé straně trochu hlučný, ale nic co by člověk nepřežil, mě osobně to nevadilo, právě naopak. Kdyby jsi pohledal tady na fóru, tak zjistiš, že jsou tady lidé co mají s tímto motorem nalítáno hodně přes 200 tis. km a motory stále drží. Na co bych se zaměřil je:

- jestli byla prováděna pravidelná výměna oleje a v podstatě celková údržba vozu,

- váha vzduchu - prvek, který někdy docela zlobí,

- motor svou váhou docela zatěžuje přední nápravu, tudíž bych důkladněji zkontroloval její stav,

- turbo - pokud majitel před tebou se k němu choval slušně, bude v pořádku, ale i tak bych mu věnoval pečlivější kontrolu,

- celková makroskopická kontrola karoserie, kvůli zatajené opravě po havarii,

- pokud věříš zdroji není potřeba, ale pro tvůj klid bych si ověřil původ vozidla a jestli stav km odpovídá skutečnosti. 1,9 bych řekl, že si koupil někdo, kdo předpokládal, že najede hodně km.

Tohle mě zatím napdalo. Jak psal kolega výše vyvaroval bych se DPF, pokud nejsi zarytý ekologista, je to pouze přítěž a planetu s tím stejně nezachráníš:) Určitě bych si auto dal na zvedák a mrknul na výfukové potrubí a na celkový stav podvozku. Dále se mrkni do kufru pod uložené náhradní kolo. Mám pocit, že to je FII z těch prvních serií, které měly menší problémy se zatékaním právě do tohoto prostoru. No a v neposlední řadě, bych se s tím určitě projel to vydá za hodně. Pokud majitel před tebou se k autu choval dobře, tak 100 tis. km není pro tento motor, ještě taková velká zátěž, aby byl provozem "unavený". Tady: http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3779 to jsou stránky, kde píšou majitelé své zkušenosti z provozu. Ten odkaz by tě měl dostat přímo na 1,9 tdi a je jedno jestli to je octavia, fabia, nebo golf.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyce hlucnosti tak to musim potvrdit. Je hlucnejsi - je to takovej klacickej TDI PD xroxtak, kterej 'lame vaz'. Ve volkswagenech je mnohem lip utlumen.  Pri presednuti na VW TDI CR ma clovek pocit ze po seslapnuti akceleratoru to nejede, ale je to jenom pocit. CR maji totiz mensi turboefekt .

Uplne idealni by bylo, pokud by puvodni majitel menil olej po 15 000 km  ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyce hlucnosti tak to musim potvrdit. Je hlucnejsi - je to takovej klacickej TDI PD xroxtak, kterej 'lame vaz'. Ve volkswagenech je mnohem lip utlumen.  Pri presednuti na VW TDI CR ma clovek pocit ze po seslapnuti akceleratoru to nejede, ale je to jenom pocit. CR maji totiz mensi turboefekt .

Uplne idealni by bylo, pokud by puvodni majitel menil olej po 15 000 km    ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čaute, předem díky všem za rady a výpomoc. Před koupí jsem si stáhl na škoda webu "Návod k obsluze" k Fabii II a našel v obsahu psaní o DPF filtru. Psali tam, že modely s filtrem DPF se poznají podle štítku nalepeném v kufru a označuje se symbolem "7GG". Při koupi jsem si to tedy prošel a nakonec vybral - snad dobře.

Řeším ale ještě jednu nejspíše podstatnou věc. Je to výbava elegance na 16kových kolech Atria - včetně rezervy. Nicméně blíží se zima a nemám k tomu plecháče + zimní obutí a všude na bazarech či eshopech vidím pouze 15ky plechy. Nikde, když zadám modelové označení auta a typ mi nevypadnou plechy 16", ale všude 15". Chci se zeptat jak se tohle řeší? Můžu tam v klidu dát ty 15" ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já má dlouhodobou 6,1l, najeto mám zhruba 22tis. km. Hodně jezdím po dálnici kde mám spotřebu zhruba 6,5 - 7,3, při 160-170km/h. Jinak po městě jsem schopen jet i za 5,2-6l - když jedu klidně. Jednou mi počítač ukazoval i 3,6l, ale to byla hodně klidná a ustálená jízda - ale za to ve 4 lidech :o) Já měl předtím jen samé bezíny a tak jsem si nějakou dobu zvykal na jiný styl jízdy, ale teď už to jde.

Editováno: , autor: buko2760
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...