Přejít na obsah

Klesající/stoupající ručka teploměru


sotek

Doporučené příspěvky

Dnes mi při jízdě najednou spadla teplota z 90 na 50, po chvíli to zase vylezlo a tak furt dokola. Bráchovi se to už taky několikrát stalo.

Když sem zastavil, tak hadice k chladiči byly horký, takže vylučuji problém s termostatem. Navíc to stoupá/klesá během 3s.

Vypozoroval sem že když zatroubím, tak to vyleze, ale třeba jen o kousek a zase to spadne. Nějak mi hlava nebere že by to mělo spolu nějakou souvislost. :-)

Poradí někdo co s tím?

Auto je octavia rv 2002, 1.9Tdi 66kw, budíky jsou maxidot

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes mi při jízdě najednou spadla teplota z 90 na 50, po chvíli to zase vylezlo a tak furt dokola. Bráchovi se to už taky několikrát stalo.

Když sem zastavil, tak hadice k chladiči byly horký, takže vylučuji problém s termostatem. Navíc to stoupá/klesá během 3s.

Vypozoroval sem že když zatroubím, tak to vyleze, ale třeba jen o kousek a zase to spadne. Nějak mi hlava nebere že by to mělo spolu nějakou souvislost. :-)

Poradí někdo co s tím?

Auto je octavia rv 2002, 1.9Tdi 66kw, budíky jsou maxidot

Co takhle včudu vodní pumpa?Kolik máš najeto? Nad 120000km bych při výměně rozvodů měnil i pumpu.Čidlo teploty je termistor. zkus změřit odpor čidla teploty je na termostatu. Musí sedět. V příloze máš hodnotu odporu čidla. Ta se nesmí měnit pokud neklesá a nestoupá teplota. Pokud se ti měnit bude (myslím odpor) hledej spíše problém v termostatu nebo jak jsem psal v pumpě. Kdyby tohle vše nebylo včudu, byl by problém v budíkách (třebas odešlé referenční napětí). Ale to je málo pravděpodobné.

post-3208-1185645589_thumb.jpg

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Dnes mi při jízdě najednou spadla teplota z 90 na 50, po chvíli to zase vylezlo a tak furt dokola. Bráchovi se to už taky několikrát stalo.

Když sem zastavil, tak hadice k chladiči byly horký, takže vylučuji problém s termostatem. Navíc to stoupá/klesá během 3s.

Vypozoroval sem že když zatroubím, tak to vyleze, ale třeba jen o kousek a zase to spadne. Nějak mi hlava nebere že by to mělo spolu nějakou souvislost. :-)

Poradí někdo co s tím?

Auto je octavia rv 2002, 1.9Tdi 66kw, budíky jsou maxidot

Delalo mi to to neco podobnyho na 1.6i/75kW MR2002. Rucicka teplomeru byla chvilku nahore a chvilku dole ale topilo to normalne. Vymenilo se teplotni cidlo ( takovy to zeleny ) a chvilu byl klid. Pak asi po 2-mesicich se rucicka uz ani nezvedla a auto prestalo topit a tahnout ... navic asi po 30-ti km se rozsvitila kontrolka elektroniky motouru a vykon sel uplne do kytek. Dotahnul jsem to jaxi do servisu a tam mi vymenili cely to teleso termostatu ... stalo to ale nejakou desnou slehu ... tusim kolem 3000 navic mi znova vymenili to teplotni cidlo ( cca 600 ) - prej jak to ruplo tak ho to nejak znicilo. To stary teleso termostatu jsem pak doma zkoumal a byly ulomeny obe plastovy packy toho telesa co drzi ten kovovej termostat. Ten jeden lom byl ale vylozene cerstvej a ten jeden byl takovej uz trosku ojetej a pokrytej cervenym nanosem. Z toho usuzuju ze to asi ruplo uz pri tom prvnim problemu a pak to chvilu drzelo jenom na jednom a jakztakz to fungovalo. Ted uz to bude pomalu rok a zatim je klid - vsechno funguje jak ma :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Dnes mi při jízdě najednou spadla teplota z 90 na 50, po chvíli to zase vylezlo a tak furt dokola. Bráchovi se to už taky několikrát stalo.

Když sem zastavil, tak hadice k chladiči byly horký, takže vylučuji problém s termostatem. Navíc to stoupá/klesá během 3s.

Vypozoroval sem že když zatroubím, tak to vyleze, ale třeba jen o kousek a zase to spadne. Nějak mi hlava nebere že by to mělo spolu nějakou souvislost. :-)

Poradí někdo co s tím?

Auto je octavia rv 2002, 1.9Tdi 66kw, budíky jsou maxidot

Delalo mi to to neco podobnyho na 1.6i/75kW MR2002. Rucicka teplomeru byla chvilku nahore a chvilku dole ale topilo to normalne. Vymenilo se teplotni cidlo ( takovy to zeleny ) a chvilu byl klid. Pak asi po 2-mesicich se rucicka uz ani nezvedla a auto prestalo topit a tahnout ... navic asi po 30-ti km se rozsvitila kontrolka elektroniky motouru a vykon sel uplne do kytek. Dotahnul jsem to jaxi do servisu a tam mi vymenili cely to teleso termostatu ... stalo to ale nejakou desnou slehu ... tusim kolem 3000 navic mi znova vymenili to teplotni cidlo ( cca 600 ) - prej jak to ruplo tak ho to nejak znicilo. To stary teleso termostatu jsem pak doma zkoumal a byly ulomeny obe plastovy packy toho telesa co drzi ten kovovej termostat. Ten jeden lom byl ale vylozene cerstvej a ten jeden byl takovej uz trosku ojetej a pokrytej cervenym nanosem. Z toho usuzuju ze to asi ruplo uz pri tom prvnim problemu a pak to chvilu drzelo jenom na jednom a jakztakz to fungovalo. Ted uz to bude pomalu rok a zatim je klid - vsechno funguje jak ma :)

75Kw - nema termostat - co se tyce kolisani teploty - tak to vidim na termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes mi při jízdě najednou spadla teplota z 90 na 50, po chvíli to zase vylezlo a tak furt dokola. Bráchovi se to už taky několikrát stalo.

Když sem zastavil, tak hadice k chladiči byly horký, takže vylučuji problém s termostatem. Navíc to stoupá/klesá během 3s.

Vypozoroval sem že když zatroubím, tak to vyleze, ale třeba jen o kousek a zase to spadne. Nějak mi hlava nebere že by to mělo spolu nějakou souvislost. :-)

Poradí někdo co s tím?

Auto je octavia rv 2002, 1.9Tdi 66kw, budíky jsou maxidot

Delalo mi to to neco podobnyho na 1.6i/75kW MR2002. Rucicka teplomeru byla chvilku nahore a chvilku dole ale topilo to normalne. Vymenilo se teplotni cidlo ( takovy to zeleny ) a chvilu byl klid. Pak asi po 2-mesicich se rucicka uz ani nezvedla a auto prestalo topit a tahnout ... navic asi po 30-ti km se rozsvitila kontrolka elektroniky motouru a vykon sel uplne do kytek. Dotahnul jsem to jaxi do servisu a tam mi vymenili cely to teleso termostatu ... stalo to ale nejakou desnou slehu ... tusim kolem 3000 navic mi znova vymenili to teplotni cidlo ( cca 600 ) - prej jak to ruplo tak ho to nejak znicilo. To stary teleso termostatu jsem pak doma zkoumal a byly ulomeny obe plastovy packy toho telesa co drzi ten kovovej termostat. Ten jeden lom byl ale vylozene cerstvej a ten jeden byl takovej uz trosku ojetej a pokrytej cervenym nanosem. Z toho usuzuju ze to asi ruplo uz pri tom prvnim problemu a pak to chvilu drzelo jenom na jednom a jakztakz to fungovalo. Ted uz to bude pomalu rok a zatim je klid - vsechno funguje jak ma :)

75Kw - nema termostat - co se tyce kolisani teploty - tak to vidim na termostat.

No sice to nevypada jako klasickej termostat ( takova ta placka jako byla treba v 120-tce ), ale to myslim na funkci nema vliv :) Byl to kus plastikove trubky s drzackama do kterych byl nasazenej kulatej kus plechu s pruzinou ( coz uz vzdalene termostat pripominalo ). A fakticky se to chovalo jako kdyz odejde termostat a po vymene to bylo OK. Akorat to teba bylo takhle z prdele drahy :((

Jsem ted koukal do ETKY a pro 1.6 motor AVU se to jmenuje "Skrin regulatoru chladici vody" - 06A 121 111

Editováno: , autor: Rorejs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...