Přejít na obsah

Miloussovo problem s brzdama - OI 1,8T MR03 4X4


Milouss

Doporučené příspěvky

Ahoj vsem,

rad bych Vas poprosil o Vase nazory ohledne brzdneho ucinku, resp. reakce brzd na seslapnuti brzdoveho pedalu.

Mam OI 1,8T MR03 4X4 motor ARX a najeto 57000km. (Navic mam k dispozici sluzebni OI 1,9TDI 81kw MR01.)

Procitam tady diskuze o tom, jak to komu brzdi a jake ma koutouce ci desky, jak nekomu neposiluje posilovac a podobne, jen ja zas musim mit neco extra, asi od kazdeho kousek.

V cem mam problem:

Nejen ja mam pocit, ze musim vanakladat daleko vetsi silu na brzdovy pedal, aby to poradne brzdilo.

Posilovac ale funguje, nevim jak moc ucinne, ale jakmile nastartuju, pedal trochu zmekne a zacne to brzdit.

Kdyz na pedal fakt fest slapnu, tak to brzdi jako das, ABS taky funguje, kdyz zkusim prudce brzdit trebas v zatacce, citim jak reaguje stabilizace, auto nejde do smyku.

Jeste na okraj, v soouvislosti s brzdeni nemam zadne vibrace, klepani volantu jako u toho TDI.

U te sluzebni TDI, a tam jsou mensi kotouce, kdyz do ni sednu a jen lehce slapnu na brdu, tak si malem rozbiju cumak o volant.

Co uz jsem vyzkousel:

1. koupil jsem nove kotouce Zimrman a Ferodo desky a nechal je v GoldCaru v Praze na Chodove vymenit (predni i zadni). Puvodni uz byly stejne hodne sjete. To bylo pri cca 50000km, tzn. ze na nich uz mam nalitano cca 7000km.

2. sedaly si, proti puvodnim je to lepsi asi o 20%, ale stale musim hodne velkou silou slapat na pedal.

3. dal jsem to znova do GoldCaru a nechal vymenit komplet brzdovou kapalinu a odvzdusnit - temer zadna zmena.

4. dal jsem to tam znova (ikdyz primarne z jineho duvodu) a technik mi pak rekl, ze tam mam MBA - mechanicky brzdny asistent, a proto musim na pedal vic slapat :feve: .... a to pry TDI 81kw MR01 s ABS nema a proto pry mam pocit, ze to TDI brzdi lepe... (me to prijde jako hovadina, cetl jsem jak funguje MBA ...

5. jel jsem na Jarov a nechal jsem na STK zkontrolovat ucinek a soumernost brzd. Lepsi nez je tolerance... Technik mi rekl, ze jsou tak velike rozdily mezi jednotlivymi auty stejne vybavy, ze je sam prekvapen....

Z toho mi plyne uz jen toto:

- vymenit podtlakove vedeni k posilovaci - ale vetsina tech hadic je plastova a tuha, neni nikde citit zadna prasklina

- vymenit brzdovy valec

Mohu na to znat Vase nazory, co si o tom myslite? Nenapada Vas jeste neco, prosim?

Dekuju

Mila

.. jo a tohle auto jsem si koupil, abych si udelal radost, proto se nechci s leccims spokojit :) ... ale az to bude v poradku, budu stastny, tuze stastny ... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Z toho mi plyne uz jen toto:

- vymenit podtlakove vedeni k posilovaci - ale vetsina tech hadic je plastova a tuha, neni nikde citit zadna prasklina

- vymenit brzdovy valec

Nevím jestli ti to nějak pomůže, ale stojí za to to sem napsat. Měl jsem jeden čas problém s podltakovou hadicí, konkrétně s jednocestným ventilem, co na ní je. Než jsem ji vyměnil, zaznamenal jsem problémy všude jinde, kde je podtlak potřeba (zejména regulace turba, které se často dostávalo do nouzáku, protože tam nebyl dostatčný podtlak k regulaci), ale na brzdném účinku posilovače jsem si toho nikdy nevšiml. Faktem nicméně zůstává, že kdybys měl podlakovou hadici netěsnou až za tím jednocestným ventilem, problémy by se jinde než u válce projevit neměly...

Zkus se zeptat ještě dalších lidí zde, kteří mají stejné auto (teď mě napadá jen Killingman) zda mají také MBA, a jestli náhodou nemají stejné pocity s bržděním...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam 1,8T 4x4 MR01 a taktiež ked som sedel v tomto ale s TD jemu bol ten pedal cytlivejší, taktiež služobná fabka je cytlivejšia, ale keďže to brzdí dobre ale treba len viac zošlapnúť neriešim to. A učinok zistim až na STK v januari /lednu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tema podtlakama neco bude, diky panove za prispevky.

Kazde auto musi byt jine, ale jen v radech jednotek procent, tot muj laicky nazor. Rozdil mezi konstrukci brzd v TDi a 1,8T muze byt, ale myslim, ze ne takovy, ze kdyz sednu do TDi a slapnu na brzdu, tak opravdu polibim volant.... to uz je hooodne velkej rozdil.

A cemu to vadi ... kdyz jsem jezdil s TDi, tak jsem si mohl jakoby vic uzit "sportovnejsi" jizdu, protoze plyn, jemne preslapnuti na brzdu, polochtat ji, pribrzdit pred zatackou a hned zase plyn ... proste to bylo jakoby rychlejsi.

U te me 1,8T jak cekam nejaky brzdny ucine, on neprijde, ja musim vic zabrat, tak to prodluzuje dobu mezi brzdenim a opetovnou akceleraci ... :) ...

nesmejte se, ja to tak fakt vnimam :)

A navic mne to stve, protoze nemam dobrej pocit, evokuje to ve me pocit, ze tam neco neni v poradku ...

Ale ja na to prijdu :) ... az vyresim razeni :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobnou zkušenost. O výkendu jsem se svezl TDI 66kW a při prvním brždění jsem taky málem políbil volant. Přitom to má vzadu bubny jako ta moje 1,6 55kW. Jel jsem v několika 55kW a všechny brzdili stejně jako ta moje, ale to TDI brzdilo nádherně.

Taky by mě zajímaly zkušenosti ostatních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobnou zkušenost. O výkendu jsem se svezl TDI 66kW a při prvním brždění jsem taky málem políbil volant. Přitom to má vzadu bubny jako ta moje 1,6 55kW. Jel jsem v několika 55kW a všechny brzdili stejně jako ta moje, ale to TDI brzdilo nádherně.

Taky by mě zajímaly zkušenosti ostatních.

TDi ma vetsi brzdovej valec a vepredu vetsi kotouce, oboji dela moc. Ja dal dozadu kotoucovku a dopredu vetsi kotouce z TDi, ale stejne to pocitove brzdi hur, jak tatova TDi s bubnama vzadu. Nebo snad ani ne hur, brzdi o dost lip, ale neni tam ten nastup, musi se vic mackat pedal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
S tema podtlakama neco bude, diky panove za prispevky.

Kazde auto musi byt jine, ale jen v radech jednotek procent, tot muj laicky nazor. Rozdil mezi konstrukci brzd v TDi a 1,8T muze byt, ale myslim, ze ne takovy, ze kdyz sednu do TDi a slapnu na brzdu, tak opravdu polibim volant.... to uz je hooodne velkej rozdil.

A cemu to vadi ... kdyz jsem jezdil s TDi, tak jsem si mohl jakoby vic uzit "sportovnejsi" jizdu, protoze plyn, jemne preslapnuti na brzdu, polochtat ji, pribrzdit pred zatackou a hned zase plyn ... proste to bylo jakoby rychlejsi.

U te me 1,8T jak cekam nejaky brzdny ucine, on neprijde, ja musim vic zabrat, tak to prodluzuje dobu mezi brzdenim a opetovnou akceleraci ... :) ...

nesmejte se, ja to tak fakt vnimam :)

A navic mne to stve, protoze nemam dobrej pocit, evokuje to ve me pocit, ze tam neco neni v poradku ...

Ale ja na to prijdu :) ... az vyresim razeni :palec2:

Známej měl TDi a stěžoval si že mu to špatně brzdí, pak našel špatnou hadici (nejsem si jist, ale říkal ta co vede od Turba do posilovače řízení) a po výměně a sešlápnutí brzd opravdu políbil volant, protože nebyl zvyklej jak to brzdí, u mé 4×4 si na brzdy nemohu stěžovat, podstatný zlepšení brzdnýho účinku jsem sledoval při výměně brzdové kapaliny... (v servise ji jaksi zapoměli 4 roky vyměnit - tak sem si ji vyměnil sám)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tema podtlakama neco bude, diky panove za prispevky.

Kazde auto musi byt jine, ale jen v radech jednotek procent, tot muj laicky nazor. Rozdil mezi konstrukci brzd v TDi a 1,8T muze byt, ale myslim, ze ne takovy, ze kdyz sednu do TDi a slapnu na brzdu, tak opravdu polibim volant.... to uz je hooodne velkej rozdil.

A cemu to vadi ... kdyz jsem jezdil s TDi, tak jsem si mohl jakoby vic uzit "sportovnejsi" jizdu, protoze plyn, jemne preslapnuti na brzdu, polochtat ji, pribrzdit pred zatackou a hned zase plyn ... proste to bylo jakoby rychlejsi.

U te me 1,8T jak cekam nejaky brzdny ucine, on neprijde, ja musim vic zabrat, tak to prodluzuje dobu mezi brzdenim a opetovnou akceleraci ... :) ...

nesmejte se, ja to tak fakt vnimam :)

A navic mne to stve, protoze nemam dobrej pocit, evokuje to ve me pocit, ze tam neco neni v poradku ...

Ale ja na to prijdu :) ... az vyresim razeni :palec2:

taky me to brzdi nejak jak tobe skoro nic prislapnes vic a brzdi dost taky mam brzdoveho pomocnika mozna to snim fakt souvisi kamos ma sdi tam trochu slapnes a hned to citis jak to zabira chce to zjistit jak je to s tin asistentem,nebo je to spatne odvzdusneny atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...