Přejít na obsah

Nutnost rezervy v kufru


Vasekk

Doporučené příspěvky

No bratranec mě teď říkal že se na zalepené kolo nedá spolehnout že mě to může ve větší rychlosti rupnout. Myslíte že to je možný? Není to přeci jen malá díra ale asi 1cm široká a kámen je přes celých 8mm vzorku a ještě centimetr uvnitř pneu. V autodružstvu mě řekli jak sundali z disku pneu že to nejde zalepit že je třeba nové kolo. Ale přes telefon mě jeden v pneuservisu říkal že by to šlo nějak udělat že se na to zítra koukne. A kámoš říkal že takhle rupl kolo a servisák ho poslal pro duši do pneu a dal mu tam duši. Díru zalepil a bylo vystaráno. Já ty zimáky mám nové Continentál za 1400 nechci kupovat další .. mám je tak na 2-3 zimy pak jsou na výhoz.

 

Jezdím docela svižně a často delší trasy tak jestli se na takové kolo dá spolehnout.. :/

 

Rezervu určitě koupím jen jsem se zajímal o to malé dojezdové kolečko co tolik neváží jako obrovské kolo v kufru. A je s ním snažší manipulace :) a sadu na opravu pneu vyhodím hnedka do popelnice...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrkiler: Já pár dní zpátky také píchnul a bohužel také novou zimní gumu v místě, kde je absolutně nevhodné ji zalepit (roh mezi běhounem a bočnici díra cca 5 mm. Nicméně mě tady kluci poradili, že pokud je ta guma nová a nebude mi to vadit, mám tam nechat zkusit dát duši. Přijde mi to celkem chytré řešení, neuvažoval si o tomto? Mě v servise sice gumu zalepili ale říkali, že mi nedoporučují na tom jezdit, že se na pneu bude dělat boule, protože to již není v místě kde je zesílená a je možné, že to dříve či později opět začne ucházet.

 

A dávat za další novou gumu bezmála 2000,- po měsíci ježdění se mi moc nechce  :kol-32:

 

Edit: A abych nebyl uplně od tématu, tak si osobně myslím, že mít rezervu v autě je celkem základ pro lidi, kteří nejezdí jenom po městě, protože tou opravnou sadou za prvé opravíš jen velmi malé díry a za druhé si tu gumu nastříkáním toho sajrajtu dovnitř zničíš. Já kdybych ted neměl v autě rezervu, těžko bych dojel zpátky (byl jsem asi 100 km od domu). Tu tenkou neplnohodnotnou jak píšeš bych ani neuvažoval, to už je jednodušší si počkat na odtah, než se plahočit 40 km/h rychlostí. Koupil bych klasický ráfek a nejlevnější gumu a máš klid.

Editováno: , autor: Galvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci k tozměru kola na autě a rozměru rezervy. Mám 17tky a rezervu 15ku (vše origo ŠA) když dostanu defekt ( na přední nápravě)tak jsem slyšel že se s tím nesmí jet nějak dlouho že bych si mohl zničit převodovku???

Editováno: , autor: Jay Kay
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorát se ti kvůli rozdílu obvodů 15" a 17" kol budou při jízdě přímým směrem točit planetový kola v rozvodovce (diferenciálu) tak jako by jsi jel do mírný zatáčky.

 

Pokud nebudeš jezdit na přední nápravě s 15ctkou a 17ctkou celej rok, tak by se nemělo nic stát. 

 

Mě by spíš zajímalo jestli to má nějakej vliv na ABS a ostatní systemy který pro svou činnost používají informace z čidla otáček kola. Jestli je nějak nezmagoří když se tři kola točí nějak a čtvrtý kolo jinak.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorát se ti kvůli rozdílu obvodů 15" a 17" kol budou při jízdě přímým směrem točit planetový kola v rozvodovce (diferenciálu) tak jako by jsi jel do mírný zatáčky.

 

Pokud nebudeš jezdit na přední nápravě s 15ctkou a 17ctkou celej rok, tak by se nemělo nic stát. 

 

Mě by spíš zajímalo jestli to má nějakej vliv na ABS a ostatní systemy který pro svou činnost používají informace z čidla otáček kola. Jestli je nějak nezmagoří když se tři kola točí nějak a čtvrtý kolo jinak.

Jaký rozdíl obvodů ty jsou pořád stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voice -

 

Musim s tebou nesouhlasit. Já taky a tohle mi vyšlo. U kol s gumama 165/70 R14 a 185/60 R14  je to znát na pohled i na autě. Sice můj poslední výpočet končil na hodnotě půměru, ale při dalších kupeckých počtech se dobereš i k rozdílnýmu obvodu.

 

Ty čísla jsou pro kola který mam předepsaný na svém autě.

 

Jasný, že na to má taky vliv nahuštění kol a zatížení kola, ale při ideálních podmínkách nevidim důvod proč bych neměl mít pravdu.

post-85140-0-82171400-1420201419_thumb.j

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemá cenu. Proč na všechno co si pracně nasmolim na papír existujou prostě programy kde stačí jen dosadit čísla? :(

 

Ale zas na druhou stranu, nejsem zas tak blbej a můj selskej postup výpočtu se liší s výsledkem o skoro nula nula nic.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takhle to máš se vším - v ranném středověku muselo na poli dřít 20 lidí, aby uživili nejen sebe, ale ze svých přebytků i jednoho vojáka, tedy neproduktivního člověka. Dnes k nasycení národa stačí, aby v zemědělství pracovalo 2 % lidí.... a my se tady mohli v klidu a v teple bavit o kravinách :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...