Přejít na obsah

Studene (ne)startovanie 1.4, 50kW


stink

Doporučené příspěvky

Zdravim,

ospravedlnujem sa za pripadnu duplicitu, ale nenasiel som zatial nic k mojmu problemu.

Pri studenom starte (ale iba rano, ked je chladno, aj to len obcas, ale v poslednej dobe je to uz velmi casto) motor sice naskoci, ale zacne nenormalne "skubat", klepat a otacky postupne klesaju az na nulu, ale normalne to celym autom klepe pri tom zdochinani.

Akoby to slo na 3 valce, aj to strasne nepravidelne. Mozem aj pridavat plyn, ale pride mi to strasne trapenie motora, trva to tak 10-20 sekund dokym sa to neustali (pri slapani na plyn, inak to skape) ale popri tom zacne blikat kontrolka - neviem presne ktora - je to zlte, tusim cerpadlo, v manuale som zistil ze to indikuje daco s exhalatmi, ak si dobre pamatam.

Tak to riesim tak, ze motor hned vypnem ked vidim ze ide skapat, pockam minutu, skusim zas - vacsinou to na druhy pokus naskoci uplne normalne, niekedy az na treti pokus. Potom uz ziadne kontrolky ani nic nesvietia, motor ide uplne v pohode.

Dnes ale sa mi stala taka vec, ze akoby starter uz nevladal, nastartoval som to az po cca 15 minutach (samozrejme s velkymi prestavkami), tipujem ze baterka nestiha - je to mozne, ze by tym (odchadzajucou baterkou) boli sposobovane aj vyssie popisane problemy?

Inak v priebehu dna to motor uz nikdy nerobi, aj ked pol dna prestoji...

Sviecky boli nedavno menene, tusim aj precistena klapka. Teplotne cidlo je nove. Ma to najazdene dakych 60 000 km, a stare to bude 5 rokov. Motor je 1,4 benzin 50 kW.

Napada vas nieco?

Moze to byt len tou baterkou napriklad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mam podobnu skusenost, 1,2 40kw 4-5 rocne. V poslednom obdobi som si vsimol ked nastartujem hned ako nabehne motor pokles otacok ale taky ze skoro skape motor, par krat sa stalo ze pokles bol az skoro fatalny ze nenabehol. Skusil som zo sluzobnej fabie vymenit baterku a tento efekt sa stratil, tak zatial to prisudzujem slabej baterke, objednal som novu, dnes by mala prist tak dam vediet ci to problem vyriesilo. Nie som elektrikar, ale laicky to prisudzujem tomu ze baterka startom oslabne a motor zatazi alternator a to teoreticky sposoby pokles otacok. skusim dam vediet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V momente keď točí štartér môže napätie klesnúť aj hlboko pod 12V. Ja som mal zapojenu na baterku len 21W žiarovku a baterka mala 11,31V auto potom dva dni stalo otvaral sa kufor a dvere a bez najmenšich problemov chytilo, ale napätie po štarte by malo mať viac ako 12V. Keď je alternator viac zaťaženy motor by si mal sam pridať asi tak ako keď sa zapne klima

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při startování zkus změřit napětí na baterce jestli neklesne pod 12V

OK, to mozem skusit. V tom pripade je po baterke, tipujem.

Tak som to vyskusal, pred startom (uplne v klude) - 12,1V, po otoceni kluca 11,9V, pri startovani nejakych 10V a potom na volnobehu cca 14V.

Ako na potvoru dneska rano nabehol motor uplne ukazkovo :-) Starter OK, aj motor vobec neskapinal. Ale tipujem ze zajtra sa to zas pos....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pani, poradte co dalej. Dnes som kupil novu baterku dokonca s lepsimi parametrami, bola aj premerana a vysledok uplne OK.

Poobede som auto odparkoval, pred chilou som musel ist len na otocku do mesta (cize stalo to par hodin) - a - motor tradicne po nastartovani klasickym sposobom v strasnych krcoch skapal. Ziadne kontrolky sa nerozsvietili, len ked motor zastavil tak sa rozsvietila baterka. Pockal som cca 1 minutu a naskocil zas ukazkovo a uz isiel normalne.

Co s tym? ? ?

Este k prvej otazke, ze co hlasi VAG - je mozne si takuto diagnostiku zadovazit, ak hej tak ako a co priblizne to vyjde? Sorry za taku blbu otazku, ale akosi som na to nenasiel este odpoved...

Diiik.

Editováno: , autor: stink
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG diagnostika,Třeba kabel obd II a PC s programem .Je toho tady mraky,číst a číst a nebo to dej do servisu a nic nevědět. Jinak by to chtělo zjistit co to háže za chybu,když to začne škubat,klepat atd.Já ti to schrnu. Některé věci jsou v motoru mezi sebou propojený kablíkem k řídící jednotce motoru .Toto propojení se jmenuje CAN-BUS . A ty snima mužeš komunikovat přes zásuvku která je u řidiče ,schovaná za vyklápěcím kastlíkem u kolena levé nohy. :sleep:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG diagnostika,Třeba kabel obd II a PC s programem .Je toho tady mraky,číst a číst a nebo to dej do servisu a nic nevědět. Jinak by to chtělo zjistit co to háže za chybu,když to začne škubat,klepat atd.Já ti to schrnu. Některé věci jsou v motoru mezi sebou propojený kablíkem k řídící jednotce motoru .Toto propojení se jmenuje CAN-BUS . A ty snima mužeš komunikovat přes zásuvku která je u řidiče ,schovaná za vyklápěcím kastlíkem u kolena levé nohy. :sleep:

Diky za info.

Nechcem robit reklamu, ale napr. tento (potrebujem USB, notebook nema RS232) kabel je na spominany ucel vhodny?

Mimochodom rano bol start zas zaujimavy :-D Najprv to naskocilo asi len na dva valce, hned som to aj vypol, potom po minute cakania to uz bolo lepsie - asi 3 valce, normalne by to asi ani neskapalo, ale bolo citit ze to klepe motorom kvalitne, tak som to zas vypol, no a az na treti pokus, zas po minute sa motor rozbehol normalne. To je taka klasika v poslednej dobe a leze to na nervy :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute,

tak nieco podobne riesim momentalne ja!!! Tiez sa auto sprava podobne a tak som sa rozhodol trochu experimentovat. Mne ako tak pomohlo (pravdepodobne) vycistenie konektorov lambda sond a vymena vzduchoveho filtra. Po par diskusiach tu zhrniem veci na ktore sa v takychto problemoch treba zamerat:

- filter (vzduchovy, palivovy)

- skrtiaca klapka

- sviecky a zapalovacie cievky

- lamba sonda (zalezi od motora ci su dve) - je pri studenom stave predhrievana a ked nema napajanie tak dava RJ nespravnu informaciu a to ma za vysledok zlu zmes

- kabelaz k RJ (casto sa stava ze sa vypoji hadicka zadneho ostrekovaca a kvapalina potom strieka rovno na kablove zvazky - tie postupne hniju!!!)

- vstrekovacie ventily znecistenie

Co sa tyka tej baterky tak do istej miery to moze byt sposobene aj tym ale skor len pri starte.

Toz moje poznatky k podobnemu problemu.

Editováno: , autor: ceannu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak po dlhej dobe este pridam dalsi vyvoj situacie.

Dlho auto jazdilo ako ma, ale je pravda, ze som nadrz mal vzdy viac ako do polky plnu. Teraz som sa trosku zabudol, je tam povedzme 30-40% paliva, a motor zas skapinal...

Z toho mi vychadza logicky len to, ze ked je menej benzinu tak palivo sa nedostava poriadne pri starte tam, kde ma... Teda asi nizky tlak to ma svedomi... Inak si to neviem vysvetlit.

Este v servise ma s takou teoriou uplne vysmiali.

Budem asi jazdit s plnou nadrzou ako blbec, az do nejakej dalsej navstevy servisu, ale nasere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...