Přejít na obsah

Ventilátory chladiče a klima


Hustoles77

Doporučené příspěvky

Presne to isté mi povedal aj mechanik, ale keď pustil klímu a ventilátor sa roztočil, kukal jak puk. Povedal,že je to asi od výroby s jedným ventilátorom. Klíma a chladenie funguje bez problémov..

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem měl ten jeden ventilátor nefunkční, tak chlazení i klima taky fungovalo, a to to zažilo i pěknou zácpu v Chorvatsku. Ale nebudou tam ty dva ventilátory jen pro parádu, určitě nějakej význam mají. A jak jsem se dočet v chytré knížce, tak auto s klimou má opravdu dva. Ten menší mám taky dvourychlostní.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba ventilátory musí být dvourychlostní, je možné, že auto bylo po bouračce a někdo tam dal jen jednu vrtuli. Na slabších benzínech (1,6, 1,4) se dá jezdit nouzově na jednu vrtuli, na naftě nikoliv, ta se hřeje a při dlouhém popojíždění se klima zablokuje + 119°C.

Asi bych se začal poohlížet po dvouvrtuli ;)

Chlazení na benzínu je stejné jako na naftě, tudíž malinko předimenzované

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, jedná se o O1 1,9 Tdi 81kW L&K a zdá se mi, že mi nefunguje správně ventilátor na chladiči. Nevím ani jak mají fungovat, ale zdá se mi, že jede jenom na jeden (rychlejší) stupeň. Když dám climatronic na AUTO, tak se chvíli nic neděje a ventilátor se zapne až za nějakou chvíli. Neměl by se zapnout okamžitě? A jak zjistím jestli mi fungoujou obě rychlosti? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni nejaka moznost jak otestovat ventilatory pomoci kontroly akcnich clenu pres VAG?

Ano, je, ale pouze u auta s AC a 14pin RJ dochlazování a testuje se to přes test akčních členů - panel přístrojů, bohužel se rozeběhnou jen na plný výkon.

Jak poznam jakou jednotku mam? Zkousel jsem to na sve Oct s climatronikem r.v. 2001 a pri testu akcnich clenu panelu pristroju se vent. nerozebehly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni nejaka moznost jak otestovat ventilatory pomoci kontroly akcnich clenu pres VAG?

Ano, je, ale pouze u auta s AC a 14pin RJ dochlazování a testuje se to přes test akčních členů - panel přístrojů, bohužel se rozeběhnou jen na plný výkon.

Jak poznam jakou jednotku mam? Zkousel jsem to na sve Oct s climatronikem r.v. 2001 a pri testu akcnich clenu panelu pristroju se vent. nerozebehly.

Tobě by to jít mělo, 14pinka se dává od MR99 na climatronic a od MR00 na AC,otázka je, jestli to novější budíky podporují, ale měly by. Jdu to zkusit

EDIT: tak novější budíky to nepodporují III. generace

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To fakt nikdo neví jak to odzkoušet? Nejde udělat nějaký jednoduchý test? Že ten ventilátor třeba napojím přímo na baterku, nebo tak něco?

odpoj kontakt z termospínače na chladiči a na pin 1 červenobílý napoj přes kus drátu + z baterky, tím pustíš 12V do pomalé rychlosti, když dáš + na červeno černý, tak se rozeběhne na plný výkon ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To fakt nikdo neví jak to odzkoušet? Nejde udělat nějaký jednoduchý test? Že ten ventilátor třeba napojím přímo na baterku, nebo tak něco?

odpoj kontakt z termospínače na chladiči a na pin 1 červenobílý napoj přes kus drátu + z baterky, tím pustíš 12V do pomalé rychlosti, když dáš + na červeno černý, tak se rozeběhne na plný výkon ;)

Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Pri teplotach nad 30st. se mi prestanou tocit oba ventilatory na chladici. Ve skodovce to resej uz asi 5let, vymenili mi nekolik RJ vcetne climatroniku a nepomohlo to. Tady na foru mi taky nikdo nedokazal pomoct. Problem je v tom, ze se to projevuje jenom pri dost vysokejch teplotach - typicky zacpa v Praze v srpnu ;-) Pokud vim, tak se ventilatory tocej pri zapnutim AUTO na climatroniku porad nebo ne? Premyslel jsem o tom, ze bych je bud napojil natvrdo na 12V tak, aby se tocili porad nebo udelal rucni zapinani a v teple je pustil. Nevite jak je to s rychlostma ventilatoru? V jaky situaci se maji zapnout a na jakou rychlost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri teplotach nad 30st. se mi prestanou tocit oba ventilatory na chladici. Ve skodovce to resej uz asi 5let, vymenili mi nekolik RJ vcetne climatroniku a nepomohlo to. Tady na foru mi taky nikdo nedokazal pomoct. Problem je v tom, ze se to projevuje jenom pri dost vysokejch teplotach - typicky zacpa v Praze v srpnu ;-) Pokud vim, tak se ventilatory tocej pri zapnutim AUTO na climatroniku porad nebo ne? Premyslel jsem o tom, ze bych je bud napojil natvrdo na 12V tak, aby se tocili porad nebo udelal rucni zapinani a v teple je pustil. Nevite jak je to s rychlostma ventilatoru? V jaky situaci se maji zapnout a na jakou rychlost?

Ak to funguje tak klima si podla tlaku v susutave spina potrbnu rychlost, az to das na spinac a pojdes stale na plnu rychlost nic nepokazis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se nepletu, tak by to melo byt tak, ze oba ventilatory sou ovladany jednotkou dochlazovani, ktera spina ventilatory podle teploty chladici kapaliny motoru a podle tlaku v chladici soustave klimatizace. Nevim, jesi je chyba na strane klimatizace nebo na strane cidla teploty chladici kapaliny motoru. Nevi nekdo pri jakych teplotach se zapinaj ventilatory? Napadlo me, vypnout klimu a nechat bezet zahraty motor na volnobeh a cekat, az teplota vody vzroste na hranici, kdy by se mely zapnout ventilatory. Jdou nejakym zpusobem zapnout ventilatory, napr pres VAG?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkousel test akcnich clenu motoru i climatroniku, v obou pripadech se ventilatory roztocily. To samy musim zkusit az bude poradny teplo. Pokud se v teple roztoci ventilatory jen pri testu motoru, muzu hledat chybu v climatroniku. Pokud se neroztoci vubec je to asi RJ dochlazovani. Kdy RJ motoru spousti ventilatory? Zavisi to jen na teplote vody nebo i na necem jinym? Je spravne moje domneka, ze ridici jednotka dochlazovani vyhodnocuje data od motoru a od climatroniku po CANu a pokud jedna nebo druha jednotka vyzaduje spusteni ventilatoru, potom se spusti. Nebo je vsechno jeste nejak slozitejsi... ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se tak hrabu ve schema - 69/8 a uz je mi to zase jasnejsi. Termospinac nezavisle na jinych RJ "umi" spustit prvni stupen obou ventilatoru, druhy stupen pouze prostrednictvim RJ dochlazovani. Kde najdu termo spinac pro ovladani ventilatoru? Pokusim se propojenim pinu spustit prvni a druhej stupen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se tak hrabu ve schema - 69/8 a uz je mi to zase jasnejsi. Termospinac nezavisle na jinych RJ "umi" spustit prvni stupen obou ventilatoru, druhy stupen pouze prostrednictvim RJ dochlazovani. Kde najdu termo spinac pro ovladani ventilatoru? Pokusim se propojenim pinu spustit prvni a druhej stupen.

Termospinac je na chladici

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze jsem zase o neco postoupil.. Vytahnul jsem 3pin konektor z termostatu. Jsou tam:

cerveny drat - stalych 12V,

cervenobily - prvni stupen ventilatoru, primo propojeny s ventilatorama,

cervenozluty - druhy stupen ventilatoru, vede pres RJ dochlazovani.

Pokud pri zapnutym nebo vypnutym zapalovani propojim cerveny a cervenobily tak se ventilatory rozjedou na prvni stupen (cvakne nejaky relatko, nevim jaky, ve schema zadny neni, ale neva ;-) ).

Pokud pri zapnutym zapalovani nebo pri bezicim motoru propojim cerveny a cervenozluty, cvakne dalsi rele a na cca3 vteriny se zapne druhy stupen a pak se ventilatory vypnou, jakmile rozpojim cerveny a cervenozluty opet se na cca3 vteriny zapnou a vypnou.

Je to normalni? Nemohl by nekdo zkusit propojit u svyho auta cerveny a cervenozluty drat, abych vedel co to ma spravne delat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...