PeterH Vloženo 23. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2007 (editace) Presne to isté mi povedal aj mechanik, ale keď pustil klímu a ventilátor sa roztočil, kukal jak puk. Povedal,že je to asi od výroby s jedným ventilátorom. Klíma a chladenie funguje bez problémov.. Editováno: 2. Květen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 (editace) Když jsem měl ten jeden ventilátor nefunkční, tak chlazení i klima taky fungovalo, a to to zažilo i pěknou zácpu v Chorvatsku. Ale nebudou tam ty dva ventilátory jen pro parádu, určitě nějakej význam mají. A jak jsem se dočet v chytré knížce, tak auto s klimou má opravdu dva. Ten menší mám taky dvourychlostní. Editováno: 2. Květen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 (editace) Oba ventilátory musí být dvourychlostní, je možné, že auto bylo po bouračce a někdo tam dal jen jednu vrtuli. Na slabších benzínech (1,6, 1,4) se dá jezdit nouzově na jednu vrtuli, na naftě nikoliv, ta se hřeje a při dlouhém popojíždění se klima zablokuje + 119°C. Asi bych se začal poohlížet po dvouvrtuli Chlazení na benzínu je stejné jako na naftě, tudíž malinko předimenzované Editováno: 2. Květen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kliste84 Vloženo 1. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2007 Zdravím, jedná se o O1 1,9 Tdi 81kW L&K a zdá se mi, že mi nefunguje správně ventilátor na chladiči. Nevím ani jak mají fungovat, ale zdá se mi, že jede jenom na jeden (rychlejší) stupeň. Když dám climatronic na AUTO, tak se chvíli nic neděje a ventilátor se zapne až za nějakou chvíli. Neměl by se zapnout okamžitě? A jak zjistím jestli mi fungoujou obě rychlosti? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sakin Vloženo 1. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2007 A nemnel by si tam mýt dva ventilátore??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 1. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2007 Měl by....Pokud ti střídavě zapíná a vypíná,tak Ti nejde první rychlost a máš motorek v háji.Případně oba dva.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 2. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2007 Neni nejaka moznost jak otestovat ventilatory pomoci kontroly akcnich clenu pres VAG? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 2. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2007 Neni nejaka moznost jak otestovat ventilatory pomoci kontroly akcnich clenu pres VAG? Ano, je, ale pouze u auta s AC a 14pin RJ dochlazování a testuje se to přes test akčních členů - panel přístrojů, bohužel se rozeběhnou jen na plný výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 Neni nejaka moznost jak otestovat ventilatory pomoci kontroly akcnich clenu pres VAG? Ano, je, ale pouze u auta s AC a 14pin RJ dochlazování a testuje se to přes test akčních členů - panel přístrojů, bohužel se rozeběhnou jen na plný výkon. Jak poznam jakou jednotku mam? Zkousel jsem to na sve Oct s climatronikem r.v. 2001 a pri testu akcnich clenu panelu pristroju se vent. nerozebehly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 (editace) Neni nejaka moznost jak otestovat ventilatory pomoci kontroly akcnich clenu pres VAG? Ano, je, ale pouze u auta s AC a 14pin RJ dochlazování a testuje se to přes test akčních členů - panel přístrojů, bohužel se rozeběhnou jen na plný výkon. Jak poznam jakou jednotku mam? Zkousel jsem to na sve Oct s climatronikem r.v. 2001 a pri testu akcnich clenu panelu pristroju se vent. nerozebehly. Tobě by to jít mělo, 14pinka se dává od MR99 na climatronic a od MR00 na AC,otázka je, jestli to novější budíky podporují, ale měly by. Jdu to zkusit EDIT: tak novější budíky to nepodporují III. generace Editováno: 4. Říjen 2007, autor: rolbar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kliste84 Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 To fakt nikdo neví jak to odzkoušet? Nejde udělat nějaký jednoduchý test? Že ten ventilátor třeba napojím přímo na baterku, nebo tak něco? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 To fakt nikdo neví jak to odzkoušet? Nejde udělat nějaký jednoduchý test? Že ten ventilátor třeba napojím přímo na baterku, nebo tak něco? odpoj kontakt z termospínače na chladiči a na pin 1 červenobílý napoj přes kus drátu + z baterky, tím pustíš 12V do pomalé rychlosti, když dáš + na červeno černý, tak se rozeběhne na plný výkon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kliste84 Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 To fakt nikdo neví jak to odzkoušet? Nejde udělat nějaký jednoduchý test? Že ten ventilátor třeba napojím přímo na baterku, nebo tak něco? odpoj kontakt z termospínače na chladiči a na pin 1 červenobílý napoj přes kus drátu + z baterky, tím pustíš 12V do pomalé rychlosti, když dáš + na červeno černý, tak se rozeběhne na plný výkon Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
carda Vloženo 5. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 Nazdárek,mám ten samí problém tak jsem to skusil přes to čidlo a nejde mi pomalá rychlost ani na jednom ventilátoru.Nemuže to třeba být v té jednotce.Nedá se to ještě přímo vyskoušet na patici ventilátoru ta pomalá rychlost?Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 5. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 malá oprava, Auta s Klimou sundat 4pinku z RJ dochlazování a tam na červeno černý - plná rychlost červeno bílý - poloviční rchlost Auta bez Klimy: postup, který jsem psal výše Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 3. Květen 2008 Sdílet Vloženo 3. Květen 2008 Pri teplotach nad 30st. se mi prestanou tocit oba ventilatory na chladici. Ve skodovce to resej uz asi 5let, vymenili mi nekolik RJ vcetne climatroniku a nepomohlo to. Tady na foru mi taky nikdo nedokazal pomoct. Problem je v tom, ze se to projevuje jenom pri dost vysokejch teplotach - typicky zacpa v Praze v srpnu ;-) Pokud vim, tak se ventilatory tocej pri zapnutim AUTO na climatroniku porad nebo ne? Premyslel jsem o tom, ze bych je bud napojil natvrdo na 12V tak, aby se tocili porad nebo udelal rucni zapinani a v teple je pustil. Nevite jak je to s rychlostma ventilatoru? V jaky situaci se maji zapnout a na jakou rychlost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.BuBaK Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Pri teplotach nad 30st. se mi prestanou tocit oba ventilatory na chladici. Ve skodovce to resej uz asi 5let, vymenili mi nekolik RJ vcetne climatroniku a nepomohlo to. Tady na foru mi taky nikdo nedokazal pomoct. Problem je v tom, ze se to projevuje jenom pri dost vysokejch teplotach - typicky zacpa v Praze v srpnu ;-) Pokud vim, tak se ventilatory tocej pri zapnutim AUTO na climatroniku porad nebo ne? Premyslel jsem o tom, ze bych je bud napojil natvrdo na 12V tak, aby se tocili porad nebo udelal rucni zapinani a v teple je pustil. Nevite jak je to s rychlostma ventilatoru? V jaky situaci se maji zapnout a na jakou rychlost? Ak to funguje tak klima si podla tlaku v susutave spina potrbnu rychlost, az to das na spinac a pojdes stale na plnu rychlost nic nepokazis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Jestli se nepletu, tak by to melo byt tak, ze oba ventilatory sou ovladany jednotkou dochlazovani, ktera spina ventilatory podle teploty chladici kapaliny motoru a podle tlaku v chladici soustave klimatizace. Nevim, jesi je chyba na strane klimatizace nebo na strane cidla teploty chladici kapaliny motoru. Nevi nekdo pri jakych teplotach se zapinaj ventilatory? Napadlo me, vypnout klimu a nechat bezet zahraty motor na volnobeh a cekat, az teplota vody vzroste na hranici, kdy by se mely zapnout ventilatory. Jdou nejakym zpusobem zapnout ventilatory, napr pres VAG? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 ja zkousel ventilaotry v akcnich clenekch Climatrosu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.BuBaK Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 V vagu sa da otestovat spinac na chladici. Akcne cleny, ak je v poriadku spinac tak sa roztoci ventilator na plny vykon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Tak jsem zkousel test akcnich clenu motoru i climatroniku, v obou pripadech se ventilatory roztocily. To samy musim zkusit az bude poradny teplo. Pokud se v teple roztoci ventilatory jen pri testu motoru, muzu hledat chybu v climatroniku. Pokud se neroztoci vubec je to asi RJ dochlazovani. Kdy RJ motoru spousti ventilatory? Zavisi to jen na teplote vody nebo i na necem jinym? Je spravne moje domneka, ze ridici jednotka dochlazovani vyhodnocuje data od motoru a od climatroniku po CANu a pokud jedna nebo druha jednotka vyzaduje spusteni ventilatoru, potom se spusti. Nebo je vsechno jeste nejak slozitejsi... ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Tak se tak hrabu ve schema - 69/8 a uz je mi to zase jasnejsi. Termospinac nezavisle na jinych RJ "umi" spustit prvni stupen obou ventilatoru, druhy stupen pouze prostrednictvim RJ dochlazovani. Kde najdu termo spinac pro ovladani ventilatoru? Pokusim se propojenim pinu spustit prvni a druhej stupen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.BuBaK Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Tak se tak hrabu ve schema - 69/8 a uz je mi to zase jasnejsi. Termospinac nezavisle na jinych RJ "umi" spustit prvni stupen obou ventilatoru, druhy stupen pouze prostrednictvim RJ dochlazovani. Kde najdu termo spinac pro ovladani ventilatoru? Pokusim se propojenim pinu spustit prvni a druhej stupen. Termospinac je na chladici Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 4. Květen 2008 Sdílet Vloženo 4. Květen 2008 Muzes to trosku upresnit? U auta budu az pozejtri tak abych vedel kam sahnout ;-) jo a jeste se zeptam, kdyz termospinac sepne druhy stupen - rozepne ten prvni nebo sou seply oba? Nevite pri kolika stupnich cca spina jednotlivy stupne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 8. Květen 2008 Sdílet Vloženo 8. Květen 2008 Takze jsem zase o neco postoupil.. Vytahnul jsem 3pin konektor z termostatu. Jsou tam: cerveny drat - stalych 12V, cervenobily - prvni stupen ventilatoru, primo propojeny s ventilatorama, cervenozluty - druhy stupen ventilatoru, vede pres RJ dochlazovani. Pokud pri zapnutym nebo vypnutym zapalovani propojim cerveny a cervenobily tak se ventilatory rozjedou na prvni stupen (cvakne nejaky relatko, nevim jaky, ve schema zadny neni, ale neva ;-) ). Pokud pri zapnutym zapalovani nebo pri bezicim motoru propojim cerveny a cervenozluty, cvakne dalsi rele a na cca3 vteriny se zapne druhy stupen a pak se ventilatory vypnou, jakmile rozpojim cerveny a cervenozluty opet se na cca3 vteriny zapnou a vypnou. Je to normalni? Nemohl by nekdo zkusit propojit u svyho auta cerveny a cervenozluty drat, abych vedel co to ma spravne delat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.