Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

ne spotreba 0 :( asi perpetum mobile ....

Jakmile prijde, dam vedet. Uz se tesim. Nic slozityho to asi nebude. Na jednom nemeckym foru jsem nasel jakej CAN message, ktery se tyka spotreby, takze v nejhorsim ho udelam sam. ( nejakej atmega + CAN driver )

Vloženo

Mooc pekny, ale ta akcelerace ... to snad ani neni mozny. To je uplne jako kamosuv M3 Baval :))

Jinak jsem zaplatil za ten prevodnik 94.50 Euro a ta ZKUR.... banka mi hned nauctovala poplatek 750 Kc za prevod do Nemecka .... svine :kol-40:

Vloženo (editace)

Zobrazuje to tak jak to ma byt, tzn. uprostred nad teplotou. (predtim tam byla 0)

Akorat tak spotreba je nejaka divna. na volnobeh 2.5 l/h

Pri jizde cim vyssi rychlost a vyssi rychl stupen tim nizsi spotreba. Na petku seslapnu az na podlahu spotreba porad 8.5l/100km . Pri sundani nohy z plynu 0.

Musim projit zapojeni, neco je spatne. Zkusim jeste CAN gateway reset a prekodovat budiky.

Jinak je tam ATMEL S8515, nejakej me neznamej CAN procesor a 25C250 can driver, a trocha bizuterie.

Zkusim toho atmela precist, treba se to da ubastlit. Mozna , ze neni locknutej.

Primo to prevadi signaly z analogu na CAN message :)

post-18821-1213407354_thumb.jpg

Editováno: , autor: dolezelk
Vloženo (editace)

hmmm. zda se , ze signaly jsem prpojil dobre. Zitra to zkusim jeste na osciloskopu.

Nevite nekdo jakej to ma mit spravnej prubeh signalu ? Stejnej jako signal na analogovej otackomer ?

Jestli to ale treba nekurvi budiky .... hmmm... pak jeste kouknu na motorovej CAN, jestli tam nechodi nejaky bludy

Jeste me napadla jeste takova blbost. Na schematu jsem videl, ze na puvodnich budicich je jakysi "vystup signalu rychlosti 2" , kterej vede na climatronic a motor. Nemuze to byt tim, ze by si motor myslel , ze auto stoji ? RJ motoru ma ale si vystupi primo z cidla ?

Jo jinak ten interface simuluje CAN komunikaci airbagovky, takze na gateway se musi nastavit AIRBAG jinak hlasi spatny kodovani. :)

Editováno: , autor: dolezelk
Vloženo (editace)

ten výstup rychlosti je jen výstup pro rádio a climatronik

na spotřebu nebude mít vliv, ale je dobrý propojit z modrá svorkovnice jinak climatron a rádio nemají signál rychlosti

ad korekce spotřeby: zkus nakódovat poslední číslo na třeba 3 (na jinou motorizaci)

Editováno: , autor: Vaša
Vloženo

ok propojim to.

Nakodovani na jinou motorizaci jsem zkousel. na volnobehu porad 2.5l/h. Jeste to projedu, co to bude ukazovat

Zajimavy pri jizde bylo to, ze pri rychlosti 50km/h jsem dal za 3, spotreba 12l/100km at uz jsem plyn jakkoliv seslaplej pri 60km/h za 4 , spotreba 9l/100km ....

To stejny jedu 60 km/h vyradim a podle toho kolik mam otacek, tak podle toho byla i spotreba.

Jako by to spis ukazovalo pomer mezi otackami motoru / rychlosti , nez spotrebu.

Vloženo (editace)

zkusil jsem pripojit na vstup spotreby signal pro otacky motoru. porad to ukazuje 2.5l/h na volnobeh..... naprosto stejny..... jako kdyz je tam singal pro spotrebu ...

Asi nekde bude zahadnej problem ..... mozna , ze ten interface je vadny, nebo se to hada s CAN-BUSEM motoru?

Editováno: , autor: dolezelk
Vloženo

zatim jsem pripojil citac a meril pouze frekvence. zapnu klimu, vyssi frekvence. pridam otacky, taky vyssi frekvence. cca 50 Hz ~ 80 Hz

Osciloskop musim vzit z domu do garaze. Vecer to zmerim. Taky vezmu programator atmelu a zkusim precist Flash.

Podle me ta Atmega co je na desce meri pocet period za cas a podle toho posila message na CAN.

Na AD4 je zapojen vystup ze spotreby a AD5 vystup z otackomeru. samozrejme obe upraveny pres jednotranzistorovej zesilovat (2 uplne stejny zapojeni)

Chtelo by to asi ale jeste funkcni generator :(

Vloženo (editace)

post-18821-1213470357_thumb.jpg

takze otacky: na 99% ok

post-18821-1213470430_thumb.jpg

Spotreba - volnobeh - nejaky ruseni 50Hz

post-18821-1213470486_thumb.jpg

Spotreba - 3000rpm - spis to vypada jako sum

Spatnej kabel ??? Nejakej divnej signal. Asi projedu celou cestu na RJ motoru

Jeste jedna divna vec. Kdyz odpojim budiky, mam zamceny auto tak kdyz na ovladaci otevru kufr, otevre se kufr, kdyz jsou tam budiky tak se otevrou i dvere ridice a po otevreni kufru se uz nezamce..... neco je tady spatne .....

Taky mi na budikach obcas lehounce problikne kontrolka mlhovek, zejmena, kdyz mam zapnutej blinkr

Editováno: , autor: dolezelk
Vloženo

v budících je gateway (CAN centrum) když nemáš budíky vše co jde po CAN nefunguje (centrál, el okna) , zadní kufr jde analog

máš přepojený kontrolky mlhovky a potkávacích ?

Vloženo

tak jse asi prisel v cem je problem.

Golf pouziva PWM na signalu spotreby. Octavia pouziva PFM, takze bud prevodnik mezi PFM na PWM (napr. nejaky Atmel MCU), nebo jinej interface.

Ono je to taky videt na tech obrazcich z Osciloskopu. :(

Vloženo

Zdravim a sem to opět s prosbou :)

Podařilo se mi získat budíky s MiniDotem, takže celej nadrženej sem se těšil až budou v autě.

Budíky sou z r.v. 2001, já mám r. '97, takže sem věděl že budou problémy s IMMO a že bude potřeba budíky přizpůsobit.

Navíc sem počítal s dodělávánim přepínací páčky, bo moje auto jí nemá...

Když připojim budíky na auto, normálně se rozsvítí, ukazujou otevřený dveře teplotu vzduchu atd....akorát řve senzor oleje, ale co sem se dozvěděl, je to běžnej problém, kterej se dá vyřešit...

Ale o co mi de...

Auto i s budíkama sem odvez do jedný firmy, kde to dohod kamarád co dělá autoelektriku, aby mi z nich přečetli kód pro pozdější přizpůsobení na auto.

Když sme budíky připojili, tak najednou nešla načíst ani jedna hodnota přes zástrčku v autě :feve: ..natož pak aby se povedo zjistit kód...

Pak když sme připojili starý budíky zpátky, začal soft. kterej na to měli normálně komunikovat s autem.....

Tak se chci zeptat jestli náhodou někdo nevíte, kde by moh být problém....mám strach aby nebyly vadný nějak budíky co sem sehnal...ale zase displaye sou funkční..

Předem díky za každou radu ;)

Vloženo
Videl som na felde spravene zobrazovanie zaradeneho prevodoveho stupna tak, ze dal okolo paky pole fototranzistorov a lediek.

Keby mal pristup k infoskam ako jeneburg, moze spravit komunikaciu a "emulovat" RJ automatickej prevodovky.

Na druhej strane, chcem vidiet, ako to niekto dotiahne do zdarneho konca, nie je to malo prace... :kuk:

když se chce jde všechno

ale, když si přečteš jeho příspěvky tak z mýho pohledu o elektrice neví vůbec nic, a jen ho něco napadlo tak to ventiloval

takže to nemá cenu rozebírat

Zdravim a sem to opět s prosbou :)

Podařilo se mi získat budíky s MiniDotem, takže celej nadrženej sem se těšil až budou v autě.

Budíky sou z r.v. 2001, já mám r. '97, takže sem věděl že budou problémy s IMMO a že bude potřeba budíky přizpůsobit.

Navíc sem počítal s dodělávánim přepínací páčky, bo moje auto jí nemá...

Když připojim budíky na auto, normálně se rozsvítí, ukazujou otevřený dveře teplotu vzduchu atd....akorát řve senzor oleje, ale co sem se dozvěděl, je to běžnej problém, kterej se dá vyřešit...

Ale o co mi de...

Auto i s budíkama sem odvez do jedný firmy, kde to dohod kamarád co dělá autoelektriku, aby mi z nich přečetli kód pro pozdější přizpůsobení na auto.

Když sme budíky připojili, tak najednou nešla načíst ani jedna hodnota přes zástrčku v autě :feve: ..natož pak aby se povedo zjistit kód...

Pak když sme připojili starý budíky zpátky, začal soft. kterej na to měli normálně komunikovat s autem.....

Tak se chci zeptat jestli náhodou někdo nevíte, kde by moh být problém....mám strach aby nebyly vadný nějak budíky co sem sehnal...ale zase displaye sou funkční..

Předem díky za každou radu ;)

jestli ten kamarád co dělá autoelektriku něco nepokazil

Vloženo
když se chce jde všechno

ale, když si přečteš jeho příspěvky tak z mýho pohledu o elektrice neví vůbec nic, a jen ho něco napadlo tak to ventiloval

takže to nemá cenu rozebírat

jestli ten kamarád co dělá autoelektriku něco nepokazil

Myslíš?...mno my sme se spíš ani nikam nedostali.. :aggressive:

Normálně sem přijel s autem se starejma budíkama, vytáhli sme je, napojili nový a přišel tech chlap z toho servisu s noťasem, napojil do zástrčky a zařvalo mu to něco jako "jednotka nenalezena", tak to zkoušej ještě víc krát, ale nedostal se do žádný z nabídek u toho softu.

Tak sme tam práskli starý budíky a ejhle, na jednou všechno šlapalo....ale nikdo nevěděl proč, prej že možná špatný budíky :feve:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...