Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník
Vloženo (editace)

no u starsich vozu co maji mech. ovladanou klapku nepujde dodelat ASR - tam se el. upravuje krok pedalu.

Jinak jak jsem psal vejs - ta pojistka - zapise to sice sporadickou, ale casem se smazne a kontrolka zhasne ihned po nasazeni pojistky zpet.

Tam vidim ze by to slo, jen ze prijdes i o ABS, ale kdyz chces vytahnout nejake to auto tak aby ti chudinka prevodovka ci tady asi spise pri EDS ten diferak neodesel - vytahnout tu pojistku

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo

Nevim proc by nemelo fungovat ASR spolecne s 4x4. Ja mam ASR na predohrabu, kdyz hrabou predni kola tak se zpomali otacky predni napravy a kola tak maji vetsi sanci chytit se podkladu a zabrat. Pokud budou na 4x4 hrabat vsechny 4 kola tak se zpomali otacky vsech 4kol a taky budou mit vetsi sanci se chytit. ASR se u ctyrkolky bude aktivovat malokdy, ale i kdyz selze pohon 4x4 tak by ubrani plynu (tedy ASR) pomoct mohlo.

Vloženo

Už sa to tu neraz rozoberalo, údajne neexistuje 4x4 len s ASR, buď ABS +EDS, alebo plná verzia ABS+EDS+ESP. Ale ako píše tomina, teoreticky by to skoro aj mohlo tak fungovať, len dalšia vec je Haldex sa zopne, keď je preklz predných kolies a ASR by tomu mohlo brániť, tak z princípu, by to nemohlo dobre fugovať. To by musel Haldex zapínať ako zapína a ASR by reagovalo na preklz nie predných ale zadných kolies. A ako to vlastne funguje pri ESP ( nie vyrovnanie stabilizácie ale práve preklz všetkých štyroch koliez)? ASR je súčasťou ESP.

Vloženo
A jak chcete zjistit prokluz všech kol,když to nemá žádný radar,nebo jiné čidlo snímající rychlost auta nezávisle na otáčkách kol?

Dobrá otázka!!! Tak to ASR a 4x4 bude fakt asi blbost. ;)

Vloženo
A jak chcete zjistit prokluz všech kol,když to nemá žádný radar,nebo jiné čidlo snímající rychlost auta nezávisle na otáčkách kol?

A načo by sme ho zisťovali?

Vloženo

ja bych to uzavrel proste mam esp a to urcite ma v sobe nejakou funkci podobnou asr jak se psal,priklad:zastavil se v prudkem kopci asi v pulce chtel sem se rozjet auto vahalo otacky me to snizovalo az me to zdechlo pri plnym plynu,vypnul sem esp plny plyn vsechny kola frabali jak dive a normalne sem se z tama vyhrabal :palec2: takze esp si myslim myslim za musi nejakym zpusobem suplovat ASR

Návštěvník
Vloženo

No dneska jsem premyslel a razil bez te pojistecky ve predu nad baterkou -myslim ze je to 2 z prava. No jak jsem si zvykl na to ABS tak nechtel bych jezdit uz bez nej a jeste doplnim - pokud mate EDS tak se vam tedy stridaji kolecka ve predu a zadny prudce nehrabe - cumak vam na stranu neujizdi pri rozjezdu i kdyz je silnice klopena a kdyz jste v uzke ulicce tak je ten system moc dobry a nesjizdite do prikopu nebo k plotu.

Docela me to auto hodne zamestnavalo a zapotilo to semnou, tak jsem si rekl proc to nepujcit pritelkyni a at si zkusi rozdil, automaticky jsem byl odmitnut pri techto ukazkach

Vloženo
Když ti kloužou všechny 4 kola - tak jsi v prdeli. A nepomůže ti ani svěcená voda.

Otázka do pranice, funguje EDS i se zadními koly?

No všechny otázky do pranice ,že.... co jsem viděl tak ESP jen u benzínové 4X4 ... jinak má 3 známé co mají 4X4 tdi a samo ASR nemají... myslím ,že by asi bylo na draka.. Jinak 4X4 i bez ASR má čidlo příčného zrychlení ...což zase trochu pomáhá při funkci EDS a haldex... jinak bych řekl ,že EDS tak trochu pracuje ze zadnímy koly... jednou jsem totiš měnil ABS - EDS na nějaké octě a omylem jsem koupil na vraku pro 4X4 ... a bylo mi na draka musel jsem ho vrátit .. psalo to milion chyb a nešlo překodovat ... musí to vidět haldex,čidlo zrychlení a komunikovat s řídící jednotkou motoru takže docela voprus...

Jo a ještě jedna věc .. když u 4X4 zatáhnete ručku na jeden zub jen tak aby sepnula kontrolka .. tak vyřadíte haldex a auto jede jen na předek ... to pro nikoho kdo je nasranej ,že to nehrabe .... lol

Vloženo

Aj ja to vyskúšam. A zažili ste už jazdu na 4x4 na zaradenom prevodovom stupni dolu kopcom po čistom ľade? To auto nevedelo, čo má robiť... neviem či EDS alebo Haldex (ESP nemám)

Vloženo
No všechny otázky do pranice ,že.... co jsem viděl tak ESP jen u benzínové 4X4 ... jinak má 3 známé co mají 4X4 tdi a samo ASR nemají... myslím ,že by asi bylo na draka.. Jinak 4X4 i bez ASR má čidlo příčného zrychlení ...což zase trochu pomáhá při funkci EDS a haldex... jinak bych řekl ,že EDS tak trochu pracuje ze zadnímy koly... jednou jsem totiš měnil ABS - EDS na nějaké octě a omylem jsem koupil na vraku pro 4X4 ... a bylo mi na draka musel jsem ho vrátit .. psalo to milion chyb a nešlo překodovat ... musí to vidět haldex,čidlo zrychlení a komunikovat s řídící jednotkou motoru takže docela voprus...

Jo a ještě jedna věc .. když u 4X4 zatáhnete ručku na jeden zub jen tak aby sepnula kontrolka .. tak vyřadíte haldex a auto jede jen na předek ... to pro nikoho kdo je nasranej ,že to nehrabe .... lol

Mne zapína zadok (Haldex) s ručnou brzdou, či na jeden zub tak aj na 4 zuby :)

Vloženo

tak sem to zkousel na jeden zub aby svitila kontrolka a zadek se nepripojuje ale abych si zahrabal sem musel vypnout ESP pak to gumovalo jak dive,skoda ze pristrojovka porad rve ze je zatazena brzda-hrozny zvuk,bych si to dal na prepinac :palec2:

Vloženo
tak sem to zkousel na jeden zub aby svitila kontrolka a zadek se nepripojuje ale abych si zahrabal sem musel vypnout ESP pak to gumovalo jak dive,skoda ze pristrojovka porad rve ze je zatazena brzda-hrozny zvuk,bych si to dal na prepinac :palec2:

Kua, čo ja mám nejaký iný haldex? (O1 4x4 PD TDI r.v.2002 bez ESP) Mne sa zadok pripája rovnako, či mám alebo nemám pribrzdenú ručnú a taktiež mi píše na Dote "Zatížená ruč. brzda" a pípa to jak o život.

Vloženo
Kua, čo ja mám nejaký iný haldex? (O1 4x4 PD TDI r.v.2002 bez ESP) Mne sa zadok pripája rovnako, či mám alebo nemám pribrzdenú ručnú a taktiež mi píše na Dote "Zatížená ruč. brzda" a pípa to jak o život.

seš si opravdu jistej, že se ti připojuje zadek??

Vloženo
seš si opravdu jistej, že se ti připojuje zadek??

Skušal som to dva krát. Určite dobre všetci vieme, ako je cítiť keď hrabe len pred alebo obidve nápravy a ešte som si zavolal kolegu, nech sa pozrie, či skutočne zadok zahrabe, zučná bola hore...

Vloženo

Takže žiadny zhnilý ani odtrhnutý drôt. Neviem , či aj vám tak vypína Haldex, pri zatiahnutej ručnej brzde.

Keď stojím a zatiahnem brzdu, tak pri rozbehu mi haldex nevypne ani vo väčšej rýchlosti, ale keď ručnú zatiahnem počas jazdy, tak vtedy mi haldex vypne a následne po odbrzdení ručnej sa okamžite haldex pripojí. Zaujímavé, že to reaguje len počas jazdy...

Vloženo
Takže žiadny zhnilý ani odtrhnutý drôt. Neviem , či aj vám tak vypína Haldex, pri zatiahnutej ručnej brzde.

Keď stojím a zatiahnem brzdu, tak pri rozbehu mi haldex nevypne ani vo väčšej rýchlosti, ale keď ručnú zatiahnem počas jazdy, tak vtedy mi haldex vypne a následne po odbrzdení ručnej sa okamžite haldex pripojí. Zaujímavé, že to reaguje len počas jazdy...

ano, takto to má skutečně fungovat, jde o to, aby se zamezilo zničení soukolí haldexu tím, že najednou zabrzdíš zadní nápravu ručkou ;)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...