Publikováno Listopad 24, 200717 r Mám Roomstera Praktik(služebního). Má automatické rozsvícení světel po nastartování(to má asi každý Roomster), ale po nastartování se nerozsvítí podsvícení palubky a ovladačů(dělají to i Roomstery kolegů). Nedalo by se nějak nastavit, aby se rozsvěcovala i ta přístrojovka, protože při jízdě za šera a tmy musím ty světla stejně rozsvítit ručně, abych viděl na přístroje. Možná by stačilo někde přes diodu spojit 2 pojistky, tak bych to udělal na svým autě, ale tohle je přece jenom služebák
Listopad 24, 200717 r No je to pravda co pises. Je to tak nastavene, ze ak sa ti svetla zapnu automaticky, nemas podsvietenu palubku. Je to aj informacia ci si zapol svetlo manualne alebo nie. Dokonca neviem ci ti funguju pri automatickom zapnuti svetiel dialkove svetla. Na druhej strane ani hmlovky sa ti nedaju zapnut... Viac menej ide iba o to aby si nedostal pokutu ked zabudnes zapnut svetla manualne. Nie o to aby si zabudol ako zapinat svetla. Sadnes potom do druheho auta a zabudnes si zapnut svetla lebo stratis navyk. Takze ja ked mam denne svietenie zapnute, stale ich vzdy manualne zapinam. Proste aby sa mi neikedy v inom aute nestalo zabudnut ich zapnut. Ale ako nastavit to podsvietenie, to ti mozno poradi profor alebo niekto...
Leden 8, 200817 r Chcelo by to malý zasah v elektornike, teda nakáblovať dve diody k BSG nakolko pristrojovku rozsvietiš na pokyn z CAN u BSG. Ale neni zo až tak del, neboj sa
Leden 9, 200817 r Autor On je to právě služebák, tam se mi nechce hrabat do elektriky. A kabel mám jen OBD2.
Červen 1, 200817 r Mám Roomstera Praktik(služebního). Má automatické rozsvícení světel po nastartování(to má asi každý Roomster), ale po nastartování se nerozsvítí podsvícení palubky a ovladačů(dělají to i Roomstery kolegů). Nedalo by se nějak nastavit, aby se rozsvěcovala i ta přístrojovka, protože při jízdě za šera a tmy musím ty světla stejně rozsvítit ručně, abych viděl na přístroje. Možná by stačilo někde přes diodu spojit 2 pojistky, tak bych to udělal na svým autě, ale tohle je přece jenom služebák Je to tak schválně, proč by zbytečně ve dne svítily budíky. A ještě je tu jedna věc, že při denním svícení svítí světla na 70 procent, a až po přepnutí večer na noční světla jdou na 100. Myslím, že to je chytré.
Červen 1, 200817 r Je to tak schválně, proč by zbytečně ve dne svítily budíky. A ještě je tu jedna věc, že při denním svícení svítí světla na 70 procent, a až po přepnutí večer na noční světla jdou na 100. Myslím, že to je chytré. Jak na 70 procent ? To jako jde do žárovek míň šťavy nebo co ?
Červen 1, 200817 r Mnoo mne sa to nejak nezdá s tými 70 percentami, OII určo ale na roome...zajtra skúsim dačo vybádať s tým..
Červen 2, 200817 r Roomster to určite nemá! Je to len u OII a aj to len podľa toho, ako je denné svietenie nakódované. Ak sa dobre pamätám, zvlášť sa kóduje Severná Európa a zvlášť Severná Amerika, takisto zvlášť sa nastavuje aj tzv. "dimming", ktorý je štandardne 0%, teda plný výkon svetiel.
Červen 30, 200817 r Jak na 70 procent ? To jako jde do žárovek míň šťavy nebo co ? jo, přesně, skuz si v noci proti zdi přepínat knoflíkem světla, měl bys poznat v poloze 2 výraznější svícení( a naopak).
Červen 30, 200817 r Možno preto že v polohe 1 máš len obrysovky a v polohe dva máš aj stretávacie nie? Žiadny regulačný člen tam neni, alebo Igor, že by nám niečo ušlo a nebolo to fyziologického charakteru????
Červen 30, 200817 r Nik nehovori o polohe I a II. Hovori sa o polohe 0 (denne svietenie) a polohe II stretavacie svetla.
Červenec 1, 200817 r Tak som kukol schémy a zistil som prečo to svieti na automatike slabšie ako pri spínači svetiel. Neviem, možno je to zámer alebo šetrenie, ale vedenie ktoré napája žiarovky hlavných svetlometov je vedené len z 0,5 ky kábla proti 1,5 ke ktorá je vedená zo spínača svetiel. takže tých asi 9A tečie cez ten tenký vodič a to spôsobuje dosť veľký úbytok napätia rezultujúci v poklese intenzity svetla. Je to zaujímavé, lebo napájanie tej jednotky auto svietenia je vedené cez 2,5 ku vodič a potom je tam 2 x 0,5 pre obrysovky a 1 x 0,5 pre stretávačky
Červenec 6, 200817 r Možno preto že v polohe 1 máš len obrysovky a v polohe dva máš aj stretávacie nie?Žiadny regulačný člen tam neni, alebo Igor, že by nám niečo ušlo a nebolo to fyziologického charakteru???? ne, je to tak nastavené, aby se šetřila energie, je to tak schválně, vím to od škoda elektrikáře.
Červenec 26, 200817 r Tudíž,jestli mi to mozek pobral,tak když mám aktivní denní svícení a budu chtít podsvítit palubovku,tak stačí otočit ovládač světel do polohy parkovačky,nebo potkávačky?Nevypálí se tím něco?
Červenec 26, 200817 r přesně tak, jen vlastně "klasicky" rozsvítíš, rozsvítí se normálně vše...neboj, nic tím nevypálíš))
Červenec 26, 200817 r JJ, jak správně říká Akrubek, nemusíš se bát, je to tak v pohodě Když jde denní svícení, svítí celý auto včetně parkovaček. Když přepneš do první polohy, rozsvítí se ti palubka a zhasnou potkávačky. Při přepnutí do druhé pozice se opět rozsvítí potkávačky a svítí celý auto včetně palubky. Upraveno Červenec 26, 200817 r od foromen
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.