Lewis Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 Kody motoru BLX a BVX spalují oba vrstvenou směs... BLR a BVY pouze homogení a doporučenej benzín N98 BLY a BVZ také homogení ale N95 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewis Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 No otázka jízdních vlastností.... člověk se nesmí bát.... mě překvapilo oproti mé zadní nápravě (vlečné???) tam vjedu do zatáčky auto jde za olantem krásně a pak začne být nedotáčivé a jsem delší... u Leona jsem to vzal do zatáčky a najednou jsem měl pocit že se tak zvláštně nahrbil že pujde prdelí ven, že to nemůže ustát... ale en majitel mi řiká že jsem posranej at jedu najednou se to přestalo hrbit a zůstalo to nahrbený tak jak to je a šlo to dál za volantem a absolutně bez pocitu nedotáčivosti... takže původně jsem se začal bát v 80 v takové dlouhé zatáčce při nájezdu na dálnici a řikal jsem si že s ibou bych tam jel tak 100 ale s leonem jsem to tam nakonec profrčel 120 a šel by i víc bohužel jsem byl už nahoře... takové to hrbení mi zprvu přišlo hrozně divné ale ten majitel at se nebojim že je to normální at jedu... Nicméně toto má být debata o motoru ne o jízdních vlastnostech.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
scout14 Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 Hosi vy jste blazni, ja bych Vam dal za trest 1.2 HTP!!! Promiň, ale jak postupně pročítám tvoje příspěvky tak si myslím že jsi větší a větší idiot....to se fakt nedá ty woe vorlajz vždyť ty ani nevíš jak funguje benzín a jak diesel. Chce se mi z tebe brečet a končim s tímhle forem...kvůli tvejm blbejm diskuzím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 Promiň, ale jak postupně pročítám tvoje příspěvky tak si myslím že jsi větší a větší idiot....to se fakt nedá ty woe vorlajz vždyť ty ani nevíš jak funguje benzín a jak diesel.Chce se mi z tebe brečet a končim s tímhle forem...kvůli tvejm blbejm diskuzím promiň, ale jak zase já počítám tvoje příspěvky, tak v tuhle chvíli jich máš celkem 7, ale už tady lidem nadáváš do idiotů a machruješ. Takže myslím, že tvým odchodem zase k tak velký ztrátě nedojde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
markus m Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 mám rád tvrdší podvozky, sportovní podvozek by to určitě spravil, mám liftback zpátky k motoru, mám BLR. co znamená homogení/vrstvené spalování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 nějak mě to vrtalo hlavou, tak jsem se podíval do servisky a velkýho techničáku a tam mám napsáno BVX... tys psal BLX, nemáš tam náhodou chybu? anebo je ve Scoutu nějaký "úplně jiný" motor Je to další vývojová verze s vrstveným spalováním-je to nový motor a tak podobně jako 1,8TSI na něj zatím nemám žádné pořádné podklady.Předpokládám hlavní rozdíl v produkci emisí mechnické díly budou asi víceméně stejné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 mám rád tvrdší podvozky, sportovní podvozek by to určitě spravil, mám liftback zpátky k motoru, mám BLR. co znamená homogení/vrstvené spalování? Je to homogení spalování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 Promiň, ale jak postupně pročítám tvoje příspěvky tak si myslím že jsi větší a větší idiot....to se fakt nedá ty woe vorlajz vždyť ty ani nevíš jak funguje benzín a jak diesel.Chce se mi z tebe brečet a končim s tímhle forem...kvůli tvejm blbejm diskuzím ? buď tak laskav a vysvětli mi to... vůbec nechápu, proč mě napadáš! a mimochodem si quotoval Doliho a ne muj příspěvek! každopádně jestli máš pocit, že ti tato diskuze nic nedá, tak sem nelez! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 Je to homogení spalování. spolu s Marcusem jsem byl i já zvědav na to, co to je "homogenní / vrstvené spalování" . Díky Rosťovo osvětě už to vím !!! Je to homogenní spalování. Dík Rosťo, neumřu jako blbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 spolu s Marcusem jsem byl i já zvědav na to, co to je "homogenní / vrstvené spalování" . Díky Rosťovo osvětě už to vím !!! Je to homogenní spalování. Dík Rosťo, neumřu jako blbec. JJ, zareagoval jsem jen na to BLR a nedočet to konce a neuvědomil si, že je tam další dotaz.Ale není nutné umírat v nevědomosti.U motorů s momogením spalováním je jeden vstřik rovnou s optimálním poměrem benzín vzduch v celém rozsahu otáček.U vrstveného vstřiku je to několik vstřiků s chudou směsí a hořením ve vrstvách.Fungujeto ale jen do 2500 ot naplno, do 3000 ot s omezením a nad tři tisíce je již jen jeden vstřik a spaluje se také jen homogení směs.Někde se to tu již rozebíralo a dával jsem tam i diagram toho průběhu spalování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 dával jsem tam i diagram toho průběhu spalování. je to tady v té diskuzi o pár stránek dřív! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 JJ, zareagoval jsem jen na to BLR a nedočet to konce a neuvědomil si, že je tam další dotaz.Ale není nutné umírat v nevědomosti.U motorů s momogením spalováním je jeden vstřik rovnou s optimálním poměrem benzín vzduch v celém rozsahu otáček.U vrstveného vstřiku je to několik vstřiků s chudou směsí a hořením ve vrstvách.Fungujeto ale jen do 2500 ot naplno, do 3000 ot s omezením a nad tři tisíce je již jen jeden vstřik a spaluje se také jen homogení směs.Někde se to tu již rozebíralo a dával jsem tam i diagram toho průběhu spalování. i tak díky za veselou chvilku u compu. Smál jsem se tak, že se i psi přišli podívat, co se mi stalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 i tak díky za veselou chvilku u compu. Smál jsem se tak, že se i psi přišli podívat, co se mi stalo. No když už nic, tak jsem ti přispěl alespoň k dobré náladě a to taky není k zahození, né? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewis Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 mám rád tvrdší podvozky, sportovní podvozek by to určitě spravil, mám liftback zpátky k motoru, mám BLR. co znamená homogení/vrstvené spalování? Největší výhoda FSI je nižší spotřeba... Lambda sonda Ti hlídá obsah kyslíku ve výfukových plynech a nynější motory spalují na poměr okolo lambda=1 čili na 1kg paliva zhruba 14,6kg kyslíku (nikoli vzduchu) a mluvíme o benzínech, při těchto podmínkách má motor takové příznivé podmínky pro spalování celkem málo NOx celkem hodně CO2 čili dokonalé spalování a celkem málo HC čili uhlovodíků, větším přidáním paliva čili lambda menší než 1 (tak běhali dřívější motory) se emise zvětšují, hlavně CO, HC, ubráním směsi paliva se zvětšuje NOx ale směs je tak chudá že jí nedokáže běžná svíčka zapálit, speciálním tvarem pístu a umístěním trysky a speciálním chodem motoru dáchází né k homogenímu promísení směsi ale k heteregonímu čili vrstvenému.... motor běží na poměr lambda=3 otevře se sací ventil a saje čistej vzduch v dolní uvrati se ventil zavře a dojde ke stříknutí paliva který se díky tvaru pístu odrazí směrem ke svíčce dojde ke stlačení.... v okolí svíčky je směs bohatá na lambda=1 a tak dosjde k zapálení ale u stěnách válce není tak bohatá tím se výrazně šetří palivo.... bohužel se zvětšují emise NOx takže auto má takzvaný sběrný katalizátor kde jsou tyto emise zachycovány.... takto ten motor běží pouze při nízkém zatížení asi 40-50% výkonu a pouze 30vteřin potom se zhruba na 2 vteřiny přepne do režimu lambda=0,8 a emise se v tom zběrným katíku spálí.... homogení směs vzniká u karborátorů, systému MPI a i FSI při velkém zatížení... tryska stříká benzín už při otevřeném sacím ventilu a díky rozprášení a tvaru pístu dojde k lepšímu rozprášení směsi a lepší homogenitě směsi... System MPi vtřikoval benzín pod ventil a system MonoMotronic (favorit) měl jen jednu trysku a ta stříkala před klapku... význam tohoto je ten že to má o kraet lepší výkon 5-10% oproti systemu MPi a lepší emise... Jenže vrstvenou směs a tím ušetření paliva umí jen motory s kodem BLX a BVX... (pokud se pletu tak mě opravte ale myslím že je to tak jak řikám...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewis Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 sorry nedočetl jsem... dle mě tam není víc trysek ale jen víc vstřiků... jako u dieselů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 Jak víc vstřiků? Jako víc než 4 vstřikovací trysky myslíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewis Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 tryska tam je do každého válce jen jedna ale nebude tam jeden kontinualní vstřik ale víc menších a delších vstřiků k epšímu promísení a ustálení směsi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 tryska tam je do každého válce jen jedna ale nebude tam jeden kontinualní vstřik ale víc menších a delších vstřiků k epšímu promísení a ustálení směsi... JJ, jedna tryska a snad dva-tři předvstřiky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 (editace) Jo takhle, už je mi to jasné hoši. Takže ten vstřik není stálý jak jsem si myslel, ale přerušovaný a opakující se dle četnosti a úrovně potřeby motoru.. Editováno: 5. leden 2008, autor: Komárek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewis Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 přesně a nejsou to třeba 3 stejné předstřiky ale jeden krátkej a pak delší a ten třetí je třeba zase krátkej... ale to je na naprogramování... tady jde o to jak funguje ta vrstvená směs.... bohužel když jsem toto studoval nikde jsem se nedočetl že jsou motory které to umožnují a motory které ne... to jsem se dozvěděl až tady a našel soupis kodů motoru v nějaké ruštině... takže taaaak jinak Leon moc pěknej a tak ale je to moc peněz.... bohužel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 počkej, ty do toho Leona nakonec nejdeš??? :-( jinak vyčerpávající info!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 takhle "vypadá" vrstvenné spalování a spotřeba při něm v reálu... jízda po rovince ... rychlost cca 50 km/h na 5. rychlostní stupeň... otáčky cca 1650 - 1750 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 5. leden 2008 Sdílet Vloženo 5. leden 2008 takhle "vypadá" vrstvenné spalování a spotřeba při něm v reálu... jízda po rovince ... rychlost cca 50 km/h na 5. rychlostní stupeň... otáčky cca 1650 - 1750 Prosím tě , co to zase je. Kdyby jsi dal alespoň průměrnou a né momentální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 Prosím tě , co to zase je. Kdyby jsi dal alespoň průměrnou a né momentální. ne, počkej... tady jde přeci o momentální spotřebu... jinak průměr mám furt stejnej! hehe ... tímhle jsem chtěl jenom ukázat, kolik to žere při nízké zátěži, tzn. víceméně při vrstveném spalování snad nekecam blbosti! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 ne, počkej... tady jde přeci o momentální spotřebu... jinak průměr mám furt stejnej! hehe ... tímhle jsem chtěl jenom ukázat, kolik to žere při nízké zátěži, tzn. víceméně při vrstveném spalování snad nekecam blbosti! To nejde takhle brát, nesmíš to dělat podle momentální . Nejdůležitější je průměr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.