Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Podle tacho když si nastavíš 53-54 km/h jseš v určitě v toleranci radaru.

mě to podel GPSky přeměřuje přesně o 10% ... zjednodušeně řečeno 55 (na tacháči) = 50 ve skutečnosti... 130 = 117 atd. :)

Vloženo
btw. nastavujes ho na 50 podla tacho, 50 podla gps, alebo 50 podla gps + tolerancia radaru? :)

co sa tyka spotreby, pridavam sa k nazoru ze po rovine je to :palec2: ale v kopcoch to clovek lepsie zvladne manualne ked je mozne korigovat stupanie miernym zrychlenim a jazdu dolu kopcom vyradenim rychlosti alebo zaradenim spravneho stupna, podla potreby...

Tak z kopce vyřazovat? Dobrý zvyk z Š105, kde to opravdu šetřilo benzín, tady je to naopak, při zařazené rychlosti a brzdění motorem=spotřeba 0. Jinak korigovat stoupání zrychlením pod kopcem..když budu jezdit jak se má, tak s tempomatem i bez něj pojedu pořád konstantní rychlostí před kopcem i následně do kopce..a to tempomat zvládne i bez podřazení, na rozdíl od nohy. Elektronika si prostě dávkuje přesněji.

Vloženo

Tak to je vážně už extrém , abych na dálnici z kopce vyřadil rychlost.

Tak s takovým řidičem bych chtěl jezdit. Pokud potřebuji šetřit palivo ,tak ho prostě nezapnu . Ale většinou na delší trasy ho mám zapnutý na dálnicích pořád a neřeším jestli jedu úsporněji nebo né. Prostě kdo chce jezdit za méně tak ať ho nezapíná a komu je spotřeba jedno tak si odpoví sám.

Vloženo
O kolik máš vyšší spotřebu když ho zapneš?

Sluzobna fabia 1.9 tdi trasa NR-Ba tam a spat asi 200km robi mi to asi 0.2-0.5 litra ale zalezi kolko aut ide a hlavne ci prsi snezi atd. Cez zimu je ten rozdiel vacsi cez leto mensi.

Vloženo
Tak to je vážně už extrém , abych na dálnici z kopce vyřadil rychlost.

Tak s takovým řidičem bych chtěl jezdit. Pokud potřebuji šetřit palivo ,tak ho prostě nezapnu . Ale většinou na delší trasy ho mám zapnutý na dálnicích pořád a neřeším jestli jedu úsporněji nebo né. Prostě kdo chce jezdit za méně tak ať ho nezapíná a komu je spotřeba jedno tak si odpoví sám.

naprostej souhlas, prostě na dálnici hodím šestku 130 km/h... zapnu tempomat a když je dobrej provoz, tak se o to do Prahy nestarám... a jestli mě to z nějakýho mírnýho kopečku přidávám 3,5 l... tak to neřeším...s vyřazenou rychlostí by to taky žralo, navrch bych ztrácel rychlost... z prudčího kopce, by se dalo brzdit motorem, aby to jelo za 0 l, ale to by musel bejt pořádně dlouhej kopec, aby se to vyplatilo ;)

Vloženo
je to zvláštní, já jsem to konkrétně testoval na stejné trase a skutečně v tom nevidím rozdíl... jestli decilitr, ale půl litru nebo snad litr, to fakt ne...

Mě se spotřeba taky liší jen o 0,2l s tempomatem a bez něj..

Vloženo
Mě se spotřeba taky liší jen o 0,2l s tempomatem a bez něj..

Myslím, že je to způsobeno velikostí kroutícího momentu a profilem cesty-je-li kopcovitá trať je to jiné než na rovině-a v tvém případě máš nejlepší benzínový v OII s největším krouťákem a tedy i kopcovitý profil trati tvůj motor překoná ze všech benzínových OII nejlépe.

Vloženo

já jsem si myslel, že když pojedu dálnici s tempomatem, tedy konstantní rychlostí, tak bude počítadlo spotřeby ukazovat přesně. Není to pravda, kecá stejně, jako kdykoliv jindy. Do toho systému, jak to vlastně měří, bych rád proniknul.

Vloženo
mě to podel GPSky přeměřuje přesně o 10% ... zjednodušeně řečeno 55 (na tacháči) = 50 ve skutečnosti... 130 = 117 atd. :)

mám uplně jinou zkušenost, mě to vlivem špatnýho rozměru zimních gum proměřuje o 10km/h skoro v celým rychlostním spektru, rozhodně to není procentuelní odchylka...

Vloženo
mám uplně jinou zkušenost, mě to vlivem špatnýho rozměru zimních gum proměřuje o 10km/h skoro v celým rychlostním spektru, rozhodně to není procentuelní odchylka...

u tvýho auto to je prostě jinak, já jsem to porovnával s GPS v těchto rychlostech a takhle mi to vyšlo... vážně, tady sem nesmíš nic postnout... protže vždycky se najde někdo, kdo tě bude přesvědčovat o opaku... prostě mě to vychází přesně na odchylku 10% a basta! lol

Vloženo (editace)
u tvýho auto to je prostě jinak, já jsem to porovnával s GPS v těchto rychlostech a takhle mi to vyšlo... vážně, tady sem nesmíš nic postnout... protže vždycky se najde někdo, kdo tě bude přesvědčovat o opaku... prostě mě to vychází přesně na odchylku 10% a basta! lol

hele hod se do klidu, sám tu píšeš, že tě někdo bude přesvědčovat o opaku, ale já tu píšu pouze svojí zkušenost, nic ti necpu... tobě to prostě měří jinak než mě, jestli tě to sere, tvuj problem...

rozhodně ode mě nemůžeš očekávat, že tě budu poplácávat po zádech za cokoliv tu napíšeš, když u mě se to děje jinak, nejsem ovce

Editováno: , autor: Luke288
Vloženo
rozhodně to není procentuelní odchylka...
hele hod se do klidu, sám tu píšeš, že tě někdo bude přesvědčovat o opaku, ale já tu píšu pouze svojí zkušenost, nic ti necpu...

tak já nevím Luke... ale tady si nějak protiřečíš... takže do klidu se hoď ty! ;) hh

Vloženo

nevim čoveče, nějak tě nepobírám, takže asi budu natvrdlej no...

ale abych ti udělal radost, když jedu 80, skutečnost je 71, když jedu 90, skutečnost je 81-82, když jedu 140, skutečnost je cca 132...velice se ti omlouvám, že to není procentuální odchylka.

začnu to asi dělat jinak, až někdy budu zase prezentovat nějaký čísla, tak např když ujedu na nádrž 800km, pro jistotu napíšu, že to bylo 650, abys měl radost...

Vloženo

Proboha, jak jste na tuhle vec prisli, ze by tempomat mohl setrit palivo??

Pouze muze mit lepsi krivku pridavani a ubirani plynu pri jizde do kopce/z kopce, zrychlovani a zpomalovani oproti Vasi noze...Ale logicky nemuze usetrit ani kapku paliva...Priroda je nekompromisni a tak spotreba je pri stejnych okolnich podminkach samozrejme stejna.....

Vloženo
nevim čoveče, nějak tě nepobírám, takže asi budu natvrdlej no...

ale abych ti udělal radost, když jedu 80, skutečnost je 71, když jedu 90, skutečnost je 81-82, když jedu 140, skutečnost je cca 132...velice se ti omlouvám, že to není procentuální odchylka.

začnu to asi dělat jinak, až někdy budu zase prezentovat nějaký čísla, tak např když ujedu na nádrž 800km, pro jistotu napíšu, že to bylo 650, abys měl radost...

seš hlupák... nikdy jsem netvrdil, že to může být u tvého auta jinak... u mě je to prostě o 10% ... dál se s tebou nebudu hádat... evidentně tě to baví!

Vloženo
Proboha, jak jste na tuhle vec prisli, ze by tempomat mohl setrit palivo??

Pouze muze mit lepsi krivku pridavani a ubirani plynu pri jizde do kopce/z kopce, zrychlovani a zpomalovani oproti Vasi noze...Ale logicky nemuze usetrit ani kapku paliva...Priroda je nekompromisni a tak spotreba je pri stejnych okolnich podminkach samozrejme stejna.....

Čistě teoreticky, tobě se nikdy nestalo, že jsi díky noze např. do kopce dusil motor větším množstvím paliva, než je zdrávo? To se elektronice rozhodně nestane. I na rovince je moje zkušenost taková, že někdy ten "plyn" přišlápneš víc, než je třeba, tím nemyslím, že pak začneš drasticky zrychlovat, ale prostě i podle PC okamžitá spotřeba víc kolísá, než při jízdě s tempomatem, ten se přeci jen úspěšněji snaží o přesnější dávkování směsi

Vloženo

kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu :unsure:kol107

Vloženo

jasně, spíš pozoruju takovou zvláštní věc, alespoň u sebe. možná bude lepší se do budoucna vyjadřovat jenom ke kravinám, protože jak už JirkaK někde psal, "moudrost" tohodle fóra už je dost vyčerpaná a ve chvíli, kdy přijdeš se zkušeností trošku jinou, okamžitě jseš za hlupáka, protože říkáš něco jinýho

Vloženo
kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu :unsure:kol107

nevim jestli jsem to správně pochopil, ale u naftaka když se dostaneš pod určitý otáčky při těžkým kvaltu, tak se dusí a žere víc, než když ho víc roztočíš

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...