Přejít na obsah

TEMPOMAT-Šetři palivo nebo ne?


Romariooo

Doporučené příspěvky

no hlídač rychlosti... nevím nevím,spíš udržovač... např. v novém Renaultu Megane máš na tempomatu dva módy. buď klasika,nastavíš rychlost a jedeš.

a nebo pak speed limiter,kde si nastavíš maximální rychlost a pak můžeš řadit a šlapat na plyn jak chceš,rychleji to nepojede.to bych nazval hlídačem rychlosti.škoda,že to u O II nedali.Vždyť i v maxidotu si můžeš nechat nastavit varování překročení rychlosti,tak by nebyl problém to s tím spřáhnout...

Tyjo, tak to bych nechtěl, pípák v maxidotu stačí. Připadá mi to dost nebezpečný, někdy na to potřebuju dupnout a zmizet (ne, nemyslim variantu, kdy ujíždím cajtům:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já jsem názoru, že mně tempomat šetří palivo i o několik litrů. Nehledě na to, že mi bere po pár hodinách na dálnici křëč do pravý achilovky. Bez tempomatu mi noha těžkne a těžkne, rychlost roste a roste, pak zbytečmně jezdim 160+ a žere to jak kráva. Ale přes 10 jsem se s TDI na dálnici ještě nedostal :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyjo, tak to bych nechtěl, pípák v maxidotu stačí. Připadá mi to dost nebezpečný, někdy na to potřebuju dupnout a zmizet (ne, nemyslim variantu, kdy ujíždím cajtům:-)

tak zmáčkneš tlačítko a zmizíš...... ;) ale jinak i obyč tempomat stačí. pokud funguje.u OII dost odcházejí páčky...taky už jsem výměnu absolvoval :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Dle mého názoru tempomat šetrí, a to proti, jelikoš nastavím 140 km / hod a nechám to jet...zatímco bez tempomatu se mi noha unaví a padá a padá níže a ejhle, najednou 160

To máš pravdu.S tempomatem nastaveným na 140 tachometrových seš v případě radarové kontroly v pohodě, když tě změří ve 160 seš o 2 body a 1500,- Kč lehčí.To je přeci prokazatelná úspora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že při jízdě s tempomatem je spotřeba stejná, jako bez něj. Pokud někdo shledává rozdíly, pak je to dáno subjektivními faktory. A priori nevidím důvod, proč by to mělo být jinak.

Editováno: , autor: nasty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Zajímavý, je to skoro litr navíc, no pohodlíčko halt něco stojí.Nefoukal protivítr?

Ja kdyz jedu treba Usti - Brno, tak nikdy nemam stejnou spotrebu prumernou, tam mi to hazi vic a zpatky min, zalezi taky na stoupanich apod, takze spis zmer jak je to pri jedny stejny ceste za relativne stejnych podminek aspon ... ale tak 0,5 l tam urcite rozdil bude :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim...

Ale z logickeho hlediska mi pripada ze tempomat je konstruovan takl, ze dava pro urcitou rychlost pouze to minimalni mnozstvi paliva aby auto jelo pozadovanou rychlosti

Pokud jedu na plynovy pedal tak asi kazdy vi, ze se stava pokud jedu urcitou rachlosti a nepatrne uberu plyn, auto jede stejne ale spotreba klesne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Asi zalezi na tom kde ho pouzivas. Ja chodim prakticky vyhradne po rovine a pri zapnutom tempomate mam vyrazne nizsiu sportrebu ako keby som to reguloval nohou. Je to tym, ze tempomat najde najnizssie dostatocne "zoslapnutie" a drzi ho. Akonahle vsak pridu kopce, tak pridava dost prudko a to uz velke setrenie asi nebude.. Po rovine je to vsak kazdopadne setrnejsie. Rovnaky vysledok by si dosiahol urcite aj sam, ale musel by si sa velmi snazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzu porovnat jak funguje tempomat u OI TDI 81kW a OII TDi 2.0 103kW...

u OI to podle meho pocitu pridavalo pomaleji nez u OII tam bych rekl ze kdyz ma tempomat pridat tak na do docelu slapne

Jinak co se tyka te 0 spotreby z kopce tak pokud je kopecek mirny tak tam skace 0-0,5L/100km jak se to snazi obcas trochu pridat ale pokud je kopec dostatecne prudky tak mi to ukazuje spotrebu 0L/100km

Tohle funguje stejne u OII u u me byvale OI TDi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Asi zalezi na tom kde ho pouzivas. Ja chodim prakticky vyhradne po rovine a pri zapnutom tempomate mam vyrazne nizsiu sportrebu ako keby som to reguloval nohou. Je to tym, ze tempomat najde najnizssie dostatocne "zoslapnutie" a drzi ho. Akonahle vsak pridu kopce, tak pridava dost prudko a to uz velke setrenie asi nebude.. Po rovine je to vsak kazdopadne setrnejsie. Rovnaky vysledok by si dosiahol urcite aj sam, ale musel by si sa velmi snazit.

přesně tak sem to vypozoroval i já

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenže pak je druhá věc, kterou pozoruju u tempomatu, že z kopce nikdy nedocílí úplného "vypnutí" plynu, takže tam pořád nějakej ten litr je.

Romario: a není jedna cesta víc do kopce a druhá z kopce? prtž ten rozdíl je docela velkej

s tím kopcem je to tak

ad Romario- pro srovnání je potřeba stejná trasa stejným směrem a skoro stejných podmínek (počasí, provoz). Někdy to nepřipadne, ale bývá výškový rozdíl mezi dvěma body a to se projeví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna o víkendu jsem se bavil shodou okolnosti s řidičem kamionu a když jsme narazili na téma tempomat tak mi opět potvrdil,že to ŠETŘI PALIVO.Já mám osobně jiné zkušenosti a bez tempomatu dokážu zajet stejnou trasu napřiklad H.K-Praha o půl litrů mín než když mám ten tempomat zapnutý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...