driver Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 1AH = Antiblokovací systém ABS s elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS Tohle mě našel decoder výbavy.Vím,že tam mám ABS ale jak poznám jestli tam mám EDS? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 EDS funguje tak, že při rozjezdu a při jízdě, do rychlosti 40 km/h, když dojde k prokluzu jednoho hnacího kola, tak to kolo systém ABS přibrzdí a začnš se výkon přenášet na druhé kolo. Pěkně to při tom rachtá a je to dobře slyšet. Zkus se někde na kluzkém povrchu ostřejc rozject, aby proklouzlo kolo, když to zarachtá, tak tam EDS máš a funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
driver Vloženo 1. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 1. leden 2008 EDS funguje tak, že při rozjezdu a při jízdě, do rychlosti 40 km/h, když dojde k prokluzu jednoho hnacího kola, tak to kolo systém ABS přibrzdí a začnš se výkon přenášet na druhé kolo. Pěkně to při tom rachtá a je to dobře slyšet. Zkus se někde na kluzkém povrchu ostřejc rozject, aby proklouzlo kolo, když to zarachtá, tak tam EDS máš a funguje. Jo to mi při podhrábnutí rachtá,myslel sem si,že je něco s převodovkou.Mockrát díky to sem nevěděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 Tak to ti vše funguje jak má. Je dobrá věcička, ty rozjezdy v zimě jsou hned lepší. Ale jak jsem psal, funguje to jen do rychlosti 40 km/h, ve vyších rychlostech to taky může mimořádně sepsout, ale jen v některých situacích. Ten rachot je prostě systém ABS, který to kolo přibržďuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 A ASR dela co? To tedy jen ubira plyn? Myslel jsem, ze prave ASR se stara o pribrzdovani kol. Pokud vypnu ASR, je EDS porad aktivni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xenon Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 A ASR dela co? To tedy jen ubira plyn? Myslel jsem, ze prave ASR se stara o pribrzdovani kol. Pokud vypnu ASR, je EDS porad aktivni? EDS porovnává a pomocí přibrzdění rychlejšího kola koriguje otáčky mezi koly přední nápravy. ASR porovnává otáčky kol mezi přední a zadní nápravou a pomocí snížení momentálního výkonu motoru koriguje prokluz přední nápravy bez ohledu na aktuální rychlost vozu. EDS koriguje pouze jednotlivá kola přední nápravy do rychlosti cca 40 Km/h ale u vozu 4x4 všechny kola do rychlosti 80 Km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 (editace) A ASR dela co? To tedy jen ubira plyn? Myslel jsem, ze prave ASR se stara o pribrzdovani kol. Pokud vypnu ASR, je EDS porad aktivni? pokud máš jednotku ABS/EDS/...... atd, tak ty první dvě věci nikdy nevypneš žádným vypínačem, je to "základ" Editováno: 1. leden 2008, autor: rolbar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 (editace) Mrkni do kufru na podlahu tam je stitek - musis tam mit oznaceni - 1AH A jak je psano - nejlepe na VAG Editováno: 1. leden 2008, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidSK Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 EDS porovnává a pomocí přibrzdění rychlejšího kola koriguje otáčky mezi koly přední nápravy. ASR porovnává otáčky kol mezi přední a zadní nápravou a pomocí snížení momentálního výkonu motoru koriguje prokluz přední nápravy bez ohledu na aktuální rychlost vozu. EDS koriguje pouze jednotlivá kola přední nápravy do rychlosti cca 40 Km/h ale u vozu 4x4 všechny kola do rychlosti 80 Km/h. Tak ked mám ABS/EDS (1AH) na 4x4, mali by mi pri preklze alebo na šmiknom povrchu ísť (preklzovať) súčasne všetky 4 kolesá ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Tak ked mám ABS/EDS (1AH) na 4x4, mali by mi pri preklze alebo na šmiknom povrchu ísť (preklzovať) súčasne všetky 4 kolesá ? přesně tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidSK Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Mimo cesty, v hlbokom sneho alebo v teréne je to super ale práve na O 4x4 bez ESP je to aj nevýhoda, lebo pri prejazde zákrutov na klzkeom povrchu, keď prudšie pridám, tak sa dostávajú do šmiku všetky 4 kolesá a tak auto vynáša von, nedrží ho ani jedno koleso. Konkrétne kôli tomuto som chcel domotovať aspon ASR, len to však kôli Haldexu neni možné u 4x4 (písalo sa to už tu predtým) a ESP je už dosť náročné a neviem kto by vedel zohnať na to potrebné diely a domontovať to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davee Vloženo 23. Únor 2009 Sdílet Vloženo 23. Únor 2009 Koukám, že v tom máte trochu zmatek, ale třeba to trochu objasním a zároveň bych potřeboval něco prokonzultovat. Takže:ABS - uvolňuje tlak na jednotlivých kolech, aby se při brždění neblokovala. Funguje jen když šlápneš na brzdu. EDS - přibrzdí kolo, které se při rozjezdu protáčí a tím pádem jde výkon na kolo s lepší trakcí. Zasáhne pokud přidáváš prudce plyn. ASR - pokud auto hrabe, zapne se EDS, přesto nezrychluješ tak ASR ti šáhne "do plynu" a začne ti "dusit motor" aby se kola chytly. ESP - hlídá směr jízdy a pokuz zjistí, že auto jede někam kde řidič nechce aby jelo, tak se snaží přibržďováním jednotlivých kol "srovnat" auto do směru, kde máš otočený volant. A ten výkon na zadek, když máš 4x4 posíláš pře haldex pokud máš rozdíl otáček předních kol (kardanu) a zadních kol. Laicky řečeno to myslím pochopit jde. Teď má otázka: mám 4x4 tdi 66kW, má EDS. Výše píšete, že EDS přibrzdí i zadek. Mě se ale stalo, že jsem zůttal stát na ledu a... hrabala jen 3 kola. Tudíž EDS na předku ano, vzadu ale ne. Prý to neumí. Mě by ale zajímal, zda ESP, když umí přibrzdit zadek i pod plynem, zda by nedokázalo fungovat i jako EDS na zadek. Ale jelikož ESP obsahuje i ASR, tak bych se asi nerozjel vůbec a musel bych ESP vypnout. Funguje ale EDS při vypnutém ESP? Přibrzdí mi zadek? Má teda cenu dodělávat ESP na 4x4? ESP jako stabilizaci nepotřebuji, jde mi jen o ten rozjezd. Poradí mi někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 Mas pravdu ESP pribrzduje i zadni kola, takze proc ne na zadku i EDS - je treba mozne, ze vykon toho cerpadla uz by nedokazalo vyvynout takovej tlak pro vsechny 4 kola. Vem si ESP - cerpadlo se pri krizi sepne, ale je to jen na par setin sekundy a jen na to kolo, ktere to potrebuje. Ja si osobne myslim ze to cerpadlo nejvice dostava zahul pri tom systemu EDS, ABS pouze uvolnuje tlak a to je pro nej hracka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davee Vloženo 25. Únor 2009 Sdílet Vloženo 25. Únor 2009 Původně jsem si myslel, že by mohl haldex umět porovnávat otáčky LZ a PZ poloosy od kardanu zvlašť a "uzavřít" zadní diferenciál, když je nějaký problém. Vždyť funguje jen do nějaké rychlosti, takže při záběru zadku by mohl automaticky uzavírat diferák. To je ale Haldex. Myslíš si teda, že kdybych si dal komponenty pro ESP, tak by mi EDS ina zadek nejel? Někde jsem četl, že OII už to umí. Že by vymysleli nové čerpadlo? Nikde jsem nenašel debatu, že by někdo podobný problém řešil. Říkal jsem si, jestki nemám třeba jen problém se zadní brzdou, nebo tak něco... Asi by to chtělo někoho s 4x4 s ESP a ochotou zařádit si někde na ledě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*Bulda* Vloženo 11. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2009 mam dotaz mam octavii 96kw asz rok 2003 a mam tam ASR a myslim i eds ale na stitku sem nenasel 1AH Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alik.195 Vloženo 24. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2010 Mám O1 rv98 a mám jen ABS. Chtěl bych dodělat ABS/EDS. Poradí někdo jake je číslo pumpy ABS/EDS? Jde to zjistit jen podle roku výroby nebo musím znát číslo jednotky co mám ted? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 Zkusim ozivit tema, jak je to u auta s ABS/EDS, je tam i ASR? vypinac na palubce tam nemam... diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 31. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2013 pokud nemáš vypínač na palubovce tak nemáš, ale dá se dodělat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 1. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2013 Aha, ze prave ve velkym TP mam u polozky ASR ano, tak nevim :-D asi maj soudruzi nekde chybu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel 5 Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Při napojení to hlásí chybu L.Z čidla na ABS ale po výměně kontrolka zhasla ale zase svítí kde může být chyba? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimir Marsalek Vloženo 6. Září Sdílet Vloženo 6. Září Zdravim co kdyz tam mam napsane misto 1AH 1AZ?Diky za odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.