Přejít na obsah

ABS+EDS


driver

Doporučené příspěvky

EDS funguje tak, že při rozjezdu a při jízdě, do rychlosti 40 km/h, když dojde k prokluzu jednoho hnacího kola, tak to kolo systém ABS přibrzdí a začnš se výkon přenášet na druhé kolo. Pěkně to při tom rachtá a je to dobře slyšet. Zkus se někde na kluzkém povrchu ostřejc rozject, aby proklouzlo kolo, když to zarachtá, tak tam EDS máš a funguje. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDS funguje tak, že při rozjezdu a při jízdě, do rychlosti 40 km/h, když dojde k prokluzu jednoho hnacího kola, tak to kolo systém ABS přibrzdí a začnš se výkon přenášet na druhé kolo. Pěkně to při tom rachtá a je to dobře slyšet. Zkus se někde na kluzkém povrchu ostřejc rozject, aby proklouzlo kolo, když to zarachtá, tak tam EDS máš a funguje. :palec2:

Jo to mi při podhrábnutí rachtá,myslel sem si,že je něco s převodovkou.Mockrát díky to sem nevěděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ti vše funguje jak má. Je dobrá věcička, ty rozjezdy v zimě jsou hned lepší. Ale jak jsem psal, funguje to jen do rychlosti 40 km/h, ve vyších rychlostech to taky může mimořádně sepsout, ale jen v některých situacích. Ten rachot je prostě systém ABS, který to kolo přibržďuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ASR dela co? To tedy jen ubira plyn? Myslel jsem, ze prave ASR se stara o pribrzdovani kol. Pokud vypnu ASR, je EDS porad aktivni?

EDS porovnává a pomocí přibrzdění rychlejšího kola koriguje otáčky mezi koly přední nápravy. ASR porovnává otáčky kol mezi přední a zadní nápravou a pomocí snížení momentálního výkonu motoru koriguje prokluz přední nápravy bez ohledu na aktuální rychlost vozu. EDS koriguje pouze jednotlivá kola přední nápravy do rychlosti cca 40 Km/h ale u vozu 4x4 všechny kola do rychlosti 80 Km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ASR dela co? To tedy jen ubira plyn? Myslel jsem, ze prave ASR se stara o pribrzdovani kol. Pokud vypnu ASR, je EDS porad aktivni?

pokud máš jednotku ABS/EDS/...... atd, tak ty první dvě věci nikdy nevypneš žádným vypínačem, je to "základ"

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Mrkni do kufru na podlahu tam je stitek - musis tam mit oznaceni - 1AH

A jak je psano - nejlepe na VAG

post-3876-1199204072_thumb.jpg

post-3876-1199205900_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDS porovnává a pomocí přibrzdění rychlejšího kola koriguje otáčky mezi koly přední nápravy. ASR porovnává otáčky kol mezi přední a zadní nápravou a pomocí snížení momentálního výkonu motoru koriguje prokluz přední nápravy bez ohledu na aktuální rychlost vozu. EDS koriguje pouze jednotlivá kola přední nápravy do rychlosti cca 40 Km/h ale u vozu 4x4 všechny kola do rychlosti 80 Km/h.

Tak ked mám ABS/EDS (1AH) na 4x4, mali by mi pri preklze alebo na šmiknom povrchu ísť (preklzovať) súčasne všetky 4 kolesá ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimo cesty, v hlbokom sneho alebo v teréne je to super ale práve na O 4x4 bez ESP je to aj nevýhoda, lebo pri prejazde zákrutov na klzkeom povrchu, keď prudšie pridám, tak sa dostávajú do šmiku všetky 4 kolesá a tak auto vynáša von, nedrží ho ani jedno koleso. Konkrétne kôli tomuto som chcel domotovať aspon ASR, len to však kôli Haldexu neni možné u 4x4 (písalo sa to už tu predtým) a ESP je už dosť náročné a neviem kto by vedel zohnať na to potrebné diely a domontovať to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Koukám, že v tom máte trochu zmatek, ale třeba to trochu objasním a zároveň bych potřeboval něco prokonzultovat.

Takže:ABS - uvolňuje tlak na jednotlivých kolech, aby se při brždění neblokovala. Funguje jen když šlápneš na brzdu.

EDS - přibrzdí kolo, které se při rozjezdu protáčí a tím pádem jde výkon na kolo s lepší trakcí. Zasáhne pokud přidáváš prudce plyn.

ASR - pokud auto hrabe, zapne se EDS, přesto nezrychluješ tak ASR ti šáhne "do plynu" a začne ti "dusit motor" aby se kola chytly.

ESP - hlídá směr jízdy a pokuz zjistí, že auto jede někam kde řidič nechce aby jelo, tak se snaží přibržďováním jednotlivých kol "srovnat" auto do směru, kde máš otočený volant.

A ten výkon na zadek, když máš 4x4 posíláš pře haldex pokud máš rozdíl otáček předních kol (kardanu) a zadních kol.

Laicky řečeno to myslím pochopit jde.

Teď má otázka: mám 4x4 tdi 66kW, má EDS. Výše píšete, že EDS přibrzdí i zadek. Mě se ale stalo, že jsem zůttal stát na ledu a... hrabala jen 3 kola. Tudíž EDS na předku ano, vzadu ale ne. Prý to neumí. Mě by ale zajímal, zda ESP, když umí přibrzdit zadek i pod plynem, zda by nedokázalo fungovat i jako EDS na zadek. Ale jelikož ESP obsahuje i ASR, tak bych se asi nerozjel vůbec a musel bych ESP vypnout. Funguje ale EDS při vypnutém ESP? Přibrzdí mi zadek? Má teda cenu dodělávat ESP na 4x4? ESP jako stabilizaci nepotřebuji, jde mi jen o ten rozjezd. Poradí mi někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Mas pravdu ESP pribrzduje i zadni kola, takze proc ne na zadku i EDS - je treba mozne, ze vykon toho cerpadla uz by nedokazalo vyvynout takovej tlak pro vsechny 4 kola.

Vem si ESP - cerpadlo se pri krizi sepne, ale je to jen na par setin sekundy a jen na to kolo, ktere to potrebuje.

Ja si osobne myslim ze to cerpadlo nejvice dostava zahul pri tom systemu EDS, ABS pouze uvolnuje tlak a to je pro nej hracka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem si myslel, že by mohl haldex umět porovnávat otáčky LZ a PZ poloosy od kardanu zvlašť a "uzavřít" zadní diferenciál, když je nějaký problém. Vždyť funguje jen do nějaké rychlosti, takže při záběru zadku by mohl automaticky uzavírat diferák. To je ale Haldex. Myslíš si teda, že kdybych si dal komponenty pro ESP, tak by mi EDS ina zadek nejel? Někde jsem četl, že OII už to umí. Že by vymysleli nové čerpadlo? Nikde jsem nenašel debatu, že by někdo podobný problém řešil. Říkal jsem si, jestki nemám třeba jen problém se zadní brzdou, nebo tak něco... Asi by to chtělo někoho s 4x4 s ESP a ochotou zařádit si někde na ledě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 3 roky později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 10 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...