Mairek Vloženo 10. Únor 2008 Sdílet Vloženo 10. Únor 2008 Zajímalo by mně, podle čeho se vlastně zjistí jak výkonné je auto? Je to podle koní nebo podle objemu motoru? Nebo podle něčeho jiného? Zkrátka ať vím, podle čeho se mám orientovat. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 10. Únor 2008 Sdílet Vloženo 10. Únor 2008 No dalo by se rict, ze to zalezi na vykonu (kW) a krouticim momentu daneho motoru (Nm). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 11. Únor 2008 Sdílet Vloženo 11. Únor 2008 Zajímalo by mně, podle čeho se vlastně zjistí jak výkonné je auto? Je to podle koní nebo podle objemu motoru? Nebo podle něčeho jiného? Zkrátka ať vím, podle čeho se mám orientovat. Díky Z tvého pohledu bych asi počítal poměr hmotnosti a výkonu. Protože můžeš mít jedno auto, který má výkon 100koní a váží 1,5tuny a taky může být auto, který má 80koní a váží 0,9tuny, takže to máš poměr u prvního 15kg/1k a u druhýho 11,25kg/1k, takže i když má to druhý menší výkon bude mnohem rychlejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 11. Únor 2008 Sdílet Vloženo 11. Únor 2008 Z tvého pohledu bych asi počítal poměr hmotnosti a výkonu. Protože můžeš mít jedno auto, který má výkon 100koní a váží 1,5tuny a taky může být auto, který má 80koní a váží 0,9tuny, takže to máš poměr u prvního 15kg/1k a u druhýho 11,25kg/1k, takže i když má to druhý menší výkon bude mnohem rychlejší. No kdyz uz to chces rozebirat, tak ani takhle to uplne rict nemuzes Musis pak pocitat s tim jak mas auto zprevodovany,jaky ma ztratovy vykon, jakej ma valivej odpor na kolech, jak moc je nebo neni aerodynamicky atd atd Tech aspektu co se do toho daj zahrnout je hromada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 11. Únor 2008 Sdílet Vloženo 11. Únor 2008 No kdyz uz to chces rozebirat, tak ani takhle to uplne rict nemuzes Musis pak pocitat s tim jak mas auto zprevodovany,jaky ma ztratovy vykon, jakej ma valivej odpor na kolech, jak moc je nebo neni aerodynamicky atd atd Tech aspektu co se do toho daj zahrnout je hromada. Samozřejmě, že je mnohem víc kritérií podle čeho se určuje jak je auto "výkonný", ale jak jsem pochopil, tak dotazující se nemá vůbec představu jak se má orientovat a to co jsem napsal je pro něj to co mu řekne asi nejvíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mairek Vloženo 12. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2008 Samozřejmě, že je mnohem víc kritérií podle čeho se určuje jak je auto "výkonný", ale jak jsem pochopil, tak dotazující se nemá vůbec představu jak se má orientovat a to co jsem napsal je pro něj to co mu řekne asi nejvíc. Ještě bych se chtěl zeptat, co znamená parametr 16V nebo 20V? A jaký vliv to má na výkon motoru? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodabarat Vloženo 12. Únor 2008 Sdílet Vloženo 12. Únor 2008 Ještě bych se chtěl zeptat, co znamená parametr 16V nebo 20V? A jaký vliv to má na výkon motoru? Díky toto cislo pred Vckom uvadza pocet ventilov na valec, takze vo stvorvalci by motor s takymto udajom mal 5 ventilov na valec;) obycajne viac ventilov=vacsi vykon=vacsia spotreba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 12. Únor 2008 Sdílet Vloženo 12. Únor 2008 toto cislo pred Vckom uvadza pocet ventilov na valec, takze vo stvorvalci by motor s takymto udajom mal 5 ventilov na valec;) obycajne viac ventilov=vacsi vykon=vacsia spotreba Víc ventilů=větší spotřeba - tak tohle není úplně pravda, protože právě u víceventilových motorů dochází k dokonalejšímu spalování a tím nižší spotřebě. Spíš bych to bral tak, že 8V motory jsou tahavější odspoda a víceventilové zabírají později ve vyšších otáčkách, samozřejmě na to má vliv celková konstrukce motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 12. Únor 2008 Sdílet Vloženo 12. Únor 2008 Víceventilové motory mají ale často posunuto maximum točivého momentu a výkonu do vyšších otáček.Takže se musí víc točit= teoreticky vyšší spotřeba a při méně odolné konstrukci i nižší životnost. Jedno malé srovnání 8V a 16V: v hlavní roli 1.6 55Kw(8V) a 1.4 55Kw(16V) Takže 1.6 55Kw-max. výkon 55Kw při 4600ot., max. toč moment 135Nm při 2900-3800ot. Octavia má s tímto motorem tyto parametry: max. rychlost 170Km/h , zrychlení z 0 na 100Km za 14,6s. 1.4 55Kw-max. výkon 55Kw při 5000ot., max toč. moment 126Nm při 3300ot. Octavia má s tímto motorem parametry: max. rychlost 170Km/h, zrychlení z 0 na 100Km za 15,3s. Takže osmiventil potáhne dobře od spodu, ale nad 4500ot. zvadne.Šestnáctiventil nepotáhne tak dobře od spodu ale bude se ochotně točit až zahranici 5000ot.Nutno vzít v úvahu u těchto dvou příkladů i rozdíl objemu. Jen pro srovnání 1.8 20V-tedy pět ventilů na válec(tři sací a dva výfukové) max. výkon 92Kw při 6000ot., max. toč. moment 170Nm při 4200ot. Octavia s ním má tyto parametry: max. rychlost 201Km/h, zrychlení z 0 na 100Km/h za 10,4s. Posledně jmenovaný motor dosahuje tedy hodnot až při poměrně dost vysokých otáčkách. Takže pokud ho budete držet v oblasti max. toč. momentu(4200ot.) bude spotřeba opravdu velmi nemilá. Tři motory, každý má úplně jiné vlastnosti, každý vyžaduje úplně jiný styl jízdy a jinak se chová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mairek Vloženo 12. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2008 Víceventilové motory mají ale často posunuto maximum točivého momentu a výkonu do vyšších otáček.Takže se musí víc točit= teoreticky vyšší spotřeba a při méně odolné konstrukci i nižší životnost. Jedno malé srovnání 8V a 16V: v hlavní roli 1.6 55Kw(8V) a 1.4 55Kw(16V) Takže 1.6 55Kw-max. výkon 55Kw při 4600ot., max. toč moment 135Nm při 2900-3800ot. Octavia má s tímto motorem tyto parametry: max. rychlost 170Km/h , zrychlení z 0 na 100Km za 14,6s. 1.4 55Kw-max. výkon 55Kw při 5000ot., max toč. moment 126Nm při 3300ot. Octavia má s tímto motorem parametry: max. rychlost 170Km/h, zrychlení z 0 na 100Km za 15,3s. Takže osmiventil potáhne dobře od spodu, ale nad 4500ot. zvadne.Šestnáctiventil nepotáhne tak dobře od spodu ale bude se ochotně točit až zahranici 5000ot.Nutno vzít v úvahu u těchto dvou příkladů i rozdíl objemu. Jen pro srovnání 1.8 20V-tedy pět ventilů na válec(tři sací a dva výfukové) max. výkon 92Kw při 6000ot., max. toč. moment 170Nm při 4200ot. Octavia s ním má tyto parametry: max. rychlost 201Km/h, zrychlení z 0 na 100Km/h za 10,4s. Posledně jmenovaný motor dosahuje tedy hodnot až při poměrně dost vysokých otáčkách. Takže pokud ho budete držet v oblasti max. toč. momentu(4200ot.) bude spotřeba opravdu velmi nemilá. Tři motory, každý má úplně jiné vlastnosti, každý vyžaduje úplně jiný styl jízdy a jinak se chová. A co tedy 1,6 74kW - ten tu není zmíněn...jinak pěkný popis. díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 12. Únor 2008 Sdílet Vloženo 12. Únor 2008 Jo 1.6 74Kw-moment pohledám-už mám tu s právnou tabulku takže max. výkon 74Kw při 5600ot., max točivý moment 145Nm při 3800ot. No a Octavia má s tímto motorem tyto parametry: max rychlost 187Km/h, zrychlení z 0 na 100Km/h za 11,7s. Zjímavé je srovnání obou osmiventilových šestnáctistovek.Zatímco 55Kw je konstruovaná do nižších otáček, tak 74Kw dosahuje max.výkonu i momentu v relativně vyšších otáčkách.Skoro jako šestnáctiventil, ale přitom je to osmiventil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 13. Únor 2008 Sdílet Vloženo 13. Únor 2008 Jo 1.6 74Kw-moment pohledám-už mám tu s právnou tabulku takže max. výkon 74Kw při 5600ot., max točivý moment 145Nm při 3800ot. No a Octavia má s tímto motorem tyto parametry: max rychlost 187Km/h, zrychlení z 0 na 100Km/h za 11,7s.Zjímavé je srovnání obou osmiventilových šestnáctistovek.Zatímco 55Kw je konstruovaná do nižších otáček, tak 74Kw dosahuje max.výkonu i momentu v relativně vyšších otáčkách.Skoro jako šestnáctiventil, ale přitom je to osmiventil. Protože 55kW je dlouhozdvihovej motor a 74kW je krátkozdvih, takže ne vždy platí že víc ventilů vyšší otáčky, ale celková konstrukce motoru na to má vliv, navíc ta 74kW má variabilní délku sání, která též určuje v jakých otáčkách a jak motor pojede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 13. Únor 2008 Sdílet Vloženo 13. Únor 2008 Protože 55kW je dlouhozdvihovej motor a 74kW je krátkozdvih, takže ne vždy platí že víc ventilů vyšší otáčky, ale celková konstrukce motoru na to má vliv, navíc ta 74kW má variabilní délku sání, která též určuje v jakých otáčkách a jak motor pojede. jo jo přesně tak. Krátkozdvih= větší ochota se vytáčet. Dlouhozdvih= větší pružnost. V knížce o historii škodovky je jeden motor pro závodní vůz ještě z doby Laurina a Klementa.Ten měl zdvih 25cm.To muselo bejt maso Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 13. Únor 2008 Sdílet Vloženo 13. Únor 2008 jo jo přesně tak. Krátkozdvih= větší ochota se vytáčet. Dlouhozdvih= větší pružnost.V knížce o historii škodovky je jeden motor pro závodní vůz ještě z doby Laurina a Klementa.Ten měl zdvih 25cm.To muselo bejt maso Tak ono v tý době neměli materiály, který by zvládaly vysoký otáčky, takže potřebovali, aby to tahalo odspoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SPSP Vloženo 23. Únor 2008 Sdílet Vloženo 23. Únor 2008 Nemá víceventil i víc vaček? To by vedlo ke ztrátovým hmotnostem na otáčku a k větší složitosti konstrukce = větší náchylnosti na poruchu, zvláště při vytáčení do vyšších otáček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 23. Únor 2008 Sdílet Vloženo 23. Únor 2008 Nemá víceventil i víc vaček? To by vedlo ke ztrátovým hmotnostem na otáčku a k větší složitosti konstrukce = větší náchylnosti na poruchu, zvláště při vytáčení do vyšších otáček. Většinou má 8V jednu vačku a 16 a více V má dvě vačky. Ale i tak je odpor zanedbatelný. Složitější to je, ale 16V jsou dneska už pomalu všechny novější motory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 23. Únor 2008 Sdílet Vloženo 23. Únor 2008 Většinou má 8V jednu vačku a 16 a více V má dvě vačky. Ale i tak je odpor zanedbatelný. Složitější to je, ale 16V jsou dneska už pomalu všechny novější motory. To jefakt. Čím víc ventilů, tím modernější motor .Takže my co máme 8V jsme sto let za opicema Před pár dny se ke mě dostal článek, notoricky známý z mladé fronty dnes, mám na mysli Třicetitisícový test Octavie(byla to 1.8 bez turba).Ačkoliv ten článek nemám moc rád.Tak na závěr je poznámka, že na závodním okruhu v Brně byla Octavia 1.6 55Kw schopna držet krok s Octavií 1.8 20V 92Kw více než statečně .A pak je ještě zmínka o tom, že sice moderní motory dosahují velkých výkonů, ale ten je třeba hledat až v poměrně vysokých otáčkách, kdežto starší 8V motory dosahují max. hodnot výkonu i momentu v nižších otáčkách. Což mě v jinak velmi kritickém čláku docela zaujalo. Já mám teda osobně raději osmiventily Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SPSP Vloženo 23. Únor 2008 Sdílet Vloženo 23. Únor 2008 Většinou má 8V jednu vačku a 16 a více V má dvě vačky. Ale i tak je odpor zanedbatelný. Složitější to je, ale 16V jsou dneska už pomalu všechny novější motory. Jasně, dnes se totiź jede na spotřebu, takže k turbu jedině 16V. Dále, servis je taky business. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 Jasně, dnes se totiź jede na spotřebu, takže k turbu jedině 16V.Dále, servis je taky business. Kdepak ... jedine 20V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 Kdepak ... jedine 20V Přesně, 16V stačí ještě atmosféra, i bez turba se dosáhne slušnej výkon bez nějaký šílený spotřeby. 20V jedině turbo, nez něj to nejede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 24. Únor 2008 Sdílet Vloženo 24. Únor 2008 Přesně, 16V stačí ještě atmosféra, i bez turba se dosáhne slušnej výkon bez nějaký šílený spotřeby. 20V jedině turbo, nez něj to nejede. Stíhačka mám 1.8 20V bez turba a částečně lze souhlasit.. Jede to i bez turba, ale s turbem to zabírá lépe, a šetří se palivo.. NICMÉNĚ: KDYŽ ODEJDE TURBO (a že to turbo rádo odchází do věčných lovišť), TAK JE TO CITELNÝ ZÁSAH DO PENĚŽENKY.. To je ta druhá stránka mince. Takže "něco za něco" platí bohužel i tady.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.