Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

zdravíčko.

:help: u O1 1.6 74kW 1997 když je motor v záběru a položím ruku na řadičku, tak cítím jak řadička citelně pulsuje dopředu dozadu jako by měla tendenci vyskočit rychlost. u žádnýho jinýho auta jsem to nezažil a po přečtení různých příspěvků a tom jak u tohoto modelu odcházejí převodovky mě to nenechává v klidu. proto vás prosím o zamyšlení případně radu čím by to mohlo být.

díky všem Vlasta ;)

Vloženo
zdravíčko.

:help: u O1 1.6 74kW 1997 když je motor v záběru a položím ruku na řadičku, tak cítím jak řadička citelně pulsuje dopředu dozadu jako by měla tendenci vyskočit rychlost. u žádnýho jinýho auta jsem to nezažil a po přečtení různých příspěvků a tom jak u tohoto modelu odcházejí převodovky mě to nenechává v klidu. proto vás prosím o zamyšlení případně radu čím by to mohlo být.

díky všem Vlasta ;)

Ahoj, myslím že s převodovkou to nemá nic společnýho. U tvého auta je myslím řazení řešené táhly, ne jako novějších nebo TDi lanovody, a ty prostě přenášejí pohyb motoru při akceleraci na řadící páku.

Jedíné v čem může být chyba je ruplý silentblok držící motor a převodovku. Zkus tak že zatáhneš ruční brzdu, pomocník se bude pomalu rozjíždět a koukej pod kapotu na motor jak moc a kde se hýbe.

Lehký pohyb řadící páky ( +/-1cm ) je ale myslím normální a je daný těmi táhly.

Vloženo (editace)

Nevim to jistě ale nemohla by to být předloha převodovky ? - už sem se s tím potkal ale u fabie 1.4MPI

btw stála cca 3500,-Kč

Editováno: , autor: spici
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravim ja mam octu 1,9sdi a mam ten isty problem vsetky silentbloky mam nove a stale sa pohibuje .Tiez mam tiahlovy prevod.Nahodou si to uz niejak nevyriesil?? Ak ano tak porad.

Vloženo

No já u své Octy nic takového nepozoruji. Na páku můžu postavit vajíčko a když nevjedu do kanálu, tak tam vydrží stát :) V práci máme ale Renault Kangoo a tam jsou při každém zařazení a puštění spojky velice silné údery do páky. Ptali jsem se na to v autoservisu Renault a tam nám řekli, že je to normální. Konstrukce je prý tak udělaná, že se veškeré vibrace do páky přenáší. Jestli to není třeba u té Tvé motorizace uděláno obdobně?

Vloženo

Taky to pozoruju.Při záběru to ťukne do řadičky a při prudké deceleraci taky, ale není to nic co by se nedalo přežít.Myslím že je to dáno konstrukcí řazení.Přes bovdeny už se to nepřenáší.Něco podobného jsem pozoroval i u Felicie 1.3 MPi která má taky táhla.

Ale rozhodně to není taková šlupka, aby to vyhodilo rychlost a aby řadička lítala o +- 1cm.Kdybych neměl položenou ruku na řadičce, tak to pouhým okem ani nepoznám ;)

Vloženo

Mám to samé, když mám ruku na řadičce tak při akceleraci nebo při odstavení plynu jde cítit jak ta řadička lehce škubne, ale pouhým okem to nejde skoro poznat.

  • o 2 týdny později...
Vloženo
Nevie niekto ci sa neda vymenit tiahlove radenie za lankove mam octavia 1.9SDi. r.v 2001. Inac zaujimave je to ze kolega ma tiez SDI a r.v 99 a on ma lankovy prevod.

1.9 SDi s lankovým řezením to slyším poprvé.Přece 1.9 SDi má taky převodovku 02K.A vyměnit???To asi nepůjde-ty bovdeny se dávali k druhému typu převodovky( 02J) a přebastlit to půjde asi hodně težko.Dneska jsem koukal na mechanizmus řezení té mojí a je to teda pěkně složitý.Bojim bojim až nějaký táhlo upadne-to budu mít oči až na vrch hlavy :)

Návštěvník
Vloženo (editace)

Kope vam moc motor pri zatezi - je to vykyvna vzpera ktera omezuje prave tyto razy.

Asi uz bude na vymenu

post-3876-1206108606_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo

Tuto vzperu mam uplne novu aj vsetky silenbloky tak tym asi nie je pravda ze ten tiahlovy prevod je dost zlozity povedal by som az velmy mal som to uz rozobrane a je to riadna piplacka viacmenej stym uz nic nespravim jedine sa stym naucit zit a to mam nabehane 60000km.Ale je pravda ze to auto predomnou mal riadny runtos.Menil som vsetky silenbloky ten nad prevodovkou bol rozbyti na sracku. :aggressive:

Návštěvník
Vloženo
Tuto vzperu mam uplne novu aj vsetky silenbloky tak tym asi nie je pravda ze ten tiahlovy prevod je dost zlozity povedal by som az velmy mal som to uz rozobrane a je to riadna piplacka viacmenej stym uz nic nespravim jedine sa stym naucit zit a to mam nabehane 60000km.Ale je pravda ze to auto predomnou mal riadny runtos.Menil som vsetky silenbloky ten nad prevodovkou bol rozbyti na sracku. :aggressive:

Ty plast. kloubky se daji koupit na radicim ustroji - dost casto se vyvlikne razeni

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Trošku se spožděním ale zkusím odpovědět... :)

zjistit se to dá, vem pomocníka, posaď ho za volant a ať zatáhne ruční brtzdu a snaží se pomaličku skoro bez plynu rozjíždět. Ty koukej na motor a sleduj jak se hodně kroutí.

Pokud hodně je v háji, pokud jen neznatelně a hned to se pohybuje celá kastle mělo by to být OK

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Tiez mam podozrenie na vadnu reakcnu vzperu - ked idem bez plynu so zaradenou rychlostou a prudko pridam plyn, tak pocut take cinknutie, ako keby sa dve kovove casti dotkly + ked idem pomalicky do 90 stupnovej zakruty (krizovatka) a pridam plyn, tak pocujem take jemne tukanie, resp. ako keby nieco drelo, ked mam kolesa rovno, alebo odbocujem vpravo, nerobi to - moze toto sposobovat vycvachtana vzpera?

Inak auto ma nabehane cca 130000km

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...