Přejít na obsah

Jak se nevyplácí šetřit


karlos3

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
Tak měsíc před vánocema měnil můj řidič na svém vlastnim Golfu-V 1.9TDi 77kw rozvody a předtim pořád laboroval jestli má vyměnit jen samotnej řemen nebo komplet i z vod.pumpou,už si tu z něj kluci dělali srandu že je šetřílek.....no nějakej jeho kamarád automechanik mu řekl at vymění jen řemen že dle příruček od výrobce se kladky a pumpa mění až při druhé výměně,(což je sice pravda,ale nikdy bych to já osobně neudělal),......no tak na něj dal a vyměnil jen řemen.

Dnes ráno mi volal že to je v prd.li že mu Golf ráno naskočil nějak podivně na 3.válce a ještě v něm rachotilo,tak to chcípnul a když to chtěl zkusit podruhé tak se jen protočil a natvrdo zabouchal a už nešel a jen cvakal startér,tak jsem mu sehnal odtah k mému známému mechanikovi z autoriz.servisu a ten hoďku na to volal že je potkanej motor,že se doslova vylomila řemenice na vodní pumpě z ložiska a rozvoďák se svlíknul.....tak jsem mu dnes obvolával známé a scháněl motor.

Nevim jak ho to mohlo vůbec napadnout vyměnit jen řemen,ještě když se pohybuje v autech a ví moc dobře že na tomhle se nešetří.

Je to logický,nově napnutej řemen na tu starou vod.pumpu musí být pro ní záhul jak na ní tlačí.......jó některá to třeba vydrží,ale riskovat to....ani za nic a ještě když ta vod.pumpa vyjde na pakatel pak proti tomu potkanýmu motoru.

Takhle už dopadl jednou i můj kolega u Passatu,ale ten měl štěstí,tomu to ložisko vodní pumpy začlo jen pískat asi 20.000km po výměně rozvod.řemene,tak si to střihnul znova.Taky šetřil a pak platil práci dvakrát.

Rozvod sem měnil už u 3 aut a na tu pumpu jsem se vždycky vykašlal. (zkrátka mi mechanik vždy řekl, že ta pumpa se udělá až to bude nutný) a vždy po pár tisících začlo pískat (u všech 3 aut) ložisko té pumpy, ale většinou jsem se na to vykašlal a zanedlouho koupil jinou ojetinu. Ten novej řemen jak píšeš dává ložisku čerpadla pořádnej záhul a může dojít až k tomu nejhoršímu, co se stalo tvému řidiči. U poslední Octy sem měnil i klínovej řemen na pohon klimošky, serva atd.. a po cca. 10.000km začalo ložisko pohonu serva úplně jakoby dřít, či co - naneštěstí se mi to už nestihlo vys.at! (auto jsem opřel o smrk:(

Takže na vodní pumpě se šetřit opravdu nevyplácí, když si pak člověk uvědomí co všechno se ušetřením pár stovek může nakonec podělat.

Editováno: , autor: Komárek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
Tos mě potěšil, když vezmu, že 1.2HTP není zas tak namáhaný jako moje 1.8 kterou prohání turbo, to mám do budoucna o čem přemýšlet.

nenech se vybláznit, to že prasknul nejspíš mělo příčinu jinde než v opotřebení, já jsem rozdělal HTP ve 200.000km a nic tomu nebylo, vyměnil jsem samo všechno, ale podruhé bych měnil už jen řetěz, byl trochu vytažený, ale nic zásadního, spíš jsem dělal test, nikdo nebyl ochotnej rozdělat HTP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

zdravím. Mám teď motor 2.0 TDI 103 kw a chci se zeptat, kde jsou ty rozvody, zda bych se mohl sám na to podívat, jestli byli dělány, dle servisky ano, ale přeci jen kdo tomu má věřit a ještě zda bylo měněno vše a ještě zda by někdo nevyfotil tenhle motor a neukáza kde je vzduchový filt, olejový a pilový, chtěl bych to vše překontrolovat. Popřípadně, když mi to někdo popíše kde vše je, budu též moc rád a vděčen. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli ti to nějak pomůže, tak tady je to +- znázorněno na Passatu 2.0TDI 125kw (z OII totožné!!! )..(je to jak u starých 2.0TDI-PD, tak i u 1.9TDI-PD stejné !!! ).

1.naftový filtr

2.vzduchový filtr

3.olejový filtr (není tam vidět, je pod tím deklem !!!, tak jsem aspoň znázornil jeho místo)

4.pylový/prachový filtr (opět,je to jen opět znázorněn vchod vzduchu do auta, jinak ten filtr se vyndavá zevnitř auta, spod přístrojovky před spolujezdcem )

5.Rozvody ( jsou opět ukryté pod tím deklem, takže opět jen znázorněné místo ).

Jinak na tom rozvodáku toho moc nepoznáš (teda pokud nemá 200.000km bez výměny :) )....ono kolikrát při výměně po 120.000km jsem ho porovnával z fungl.novým a moc rozdílů jsem nenašel, takže pokud nebude mít vyloženě trhliny,nebude nějak příliš povolený apod., tak na to asi budeš koukat jak z jara.

post-12679-1251311200_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle příruček by se měl měnit po 90.000km, což považuju při kvalitě nafty tady u nás v ČR jako šílenost.....Moje auta že tankujou z větší části v Německu, tak i přes to je u nich měnim tak po 50.000km (a už je teda "pěknej")...

Mění se velmi jednoduše...odšroubuješ všechny horní šroubky(hvězdičky), odklopíš víčko (pozor jde díky gum.těsnícímu kroužku trochu ztuha), tak stačí šroubováčkem to víčko trochu podebrat a pak už to jde....jakmile ho odklopíš, tak si už u filtru..vysuneš filtr...zbytek nafty v té nádobce vysaj nějakými papír.utěrkami a následně suchým hadříkem(bez nečistot) vytři do čista, zasuň nový filtr, vyměň gum.těsnící kroužek na tom víčku, přiklop víčko a zašroubuj všechny šroubečky a hotovo.

A co je ještě důležité: před prvním nastartováním po výměně filtru, tak min.10x vypni a zapni zapalování...to je kvůli tomu aby si čerpadlo natáhlo do toho suchého/nového filtru naftu....pokud by si tak neudělal, tak ti to po pár sekundách chcípne protože to nasaje vzduch(jednou se mi to ještě u Passata stalo).U starých TDI se musel nový filtr zalívat naftou, ale u TDI-PD nemusíš....má v nádrží čerpadlo, který si tu naftu při zap.a vyp.klíčku samo natáhne.

A i kdyby se ti to stalo že ti to po chvilce chcípne, tak žádný drama...prostě startuj dokud nenaskočí, sice to tak 1-2min.potrvá, ale nakonec to chytne.

Výměnu naft.filtru dělej v rukavicích !!!! Jinak by si smrděl od nafty dlouho......doporučuju ty igelitový co jsou na pumpách..v nich je aspon nějaký cit.....

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim...chtěl jsem se zeptat Karlose k té výměně palivového filtru, jak si psal vyměnit i to těsnění, tak to těsnění je součástí nového palivového filtru a nebo ho musím ještě přiobjednat?? Na kolikpa vyjde takový palivový filtr??

Potom bych měl ještě prosbičku, na jakou cenu tak vyjde servis ve 120 000 km?? Myslím výměna řemene, kladek, vodní pumpy a výměna oleje. Nevím jestli se má ještě něco měnit. Olej v DSG mam psanej v 90 tisíc km výměna, takže to asi řešit už nebudu.

Díky moc předem za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...