Přejít na obsah

Jak se nevyplácí šetřit


karlos3

Doporučené příspěvky

Tak měsíc před vánocema měnil můj řidič na svém vlastnim Golfu-V 1.9TDi 77kw rozvody a předtim pořád laboroval jestli má vyměnit jen samotnej řemen nebo komplet i z vod.pumpou,už si tu z něj kluci dělali srandu že je šetřílek.....no nějakej jeho kamarád automechanik mu řekl at vymění jen řemen že dle příruček od výrobce se kladky a pumpa mění až při druhé výměně,(což je sice pravda,ale nikdy bych to já osobně neudělal),......no tak na něj dal a vyměnil jen řemen.

Dnes ráno mi volal že to je v prd.li že mu Golf ráno naskočil nějak podivně na 3.válce a ještě v něm rachotilo,tak to chcípnul a když to chtěl zkusit podruhé tak se jen protočil a natvrdo zabouchal a už nešel a jen cvakal startér,tak jsem mu sehnal odtah k mému známému mechanikovi z autoriz.servisu a ten hoďku na to volal že je potkanej motor,že se doslova vylomila řemenice na vodní pumpě z ložiska a rozvoďák se svlíknul.....tak jsem mu dnes obvolával známé a scháněl motor.

Nevim jak ho to mohlo vůbec napadnout vyměnit jen řemen,ještě když se pohybuje v autech a ví moc dobře že na tomhle se nešetří.

Je to logický,nově napnutej řemen na tu starou vod.pumpu musí být pro ní záhul jak na ní tlačí.......jó některá to třeba vydrží,ale riskovat to....ani za nic a ještě když ta vod.pumpa vyjde na pakatel pak proti tomu potkanýmu motoru.

Takhle už dopadl jednou i můj kolega u Passatu,ale ten měl štěstí,tomu to ložisko vodní pumpy začlo jen pískat asi 20.000km po výměně rozvod.řemene,tak si to střihnul znova.Taky šetřil a pak platil práci dvakrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem dělal rozvody asi před týdnem a podobný nápady mi proběhly původně taky hlavou, ale mechoš, co mi spravuje auta, mi to okamžitě vyvrátil. Takže jsem měnil všechny 3 kladky, vodní pumpu i řemen. Vše bylo origo a vyšlo to bez DPH něco přez 5 t. plus práce. Kdybych vyměnil jen řemen, měl bych teď asi hodně o čem přemýšlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás v servisu taky doporučují u 1.8TSI a 2.0TFSI na 90 000 km.

1.8TSi rozvod.řemen nemá!!!!!!!!!!!!!!!!!jen bezúdržbovej řetěz.

Jak je tomu u 2.0TFSI nevim jistě,ale jestli rozvod.řemen má tak dle servis.dokumentace je výměna u současných zážeh.motorů po 180.000km a u nějakých dokonce je při těchto km jen předepsaná kontrola a výměna při 240.000km.U benzína neni důvod ho měnit tak brzo,nedostává takový šlehy jako u TDI a PD obvzláště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8TSi rozvod.řemen nemá!!!!!!!!!!!!!!!!!jen bezúdržbovej řetěz.

Jak je tomu u 2.0TFSI nevim jistě,ale jestli rozvod.řemen má tak dle servis.dokumentace je výměna u současných zážeh.motorů po 180.000km a u nějakých dokonce je při těchto km jen předepsaná kontrola a výměna při 240.000km.U benzína neni důvod ho měnit tak brzo,nedostává takový šlehy jako u TDI a PD obvzláště.

Já už si přesně nevzpomínám, při jaké příležitosti mi to říkali, možná to doporučovali na čiplou RS ale určitě to byl benzín, traktory vůbec neřeším.Je fakt , že naše zkužební auta při testech palivových soustav dostávají hodně zabrat a tak možná proto.A taky ve firmě uděláme raději prevenci v údržbě byť třeba zbytečně, protože je to lépe zdůvodnitelné než-li kdyby se auto podělalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem ty vyměněný rozvodový komponenty v ruce a jako laik bych asi nepoznal rozdíl mezi novým a použitým. Kromě toho teda, že to bylo trochu oblejskaný a špinavý. Na řemenu podle mně nebyly známky opotřebení vůbec znát. Ohýbal jsem ho a natahoval a žádná prasklina se neobjevila. Podotýkám, že to mám čipovaný asi od 5 nebo 8 t. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 TFSI má řemen a zdá se mi, že je výměna po 160 000km, ale nejsem si jistý... mischicka by to měl vědět!

mischicka by řekl, že 2.0 TFSI má řetěz, dokonce dva :p jeden mezi vačkovými hřídeli a jeden na pohon olejového čerpadla, ALE JINAK OD KLIKOVKY NAHORU JE OZUBENÝ ŘEMEN. Ale nevím při kolika se mění, nemám tu servisku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě servis taky přesvědčil při 90tis., že už tam měli dva 2,0PD co se jimto rozpadlo okolo 115tis., ono je to sice v záruce, ale při představě, že to prdne ve dvě ráno plně naložený s dětmí na cestě k moři 1000 kiláků od baráku - díky nechci, kývl jsem při 90.

Editováno: , autor: Rass
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnim po 120.000km a nikdy jsem neměl problém a dělal jsem tak i když jsem měl tři 2.0TDi a v pohodě,na těch rozvodech po 120.000km neni znát pomalu rozdíl v porovnání z novými...jak psal JirkaK.

Oni ve fabrice to maj vyzkoušení a věřim že tam maj ještě velkou rezervu.

Důležitý je měnit vždy vše i z pumpou a nikdy z rozvodama nebudeš mít problém.

Znám taxikářský "frajery"co neměli třeba v tu chvíly na výměnu prachy tak jezdily třeba i o 10-15.000km déle a ono jim to vydrželo......ale to už je o hubu,to bych snad radši to auto odstavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mischicka by řekl, že 2.0 TFSI má řetěz, dokonce dva :p jeden mezi vačkovými hřídeli a jeden na pohon olejového čerpadla, ALE JINAK OD KLIKOVKY NAHORU JE OZUBENÝ ŘEMEN. Ale nevím při kolika se mění, nemám tu servisku.

Včera jsem něměl čas, tak až dnes-posílám obr. s tím neexistujícím rozvodovým řemenem v tvé 2.0TFSI.Řetez máš jen dolů k vyvažovacím hřídelům.Je ale pravda,že výměna na 90000 km byl u naších RS preventivní krok z důvodu velikého namáhání motorů ve vysokých otáčkách.U své 1.8 jserm se asi skutečně spletl-má řetěz jako 1.6FSI.Já jsem vycházel z toho, že je to vylepšený motor 2.0FSI, který rozvodový řemen má.

post-9991-1205389366_thumb.jpg

post-9991-1205389415_thumb.jpg

post-9991-1205389444_thumb.jpg

post-9991-1205390082_thumb.jpg

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No třeba Fabie 1.2 HTP má taky řetěz (dokonce myslím dvojitý). dle materiálů od Škodovky se nemění,ani v servisech o tom nic netušili.když na jedné služební fábce ve 120.000 prasnul,byla sranda.zamozřejmě po záruce. Škodovka tenkrát dala polomotor za půlku. Takže raději na to,že je to řetěz a že něco vydrží nespoléhat....a měnit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No třeba Fabie 1.2 HTP má taky řetěz (dokonce myslím dvojitý). dle materiálů od Škodovky se nemění,ani v servisech o tom nic netušili.když na jedné služební fábce ve 120.000 prasnul,byla sranda.zamozřejmě po záruce. Škodovka tenkrát dala polomotor za půlku. Takže raději na to,že je to řetěz a že něco vydrží nespoléhat....a měnit ;)

Tos mě potěšil, když vezmu, že 1.2HTP není zas tak namáhaný jako moje 1.8 kterou prohání turbo, to mám do budoucna o čem přemýšlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...