Přejít na obsah

Motor 1,8 20V - zkušenosti


Junek

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.Jsem čerstvým majitelem oktávky s tímto motorem.Chci se zeptat na co si dát pozor,zkušenosti s tímto motorem,atd.Jinak to je pěkný svezení a hlavně motor je hodně rychlí.Jen mám jeden dotaz.Teplota se mi nedrží na stálím místě.Když stojím tak jde teplota nahoru a po rozjetí zase dolu.Samozdřejmě nápor vzduchu to chladí,ale jde mi o termostat jestli nejni pokaženej.Tím pádem by se vysvětlilo kolísání teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny.Jsem čerstvým majitelem oktávky s tímto motorem.Chci se zeptat na co si dát pozor,zkušenosti s tímto motorem,atd.Jinak to je pěkný svezení a hlavně motor je hodně rychlí.Jen mám jeden dotaz.Teplota se mi nedrží na stálím místě.Když stojím tak jde teplota nahoru a po rozjetí zase dolu.Samozdřejmě nápor vzduchu to chladí,ale jde mi o termostat jestli nejni pokaženej.Tím pádem by se vysvětlilo kolísání teploty.

Mám stejný motor jako ty :palec2: dnes se ale nemohu rozepisovat, musím letět za zábavou :)

K tomu, co píšeš nahoře: máš K.O. termostat, už jsu ho měnil také..

Zítra napíšu více! Ciao

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže: Okinku s tímto motorem mám už 3 roky, a zejména u této verze bez Turba platí ono příslovečné "něco za něco"..

Je to motor, který se rozhodně nehodí do města, kde stojíte co 100 m na každém semaforu. Když jsu byl ještě v Praze, spotřebu jsem měl okolo 10 l/100 km, v zimě klidně i 10-12 l/100 km, což je dost a hlavně: nedá se využít výkon tohoto motoru.

Takže je to motor spíše na dálnici a rychlostní komunikace. Když to člověk moc nehoní, dá se jezdit za 6,7 až 8l/100 km (kombinovaná dle techničáku 8,6 l/100 km), na dálnici při rychlosti 160 km*hod-1 si řekne okolo 9,5 l/100 km.

Teď, když jedzím mimo město, mám nejlepší spotřebu dle výpočtu a přepoču dle tankování 6,78 l/100 km, průměrnou od nového roku, tedy zimní provoz - 7,89 l/100 km. V létě to ale jistě ještě klesne :palec2:

Každopádně má super zrychlení a když jedete do kopce, tak i Okinka s tímto motorem zrychluje, zatímco těm ostatním už dochází dech..

Když se to rozjede (180 km*hod-1) tak je prostě k nezastavení. Poslední zkušenost s maximálkou jsem měl v únoru na D1, kdy bylo odpoledne na dálnici úplně sucho, bez sněhu, s minimálním sobotním provozem. Jeden borec s Ferari to na mě zkoušel, tak jsem mu uhnul (zbrzdilo mě před sebou jiné auto, které předjíždělo) ale potom jsem se ho snažil dotáhnout.. Na tachu 205 km*hod-1 a Ferari mi vážně neujelo, ač se mu o obou výfuků kouřilo o 106.. Asi 2 km jsu takto s ním držel krok, potom jsem to vzdal, protože jsu sjížděl z dálnice..

Rozvody jsu měnil v 150.000 km (ač interval u těchto motorů je 180.000 km), mám nastavený pevný interval 15.000 km na výměnu oleje, filtrů, apod. Dosud žádný problém :palec2:

Jinak jsu za tu dobu měnil jen: Lambda sondu, termostat, benzínové čerpadlo, rozvody, a drobnosti (stěrače, svíčky, řemeny, atp.)

Okinka je spolehlivá, ročně s ní najedzím 30.000 km, za ty 3 roky mám najeto 71.000 km a vždy dojela.. :palec2:

Takže zkušenost je dobrá, verze s Turbem by byla jistě úspornější a výkonostně malinko rychlejší, ale to neva..

Jinak mám verzi SLX v plné palbě (co šlo v r. 1998 na vývoz do Německa a Nizozemí) a kromě klimy to má vše. Já i holky jsme zkrátka spokojení :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Kamarad ji ma v praci taky a nejak ho taky malem sezrala. Sel tedy do LPG za 30 000?- ale jak jezdi kratkou vzdalenost cca max 3km do prace kazdy den - tak stejne nez se motor zahreje tak mu to jede na benzin, nejak je zklamany. A bohuzel ma ten starsi motor 97' - bez promen. delky sani a ten kapanek vice bumba jak ten 98' - jak rikal tech 9L i vice neni problem

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarad ji ma v praci taky a nejak ho taky malem sezrala. Sel tedy do LPG za 30 000?- ale jak jezdi kratkou vzdalenost cca max 3km do prace kazdy den - tak stejne nez se motor zahreje tak mu to jede na benzin, nejak je zklamany. A bohuzel ma ten starsi motor 97' - bez promen. delky sani a ten kapanek vice bumba jak ten 98' - jak rikal tech 9L i vice neni problem

to bude mít spíše s něčím problém...váha vzduchu? já mám sice taky 1998, ale kamarád má 1997 (pevné sání) a má jen o nějakou desetinku větší spotřebu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sem rád,že ste mi objasnili co a jak.Myslím si,že je to super moturek,ale jak říkáte neco za něco.Ted mám pruměr 8,2l.Ale jezdíme krátký trasy a taky si rád šlápnu.To víte jak je to po novotě doma musím vyhnat pavouky.Termostat musím vyměnit.Jinak je vše ok.Mám taky SLX v plný palbě i s klimou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
to bude mít spíše s něčím problém...váha vzduchu? já mám sice taky 1998, ale kamarád má 1997 (pevné sání) a má jen o nějakou desetinku větší spotřebu...

clovece nema - jsem mu poridl kabel na diagnostiku za krasnych 500kc a ted muze pichat kazdy den. Jinak asi bohuzel kdo jezdi kratke cesty tak studeny motor je studeny a stim nic nenadelas, tam to poleze nahoru. Jeste k tomu plnou bombu LPG lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo a taky vám to trochu dlouho točí, než nastartuje ??? mi celkem dlouho, když to srovnám s kámošem, co má RS...nemůže to být palivovým filtrem?

To víš že může. Kdy jsi ho měnil naposledy? Doporučuje se měnit každých 60.000 km,

což dodržuji a chytí mi to pokaždé do vteřiny ;) Studené i horké! :palec2:

Jinak by to chtělo ještě udělat kontrolu tlaku palivového systému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To víš že může. Kdy jsi ho měnil naposledy? Doporučuje se měnit každých 60.000 km,

což dodržuji a chytí mi to pokaždé do vteřiny ;) Studené i horké! :palec2:

Jinak by to chtělo ještě udělat kontrolu tlaku palivového systému.

No já mám auto od října a nemám ponětí, kdy byl měněný...nestojí moc, tak ho co nejdřívě vyměním a uvidíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zda všechny, ale má 1.8 s hliníkovým sáním točí přesně tak dlouho kolik je benzinu v nádrži,

u tohoto provedení totiž čerpadlo nespíná dříve než se nastartuje.

Mám to předělaný na plyn, takže nemohu mít moc benzinu v nádrži, proto první start je výrazně delší,

v průběhu dne pak pohoda, systém je již natlakovaný a naskočí okamžitě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
jo a taky vám to trochu dlouho točí, než nastartuje ??? mi celkem dlouho, když to srovnám s kámošem, co má RS...nemůže to být palivovým filtrem?

Myslim ze to delaji vsechny 1.8 92kW - zadne predcerpani paliva se nedeje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky 1.8 20V (1999), startuje na první otočení, mám najeto 115000 a jezdí jako vítr. Mimo město se v pohodě vejdu do 7l. Ve všech článcích co jsem četl tenhle motor strašně pomlouvají, nejvíc ve " světě motorů" ale není to pravda, to jsou novináři úrovně bulváru ničemu nerozumějí a jen omílají co někde slyšeli. U oktávky ten motor hanějí, a ten samej motor u VW vychvalujou jak blázni. Nedávno v "SM" už si nevzpomínám na číslo ale určitě bych to našel. Já jsem s ním moc spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám starty v pohodě.Jak tu už bylo psáno do vteřinky a vrčím.Jak studenej tak teplej.Ale docela dlouho (né vždy)mi jde po nastartování ve vyšších ot.Kolem 1200ot. pak to klesne na volnoběh.Co by to mohlo být?

Dělá to jen za studena nebo i za tepla? Co je u tebe "docela dlouho"?

Pokud nastartuješ studený motor, má vždy zvýšené otáčky (bohtější směs paliva, něco jako za stara sytič, akorát si to řídí elektronika motoru sama), na volnoběh to spadne zhruba za nějakou minutku, dvě, tři - záleží na teplotě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jeden čas jsem měl taky oktu s tímto motorem, pak jsem ho i nechal předělat na LPG. Z hlediska LPG to byl docela dobrý motor, protože má hliníkové sání, tedy přestavba na LPG vyšla levněji / než u plastového sání jiných typů /. Ale to bylo před pěti lety. V dnešní době jsou okty s tímto motorem jedny z nejlevnějších, snad kvůli spotřebě. V audinách tento motor chválili, ale v oktách spíš naopak. Dneska volím raději TDi a když už benzín, tak 1.6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...