Přejít na obsah

na co je vlastne dobre ESP u Octavie I


Gembler

Doporučené příspěvky

zvazoval som ze si necham dorobit ESP ale po precitani par prispevkov si myslim ze je to skor draha zbytocnost ako uzitocna a bezpecna vecicka!

vzdy som si myslel ze ESP je dobre ked clovek dostane smyk tak zareaguje ESP jedno koleso pribrzdi na druhe prenesie vacsi krutiaci moment az napokon dostane auto zo smyku (napriklad idete autom po klzkom povrchu do jazdnej drahy Vam vbehne pes, Vy rychlo strhnete volant do protismeru a nasledne zas do svojej jazdnej drahy (nieco podobne ako pri obiehani) no a v tom bez zapnuteho ESP dostanete smyk - pokial by ste ale pri tomto manevrovani mali ESP zapnute ziaden smyk by ste nedostali)

...z diskusii uzivatelov som sa dozvedel len to ze ESP pri prudkom rozbiehani - prehrabavani kolies znizi otacky motora a tym padom prestane auto hrabat!

dost ludi sa stazovalo na ESP ze ak boli v hlbokom snehu alebo blate a mali zapnute ESP nerozbehli sa lebo im motor skoro "zdusilo" ked vsak ESP vypli tak hrabali ale vysli...

jedine co som sa teda dozvedel je ze ESP sa hodi ak clovek zaradi rychlostny stupen (1, 2... alebo spiatocku) naplno zosliapne plynovy pedal a bleskurychle pusti spojku a aby kolesa neprehrabavali kupi za cca26 650Sk ESP

najrozumnejsie riesenie a hlavne lacnejsie cca5500Sk je ASR = ABS antiblokovaci system + MBA mechanicky brzdovy asistent + MSR regulacia krutiaceho momentu pri brzdeni motorom + ASR protipreklzovy system

jedna vec mi ale nie je jasna co ma v zakladnej vybave Octavia I Combi 4x4? mam taky pocit ze v zaklade by malo byt ABS a EDS elektronicka uzavierka diferencialu - to tam mozno aj mam, ABS isto ale su tam este aj nejake dalsie elektronicke systemy v zakladnej vybave?

samozrejme ze som precital aj odborne vysvetlenie co aka skratka znamena prv nez som zalozil diskusiu kde som sa docital ze vlastne ASR je ten system co zamedzuje presmykavaniu kolies

je na to mozne vysvetlenie? uzivatelia a ich prax tvrdia ze za to moze ESP a clanky tvrdia ze je tomu na vine ASR!

aky je Vas nazor na to ci je v Octavii prvej generacie 4kolke potrebne ESP (ESP + ABS + MBA + MSR + ASR) popripade staci ked je len ASR (ASR + ABS + MBA + MSR)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslím že je takhle nějak

EDS - elektronická uzávěra diferenciálu - kolo co se víc protáčí se přes brzdu přibrzdí

ASR - omezí kroutící moment při prokluzu kol

ESP - elektronický stabilizační systém - přibržduje jedotlivá kola aby se vozidlo nedostalo do smyku nebo se z něj dostalo

ASR obsahuje EDS

ESP obsahuje ASR (EDS)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od té doby co mám v autě ESP, jezdím za mokra nebo když je kolem nuly zatáčkami znatelně rychleji, protože to fakt funguje :palec2: Samozřejmě to nezachrání všechno, ale člověk se tak nabojí a když už to malinko ujede, auto si to hezky srovná....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když člověk jede jako prase, tak mu nepomůže ani svěcená voda. Jinak 4x4 má už v základu lepší jízdní vlastnosti oproti předokolce (jiná zádní náprava). Takže je to dobrá hračka, má nepochybně své přednosti, ale já se bez ní zatím obejdu. Původně jsem chtěl dodělat, ale dodělávka by u 4x4 měla být o něco problematičtější, takže nakonec z toho sešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to, že na to dupneš ve sněhu a ono to sníží výkon, to je ASR , to není ESP

jinak ESP je naprosto dokonalá věc, alespoň na mojí octavii RS (předohrab samozřejmě)....kolikrát to do zatáček zachraňuje když jedeš moc rychle, přibrzdí kolo a udrží tě to tam. Z trochu nedotáčivého auta to udělá krásně vyrovnané nebo i přetáčivé, kdy si kdyžtak můžeš korigovat sám smyk....

co jsem zkoušel ve volvu C30, tak když bylo na silnici plno sněhu tak se nedalo jet rychleji jak 80 aby to nebylo vo hubu, jakmile se zaplo ESP, se stejnou jistotou se dalo jet 110.....

stačilo zkusit na parkovišti jak se to chová, zatočit volant a jezdit rychle dokola. Bez esp předohrabka kruhy zvětšuje a zvětšuje a je nedotáčivá až jede rovně.....s ESP drží směr a nepustí...

já každopádně jedině ESP doporučuju...kolikrát si to ani neuvědomíš, ale může to zachránit život, ani vlastním uměním to nezachráníš

zajímavý video -

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to, že na to dupneš ve sněhu a ono to sníží výkon, to je ASR , to není ESP

jinak ESP je naprosto dokonalá věc, alespoň na mojí octavii RS (předohrab samozřejmě)....kolikrát to do zatáček zachraňuje když jedeš moc rychle, přibrzdí kolo a udrží tě to tam. Z trochu nedotáčivého auta to udělá krásně vyrovnané nebo i přetáčivé, kdy si kdyžtak můžeš korigovat sám smyk....

co jsem zkoušel ve volvu C30, tak když bylo na silnici plno sněhu tak se nedalo jet rychleji jak 80 aby to nebylo vo hubu, jakmile se zaplo ESP, se stejnou jistotou se dalo jet 110.....

stačilo zkusit na parkovišti jak se to chová, zatočit volant a jezdit rychle dokola. Bez esp předohrabka kruhy zvětšuje a zvětšuje a je nedotáčivá až jede rovně.....s ESP drží směr a nepustí...

já každopádně jedině ESP doporučuju...kolikrát si to ani neuvědomíš, ale může to zachránit život, ani vlastním uměním to nezachráníš

zajímavý video -

To jsi frajer, že jezdíš na sněhu 110 km/h :kuk: Ale samozřejmě každý podle svých schopností a dovedností, asi už jsem moc starej lol na takovýhle vylomeniny.

Jinak pokud bychsi objednával auto, tak ano - proč ne. Mám pocit, že tazatel se původně ptal na dodělání - tak bych u 4x4 váhal. Někdo tu psal, že by se museli měnit i komplet brzdovky (protože MK20 vs. MK60), takže docela vopruz.

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi frajer, že jezdíš na sněhu 110 km/h :kuk: Ale samozřejmě každý podle svých schopností a dovedností, asi už jsem moc starej lol na takovýhle vyloměniny.

Jinak pokud bychsi objednával auto, tak ano - proč ne. Mám pocit, že tazatel se původně ptal na dodělání - tak bych u 4x4 váhal. Někdo tu psal, že by se museli měnit i komplet brzdovky (protože MK20 vs. MK60), takže docela vopruz.

ne,samozřejmě nejezdím, jen jsem to jednou zkusil na rovince a s ESP to bylo při stejné rychlosti mnohem stabilnější....

jinak se omlouvám, se 4x4 nemám zkušenosti, tak jsem jen chtěl popsat u předokolky:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne,samozřejmě nejezdím, jen jsem to jednou zkusil na rovince a s ESP to bylo při stejné rychlosti mnohem stabilnější....

jinak se omlouvám, se 4x4 nemám zkušenosti, tak jsem jen chtěl popsat u předokolky:-)

Však v pohodě, netřeba si hned sypat popel na hlavu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[Jinak pokud bychsi objednával auto, tak ano - proč ne. Mám pocit, že tazatel se původně ptal na dodělání - tak bych u 4x4 váhal. Někdo tu psal, že by se museli měnit i komplet brzdovky (protože MK20 vs. MK60), takže docela vopruz.

Áno, už by som mal vo svojej 4x4 ESP, keby to tak nebolo s jednotkami a potrebou meniť všetky brzdové trubky.

ESP je super vynález, a z auta 4x4 to robí ešte stabilnejšie vozidlo, keď už ako piše vyššie Lukash, má 4x4 lepšie jazdné vlastnosti ako predohrab, no podľa mňa je ten systém hlavne na jazdu a bezpečnejší prejazd zákrutami na menej stabilnom povrchu (dážď, sneh..), ako na to aby to nietko na 4x4 využíval na rozbeh, alebo nejaké jazdenie v hlbokom snehu, či blate, tam je ho určite lepšie vypnúť, tak vobec potom nevadí, že ho auto 4x4 nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se někde chceš otočit přes ruční brzdu :D

jinak jde spíš o vypnutí ASR (součást ESP) které snižuje kroutící moment motoru při prokluzu kol - za určitých okolností to může víc uškodit než pomoci

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se někde chceš otočit přes ruční brzdu :D

jinak jde spíš o vypnutí ASR (součást ESP) které snižuje kroutící moment motoru při prokluzu kol - za určitých okolností to může víc uškodit než pomoci

vaso, kdy jsem vyjizdel z nejake ulice do prutkyho maleho kopecka, opravdu prutky a byla tam znacka dej prednost v jizde, myslim,ze jsem jel opravdu pomaly,ze jsem nestal, ale rozjizdel se na jednicku pri vyjizdeni a zacalo me svitit ASR a porucha motoru...dva dny jsem jezdil s kontrolkou a pak jsem zajel na vag, samozrejme ta kontrolka pred servisem zhasla a vypadal jsem jak, blbecek, ale mohlo to nejak uskodit ten prutekj kopecek?inak si to nedoakzu predstavit, prot to svitilo a ted je vse ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vaso, kdy jsem vyjizdel z nejake ulice do prutkyho maleho kopecka, opravdu prutky a byla tam znacka dej prednost v jizde, myslim,ze jsem jel opravdu pomaly,ze jsem nestal, ale rozjizdel se na jednicku pri vyjizdeni a zacalo me svitit ASR a porucha motoru...dva dny jsem jezdil s kontrolkou a pak jsem zajel na vag, samozrejme ta kontrolka pred servisem zhasla a vypadal jsem jak, blbecek, ale mohlo to nejak uskodit ten prutekj kopecek?inak si to nedoakzu predstavit, prot to svitilo a ted je vse ok

pokud tam byly závada tak chyba z chybových kódů nezmizí - takže ti mohli říct jestli tam něco bylo

jinak mě nenapadá co to mohlo být

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inak to ASR nesnasim, kdyz mam studeny motor a musem se rozjizdet dokopecka, jede sytic,pridam plyn a ASR me snizi otacky (asi kvuli prokluzu)pak me prijde, ze to zdecha, tak pridam a skacu na krizovatce, jak na koze :aggressive:

pokud nedojde k prokluzu kol tak motorovka nic nesnižuje

spíš bych to u tebe viděl na špatny svíčky, škrtící klapku

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud nedojde k prokluzu kol tak motorovka nic nesnižuje

spíš bych to u tebe viděl na špatny svíčky, škrtící klapku

no jo,ale to ASR zabrani tomu,aby tomu prokluzu vubec doslo ne? pokud se chces rozjet na prokluzy kol, tak se ti to nepovede, leda,az si to vypnes, je tak? cili ty dupnes na plyn a az auto bude citit, ze hrozi prokluz, tak snizi otacky motoru - doufam,ze nemelu hovadiny ;)

Editováno: , autor: Vinca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chlapi, vidím že to není až tak zas jasná záležitost! Jasné je že je to jeden z bezpečnostních systémú co máme a tedy když ho vypnu na té palubce snižuji tím snad svou bezpečnost?? Prostě to tlačítko mne zaráží!! :help:

ano snižuješ svou bespečnost, ale v některých případech ti to může pomoct

při každém znovuzapnutí zapalování je ESP v aktivním stavu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chlapi, vidím že to není až tak zas jasná záležitost! Jasné je že je to jeden z bezpečnostních systémú co máme a tedy když ho vypnu na té palubce snižuji tím snad svou bezpečnost?? Prostě to tlačítko mne zaráží!! :help:

elektronika není všemožná a taky se někdy hodí jí vypnout. Každopádně tě nikdo nenutí jí vůbec někdy vypínat (to dělá veliká většina lidí), ale když si třeba chceš zablbnout na sněhu, tak proč ne;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ESP je výborná věc,nechápu proč jí vypínat.Stačí si zkusit na sněhu šlápnout na plyn a pak udělej to samý při vypnutým a uvidíš.

Jediná situace,že ho někdy vypnu je,když jsem někde v "závěji" tak se není možný rozjet,tak to vypnu,ale to je popsaný i v návodě!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...