Přejít na obsah

Dodělání el.oken do FABIE I


M4RT1N

Doporučené příspěvky

Musí to tam být. Nemám ji teď u sebe, ale někde na hned začátku bude diagnostika komfortsystému a tam určitě bude i tabulka pro kódování - je ale malá, žádný "komfort" se u fabie nekoná (bez oken, dvě okna, čtyři okna, zamykání - to je asi vše?). Ale jak jsem psal, to kódování pravděpodobně není ani nutné. Vím určitě, že při změně oken ze dvou na čtyři to běhá i bez změny kódu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj,jdu si pro radu :D 

F1 rv. 2004

Dodělávám zadní el. okna do F1.Stahovačky i s motorkama už mám (musím mít po LINu,moje blbost,že jsem to nevěděl)

Údajně díky tomu,že mám LIN ,musím měnit i obě přední dveřní jednotky pro 4 okna.Případně se tam taky mění nějaká kabeláž?

Nevíte? Musím řešit i tohle? :)

Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, richi661 napsal:

Stačí vyměnit pouze jednotku u řidiče.Myslím,že by měla být na konci s indexem A.Dohledej podle ETKY.Přesně si to již nepamatuju,ale kabeláž se dodělává pouze od ovladače oken k jednotce.Musíš se podívat do el. schémat zapojení oken.

Díky :) Takže stačí pouze výměna jednotky u řidiče? :) Právě jsem slyšel,že musím měnit i u spolujezdce.Právě mi nebylo jasné proč i vedle u spolujezdce,když se z toho místa ovládá pouze jedno okno.

Asi se zeptám blbě (nerozumím tomu)-S jiným indexem než "A" to nepojede? Mám facelift 2004,MR 05

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som aj ja úspešne dorobil predné el. okná LINového prevedenia, do fabie s CANovým rozvodom. Dá sa to, všetko funguje ako má, iba výhrev spätných zrkadiel sa ale musí aktivovať diagnostikou. Na aute bolo originálne centrálne zamykanie, to som výmenou jednotky komfortu rozšíril i o diaľkové zamykanie, s trojtlačítkovým kľúčom funguje i odskok kufra. Je to dosť veľa práce, ale výsledok stojí za tú prácu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie, nič som nekódoval, komfortu som mal s koncovým označením H, vymenil som ju za inú s označením E, všetko funguje, diaľkové som si nakódoval podľa postupu tu z fóra bez počítača. Nakódovať potrebujem iba v BSG ohrev spätných zrkadiel, na to sa chystám, keď pôjdem s autom do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím místní osazenstvo. Tak jsem se do toho taky před dobou pustil a už nějakou dobu okna frčej elektricky, a tak jsem si řekl, že to tu zkusím trochu oživit a podělím se o své poznatky. Ani bych neřekl, že to je nějak náročný, když si teda člověk nepřidělává problémy jako já :D  Že si třeba rozhasíte centrál, protože omylem přetrhnete kostru jdoucí do zámku a pak půl dne hledáte příčinu :D 

Kabeláž ve dveřích jsem si vytahal na vrakáči a rozvod po autě jsem si udělal vlastní a tahal jsem vodič i pro budoucí vyhřívání zrcátek. Celkem jich je potřeba 5, z toho jeden pár je pro CAN-komfort a jeden je mínus, kterej můžete vytáhnout přímo u sloupku pod nějakým šroubem. Pak +12V přes pojistku pro el. okno a +12V z BSG na výhřev zrcátek.  Co se nikde moc nedočtete, tak KOMFORTNÍ JEDNOTKU VŮBEC NEMUSÍTE ŘEŠIT! Je tam jen z důvodu, aby jste mohli stahovat okna otočením klíčku v zámku řidiče, případně stahovat okna dálkou(ale myslím, že všechny komfortky s dálkou, budou stejně el.okna podporovat) , takže pokud tohle nepotřebujete k životu, nechte klidně původní. Kdyby jste na autě neměli ani origo centrál, ergo neměli vůbec komfortku, tak tam el. okna stejně můžete dát. Jsou úplně nezávislý na komfortce. Jen je propojte s CAN-K někde v autě. Ten tam je proto, aby motorky ve dveřích věděli, že je zapnuté zapalování.  Já si pro sychr vytáhl komfortku na vrakáči, ze stejnýho auta, jako stahovačky a zjistil jsem, že ve svém Classicu bez DO jsem měl stejnou - tedy s nějakou podporou el. oken a můžu tak stahovat okna otočením klíče ve dveřích. Nic se nikde nekóduje, prostě zapojíte a jedete. Jediný co se musí kódovat, je funkce vyhřívání zrcátek. Ty jsem osadil teď nedávno a fungují krásně. Samotné ovládání se kódovat nemusí, jen je napojíte do motorků a už jedou. Jen ještě to vyhřívání musím nakódovat. 
Ještě kdyby někoho zajímala cena, tak obě kompletní stahovačky s motorkama, ovládání řidiče a spolujezdce a nevyužitá komfortka, mě všechno dohromady vyšlo na 1500kč. Všechno samozřejmě vrakáč. Což je myslím krásná cena. Když nebudete kupovat komfortku, můžete v tom být klidně ještě líp. Záleží na koho narazíte a jak moc budete smlouvat.  

Do příloh jsem dal fotku z toho, jak to asi vypadá při instalaci. 

 

Tak snad jsem někomu, kdo by se na to chtěl vrhnout, pomohl.

Když člověk má všechny poznatky a ví co dělat, je to práce tak na den.

Mě to s těmi mými komplikacemi zabralo dny dva. 

IMG_20200723_145613.jpg

IMG_20200723_145626.jpg

Editováno: , autor: Vavrys_xD
úprava některých nepravdivých výroků, oprava chyb, dopsán postup o montáži el zrcátek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No... vzadu jsem se o tom už sám přesvědčil, když jsem se dal do dodělání i zadních oken :D :D Bylo to nemilé překvapení, že tam je ta kovová tyčka napevno přinýtovaná, nic méně ve předu byly opravdu stejný. Alespoň v mém případě. Když odšroubuješ ty tři šrouby na tom trojúhelníkovém plastovým uchycení té kovové tyčky, tak pod ním je takové velké bílé kolečko. Když ho oddloubneš, máš pod ním patici na motorek. To velký kolečko tam slouží jen jako mezikus, mezi motorkovou paticí a tou kovovou tyčkou na manuální okna. Z toho jsem pak vycházel, že by tam měl jít jen motorek osadit a mělo by to fungovat i bez výměny stahovačky, ale jestli tomu tak není, jsem nezkoušel. Jen jsem si všiml, že u manuální verze předních okýnek je uchycení blíž reproduktoru, aby byla klička lépe přístupná, než aby byla uprostřed dveří, ale motorek by tam podle mě šel osadit. Jen by byl jinde a musel by si člověk pohrát s kabelama, aby tam dosáhli.  Jestli některé fábie měli i napevno nýtované přední stahování na kličku, nevím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jo. Tak to se mi trochu ulevilo, že jsem si nepřidělával práci zbytečně :D Nicméně v tom případě jsem moc nepochopil, proč jsou tady ty patice univerzální a vzadu to je nýtovaný. Už mám dozadu objednaný stahovačky, zejtra mi přijdou. Sehnal jsem Čínu, Diamond, 200 za kus, nový. Tak jsem na ně zvědavej. Nanejvejš je budu opravovat z dílů starý manuální stahovačky no..  1800 za origo se mi fakt nechtělo dávat a ty elektrický zadní nikde moc po vrakáčích nejsou. Alespoň né v okolí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...