Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravíčko

Doufám, že to tu nebudu moc spamovat, ale opravdu nemám moc času na nějaké větší prohledávání fóra. Dnes jsem přišel k autu... zarazilo mě, že bylo odemčené. Při startování nechce naskočit motor, po chvíli se jdu podívat pod kapotu, jestli něco neobjevím. Objevil jsem. Za motorem, jak je přepážka mezi motorovým prostorem a "interiérem" auta je odchlípnutý plech a přestřížený svazek drátů. Dal jsem si dvě a dvě dohromady a vypadá to, že se mi někdo pokusil plecháčka ukrást. Šel jsem zkontrolovat zámek dveří řidiče a jak jsem předpokládal, někdo ho mechanicky otevřel... naštěstí těch škrábanců nemá na jeho funkci vliv. Pak otevřeli kapotu, přestříhli dráty (asi imobilizér + něco něco něco něco...) Pak si asi všimli, že mám zamčený konstrukt, s čímž časově nepočítali, nebo je někdo vyrušil... a proto vypadli.

Takže se chci zeptat, jestli někdo nevíte, kolik může taková oprava (jestli to jde nějak normálně spojit) nebo komplet výměna toho svazku kabelů stát? Zítra to odtáhnu do servisu, tak nechci vypadat moc vyjeveně, až tam na mě někdo vychrlí nějakou ztěží uvěřitelnou částku :-(

Alespoň že mi to neukradli, parchanti.... zatím. Máte s tím někdo nějaké podobné zkušenosti? A nějaký solidní Brněnský Škoda servis doporučíte?

A ještě jednou sorry, jestli to cpu někam, kam to nepatří. Kdyžtak poprosím o přesunutí.

Upraveno od Gogon

Jestli je "jen" přestřižený svazek, tak bych oholil konce od izolační pásky a jeden po druhém bych naletoval k sobě..chtělo by to ale stopro trefit barvy..takže podle dílenské příručky. Dal bych tam kousky vodičů, protože takhle by to bylo na sletování krátké a na spoje smršťovací bužírky..no a na závěr bych to zase zamotal tou origo izolačkou..určitě bych neměnil svazek. Jinak určitě vypojit baterku a hlavně !!! neletovat trafopájkou, ale mikropájkou

  • Autor

Taky jsem o tom uvažoval, ale nějak na to nemám ani čas, ani prostředky. Dnes to vezu do servisu, tak se s nima zkusím nějak domluvit. Taky myslím, že by to mohlo jít opravit i bez té komplet výměny. Uvidíme. Pak dám vědět, jak to dopadlo. Každopádně díky za radu.

To rozhodně dej..budu držet palce. Za tohle bych sekal ruce, parchantům..

Co pojišťovna? Pokud je to svazek, zámek a popř. něco dalšího, tak bych volal cajty a řešil přes pojišťovnu.

ne pro zajímavost: pokud by byl střižený jen svazek motoru, cena je někde kolem 10t Kč, kdyby to byla část centrálního svazku, cena se pohybuje kolem 80t Kč - dle výbavy.

Hodil bych to na pojišťovnu a rovnou si nechal udělat svazek an full výbavu ;)

PS: aby spoje k něčemu vypadaly, musejí se izolovat do tavných trubiček, jinak yb to mohlo dělat nepříjemnosti. Ale lepší by bylo osadit nějakou svorkovnicí, která má gumové těsnící prvky.

Upraveno od rolbař

  • Autor

Samozřejmě jsem k tomu cajty volal, abych to měl pro pojišťovnu podložené. Ale podle toho, co všechno funguje i bez toho kabelu, vypadá to "jen" na ten svazek motoru. Tak jsem zvědavý, jak si s tím, kucí šikovný v autoservisu poradí. Dns tam něměli elektrikáře, takže mi nebyli schopní říct, jestli to bude na výměnu, nebo jestli to pude spojit. V pondělí budu zas chytřejší :-)

Ale se.e mě to maximálně. Člověk se těší na výplatu, že si zas něco hezkého pořídí a ono hovno hovno zlatá rybko... fakt by je měli střílet na potkání takové parchanty... :kol-143:

Upraveno od Gogon

taky bych to řešil přes pojišťovnu a dal nový. Rozhodně bych nic neletoval. Svazek se při jízdě třepe, mohlo by dojít k rozpojení letovaných spojů, nebo v případě špatné izolace i k vyhoření auta. Jak je psáno výše raději svorkovnici a pořádně zaizolovat. Jak se ti utřepe spájený drát, tak potěš koště. Jinak jsou to pěkný ... Ale raději přestřižený svazek drátů, než odcizené celé auto.

Taky bych neletoval, na Š120 možná, ale ne na OII, je to jen o problémy.

ale pánové, letování je rozhodně pevnější spoj, než "zalisování" které je u OII v každém uzlu drátu, tak se tu o tom prosím nedohadujte ;)

Já bych spíš se snažil aby mi ten celý svazek vyměnili.

Souhlas s Rolbařem..letování absolutně v pohodě, ba naopak, současným autům by víc než prospělo, stačí se do elektriky trošku podívat, dnes se šetří na všem.

Nemá smysl zde komentovat rozdíl mezi letovaným spojem a svorkovnicí..nechápu, jak se podle někoho může letovaný spoj (pokud někdo viděl, jak takový spoj vypadá) uklepat a pokud jde o současné izolace (např. smršťovací bužírky), taky nechápu poznámku o případném vyhoření.

El svazky se možná za jízdy klepou, i když vzhledem k počtu různých příchytek a vůbec počtu jednotlivých vodičů ve svazcích se o tom dá celkem pochybovat..když už, tak se svazek hýbe jako celek, nic nehrozí.

Taky bych neletoval, na Š120 možná, ale ne na OII, je to jen o problémy.

Kolik tam asi je pájených spojů v elektronice original? ;)

Bohužel snad nic.. Naopak, kdo jste viděl, jak jsou jen lisované proudové přívody do pojistek, tam mně polilo horko, když jsem to viděl. Jinak jako perlička..v Lípě se vyrábí svazky pro různé evropské značky a je zajímavé, že pro škodu se konektory a veškeré spoje jen lisují, zatímco třeba pro Audi a BMW se letují..že by na tom něco bylo?

Bohužel snad nic.. Naopak, kdo jste viděl, jak jsou jen lisované proudové přívody do pojistek, tam mně polilo horko, když jsem to viděl. Jinak jako perlička..v Lípě se vyrábí svazky pro různé evropské značky a je zajímavé, že pro škodu se konektory a veškeré spoje jen lisují, zatímco třeba pro Audi a BMW se letují..že by na tom něco bylo?

Nevýhoda letování je u ohebných přívodů kdy se vodičem často ohýbá dochází k ulomení měděných žil ztvrdlých cínem,to u lisovaných má delší životnost,zase pájený spoj je na tom lépe co se týče přechodového odporu. :palec2:

tak ono svazky v OII nejsou řešené moc jako ohebné, většinou jsou tak fixované, že v místě spojů u konektorů se nepohybují..to snad jedině u světel, kde se hýbe s lampami při výměně žárovky. každopádně lisovaný spoj co do kvality spojení nemůže s letovaným soupeřit, když letování je provedené jak má a není to jen oplácané cínem

JJ,škoda už šetří i na cínu.

i např. v přívodních vodičích do pojistek, kde se dá čekat velké proudové namáhání, tak jsou jednotlivé vodiče k sobě jen lisované. Lisovaný konektor ještě chápu, ale vodiče k sobě, to už je lepší do toho nekoukat :feve:

zlatá OI, kde byly spoje zalisované prstýnkem a překryté šprckou, u OII je to zakryté jen kusem hadrové izolačky :feve:

  • Autor

Tak mám zas pár dalších informací ze servisu. Jelikož jsem světa neznalý, nějak mi uniklo, že mi čórli řídící jednotku a těch kabelů je navíc střižených víc. Takže info ze servisu je takovesé, že je celková škoda cca 40k, což rozhodně nepotěší. Alespoň odpadá otázka, zda mětit kabel, nebo letovat :-)) Nejraději bych si naliskal za to, že jsem si vzal jen 10% spoluúčast. Kdybych měl 5%, tak mám to, o co je ta 5% dražší, už dávno zpátky. Grrrr :wallbash:

No nic. Jdu volat pojišťovnu... to bude zas den :disgust:

Tak to teda koukám. Ještě jsem neslyšel, že by někomu ukradli jednotku....

Byla to řídící jednotka motoru?

Aby šla vyndat, tak se musí odmontovat stěrače a takovej ten černej plast pod oknem.

Pak už stačí povolit dva šrouby a vycvaknout konektory....

Upraveno od j0ska

Jsem si říkal celou dobu proč by stříhaly nějaké svazky v motoru, kvůli immo by možná stříhli nějaký drát, ale ne celý svazek.

Hodně štěstí s pojišťovnou.

  • Autor

Takže zase změna, pánové. Jelikož měli zloději tak málo času, že jim bylo za těžko tu ŘJ motoru odpojit normálním klasickým způsobem (tedy odpijit svorkovnice), odstříhli a tudíž i zničili jak kabelový svazek motoru, tak i centrální kabelový svazek. Dohromady za novou ŘJ a oba tyto kabelové svazky cca nějakých 106 000,- Samozřejmě že se centrální kabelové svazky nedělají na sklad ale jen ke každému novému autu, je nutno jeho výrobu speciálně objednat. Dodací lhůta cca 1 měsíc. Samozřejmě si všichni dokážete představit, co znamená komplet výměna centrálního kabelového svazku... tzn. zhruba 4 dny práce. Cena práce odhadována na 20 - 30k. Dohromady jsme na nějakých 130 000,- a měsíc a půl bez auta. Nedej Bože, že budu muset čekat na uzavření protokolu od policie, bez kterého pojišťovna peníže na opravu neuvolní. Na ten protokol mají policajti tušim 2 měsíce. A 2 měsíce bez auta... to bude mazec.

Jestli toho haj.la někdy potkám, useknu mu ruku, zvednu na ní prostředníček a vypíchnu mu jím oči.... :rip:

Až se budu chtít někdy někomu za něco pomstít, ukradnu mu řídící jednotku motoru stejným způsobem....

Tak to je hustý....

Tak to teda valím oči.

Jen představa výměny centrálního svazku mi nahání hrůzu.

To je vlastně téměř komplet rozebrat auto!!! To už je hodně velká pravděpodobnost, že bude sem tam něco vrzat.

A ty hajzlové mají jednotku za kterou dostanou maximálně pár tisíc a to kdoví jestli....

Některé věci prosté nejdou pochopit.

Možná, že by pojišťovna zaplatila i náhradní vozidlo. Zkus se na to zeptat.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.