Publikováno Červenec 21, 200619 r Tak se v horizontu 14 dní chystám na výměnu oleje a mám krapet problém s tím, co tam nalít. Mám motor 1.6-75Kw, najeto 105tkm a teď je tam olej Shell o specifikaci 10W-40. Mám teda zůstat u této polosyntetiky nebo přejít na plnou syntetiku 5W-40? V čem se to zlepší/zhorší (kromě ceny).
Červenec 21, 200619 r Tak se v horizontu 14 dní chystám na výměnu oleje a mám krapet problém s tím, co tam nalít. Mám motor 1.6-75Kw, najeto 105tkm a teď je tam olej Shell o specifikaci 10W-40. Mám teda zůstat u této polosyntetiky nebo přejít na plnou syntetiku 5W-40? V čem se to zlepší/zhorší (kromě ceny). 10 W40 - není to na ropáka?
Červenec 21, 200619 r Castrol MagnaTec 5W40. Jedině... Můžu sehnat za slušný prašule... Doufám, že to ještě platí...
Červenec 21, 200619 r Castrol MagnaTec 5W40. Jedině... Můžu sehnat za slušný prašule... Doufám, že to ještě platí... Ten sem presne daval, za 1250,- celej kanystr
Červenec 21, 200619 r Castrol MagnaTec 5W40. Jedině... Můžu sehnat za slušný prašule... Doufám, že to ještě platí... Ten sem presne daval, za 1250,- celej kanystr JJ olej je to vynikající... Cena ujde, dokážu lepší...
Červenec 21, 200619 r Ja davam OMV - 0w40 od začiatku a mam nalietanych 300 000 km, motor stale v pohode, šlape super. Mam 1,6 74kw
Červenec 21, 200619 r Ja nevim. Koukal jsem do faktur a mam pocit, ze kazdej skodovackej servis (autorizovanej) si dava co chce. Mel jsem tam 10W40 i 5W40 (to mi tam dali naposled) (1.9 tdi)
Červenec 21, 200619 r Jsem si teda myslel, že je to dle nějakého standardu, ne? V prirucce mam napsany oba ...
Červenec 22, 200619 r S 5W40 na vecne casy .... Taky ho mám! 10W-40 jsem nalil jen do Felicie, do Octávy rozhodně ne...
Červenec 22, 200619 r S 5W40 na vecne casy .... Taky ho mám! 10W-40 jsem nalil jen do Felicie, do Octávy rozhodně ne... Si myslim, že je to stejně jedno... Zase takový rozdíl v tom není u motorů o kterých se tu bavíme
Červenec 22, 200619 r Tak se v horizontu 14 dní chystám na výměnu oleje a mám krapet problém s tím, co tam nalít. Mám motor 1.6-75Kw, najeto 105tkm a teď je tam olej Shell o specifikaci 10W-40. Mám teda zůstat u této polosyntetiky nebo přejít na plnou syntetiku 5W-40? V čem se to zlepší/zhorší (kromě ceny). Pokud tam je od zacatku tak ho tam nechej.Je to dobra volba a za rozumny penize.4l kandak za 920 to se da a mas jistotu. Ja mam 1.9TDI a liji 5W-30 DIESEL ULTRA a jsem taky spokojen.Do Toleda 1.9D jsem lil 10W-40 a jen si chrochtalo.Tak to v cem by jsi mel pokracovat jen doporucuji.
Srpen 5, 200619 r U oleje je jedno jaký je výrobce ? Neuvádíte zde v diskusi výrobce. To jako není rozdíl mezi olejem např.ARAL 5W-40 a mezi Castrol Magnatec 5W-40 ? Jaký je Castrol Long Life ? Kámoš točí na 1,8T už 500.000km a používá tento olej. Doporučte konkrétní značku a typ oleje na motor 1,9 TDi 81KW.
Srpen 5, 200619 r Samozřejmě, že je rozdíl mezi výrobci a to zejména v základovém oleji. Já jsem do auta nakonec frknul Agip Extra HTS, u kterého mi bylo řečeno, že se jedná o jeden z mála full-synt. olejů. Ujel jsem s ním zatím asi 1km, tak uvidím časem.
Srpen 10, 200619 r Prosim vas kolik litru oleje si mam koupit do Octavky - 1.6 74Kw 1998 Kolik se jich tam vejde? Nekde pisou 5.3 coz je asi moc. Kolik to delalo litru u vas. A prosim jen 1.6 74Kw - jiny motor nee. Budu kupovat 5W 40
Srpen 11, 200619 r Jak poznat kvalitní olej? Kvalitu motorových olejů lze poznat především podle viskozitní (SAE) a výkonové klasifikace (API). Viskozitní klasifikace SAE obsahuje požadavky na tekutost olejů jak za teplot pod bodem mrazu, tak i při pracovních teplotách (100 °C). Některé petrolejářské společnosti vyvinuly olej pro extrémní podmínky, které mají viskozitní klasifikaci SAE 0W-40. Číslo před dvojitým W označuje tekutost pod bodem mrazu. Klasifikace SAE rozeznává viskozitní třídy 0W, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W. Čím je číslo menší, tím lepší je tekutost oleje v zimě. Zároveň dochází i k rychlejšímu promazání motoru. Hodnotu 0W a 5W mají vetšinou dražší syntetické oleje. Druhé číslo za pomlčkou označuje teplotní rezervu oleje. Čím vyšší je toto číslo, tím více lze motor tepelně zatěžovat. Nejčastěji používané celoroční motorové oleje mají klasifikaci SAE 15W-40. Kromě viskozitní třídy SAE je neméně důležitá klasifikace API. Podle ní lze poznat, do jaké míry je olej obohacen aditivy. Tato aditiva (příměsi) zvyšují schopnost olejů odolávat tvorbě kalů, opotřebení a termicko-oxidačnímu namáhání, které hrozí především u přeplňovaných motorů.
Srpen 11, 200619 r Prosim vas kolik litru oleje si mam koupit do Octavky - 1.6 74Kw 1998Kolik se jich tam vejde? Nekde pisou 5.3 coz je asi moc. Kolik to delalo litru u vas. A prosim jen 1.6 74Kw - jiny motor nee. Budu kupovat 5W 40 1.6-74 KW má náplň 4.7l.
Srpen 13, 200619 r Taky jsem tenhle problém řešil nedávno a nakonec jsem tam vrazil Castrol Magnatec 5-40W.Zdá se mi že auto se ztišilo a jede do otáček "lehčeji".
Srpen 13, 200619 r Taky ho tam asi dám, ale ještě váhám nad plnou syntetikou, třeba Shell Helix ... SHELL HELIX ULTRA,vinikajici olej za dobrou cenu.Litr stoji cca 360,-Kc.Vrele doporucuji:-)
Srpen 13, 200619 r Taky ho tam asi dám, ale ještě váhám nad plnou syntetikou, třeba Shell Helix ... Tento olej má prý do plné synt. hooodně daleko, ale proti gustu.....Navíc shell mi přijde brutálně předražený.
Srpen 16, 200619 r Na jaký klíč je vypouštěcí šroub motor. oleje - Oktávka 1,9TDi 81kW. Jaké nářadí na běžnou údrzbu (torx, imbus..) ?
Srpen 16, 200619 r Taky jsem tenhle problém řešil nedávno a nakonec jsem tam vrazil Castrol Magnatec 5-40W.Zdá se mi že auto se ztišilo a jede do otáček "lehčeji". placebo efekt...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.