Přejít na obsah

elektronický plyn


bufoo

Doporučené příspěvky

Ahoj, potřeboval bych radu. Měl jsem vyhlídnuté auto fabii 1.4. 16V 74KW ale při zkušební jízdě mě překvapilo, ž evůbec nejde za plynem, pomalu akcelerovala a i ve vysokých otáčkách to moc nejelo. Něco jsem se tady dočetl o egas, že ho mají tyto typu motorů, chci se zeptat zda ho mají i verze 55kw popř 50kw. Motor 74kw mě docela zklamal,ale možná jksem měl jen smůlu.Prosím o radu, zda je to jen náhoda,nebo to je tak v pořádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj kazda fabia ma e-gas ( elektronicky plyn ) pokial si natonebol doteraz zvyknuty tak je to ze auto uz nejde tak vyrazne za plynom nuz hold to su tie emisie co sa musia plnit.

p.s.: a ako si skusal to auto ze neslo moc za plynom, mozno zle zabehnuty kus alebo ako nechapem ? inak u 1,4 16V 55kW je tiez plyn taky nevyrazny ale pozor na jednu vec, auto treba zahriat motor a potom skusit plny. ja som zistil ze pri prvom slapnuti pri jednotke na plny je to take menej vyrazne bol som v cudu ze co je ( pred tym bola pokojna a mierna jazda ) ako keby bola jednotka prepnuta v nejakom inom mode ( takom nevyraznom ) po druhom, tretom plnom kotly to o nieco lepsie reaguje na plyn ako keby sa s toho uspornejsieho rezimu prepla na sviznejsi ze dokaze viac pridat plyn.

p.s.s.: inak pozor ak mas dajme tomu 2000 alebo kusik viac a das plny plyn tak prave ze od toho je tam RJ ktora urobi korigogovanie, zaznamena ze si pridal ale da iba tolko paliva co je v danom okamihu schopny motor spalit cize. preto sa preslo na e-gas pri plneni emisii aby vodici nerobili ( teda mozu ich blbost ) ze davaju v nizkych plny kotel a nedostalo sa nespalene palivo do vyfuku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plynem, ať E-gasem nebo lankem, nedávkuješ množství paliva, ale množství nasávaného vzduchu. ŘJ podle "hmotnosti-objemu" právě toho nasátého vzduchu "dopočítá" správnou dávku paliva. Obráceně bys to uchlastal ;)

Ta 74kW se musí točit z 2tis. ot je to chcíplejší než favorit :) ale od 3tis. jede pěkně. Nový motory jsou prostě otáčkový, a přesto tolik nežerou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to som uviedol ako priklad s tych 2t ot. to je jasne ten motor sa zacina prebudzat v 3 a taha az od 4t ot.

p.s.: ja viem ako to funguje ale ked niekto polozi otazku e- gas tak neviem ako mu to vysvetlit vysvetli niekomu ze vlastne e-gasom neovlada nic, ze tam je iba snimac polohy ktory cez kabel posiela info ( 0,1,0,1,0,1) RJ a ta na zaklade informacie o polohe vie co ma urobit ci pridat alebo ubrat. jednoducho ked je niekto zvyknuty na S120 tak u fabie je to uplne ine sice tam je plynovy pedal dava iba info RJ a ta otvara alebo zatvara klapku a podla toho sa davkuje palivo a to je tak nadstavene aby v danom momente mohlo byt dokonale vsetko spalene ( emisie ) a pod. toho je na .................................................. co by sa dalo pisat.

p.s.: ked ono niekto da otazku a ani sa nevie ci ten clovek ma vobec tucha to je tazke potom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NNNTomas: jj presne tak, ked na to slapnes tak je tam oneskorenie cca 0,5s ( Adam to videl na zraze v trencine ), ze je to take neprijemne pohnes sa das plny a je to take sklbnutie autom.

p.s.: inak neviem si vysvetlit co je ze auto neslo za plynom nedalo sa vytacat, nechcelo ist do otacok ? bolo by treba keby zakladatrel lepsie napisal svoj dojem co mal s auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tempomat se konkrétně na Cee´d s mech plynem dá, je tu firma, co je montuje a mech. plyn není překážkou, třeba americký kraksny to mají běžně, dokonce servo i tlačí na plyn. pedál :)

Jasně, myslel jsem, že se nedá objednat s autem přímo z fabriky. U O1 s 1.8 a 1.8T (snad i 1.6) s lankem to šlo. A tenkrát za to odpovídala i cena, které se do teď skoro nezměnila...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude samej snímač...to je pak těžký, no... ;)

bufoo: Jestli si myslíš, že auto "nešlo za plynem" je způsobené e-gasem, ta neí... Mezi "dupnutím" na plyn a reakcí motoru bude přinejhorším max. 0,5-sekundová, je to o zvyku...

Díky všem za radu. Pokud to není tím e-gas, tak neví. V mém případě, bylo auto zahřátý a když jsme přidali víc otáček i tak netáhlo, je možné že to by ¨l špatný kus. Nevím jestli je norm-.. že při 5000 otáčkách to jelo 100 km a motoru se dál moc nechtěl pří přeřazení to malinko přidávalo, ale není to ono, zkusil jsem sportovnější jízdu,ale hrůza. asi teda špatný kus,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...byla to opravdu 74kW verze? ;) Mě dá (u 55kW) trojka asi 110, a mám za to, že 74Kw má kratší převody...

Principem funkce e-gasu to nebude...

určitě byla, je možný že byla fakt špatná ale trochu mě to zkladmalo, docela dost jsem najezdil s fabii 50KW a přišla mi pro jízdu lepší. Jak jsi spokojenej s tou 55kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě byla, je možný že byla fakt špatná ale trochu mě to zkladmalo, docela dost jsem najezdil s fabii 50KW a přišla mi pro jízdu lepší. Jak jsi spokojenej s tou 55kw

Jo super...jen by to chtělo o 50kw navíc (alias 1.4TSI ;) ). Jinak na normální jízdu to stačí, když jedu sám tak si nestěžuju, ale v 4 lidech je to už v kopečku sakra znát...akcelerace mizivá, kopečky jsou nepřátelé :feve: atd... Ale je to v porovnání s tím, že jsem jezdil s 1,8T v oktávce... Ale zase spotřeba nikdy nebyla větší než 8l/100km (samozřejmě na delší cestě, dálnice 140-160, silnice 90-100, 4lidi,plný minikufřík)... ;)

Na závodění to prostě není no... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo super...jen by to chtělo o 50kw navíc (alias 1.4TSI ;) ). Jinak na normální jízdu to stačí, když jedu sám tak si nestěžuju, ale v 4 lidech je to už v kopečku sakra znát...akcelerace mizivá, kopečky jsou nepřátelé :feve: atd... Ale je to v porovnání s tím, že jsem jezdil s 1,8T v oktávce... Ale zase spotřeba nikdy nebyla větší než 8l/100km (samozřejmě na delší cestě, dálnice 140-160, silnice 90-100, 4lidi,plný minikufřík)... ;)

Na závodění to prostě není no... ;)

tak díky, budu hledat dál, snad budu mít kliku, a ne jako teď :o)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bufoo: tak to si mal naozaj nejaky crep tu 74kW ved prave ona zacina tahat od 4 ot az po obmedzovac, po prekroceni 4 ot. ide vyrazne do otacok to iste aj 55-ka ale pri 3t ot. a to ze v 5t ot. sa uz moc nechcelo je blbost to este aj 55- ka ide samo pokial to nie je na 5 p.s.

takze skus hladat inu.

NNNtomas: presne tak pre prazdne auto, to ide celkom svizne ale pri nalozeni na dovolenku v kopci je to uz tak tak, nuz ale co mozeme chcet od motora s objemom 1,4. na normalnu jazdu staci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bufoo: tak to si mal naozaj nejaky crep tu 74kW ved prave ona zacina tahat od 4 ot az po obmedzovac, po prekroceni 4 ot. ide vyrazne do otacok to iste aj 55-ka ale pri 3t ot. a to ze v 5t ot. sa uz moc nechcelo je blbost to este aj 55- ka ide samo pokial to nie je na 5 p.s.

takze skus hladat inu.

NNNtomas: presne tak pre prazdne auto, to ide celkom svizne ale pri nalozeni na dovolenku v kopci je to uz tak tak, nuz ale co mozeme chcet od motora s objemom 1,4. na normalnu jazdu staci.

asi jo,když nebudu mít kliku koupím 50tku a je to:o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...