Publikováno Červenec 9, 200817 r Ahoj, potřeboval bych radu. Měl jsem vyhlídnuté auto fabii 1.4. 16V 74KW ale při zkušební jízdě mě překvapilo, ž evůbec nejde za plynem, pomalu akcelerovala a i ve vysokých otáčkách to moc nejelo. Něco jsem se tady dočetl o egas, že ho mají tyto typu motorů, chci se zeptat zda ho mají i verze 55kw popř 50kw. Motor 74kw mě docela zklamal,ale možná jksem měl jen smůlu.Prosím o radu, zda je to jen náhoda,nebo to je tak v pořádku
Červenec 10, 200817 r neboj kazda fabia ma e-gas ( elektronicky plyn ) pokial si natonebol doteraz zvyknuty tak je to ze auto uz nejde tak vyrazne za plynom nuz hold to su tie emisie co sa musia plnit. p.s.: a ako si skusal to auto ze neslo moc za plynom, mozno zle zabehnuty kus alebo ako nechapem ? inak u 1,4 16V 55kW je tiez plyn taky nevyrazny ale pozor na jednu vec, auto treba zahriat motor a potom skusit plny. ja som zistil ze pri prvom slapnuti pri jednotke na plny je to take menej vyrazne bol som v cudu ze co je ( pred tym bola pokojna a mierna jazda ) ako keby bola jednotka prepnuta v nejakom inom mode ( takom nevyraznom ) po druhom, tretom plnom kotly to o nieco lepsie reaguje na plyn ako keby sa s toho uspornejsieho rezimu prepla na sviznejsi ze dokaze viac pridat plyn. p.s.s.: inak pozor ak mas dajme tomu 2000 alebo kusik viac a das plny plyn tak prave ze od toho je tam RJ ktora urobi korigogovanie, zaznamena ze si pridal ale da iba tolko paliva co je v danom okamihu schopny motor spalit cize. preto sa preslo na e-gas pri plneni emisii aby vodici nerobili ( teda mozu ich blbost ) ze davaju v nizkych plny kotel a nedostalo sa nespalene palivo do vyfuku.
Červenec 10, 200817 r Plynem, ať E-gasem nebo lankem, nedávkuješ množství paliva, ale množství nasávaného vzduchu. ŘJ podle "hmotnosti-objemu" právě toho nasátého vzduchu "dopočítá" správnou dávku paliva. Obráceně bys to uchlastal Ta 74kW se musí točit z 2tis. ot je to chcíplejší než favorit ale od 3tis. jede pěkně. Nový motory jsou prostě otáčkový, a přesto tolik nežerou...
Červenec 10, 200817 r to som uviedol ako priklad s tych 2t ot. to je jasne ten motor sa zacina prebudzat v 3 a taha az od 4t ot. p.s.: ja viem ako to funguje ale ked niekto polozi otazku e- gas tak neviem ako mu to vysvetlit vysvetli niekomu ze vlastne e-gasom neovlada nic, ze tam je iba snimac polohy ktory cez kabel posiela info ( 0,1,0,1,0,1) RJ a ta na zaklade informacie o polohe vie co ma urobit ci pridat alebo ubrat. jednoducho ked je niekto zvyknuty na S120 tak u fabie je to uplne ine sice tam je plynovy pedal dava iba info RJ a ta otvara alebo zatvara klapku a podla toho sa davkuje palivo a to je tak nadstavene aby v danom momente mohlo byt dokonale vsetko spalene ( emisie ) a pod. toho je na .................................................. co by sa dalo pisat. p.s.: ked ono niekto da otazku a ani sa nevie ci ten clovek ma vobec tucha to je tazke potom.
Červenec 10, 200817 r Všude samej snímač...to je pak těžký, no... bufoo: Jestli si myslíš, že auto "nešlo za plynem" je způsobené e-gasem, ta neí... Mezi "dupnutím" na plyn a reakcí motoru bude přinejhorším max. 0,5-sekundová, je to o zvyku...
Červenec 10, 200817 r Trošku off-topic... Ale překvapilo mě, že Kia Ceed má na všech benzínových motorech ještě lanko. Bohužel jsem s tím nejel, takže nevím, jaké jsou reakce na plynový pedál. Mínus je, že se nedodává tempomat.
Červenec 10, 200817 r reakce budou lepší, resp rychlejší tempomat se konkrétně na Cee´d s mech plynem dá, je tu firma, co je montuje a mech. plyn není překážkou, třeba americký kraksny to mají běžně, dokonce servo i tlačí na plyn. pedál
Červenec 10, 200817 r NNNTomas: jj presne tak, ked na to slapnes tak je tam oneskorenie cca 0,5s ( Adam to videl na zraze v trencine ), ze je to take neprijemne pohnes sa das plny a je to take sklbnutie autom. p.s.: inak neviem si vysvetlit co je ze auto neslo za plynom nedalo sa vytacat, nechcelo ist do otacok ? bolo by treba keby zakladatrel lepsie napisal svoj dojem co mal s auta.
Červenec 10, 200817 r tempomat se konkrétně na Cee´d s mech plynem dá, je tu firma, co je montuje a mech. plyn není překážkou, třeba americký kraksny to mají běžně, dokonce servo i tlačí na plyn. pedál Jasně, myslel jsem, že se nedá objednat s autem přímo z fabriky. U O1 s 1.8 a 1.8T (snad i 1.6) s lankem to šlo. A tenkrát za to odpovídala i cena, které se do teď skoro nezměnila...
Červenec 10, 200817 r Autor Všude samej snímač...to je pak těžký, no... bufoo: Jestli si myslíš, že auto "nešlo za plynem" je způsobené e-gasem, ta neí... Mezi "dupnutím" na plyn a reakcí motoru bude přinejhorším max. 0,5-sekundová, je to o zvyku... Díky všem za radu. Pokud to není tím e-gas, tak neví. V mém případě, bylo auto zahřátý a když jsme přidali víc otáček i tak netáhlo, je možné že to by ¨l špatný kus. Nevím jestli je norm-.. že při 5000 otáčkách to jelo 100 km a motoru se dál moc nechtěl pří přeřazení to malinko přidávalo, ale není to ono, zkusil jsem sportovnější jízdu,ale hrůza. asi teda špatný kus,
Červenec 10, 200817 r ...byla to opravdu 74kW verze? Mě dá (u 55kW) trojka asi 110, a mám za to, že 74Kw má kratší převody... Principem funkce e-gasu to nebude...
Červenec 10, 200817 r Autor ...byla to opravdu 74kW verze? Mě dá (u 55kW) trojka asi 110, a mám za to, že 74Kw má kratší převody...Principem funkce e-gasu to nebude... určitě byla, je možný že byla fakt špatná ale trochu mě to zkladmalo, docela dost jsem najezdil s fabii 50KW a přišla mi pro jízdu lepší. Jak jsi spokojenej s tou 55kw
Červenec 10, 200817 r určitě byla, je možný že byla fakt špatná ale trochu mě to zkladmalo, docela dost jsem najezdil s fabii 50KW a přišla mi pro jízdu lepší. Jak jsi spokojenej s tou 55kw Jo super...jen by to chtělo o 50kw navíc (alias 1.4TSI ). Jinak na normální jízdu to stačí, když jedu sám tak si nestěžuju, ale v 4 lidech je to už v kopečku sakra znát...akcelerace mizivá, kopečky jsou nepřátelé atd... Ale je to v porovnání s tím, že jsem jezdil s 1,8T v oktávce... Ale zase spotřeba nikdy nebyla větší než 8l/100km (samozřejmě na delší cestě, dálnice 140-160, silnice 90-100, 4lidi,plný minikufřík)... Na závodění to prostě není no...
Červenec 10, 200817 r Autor Jo super...jen by to chtělo o 50kw navíc (alias 1.4TSI ). Jinak na normální jízdu to stačí, když jedu sám tak si nestěžuju, ale v 4 lidech je to už v kopečku sakra znát...akcelerace mizivá, kopečky jsou nepřátelé atd... Ale je to v porovnání s tím, že jsem jezdil s 1,8T v oktávce... Ale zase spotřeba nikdy nebyla větší než 8l/100km (samozřejmě na delší cestě, dálnice 140-160, silnice 90-100, 4lidi,plný minikufřík)... Na závodění to prostě není no... tak díky, budu hledat dál, snad budu mít kliku, a ne jako teď )))
Červenec 10, 200817 r bufoo: tak to si mal naozaj nejaky crep tu 74kW ved prave ona zacina tahat od 4 ot az po obmedzovac, po prekroceni 4 ot. ide vyrazne do otacok to iste aj 55-ka ale pri 3t ot. a to ze v 5t ot. sa uz moc nechcelo je blbost to este aj 55- ka ide samo pokial to nie je na 5 p.s. takze skus hladat inu. NNNtomas: presne tak pre prazdne auto, to ide celkom svizne ale pri nalozeni na dovolenku v kopci je to uz tak tak, nuz ale co mozeme chcet od motora s objemom 1,4. na normalnu jazdu staci.
Červenec 10, 200817 r Autor bufoo: tak to si mal naozaj nejaky crep tu 74kW ved prave ona zacina tahat od 4 ot az po obmedzovac, po prekroceni 4 ot. ide vyrazne do otacok to iste aj 55-ka ale pri 3t ot. a to ze v 5t ot. sa uz moc nechcelo je blbost to este aj 55- ka ide samo pokial to nie je na 5 p.s. takze skus hladat inu. NNNtomas: presne tak pre prazdne auto, to ide celkom svizne ale pri nalozeni na dovolenku v kopci je to uz tak tak, nuz ale co mozeme chcet od motora s objemom 1,4. na normalnu jazdu staci. asi jo,když nebudu mít kliku koupím 50tku a je to:o)
Červenec 10, 200817 r bufoo: mi nehovor ze je problem zohnat 16V (55,74) uz je ich celkom dost v bazaroch, takze treba hladat a nie iba v prvom
Červenec 10, 200817 r Ono naložení bude znát jak u 55kW tak i u 74kW (sice o trochu méně, kvůli převodům), je to maloobjemák - který má rád otáčky, s malým kroutákem. Takže pokud nejezdíte vyloženě na 3(4) tis. ot. rozdíl pocítíte ) Já chci 1,4TSI
Červenec 10, 200817 r NNNTomas: 1,4 16V aj 55 a 74 maju rovnaky krutak 126Nm. p.s.: 1,4 TSI bude v FII vo verzii RS
Červenec 10, 200817 r Autor bufoo: mi nehovor ze je problem zohnat 16V (55,74) uz je ich celkom dost v bazaroch, takze treba hladat a nie iba v prvom no pár jich je, jsem dost vybíravej. ))
Červenec 10, 200817 r No právě...krouták stejnej maj, takže i 74kW v kopci a bez otáček bude stejně lenivá... chybí tam to s těma vrtulkama... TURBO Nová Fabie se mi líbí, ale na RS se mi zdá nějak příliš "vysoká" a úzká Snad se v ní nikdo v zatáčce neprevrátí.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.