Přejít na obsah

Zamyšlení nad nabídkou škodováckých motorizací...


martt

Doporučené příspěvky

Jsem zvědavej, jak na tom bude výkonově ta 1.2 TFSI nebo 1.4 TFSI co chtěji dávat do FII RS. Osobně si myslím, že dávat do nové RS-ky motor s výkonem jen 92 kW, ikdyž je to sice lehčí a benzín, je málo. Stačí se podívat na Polo GTI, kam dávají sice staré, ale výkonné 1.8 (110 a 132 kW), myslím, že to musí být žihadylko. Svezl jste se s tím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím všechny škodovkáře. Na začátek zrovna říkám, že nejsem Váš člověk, škodovce nefandím a vůči jejím "vynálezům" mám velké výhrady. Bohužel však služebně jsem nucen jezdit vozidly Škoda a proto jsem se rozhodl mezi Vás vstoupit.

Zde řešíte motory. takže v práci jezdím Fobií 1.4 16V a nebo Roomsterem 1.2 HTP.

Fábia 1.4 by na tom měla být docela solidně, ovšem šestnáctistovka z Felicie byla jednoznačně lepší. Ale vrcholem mého infarktového stavu bylo svezení s Roomsterem 1.2 HTP. Rád bych poznal vývojáře, kteří do tohoto těžkého auta dosadí motor, který by možná uměl popohnat starou Jawu 50. Neskutečné. A při návštěvě oficiálních stránek škodovky jsem našel ještě větší lahůdku, při čemž už jsem pomalu padal do mdlob, a to Roomster 1.2 HTP Sport!!!!

BOhužel pravda je taková, že škodárnu si člověk v současné době pořídí jen z trapné věrnosti ke značce, nebo z neznalosti nabídek konkurence, nebo z pocitu "levnějších" náhradních dílů, což však platilo naposledy u Felicií. O celkové nehorázné předraženosti se nemusíme bavit, zahraniční celkově kvalitnější auto v "plné ráně" se dá koupit za stejnou cenu jako holé škodovky. Zastaralé motory a deset let stejný interiér je také fakt.

Možná vás bude zajímat, čím jezdím já mimo práci. Toyota Corolla, 1.6 VVT-i, r.v. 2004. A jsem naprosto spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediny problem HTP motorov je v tom, ze bol vyvinuty pre MESTSKU premavku a zebracki slovenski/ceski podnikatelia ich kupuju svojim zamestnancom aby na nich brazdili celu republiku. Ale na to u urcene ine motory. Takze sa predovsetkym podakuj svojmu sefovi, ktory rozhodol o nakupe toho auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsi objektivní, kvalita a spolehlivost a vysoký postup novelizace jak motorů, tak podvozků atd je nejbližší právě japonským automobilkám. Proč Škoda - a celý koncern VW nevyrábí moderní motory typu V-tec, VVT-i? Myslíš že by nenašly uplatnění? A o spolehlivosti hlavně není třeba polemizovat, podívej se kde jsou první škodovky v žebříčku a kde jsou Japončíci.

Srovnej si jízdními vlastnostmi novou Toyotu Yaris s litrovým motorem a pak se projeď ve Fábii. Cenově je to srovnatelné, že?? Nebo třeba Honda Jazz.

A ohledně toho interiéru, škodovka také nepředvádí žádný luxus, a navíc se z palubky neustále ozývají zvuky vrzání apod. A ohledně "japonských" ležáků v bazarech vím také své, já jsem na svou Corollu čekal dlouho, neboť pokud se někde objevila, v momentě byla pryč. Tady vše také záleží na kvalitě vozidla, pokud vykoupíte vyhoněné firemní auta se strašnou údržbou, nediv se, že je nikdo nechce, to platí u všech aut.

Takže říkat v této době něco jako "japonec na konec" to už je těžce mimo mísu a ty sám to dobře víš. VW se musí moc učit! No a mohl bys mně říct, u kterého bazaru pracuješ? Mám v tomto směru bohaté zkušenosti a vím, co některé bazary dokážou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele to není problém vyhoněných aut, ty jsi viděl nějakýho japonce jako služebku? cha cha , jak říkám žebříček mě nezajímá, nekoupím si auto který se mi nelíbí jen proto že nějaký skopčák napsal že je dobrý, vše se odvíjí od trhu a v tom případě to je jasé japonce nikdo nechce , tech lidí co přijde a ptá se na japonce je minimum, a když tam máme vonavku japonce řeknou to nechci je to japonec, jarise tam máme novýho, třeba ten co sjel z kamionu minule nešel nastartovat a jel hned zpět, a byla to funglovka, jsou to auta, třeba máme služebky fabie najeto třeba 200tis a jezdí taky bez problému, je to věc názoru, může být dobrý a špatný japonec stejně tak škoda, ale fakt je prostě jasný když ho koupíš novýho a budeš ho chtít prodat za 3 roky proděláš bačkory

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o tom se s tebou kámo nebudu dohadovat, živím se autama celý život a nepíšu tu jak je jaký auto kvalitní ale o co je potávka a japonci to ani náhodou nejsou, přijd za 5 let povíme si za kolik se budou prodávat jestli to bude to tvoje 100tis, jenom abych ti to osvětil, fabie který jsou o kilo levnější se dostali ted po 8 letech pod kilo a jsou to většinou clasiky :palec2: objed si s tím tvým japoncem 5 autobazarů a zeptej se ny výkup a pak mi to přijd vysvětlit, možná v tokiu bys zapůsobil :palec2: ten tvůj japonec se vyplatí kopit jedine když si ho kupuješ na 10 let to ti udělá službu bez problému ale v dnešním trendu mít auto 3 roky odejdeš s pláčem kámo, a o tom se nebudu dohadovat ,to je prostě fakt, není to problém jen japonců, ale všech aut ale prostě škoda je jedno z aut co na nich ta ztráta není tak znát a mají svou cenu..

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luky: Jenže s tím poštem kilometrů by škodovky už byly slisované v metalšrotu. To jsi zapomněl dodat!!!

heckeer: Prosím tě, nepoučuj mě o autech, je to celý můj život. A takové střepy jako je Fabie já a spoustu dalších objektivních lidí řadí na úrověň Renaultů, Daewoo a Dacií. Bohužel ale je to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to se nedivím :smich: jedine člověk který si koupí corolu s nudným spíš nijakým designem může řadit škodu k renaultu a dacii, nejsou ty lidi co o nich mluvíš náhodou členové corola fuck club :smich: prosím už nás netrap tou tvou toytou lol jenom si trochu připomeneme tu tvou best ovku

post-297-1225400522_thumb.jpg

post-297-1225400586_thumb.jpg

Editováno: , autor: heckeer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda tiez moc nevinika emocionalnym designom. Hlavne na interieri fabie je vidno, ze sa uprednostnovala ucelnost pred krasou. Pracujem v oblasti vyvoja interierov a dnes panuje jeden velmi nepekny trend - zjednodusit vsetko co sa da na najmensiu moznu mieru z hladiska ceny. Toto nie je len problem europskych ale aj japonskych aut. Na tomto trende funguje uz aj Porsche, pani, a zacina to byt na ich autach vidno. Pozorny clovek si to vsimne hned ked chyti do ruky volant a zapne stierace ;)

Ale tato diskusia je predovsetkym o motoroch. Uznavam kvality japoncov v oblasti vyvoja motorv, ale treba povedat, ze v poslednej dobe uz trochu spia na varinoch. Napr. taky osierany koncern VW (Skoda zvlast) ma predsa spickove TSI motory. Skoda sice trochu vaha s nasadenim do Fabie/Roomstera ale je to len otazkou casu kedy sa tam objavia. A myslim, ze taka 1.6 16v nie zastarly motor za ktory by sa musela automobilka hambit. Tak ako som napisal o par prispevkov vyssie, HTP je tiez dobry motor, pokial sa pouziva na ten ucel, na ktory je urceny.

Co ma ale vazne stve su diesle, ktore ponuka Skoda (alebo cely koncern VW). Nech sa na mna nikdo nehneva, ale to co je v ponuke je des a hroza. Vzhladom na vlastnosti tych motorov mi to pripada ako totalny odpad v porovnani s konkurenciou. Ale pre niektorych ludi to je predsa take honidlo ega, ze si to casto zamiename z pojmom legenda. Sorry hosi, na tomto sa ja vzdy dobre bavim :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tomino4: ano ale tie hondy su tiez vhodne akurat do srotu . lenze na nove auta nejsu peniaze tak sa jazdi na tom ...

mame aj octu so 140 tis km a ta je tiez kvalitne zhumplovana ..

ono sluzobaky vzdy zavisi od toho kto a ako s tym jazdi ... :-)

heckeer: je fakt ze keby som kpoval jazdene auto japonskej proveniencie . tak by som zrejme voli toyotu corrola .. mi pripada este vcelku normlane auto ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomino, síce píšeš, že sa vyznáš, no zatiaľ si ma o tom nepresvedčil. Yaris 1,0 je parametrami motora porovnateľný s 1,2HTP - má navrch jedine v lepšej spotrebe, v ničom inom. Bohužiaľ stráca v oblasti ceny a absolútne chudobnej výbavy, aspoň u nás patrí medzi to najdrahšie vo svojej triede - spolu s Jazzom. Hondu Jazz by som s Fabiou vôbec neporovnával, tá ich super skvelá 1,2 DSI nie je o nič lepšia, než HTP. Dokonca je horšia, aspoň podľa porovnávacieho testu, ktorý vyšiel v nejakom časopise (bohužiaľ neviem v ktorom, bolo to už dávnejšie). Jazz absolútne stráca v oblasti ceny a chudobnej výbave - dokonca aj Logan ide vybaviť lepšie, než Jazz! Ten sa donedávna dal kúpiť len s 2 airbagmi :rock:

Mýtus, že najlepšie autá su japonské, už padol. Platilo do v 90tych rokoch, kedy sa japonské autá naozaj vyrábali v Japonsku. No postupne, ako ich začali robiť po závodoch v Európe (Yaris v Španielsku a Francúzsku, Corollu dokonca v Turecku, Honda v Anglicku) :wallbash: , začal byť problém s kvalitou. Každý Hondár povie, že najlepší Civic bol 6G, odvtedy to ide dole kopcom, viď problémy s Civicmi 8G - výmeny zadnej nápravy, praskajúce svetlá, odlepujúce sa čelné sklá atď.

Toyota nie je o nič lepšia - môžem ti dať kontakt na suseda, má Avensis 2,0 DI-D. Kade chodí, tade nadáva a nedá dopustiť na svoj starý Passat 1,9 TDI... Najväčšia katastrofa od Toyoty je však Auris, to ti potvrdí každý servisák z autorizovaného servisu Toyota. Bol to pokus Toyoty vyrobiť lacné auto, ktorý dopadol veľmi, veľmi zle.

Suma sumárum - vytiahol si objektivitu, no ty máš bohužiaľ na očiach Toyota klapky. Ja objektívne priznávam, že Toyota má navrch v oblasti motorov, no tam to končí. Stráca v oblasti popredajnej podpory (šialené ceny na servis a problémy s dodávkami dielov), a takisto stráca aj v chudobnej výbave predávaných áut - toto je ale skôr blbá politika importéra, ktorý sem súka nepredajné kombinácie modelov (môžem vymenovať na požiadanie). Tiež sa pohybujem v oblasti automotive už niekoľko rokov, takže viem čo píšem. Informácie o Toyote mám z overeného zdroja, bratranec je vedúci servisu Toyota v jednom nemenovanom meste.

Pre niekoho je najdôležitejšia súčasť auta motor, pre niekoho nie. Niekto v Toyote vyštartuje na semafóroch o sekundu skôr, niekto vo Fabii si v zime zapne vyhrievané sedadlá a cvakne tempomat na 60km/h... Toto chlapík v Toyote nespraví, keďže to tam nemá fuck

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý od auta očakáva nieč iné....

Pred x rokmi som 6 km do práce na 105ke robil za 5-10 minút. Dnes ak sa tam doplazím za pol hodiny tak som rád a nieje to vina slabého motora...

F II mám cca 2 mesiace a priemerku asi 30km/h. Jazdím 80 - 90% v meste. Takže s týmto vedomím som kupoval HTP 51 kW. Čo sa týka premávky, tak aspoň u nás (Kysuce) predbiehajú len šialenci, pretože na cestách je v oboch smeroch doslova nekonečná kolóna, hlavne kamionov.

Z čadce do žiliny -30 km som to pred 10-15 timi rokmi robil úplne v pohode za 20-25 minút, dnes som rád ak to stihnem za pol hodiny, ale skôr za trištvrte... a silnejší motor mi nepomôže, pretože predbehneš jeden kamion a za ním je ďaľší a ďaľší a ďaľsí a to isté je z protismeru.

Takže pri nákupe som už fakt uvažoval nad výbavou spotrebou, cenou a aj poistením no a motor som len na skúšobnej jazde testol, či sa človek normálne rozbehne a či sa to pri 90-100ke nerozpadne... Je krapet hlučnejší ako u konkurencie, ale ten zvuk sa mi ku podivu nezdá nepríjemný a aspoň človek vie, že tam neaký motor má.

EDIT

Tak som bol pozrieť priemerku a mám 36 km/h .... to som musel ale zašalieť.... :)

Editováno: , autor: lubo_1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luky: Jenže s tím poštem kilometrů by škodovky už byly slisované v metalšrotu. To jsi zapomněl dodat!!!

No my sme predavali Octafku 1 s 230k na tacho a hrdza nebola nikde a ak sa pamatam cena bola cez 200 k :D. Na "sklade" sa ohriala velmi kratko. To, ze vw nema nikde hrde oznacenie typu VVTI neznamena, ze to nikde nie je. Ano, japonci dosahuju mozno vyssi vykon, ale vacsinou tym, ze vyssie tocia. Ci je zrovna to ukrutna vyhoda neviem. Mimochodom v ospevovanom Yarise som sa viezol, tak hnusny interier s otrasne tvrdym plastom som fakt v skodovke nezazil a to R a FII isli s kvalitou plastov dost dole. A povedzme, ze mat tacho v strede a pred sebou mat skrinku, moze byt pre niekoho zaujimave, ale ja by som to zrovna nepreferoval. Co sa tyka ceny, stale pocujem argument, ze za rovnaku cenu sa da ziskat lepsi japonec. Vzdy ked si s dotycnym sadnem a kukneme oficialne cenniky je zrazu situacia ina. Zasadne sa totiz porovnavaju oficialne cenniky skodofky s akciovymi od konkurencie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď to tu tak čítam,nedá mi, aby som nenapísal svoj názor.

Sledoval som pár posledných príspevkov a výmenu názorov medzi japoncami a európanmi.

Jednoznačne si treba uvedomiť fakt, že keď človek kupuje auto, je jedno či nové, alebo jazdené, mal by vedieť na aký účel ho kupuje. Nemôže si predsa kupiť napr. 1,2HTP-je to len príklad, a chcieť od neho aby to malo raketové zrýchlenie a ostatné super parametre nejakých športových áut, alebo limuzín a sťažovať sa, ako to neťahá a pod.

Keď potrebujem jazdiť rýchlo, pružne, komfortne, tak asi investujem do auta, ktoré to spĺňa. Je to uplne jedno, či to je HTP, VVTi, TDi, HDi, TDCi a pod.

Motory HTP sú na mestkú premávku. Samozrejme, ze znesú aj dlhšie trasy,ale tý čo ju majú vedia, že prevodovka je krátka a na dosiahnutie vyššej rýchlosti treba potiahnuť do vyšších otáčok.

A čo sa týka kvality, o tom sa dá debatovať dlho. každá automobilka uťahuje, kde sa dá a niekde sa to musí prejaviť. U jednej značky sa to ukáže napr. na podvozku, inde na karosérii, inde zase na motore a pod. Samozrejme problémy s tým súvisiace zostanú na krku nám, zákazníkom.

Jedno je však isté, káždá automobilka má nejaký ten problém s nejakým tým svojím modelom, či je to japonská, európska, alebo americká. ani jedno auto nie je vyrobené 100-percentne tak, aby šľapalo bez poruchy, menšej, či väčšej.

Takže škoda tu bude niekto preferovať napr. aj tých japoncov, už dávno nie sú tým, čim boli kol107

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

heckeer: No fotečky Corol jsi sem dal pěkné, jenže já mám sedana a výbavu Terra, jejíž vnitřek vypadá podstatně jinak než klasika na fotce. Nevím jestli zrovna Corolla nebo jiné Toyoty mají nudný a nevýrazný vzhled, proti Fabii ll a Hnůstrovi jsou to krasavci.

Jen mě ještě napadá: Otec má oktávku 1.9 TDi, r.v. 2003, kupoval ji jako funglovku. Od té doby již do oprav nasypal mnoho tisíc korun - nemůžu najít jeho servisní knížku, abych to sem vypsal přesně. Navíc když se svezl mojí Corollou, tak už nechtěl jinak.

Říkáte, že každé auto svým motorem a výbavou a kde čím slouží k tomu účelu, k jakému je vyrobeno ( např. HTP do města), k čemu slouží Octavia, kde se v pohodě odvezou dva lidé v předu, ale vzadu není místo ani pro dva podvyživené somálce? Předpokládám že to není dvoumístné vozítko značky Smart.

A i samotný zvuk TDi mně přijde značně nekultivovaný až traktorový i na diesela. Opět jakákoli konkurence vede.

Pro mě prostě neexistuje jediný pádný důvod, proč bych měl v současné době kupovat výrobek firmy Škoda. Bohužel. Poslední dobré škodovky byly Felicie, jinak je to už jen odpad VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem tady z těch dvou odkazů si můžete porovnat ceny a výbavy Fabie a Yarisu, porovnával jsem Fabii 1.2 HTP Ambiette a Yarise 1.0 VVT-i, tedy auta o naprosto stejném výkonu - 51 kw.

Zajímavé, že základní verze Yarisu stojí 254 900Kč potažmo 269 900 pětidveř a je v základním stupni výbavy, a Fabie ve zmiňované druhé výbavové verzi - Ambiette - stojí 259 900Kč a když si porovnáte výbavu, tak ani Ambiette nedosahuje základu u Yarise. A pokud jsem se dobře díval, tak fabie nemá ani klimatizaci!!!

Takže nechápu, proč tvrdíte takové nesmysly ohledně vyšší ceny Toyot, myslím že tento příklad je jasný.

http://new.skoda-auto.com/cze/Documents/Ca...ricelist_CZ.pdf

http://www.toyota.cz/Images/Yaris%20cenik%...m423-468595.pdf

Editováno: , autor: tomino4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechapem,načo sa rozčuľovať nad cenami. Veď každý si kúpi len také auto, aké sám chce a na aké má.Kto chce Yarisa, tak nech si ho kúpi a kto chce Fabiu tak nech ju má.Keď si spokojny s Toyotou, tak jazdi toyotou, len nechapem, prečo sa snažíš každého presvedčiť že práve Toyota je tá NAJ. :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...