Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

V sevisu a preventivně? Chá chá, to bych chtěl vidět. Si dokážu představit co řeknou: Pane, to je normální, to je běžný projev motoru. :kol-32:
Start, no divoké rachtání jako mám u služební Fabie 1.2 TSI nemám. 1.4 TSI má při startu takový svůj specifický zvuk (a to pominu "plechový" zvuk výfuku), např. 1.8 TSI zní trochu jinak.

Sevis preventivně...

Bohuže to tak je.. :kol-32: Když jsem teď po cca 22 tis. km volal do škodovky a chtěl jsem se objednat na výměnu oleje-jelikož už před tím svítil, moji žádost zamítli a říkali, že nejdříve 30 tis ..long life long life...Před 30 tis je to zhola zbytečné.. tak to je :-(

Když jsem teď po cca 22 tis. km volal do škodovky a chtěl jsem se objednat na výměnu oleje-jelikož už před tím svítil, moji žádost zamítli a říkali, že nejdříve 30 tis ..long life long life...Před 30 tis je to zhola zbytečné..

Teda tohle zní nějak divně, co Ti už před tím svítilo a jak můžou někoho odmítnout? Jestli se rozhodneš měnit třeba v 10000 a přejít na pevnej interval je jen Tvoje rozhodnutí, i když 30000 nebo 2 roky s LL by neměly ničemu vyloženě uškodit.


Sevis preventivně...
Bohuže to tak je.. :kol-32: Když jsem teď po cca 22 tis. km volal do škodovky a chtěl jsem se objednat na výměnu oleje-jelikož už před tím svítil, moji žádost zamítli a říkali, že nejdříve 30 tis ..long life long life...Před 30 tis je to zhola zbytečné.. tak to je :-(

To je nějaká divočina, ne? Já normálně přešel na pevný interval po 15 000 km a to mi ještě technik řekl, že dobře dělám.

Vždyť oni by přece měli být ještě rádi, že si jdeš vyměnit olej dříve než je "povinné". No někdy jsou tam divní lidi.

Když jsem ve 30tis. přecházel na pevný interval výměny oleje, tak jsem myslel, že se s technikem snad ani nedomluvím. Nejdřív na mne kukal jako vrána, co že to chci a až po delším rozhovoru si to nějak srovnal v hlavě. No ale zážitek... :kol-33:

Do toho servisu uz radsej nechod, asi to nebudu zrovna odbornici. ;)

Když jsem startoval od benzínky, rozsvítila se kontrolka oleje, tak jsem to měrkou změřil a olej fuč(- skoro každý měsíc jsem ho kontroloval a vždy byl až po rysku..to je ale jedno),tak jsem koupil 1 litr,dolil a pak volal do té Škodovky a jak říkám, opět vyrukovali s tím,když jsem se chtěl objednat na výměnu oleje: Pane, nebojte se, to je běžná situace.Dolijte longlife a přije'ďte, až budete mít na tachu 30 000km. Nic se měnit nemusí.Nashledanou. "

Někdy narazíte na divné lidi, no... :kol-31:

(Ještě mně asi před rokem pobavil "prodejce" u Fordu-když jsem po něm chtěl nějaké informace o motorizacích Mondea a Focusu, neustále odskakoval k počítači a pak recitoval to, co tam vyčelt a neměl ani páru o základních výrazech v auto technice-více věděla i moje přítelkyně a to bez legrace.

Pěkná hovadina, servis již nenavštěvovat.

Protože těch 30 000km a dva roky je maximum, s tím, že auto si řekne samo, kdy chce olej vyměnit.

Počítá si degradaci oleje, na základě čidla kvality oleje, čidla teploty oleje, a počtu startů, kdy rozlišuje starty studené a teplé - tohle vše vyhodnotí a řekne si o výměnu oleje.

Může to být tedy klidně i v 10tkm, pokud budeš jezdit krátké trasy.

Nehledě na to, že ty si olej můžeš vyměnit kdy chceš, ervis ti nemá co přikazovat, pevný interval je stejně nejlepší, na FI měním olej co 10tkm.

U 1.2tsi sem ho nechal vyměnit po roce při 23 tkm a už byl docela hnusnej a technik nic neřikal a palubak hlasil taky ještě 7tkm do výměny ,ale ted sem se nahodou koukl na palubak kolik mam do výměny a čekal sem 27tkm a hlasí 17tkm že by servisman mě aktivně zkratil interval na 20tkm ,ale platil sem LL olej :kol-32:

Když jsem startoval od benzínky, rozsvítila se kontrolka oleje, tak jsem to měrkou změřil a olej fuč,tak jsem koupil 1 litr,dolil ...Pane, nebojte se, to je běžná situace.Dolijte longlife a přije'ďte, až budete mít na tachu 30 000km. Nic se měnit nemusí.Nashledanou.

Tak to ale neřekli zas nic nepravdivýho. Samozřejmě pokud vyloženě odmítli vyměnit olej (čemuž bych se divil), tak hledat nový servis. Ale jinak je to běžná praxe, před první serviskou se dolévá často, u některých TDI i poměrně dost oleje. Pokud nemáš extrémní styl (drožkař ve městě, německý dálnice pořád plnej plyn apod.) a těch 30 najedeš třeba za rok, rok a půl, není ten prodlouženej interval na škodu. Kdo jezdí míň, má asi lepší pevný interval a měnit olej 1/rok.

Aky davate olej? Ten aky bol z prvovyroby (Shell Helix), alebo ste presli na nejaku inu znacku?

Servis, kam jezdím, tam dává Shell Helix. A není to jedno, jestli Shell, Castrol, Mobil, nebo něco jiného?

tak hadam maju znackove aditiva :D

No to snad ano. :rolleyes: Myslím, že nemá cenu řešit od které z těch velkých firem olej koupit. Stejně nikdo z nás neví, která je z nich je "lepší" než jiná. :kol-32:

Do vsech Fabii v rodine (celkem 3ks :)) davam pouze Shell Helix Ultra 5W-40 (shodny s tehdejsi prvovyrobou, dneska se dava Catrol).

Do svych OII s motory PD jsem doleval poprve vzdy kolem 12tkm cca 0,5 litru a byl to originalni VW olej.

Do ani jednoho z CR motoru nebylo prozatim nikdy nutne dolit ani deci.

Nemáte na TSI v zadu na kufru takové černé tečky jako olej?

Ne. Na bílé Fabii 1.2 TSI za 40 000 km jsem si nic podobného neviděl. Na 1.4 TSI je ale výfuk černočerný a na koncovce jsou černé "cákance" a to hlavně po krátkých jízdách.

Fabie má výfuk dolů- Já dal RS koncovku rovnou a ted si všímám černých teček. Kamárad má Alteu 1,4 TSI a má pořád černý kufr prý je to normální že pry TSI dobře nespaluje benzin

Tak tak, lítají z toho saze. :kol-32: Využívá nespálených kapiček benzínu ke schlazení spalovacího prostoru a tím pádem hlavně katalyzátoru - principem je obohacení směsi při velké zátěži (např. rychlá jízda po dálnici). :kol-31:

Za saze může přímý vstřik paliva. Ekologové v budoucnu donutí dávat k TSI motorům filtr pevných částic :kol-26:

Právě že sem jel rychle 650km dálnice a pak se dívám na ty tečky. S výfukem dolů sem to nepozoroval

Já jsem teda jel včera večer ze Stadlernu do Brna. Je to cca 480 km a z toho 460 km po dálnici. Teď jsem se byl podívat a nic tam nemám....ale saze a z benzínu...jdu to naštudovat, to mi nedává smysl ale nechci se přít.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.