Přejít na obsah

Už byl zase dlouho klid aneb můj oblíbený motor 2.0TDI


jirkaK

Doporučené příspěvky

jak jsem už avizoval v jiným tématu, autíčko stojí zase jako mrcha v servisu a čeká na opravu. Závada je zřejmá, důvod nikoliv. Ve čtvrtek jedu asi 5 km od baráku a najednou začne auto vibrovat a drnčet, jak na dlažebních kostkách. Nejdřív jsem fakt chvíli myslel, že jedu po nějaký roletě. Jenže to dělal motor. Tak jsem zastavil a motor s sebou i na volnoběh mlátil, div nevyskočil ven. Jednoznačně to jelo na 3 válce, ale kupodivu nekouřilo. Klika, že asi 2 km odtud je náš domovskej servis, kam dáváme všechny firemní i soukromý auta. Tak přijel mechoš, napíchnul to a že prej závada na 1. válci. Ovšem to mohlo bejt cokoliv. Podezření bylo na vstřik, tak jsme to dopravili na dílnu, mechoš sundal víko a během pár vteřin to bylo jasný. Zlomenej koník od ventilu. Kdo neví, tak je to taková "kolíbka" na kterou z jedný strany tlačí otáčející se vačka a z druhý strany to zvedá ventil. Tak to po složitý manipulaci vyndal a naštěstí zjistil, že koník je sice na dva kusy, ale ty zůstaly na svým místě a ventil zavřenej, takže se to nepotkalo. Objednal jsem to i se šroubama k vačce a těsněním tandemovýho čerpadla, to vše jen za neuvěřitelných 1 600,-Kč. Problém je trochu v tom, že v koníku, na straně u vačky, je takovj kyvnej "kámen" o průměru asi 6 mm a výšce 5 mm, kterej zajišťuje správnej kontakt s vačkou, ve všech fázích pohybu. Ten při tý destrukci uletěl, neznámo kam. Tak jsme ho hledali mezi vstřikama a ventilama magnetickým tykadlem, ale je prostě v čoudu. Možná, že odplaval kanálkem do vany, tak se ještě vypustí olej. No nahoře, kde by mohl napáchat další netušený škody snad není a i když z vany nevyplave, tak ať se dole třeba posere, tam nemá co zničit. Takže zejtra to snad daj do kupy a já provádím další zápis v řadě závad:

1) vadný vstřikovače ( každej si cákal, jak chtěl), 2) vadný turbo (kvílení), 3) vadná hlava (praskliny, únik vody), 4) vadná spojka (sjetá křivě, asi volnej setrvák) a 5) prasklej koník (asi už ho unavoval ten jednotvárnej pohyb). Aktuální stav km je cca 138 000. A můj dnešní vzkaz do Boleslavi : něco podobnýho jsem naposled, asi před 20 lety, zažil u samohybu jménem Oltcit, kterýho jsem se naštěstí zbavil ještě v záruce, po 3. opakující se závadě. Tady jsem to bohužel nestihnul. Ještě donedávna jsem si myslel, že mezi rumunskou a německou rukou je diametrální rozdíl. Dneska vidím, že buď není nebo se tyhle úžasně kvalitní věcičky vyráběj tamtéž. Jen tak dál soudruzi.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Soucítím s tebou, tohle už je vážně na vojeb.

ale víš co, já už jsem zocelenej a nemůže mně něco tak malichernýho rozhodit. Spíš mi vadí, že nevíme, proč se to stalo. Na únavy materiálu moc nevěřím, byť tyhle koníky se při výměně hlavy asi před 70 t. km neměnili. Zůstaly původní. Ale ježíšikriste, to už je pak možný, že odejde úplně všechno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko, ty bys měl oktu už prodat.

nejhorší na tom je, že kámošovi takhle s 2.0TDI řek předávací technik ve škodovce, že at se po záruce moc nediví, že auta jsou dělaný tak, aby měl servis z čeho po záruce žít. tohle když mi kámoš řekl, tak jsem za škodovkou udělal tlustou čáru a až někdy budu měnit, tak škoda už to určitě nebude....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jsem už avizoval v jiným tématu, autíčko stojí zase jako mrcha v servisu a čeká na opravu. Závada je zřejmá, důvod nikoliv. Ve čtvrtek jedu asi 5 km od baráku a najednou začne auto vibrovat a drnčet, jak na dlažebních kostkách. Nejdřív jsem fakt chvíli myslel, že jedu po nějaký roletě. Jenže to dělal motor. Tak jsem zastavil a motor s sebou i na volnoběh mlátil, div nevyskočil ven. Jednoznačně to jelo na 3 válce, ale kupodivu nekouřilo. Klika, že asi 2 km odtud je náš domovskej servis, kam dáváme všechny firemní i soukromý auta. Tak přijel mechoš, napíchnul to a že prej závada na 1. válci. Ovšem to mohlo bejt cokoliv. Podezření bylo na vstřik, tak jsme to dopravili na dílnu, mechoš sundal víko a během pár vteřin to bylo jasný. Zlomenej koník od ventilu. Kdo neví, tak je to taková "kolíbka" na kterou z jedný strany tlačí otáčející se vačka a z druhý strany to zvedá ventil. Tak to po složitý manipulaci vyndal a naštěstí zjistil, že koník je sice na dva kusy, ale ty zůstaly na svým místě a ventil zavřenej, takže se to nepotkalo. Objednal jsem to i se šroubama k vačce a těsněním tandemovýho čerpadla, to vše jen za neuvěřitelných 1 600,-Kč. Problém je trochu v tom, že v koníku, na straně u vačky, je takovj kyvnej "kámen" o průměru asi 6 mm a výšce 5 mm, kterej zajišťuje správnej kontakt s vačkou, ve všech fázích pohybu. Ten při tý destrukci uletěl, neznámo kam. Tak jsme ho hledali mezi vstřikama a ventilama magnetickým tykadlem, ale je prostě v čoudu. Možná, že odplaval kanálkem do vany, tak se ještě vypustí olej. No nahoře, kde by mohl napáchat další netušený škody snad není a i když z vany nevyplave, tak ať se dole třeba posere, tam nemá co zničit. Takže zejtra to snad daj do kupy a já provádím další zápis v řadě závad:

1) vadný vstřikovače ( každej si cákal, jak chtěl), 2) vadný turbo (kvílení), 3) vadná hlava (praskliny, únik vody), 4) vadná spojka (sjetá křivě, asi volnej setrvák) a 5) prasklej koník (asi už ho unavoval ten jednotvárnej pohyb). Aktuální stav km je cca 138 000. A můj dnešní vzkaz do Boleslavi : něco podobnýho jsem naposled, asi před 20 lety, zažil u samohybu jménem Oltcit, kterýho jsem se naštěstí zbavil ještě v záruce, po 3. opakující se závadě. Tady jsem to bohužel nestihnul. Ještě donedávna jsem si myslel, že mezi rumunskou a německou rukou je diametrální rozdíl. Dneska vidím, že buď není nebo se tyhle úžasně kvalitní věcičky vyráběj tamtéž. Jen tak dál soudruzi.

Ahoj, služebně jezdim s OII, 2005, 2,0 I 104 Kw A JAK PÍŠEŠ TO KVÍLENÍ - tak ta moje to dělá taky( jak sanitka, když přidáváš a ubíráš ).Nekouří!!! Ale žádný nesrovnalosti nebo poruchy to zatím nemá. "točí" se celkem dost cca 5tis.km tydně , najeto 154 t.km a zatím dobrý. žere tak 2l oleje na 10t.km.

Tak ti přeji co nejmíň starostí s tou tvojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky z TDI končim a to na 100%.....mé váhání nad kvalitou TDI začlo počínaje 2.0TDI ze kterýma jsem doslova prožil peklo..naštestí v záruce(no z 90% v záruce),ale i tak to byli starosti obřích rozměrů a ted začínaj zlobit i ty novější modely 1.9TDI.....zrovna dnes jsem dal tu jednu OII 1.9TDI do servisu protože vydávala všemožný pazvuky....na volnoběh a při rozjezdu tam něco nahoře jako u hlavy skučí(pohukuje) a dole jako od řemenice na klice se ozývá zas takový jakoby škrtání.....před ani né hoďkou mi volal ten můj známej ze servisu a závady jsou tyto:to skučení(pohukování) ze zhora motoru jako od hlavy způsobuje tandem.čerpadlo..budou měnit na záruku a s tim skřípáním řikal že nic neudělaj protože tenhle pazvuk se prý ozývá u většiny novějších modelů 1,9TDI od 2007 a dle MB která na to vydala nějaký zdělení to není na závadu....prej to způsobuje něco na olej.čerpadle ;) ..

A ty jejich nový TDI-CR ty ať si strčej taky do prd.le,né jen to že za to chtěl nehorázný prachy,ale co jsem zrovna dnes slyšel tak spolehlivostí taky moc oplývat nebudou......zrovna dnes ráno když jsem tam auto dával jsme tam kecali s tim mojim známym a +ještě z technikem z VW a ten řikal že na ty 2.0TDI-CR už maj min.10ks aktuál.hlášení...co se jen zmínil ty nejduležitější jsou:1.poruchy nějaké lišty která vede do CR vstřiků(jsou prý v ní nějaké jakoby mini lištičky a ty maj za úkol chladit naftu-ty se lámou nebo se tam protočej a ucpou to,takže motor zdechne a už nejde natočit),2.pak nějaká klapka ve výfuk potrubí za DPF filtrem,zasekává se v přizavřené poloze a díky tomu se spálí celej DPF..3.přehrávaj softy na ŘJ motoru...prý maj problémy ze starty a nějakou regenerací........víc neřekl protože se mu tam kupily lidi tak musel makat........

Prostě a jednoduše TDI co ještě mám mi to tu dojezděj a končim s nima.........Velmi se mi osvědčil 1.8TSI...jediný co jsem u nich měl bylo vadná váha vzduchu(projevilo se to vyšší spotřebou) a to je vše..joooo a ještě u jedné v 50.tis.km turbo,ale to bylo evidentně jen špatnym kusem protože u ostatních je v pohodě.......většina těch co je mám v OII už maj přes 100.000km,ta jedna už má mezi 130-140.000km a ten motor pořád šlape jak novej.

JirkaK:taky bych se toho zbavil dokud ještě jakštakš šlape....protože až se ti rozsvítí mazání,tak můžeš začít schánět celej motor a při tom jak jsou ty 2.0TDI na tohle náchylné na vrakárně dnes nemáš šanci....zrovna známej to ted řeší na Passatu,tomu taky přestal mazat......ten už ze zoufalství volá na vrakoviště na moravu a prostě všude možně po ČR...protože na Pražských vrakárnách je to nedostatkový zboží....tam mu všude řekly že už berou pořádník na lidi co čekaj až je tam dostane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko, ty bys měl oktu už prodat.

nejhorší na tom je, že kámošovi takhle s 2.0TDI řek předávací technik ve škodovce, že at se po záruce moc nediví, že auta jsou dělaný tak, aby měl servis z čeho po záruce žít. tohle když mi kámoš řekl, tak jsem za škodovkou udělal tlustou čáru a až někdy budu měnit, tak škoda už to určitě nebude....

Ty si myslíš,a vůbec všichni si myslíte,že u jiných značek je to jiné??Bude to všude stejné.Záruka a potom problémy.

zrovna jsem teď řešil rozvody na Audi A6 3,0 TDi.je tam řemen-klasický jako u Supa 2,5 a za ním vačky pohání řetěz-ten je bezůdržbový na životnost motoru-tu Audi uvádí na 300.000Km.takže žádná slaáva.Jasně,motor vydrží 600.000,ale co se bude dít po 300.000 nikdo neví.

Jak jsem psal,nejlepší bude návrat ke starým rotačkám-nesmrtelný motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nepochopil jsi pointu. v žádným jiným servisu nám ještě nikdo neřekl, že se ty auta dělaj tak, aby se na nich servis živil po uplynutí záruky. o to mi jde. já osobně nemám s OII sebemenší problém, naše A6 3.0TDI zatim taky šlape jako hodiny (pravda, má za ten 1,5r teprve 75tis km). jde o ten přístup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty si myslíš,a vůbec všichni si myslíte,že u jiných značek je to jiné??Bude to všude stejné.Záruka a potom problémy.

zrovna jsem teď řešil rozvody na Audi A6 3,0 TDi.je tam řemen-klasický jako u Supa 2,5 a za ním vačky pohání řetěz-ten je bezůdržbový na životnost motoru-tu Audi uvádí na 300.000Km.takže žádná slaáva.Jasně,motor vydrží 600.000,ale co se bude dít po 300.000 nikdo neví.

Jak jsem psal,nejlepší bude návrat ke starým rotačkám-nesmrtelný motor

Svatá pravda,ono u jiných značek to fakt neni lepší....v mé branži autodopravce se motám jen kolem aut a lidí(známých) co maj různé značky např.Opel,Peugeot,Citröen,Fiat,Honda,BMW,MB apod. a každej z nich tu svojí značku střídá už léta a každej do jednoho řekne že dnes už to neni dávno ono co to bývalo.......Můj takovej nejvěrnější kamarád byl vždy ujetej na Peugeoty...za starých dobrých klasik co měl 405-Combi SVDT,605SRDT apod.na to pěl chválu,nedal na to dopustit a po tom co vystřídal dvě 406HDI už o tom řekne jediný to že větší sračku nikdy neměl.......pak mu můj brácha sehnal z firmy výhodnou koupi jako nové OI-Combi 1.9TDI 81kw a je s ní už třetim rokem max.spokojenej,řikal že větší držák nikdy neměl,jen akorát zvyklej na měkký posezení zpočátku nadával jak je OI tvrdá,ale to bylo jediný co mu ze začátku tak vadilo než si zvykl.....ted jsme se nadavno bavily o autech a řekl že plánoval obměnu té OI protože má na ní už skoro 400.000km,ale když prej vidí u lidí jak se jim ty nový káry serou tak na to kašle a bude s ní min.do 500.000km jezdit a pak si hodně rozmyslí co koupí.....Ani trochu se mu nedivim....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jooo.když už přišla řeč na staré dobré klasiky TDI z rotač.čerpadlem......Nevíte někdo co je na tom pravdy že pro východ.evropu jako je Rusko,Ukrajina apod.se nadále dělaj modely OI-Tour,Passat,Golfy a prostě všechny koncern.auta ze starýma TDIčkama???..prý koncern tam TDI-PD a ted TDI-CR nechce pustit kvůli podrůměr.kvalitě PHM a násled.poruchám že by nehradil opravy v záruce nebo co...

To jsem od někoho slyšel....tak mě zajímá co je na tom pravdy...já teda o tom nikde ani nečetl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono taky s tim že auta dělaj na dobu záruky a pak se to sere mi přijde jako naprostá blbost.........Oni nemůžou tušit jak a kolik km s tim někdo najezdí v záruce tak aby to auto podle toho postavily.....moje auta např.za 2.roky najezdí každé z nich min.200.000km,tak to je pro normál.člověka kterej se neživí ježděním v autě porce km na min.5let,ale spíš víc a takovej víkend.řidič to nenajezdí za celej život..........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to karlos: nemáš nějaký www stránky? zajimá mě děsně v čem přesně podnikáš :help:

Z bezpeč.důvodů už nemám www.......byla hold doba v mé branži(před cca 10lety) kdy se proto aby ti konkurence přebrala toto stále zajištování dopravy pro různé firmy i podpalovali auta apod.akce ;) ,tak jsem to tehdy zrušil a dnes už mám zas tak rozsáhlou a stálou klientelu(firmy) že už žádnou reklamu nepotřebuju..naopak,spíš ještě dohazuju kšefty dobrým známým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaK:Jestli přemejšlíš jakou novou káru,tak ti můžu doporučit novýho Accorda-tourer 2.2 v naftě (110kw/150k)....ten combík je prostě nádhernej....Včera když jsem byl na Jarově vyzvedávat OII po opravě tak jsem předtím zašel mrknout na salón Hondy a s toho novýho Accorda jsem prostě unešenej,hlavně v tom combíku je to fakt bomba kára......

Prodejce viděl jak po něm doslova lezu ven a dovnitř atd.,tak mi nabídnul předváděcí jízdu.......Od Jarova přes Hrdlořezy,Průmyslovou řídil on,pak jsme se na Černokostelecký vyměnily a zpět jsem řídil já.......Můžu říct že to je hodně povedený autíčko,hlavně je úplně šokující jak o tí naftě v tom autě ani doslova nevíš a to i když ho točíš,hlavně ten motor i jede fantasticky..........Jak se mi dřív u Japončíku nelíbily interiéry těch aut,tak tady to je úplně jiná liga,přístrojovka :palec2:,sedadla perfektní.....snad jediná maličkost...moc mi nepadla do ruky hlavice řad.páky,ale to je o zvyk.... ....tohle v čem jsem jel já bylo v kůži,vyhřív.sedadla,šíbr,xenony,prostě kromě navi plná výbava z 2.2naftou a cena bez slevy byla 899.900kč.....řikal že kdybych měl zájem tak o ceně může ještě podiskutovat,tak si myslim že i když je to úplně novej model tak 850.000kč by určitě šel a kdybych jich vzal do firmy víc tak by ta cena byla ještě nižší.....nemluvě ještě v tvém případě bez DPH......

Fakt to je pěkný a povedený auto který by stálo za úvahu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máš pravdu.Jel jsem se starším Accordem-2004 a ta nafta jako by tam nebyla.Opravdu něco úžasného.Oproti tomu jsem všechny TDI TDI-PD,CR prostě traktory.

To mi povídej....po té zkušebce z novym Accordem jsem sednul do studené OII 1.9TDI a můžu říct že pozorovat mě nikdo v tu chvíly,tak si myslí že je mi na zvracení jak jsem tvářil kysele.. ;) ....

Upřímně řečeno jak jsem dřív japonce moc nemusel,tak jim posled.pár let nějak přicházim na chuť...počínaje tátovi Mazdy6(2.0CD) až po Aurise co jsem pořídil dceři...z oběma těmito auty se jezdí výborně,nemluvně ted o tom novym Accordu,ten mě fakt okouzlil a nejen tím motorem...kterej je opravdu fantastickej.........Celkem ale nechápu....VW se diesely zabejvá mnohem déle než jakej-koli japonskej výrobce aut a když to tak porovnám tak s tim co jsem včera jel v tom Accordu tak tomu nesahá žádný koncern.TDI ani po pás......to když jsem fakt přesednul z toho Accorda do OII 1.9TDI tak jsem myslel že jsem nastartoval 30.let starýho diesela a né jednu z posled.technoligií od VW.... ;) ..

No uvidíme příště až budu obměňovat vozovej park co budu pořizovat,ale každopádně se už japoncům vyhybat nebudu při výběru....ťento rok jsem toho obměnil celkem dost,tak mám zas chvíly pokoj,ale tak nějak ještě po něčem pokukuju pro sebe.....abych pravdu řekl tak jsem chtěl od Audi nějaké V6-TDI,ale ještě si to asi hodně rozmyslim........protože jak zjištuju tak takovej Accordík 2.2 v naftě by mi taky sednul jak prdel na hrnec....Uvidíme....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám stařičkou Toyotu Hi-Ace(dodávka).je tam systém diesel Denso-je to japonská technologie.Najeto 265000 a o motoru nevím-myslím,co se týče údržby.Docela velký vozový park těchto Toyot má docela velká místní firma,cca 12 aut a bez problému všechny.Můj soused je mechanik v Toyotě,už 12 let a říkal,že nezná s těmito auty problémy(jasně,neberu nějaké ty silenbloky,čepy atd).Ani staré Avensisy co mají dnes přes 300.000km žádné nějaké problémy nemají a to už starý Avensis se s kultivací nedá s OII rovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám stařičkou Toyotu Hi-Ace(dodávka).je tam systém diesel Denso-je to japonská technologie.Najeto 265000 a o motoru nevím-myslím,co se týče údržby.Docela velký vozový park těchto Toyot má docela velká místní firma,cca 12 aut a bez problému všechny.Můj soused je mechanik v Toyotě,už 12 let a říkal,že nezná s těmito auty problémy(jasně,neberu nějaké ty silenbloky,čepy atd).Ani staré Avensisy co mají dnes přes 300.000km žádné nějaké problémy nemají a to už starý Avensis se s kultivací nedá s OII rovnat.

Jj,tu dodávku co máš znám.......Já zas moc známých co maj japonce nemám.....před pár lety pořídil táta Mazdu 6 a je s ní max.spokojenej,ale on toho zas moc nenajezdí,takže má za necel.4.roky něco kolem 80.000km a krom pár blbostí typu nedržící sluneč.clony,nesvítící ovládání clima apod.taky bez problémů.Pak kamarád má už druhého Accorda(v benzínu),prvního měl ještě toho před tim předposlednim,toho ještě koupil v D jako jetinu,on s tim jezdil 5.let(měl asi 300.000km) a doopravdy krom běžné údržby na to nesáhnul,pak pořídil ve 2004 nebo 2005 funglovýho Accorda(opět v benzínu) a tomu dělali po roce převodovku,nešla mu za boha zařadit jednička,pak mu ještě měnily celej sloupek řízení-začalo mu to klepat na nerovnostech do volantu,ale to je vše... od té doby má klídek a spokojeně jen leje benzín a jezdí.

No silně přemýšlim o tom novym Accordu...ten mi dal včera do hlavy hodně velkýho brouka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...