Publikováno Září 3, 200817 r Pani cez vikend sa mi stal zauujimavy problem. Isiel som vecer (vonkajsia teplota cca 17 stupnov) s mojou OII TDI RS asi cca 8 km. Motor isiel predtym asi pred hodinou. Tym padom sa auto zohrialo na prevadzkovu teplotu asi po 1km. Chcel som si vyskusat uspornu jazdu, (na tych 8 km som dosiahol spotrebu 3,9 l ale to nie je az take podstante), takze voda v chladici sa nemala dovod nejak velmi zohriat. Ked som odstavil auto vsimol som si ze ide ventilator na chladici hovorim si asi dochladzuje (ako sa to obcas v lete stavalo), aj ked som nevedel co moze dochladzovat. Ventilator ani po minute neprestal! Nokoniec som po 10 minutach, ked sa ventilator stale tocil, znovu zapol a vypol klucik a potom prestal. Je pravdepodobne ze keby som si to nevsimol pravdepodobne ventilator vytlcie baterku a ani by som nezistil dovod. Stalo sa uz niekomu z vas nieco podobne? Ak ano v com bola chyba? Zeby bola chyba v tej uspornej jazde, na ktoru auto nie je zvyknute?
Září 5, 200817 r Pani cez vikend sa mi stal zauujimavy problem. Isiel som vecer (vonkajsia teplota cca 17 stupnov) s mojou OII TDI RS asi cca 8 km. Motor isiel predtym asi pred hodinou. Tym padom sa auto zohrialo na prevadzkovu teplotu asi po 1km. Chcel som si vyskusat uspornu jazdu, (na tych 8 km som dosiahol spotrebu 3,9 l ale to nie je az take podstante), takze voda v chladici sa nemala dovod nejak velmi zohriat. Ked som odstavil auto vsimol som si ze ide ventilator na chladici hovorim si asi dochladzuje (ako sa to obcas v lete stavalo), aj ked som nevedel co moze dochladzovat. Ventilator ani po minute neprestal! Nokoniec som po 10 minutach, ked sa ventilator stale tocil, znovu zapol a vypol klucik a potom prestal. Je pravdepodobne ze keby som si to nevsimol pravdepodobne ventilator vytlcie baterku a ani by som nezistil dovod.Stalo sa uz niekomu z vas nieco podobne? Ak ano v com bola chyba? Zeby bola chyba v tej uspornej jazde, na ktoru auto nie je zvyknute? To je to uspornou jazdou, usetris na nafte, minies za baterku . .. aj tak mi nejde spotreba 3,9 ..kuwa, mne by sa po poslednom tyzdni viacej pozadavalo 9,3, ale to je druhy extrem V principe stat sa to moze. Cesta signalu od termostatu k ventilatoru je dost dlha,strastiplna, poprepletana RJ konciac relatkom... ... stat by sa to nemalo, mozno blba zhoda nahod... Upraveno Září 5, 200817 r od wagoo
Září 5, 200817 r S úspornou jazdou je jasné,že to nemá nič spoločného,ale mohol tam ostať zlepený nejaký samodržný obvod a po vypnutí kľúča sa "rozpadol",prípadne neviem,kde je čidlo ak by sa neotvoril termostat,že by to taktiež mohlo zaúčinkovať.Ale keď tak o tom píšeš,až teraz som si uvedomil,že mne sa ventilátor ešte ani nerozbehol,no asi nebol dôvod.
Září 5, 200817 r S úspornou jazdou je jasné,že to nemá nič spoločného,ale mohol tam ostať zlepený nejaký samodržný obvod a po vypnutí kľúča sa "rozpadol",prípadne neviem,kde je čidlo ak by sa neotvoril termostat,že by to taktiež mohlo zaúčinkovať.Ale keď tak o tom píšeš,až teraz som si uvedomil,že mne sa ventilátor ešte ani nerozbehol,no asi nebol dôvod. Popravde, su tam 2ks ventilatorov. Jeden ku klime, druhy na dochladzovanie vody v chladici. Ak pustis klimu, v zavislosti by sa mal pustit jeden. Je pravda, ze ten "tvoj" ide cez rele a kedze rele je stale rele, mohli zostat zlepene kontakty (nieje to prvy ani posledny krat). Ked bezi druhy ventilator, vo vnutry to moc nepocut (diesel), vonku ale ano a dost. Po vypnuti motora vydatne. Ja som zaregistroval viackrat , ze tiez po vypnuti vypne do cca 30sekund (stale to malo opodstatnenie) Viacmenej Misko, bola to nahoda, ale treba byt obozretny!! PS: moj prvy prispevok mal byt akoze sranda PS2: po vytiahnuti klucov zo zapalovania prebieha "akasi" kontrola auta (dovretie okien, stierace atd atd ), mozno RJ vyhodnotila nieco, co uvidis v "chybach" pri nacitani cez VAG
Září 5, 200817 r Jasne,že sranda,veď som aj písal,že "je jasné" atd.Ten ventilátor klímy,to je iný zvuk,aspoň ja ho rozoznám v momente a ten nepredpokladám,že by mohol bežať po vypnutí motora. Ja na náhody neverím,ak tam je niečo chytené,tak sa to prejaví znovu,skôr,či neskôr. Ten samodržný obvod a nie relé som písal schválne,akurát zlepený malo byť v úvodzovkách,bolo to myslené skôr obrazne. Relé väčšinou,keď sa zlepí,tak aj zlepené ostane,max. ho môže rozlepiť otras,preto som relé nepísal,ale samodržný obvod,ktorého súčasťou nie je iba relé sa po prerušení napájania rozpadne,ale samozrejme to mohla spôsobiť aj kopa iných vecí Upraveno Září 5, 200817 r od Nikita1
Listopad 13, 200816 r Mne to robilo tiež.WAG ukázal vadné čidlo chladiacej kvapaliny(pri chladiči).Po výmene všetko O.K. klep,klep,klep...
Leden 5, 200916 r Zcela běžná věc. Kdykoliv od června do září zaparkuju auto, ještě nějaký čas dobíhá. Ale u dieselu je to možná trošku jiné, tam toho odpadního tepla není tolik.
Leden 5, 200916 r Říkal jsem si, že tím to bude. Při běžné jízdě se těžko dostávám přes 87°C.. spíše méně. A také nechávám motor (turbo) dochlazovat při zastavení po větší zátěži. Jinak mám zkušenost, že když běží klimatizace, tak jsou spuštěny oba ventilátory na chladiči a nikoliv jeden, jak tady někdo popisoval.
Leden 5, 200916 r tak jasně, protože jeden je na klimu a druhej na saharu podle mě. jinak nechápu, jak se při běžný jízdě může držet teplota na 87°C mě i za mrazu když jedu jakkoliv klidně (neberu jízdu z kopce) se teploměr drží na 90°C jak přibitej. doběh ventilátoru v létě u mýho dýzla naprosto běžná věc
Leden 5, 200916 r to mi je divný, řešil jsem to se servisem mockrát, VAGem to projížděli a prej žádnou chybu nehlásil
Leden 5, 200916 r tak jasně, protože jeden je na klimu a druhej na saharu podle mě.jinak nechápu, jak se při běžný jízdě může držet teplota na 87°C mě i za mrazu když jedu jakkoliv klidně (neberu jízdu z kopce) se teploměr drží na 90°C jak přibitej. doběh ventilátoru v létě u mýho dýzla naprosto běžná věc EDIT: Ventilátor u auta s klimou spíná RJ dochlazování přes RJ motoru, vždy se točí L a přidává se P, P se přidá buď po zapnutí klimy nebo pokud L nestíhá chladit, pak nastupují II. rychlosti. ručička na budíkách je jen velmi hrubý ukazatel, na středu totiž ukazuje teplotu v rozmezí 80-95°C - je to udělané tak, aby to nebudilo zbytečnou pozornost. Přesná teplota je v bloku měřených hodnot RJ motoru a budíků Upraveno Leden 5, 200916 r od rolbař
Leden 5, 200916 r Teplota 86°C podle Climatroniku (adresa 19.2). Jinak od 75°C je ručička na 90°C a ani se nehne. Také se mi stává, že se spustí jen jeden. Ale když běží klimatizace, tak vždy oba.
Leden 5, 200916 r Teplota 86°C podle Climatroniku (adresa 19.2). Jinak od 75°C je ručička na 90°C a ani se nehne. aha, tak to potom vše vysvětluje a budu na tom asi stejně
Listopad 12, 201410 r čítam starsi prispevok ale skusim pridat sem aj moj problem, ventilatory sa mi pustia ked mam teplotu podla Vag 93 stupnou a tocia sa sucastne ale prestanu sa tocit az ked vypnem zapalovanie, mam vymenene 2ventilatory a aj 2 teplotne cidla, uz neviem kde moze byt problem, a neviete prosim vas kde by sa nachadza relátko? dakujem
Leden 9, 20178 r Ja som si uz 2x vsimol, ze mi po vypnuti motora huci ventilator chladica - po 3,2 km jazde v mraze -10... Nejake vadne cidlo?
Březen 15, 20178 r Bolo to vadne cidlo teploty, niekde vpravo dole pod chladicom. Pravdepodobne to sposobil tento zimny kryt... Cena opravy 30 €.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.