Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

chcem sa opytat,ako funguje autom.klima v zime,ked si nastavim na 20°C a vonku je 8°C a mam to nastavene v rezime AUTO,ze ci znova ide klima na plno, ci znova je vecsia spotreba paliva a ci kompresor chladi a zaroven pusta teply vzduch na tych 20°C??? a este ako je to najlepsie mat nastavene-ci len auto alebo auto+econ,dik

Vloženo

ako ti môže ísť kompresor klímy naplno a tým zvyšovať spotrebu, keď ty interiér ďalej nechladíš iba vyhrievaš a to ide z chladiaceho systému?

ale HĽADAJ už sa to tu riešilo na viacerých miestach

Vloženo

no ved nato sa pytam ,takze ale preco pri zapnuti na rezim auto mi stupnu otacky motora na volnobehu?hladal som ohladom toho ,nic som nenasiel,iba ako pouzivat klimu v lete, autor som bol ja.

Vloženo

Já mám teda taky pořád AUTO řežim a klima se v zimě spustí jen když kolečkem natočim LO(nebo zmáčknu odmlžení skla)... jinak si to prostě automaticky reguluje teplotu bez zaplého kompresoru........Co jsem si ale v zimě všiml že když jedu někám delší cestu,tak i když venku mrzne,tak si ten režim AUTO sem tam vymění vzduch protože se mi např.stalo že za cestu do Německa(450km) při venkovní teplotě kolem nuly jsem měl navoleno 21,5st.a najednou to začlo foukat studený....dělalo mi to i u předchozích Passatů se starym Climatronikem a taky jen při delší nonstop cestě.Tenkrát jsem se na to ve VW ptal a řekli mi tam že si to prostě jakoby obměňuje vzduch...pustí tam čerstvej venkovní(neupravenej) a pak to zas začne topit.......

Vloženo (editace)

Jj,to já tehdy u Passatů taky......pořád si řikám proč když je venku na nule a já mám nastav.22st.to fouká sem tam studený..No ve VW mi to borec vysvětlil...

Editováno: , autor: karlos3
Vloženo

Nekecal........

Oni to taky tehdy nevěděli všechny servisy ani technici protože tahle funkce v climatroniku začala až po faceliftu B5(od roku 2000)....starší Passat to neměl,proto zprvu když jsem to reklamoval,tak všechno mechanik od VW kontroval dokola jak blbec a na nic nepřišel,ale pak s tim k nim asi začlo jezdit víc aut,tak to zjistily až od VW že je to nová funkce a že to je o.k.

Vloženo

No a ja si takhle jedu ted v lete ve sluzebni Fabii s pustenou klimoskou a najednou se zacal valit z vyduchu uplne vrely vzduch jako kdybych topil. Nic nereagovalo na vypnuti klimy - az jsem vypnul motor tak to prestalo. Zavada nevim kde byla, jelikoz to byla pujcena po dobu opravy moji sluzebni Fabky, ale za ten tyden to udelala mnohokrat a bylo to neprijemne kdyz zrovna byla situace kdy motor nesel vypnout a jedine co slo tak rychle okna dolu a pak po chvili doslo i na motor.

Vloženo
Já mám teda taky pořád AUTO řežim a klima se v zimě spustí jen když kolečkem natočim LO(nebo zmáčknu odmlžení skla)... jinak si to prostě automaticky reguluje teplotu bez zaplého kompresoru........Co jsem si ale v zimě všiml že když jedu někám delší cestu,tak i když venku mrzne,tak si ten režim AUTO sem tam vymění vzduch protože se mi např.stalo že za cestu do Německa(450km) při venkovní teplotě kolem nuly jsem měl navoleno 21,5st.a najednou to začlo foukat studený....dělalo mi to i u předchozích Passatů se starym Climatronikem a taky jen při delší nonstop cestě.Tenkrát jsem se na to ve VW ptal a řekli mi tam že si to prostě jakoby obměňuje vzduch...pustí tam čerstvej venkovní(neupravenej) a pak to zas začne topit.......

takze pri rezime auto sa teplota reguluje /v zime/ bez zapnuteho kompresora? a preco potom pri zapnuti auto, stupnu otacky motora tak ako v lete ?tym padom stupa spotreba paliva?

Vloženo (editace)

Doporučené nastavení pro všechna roční období:

• Nastavte teplotu na 22 °C (72 °F).

• Stiskněte tlačítko AUTO ⇒ strana 107, obr. 125.

• Nastavte ofukovací otvory 3 a 4 tak, aby proud vzduchu směřoval mírně nahoru

viz. návod OII.

Editováno: , autor: vorlajz
Vloženo

Čili návod pro cvičené opice... nastavte, stiskněte a znova nastavte a už vám bude hej! Ale jinak pardón já mám pouze climatic, tak do toho nemám co kecat... Ale aspoň vím kdy mi kompresor běží a kdy ne.

  • o 4 týdny později...
Vloženo
omg Mariosi, kdybys nebyl de*il... tak bys věděl, že když je pod +2, tak kompresor nejede a taky když asi mnou požadováná teplota je vyšší než venku.... ;) ty hlavo! :)

ja mam dojem ze v rezimu AUTO kompresor nejede jen pokud je mene nez +2 jak uz tu nekdo psal

mam zkusenost ze pokud je treba +8, tak v rezimu ECON je mi prijemne pri nastvenych 20 stupnich, ale kdyz dam AUTO tak zacnu citit chlad a musim si dat tech skodovkou doporucenych 22

mimochodem, v manualu k OI je na jedne strane doporucovan rezim AUTO jako nejvhodnejsi po cely rok a na dalsi strane v ramci uspory paliva a zivotniho prostredi doporucuji co nejvice pouzivat rezim ECON :-)

Vloženo

Uz se to resilo a dokonce uz tu nekdo napsal toto:

Uvádím vše na pravou míru:

Climatronic je kombinace automaticky pracujícího topného, větracího a chladicího zařízení, které zajišťuje optimální komfort cestujících.

Climatronic zcela automaticky udržuje nastavenou teplotu. Za tím účelem se samočinně mění teplota přiváděného vzduchu, stupeň větrání a rozvod vzduchu. Zařízení reaguje i na silné záření slunce, takže dodatečná ruční regulace je zbytečná. Automatický provoz zajišťuje v každé roční době maximální pohodlí.

Popis Climatronicu

Chlazení může pracovat jen tehdy, jsou-li splněny následující podmínky:

• nastartovaný motor,

• vnější teplota nad +2 °C,

• není stisknuto tlačítko ECON.

V režimu ECON se chladicí systém vypíná - vytápění a větrání se automaticky reguluje.

Režim ECON pracuje pouze v regulovatelné oblasti teplot od +16 °C do +29,5 °C

Mějte na paměti, že v režimu ECON by neměla být požadovaná vnitřní teplota nižší než vnější teplota vzduchu a že nedochází k chlazení ani odvlhčování vzduchu.

Snad to každý už pochopí

Vloženo

Tak, tak sejvi.

Kompresor v režimu AUTO jede pořád (do +2°C). Tzn, že i když topíš, tak kompresor jede. Jezdit v zimě výhradně na ECON snad ani není možné (snad jen pokud máš vytápěnou garáž a nikde jinde neparkuješ, nebo máš otevřený okna).

Jde o to, že ten vzduch jde přes dva "výparníky - chladiče" - v prvním se ochlazuje na teplotu asi 7°C a tím pádem se z něj odstraní vlhkost (ta odteče pod auto) a v tom druhým se ohřeje na požadovanou teplotu (ale pořád není vlhký) a tím pádem se velice rychle odmlží všechny skla. Toto je velice výhodné při studených startech, kdy ještě není motor teplý.

Kdo má CLIMATIC a zapne v zimě klimu, tak to funguje stejně = rychlé odmlžení skel.

Vloženo
Jezdit v zimě výhradně na ECON snad ani není možné (snad jen pokud máš vytápěnou garáž a nikde jinde neparkuješ, nebo máš otevřený okna).

nechápu proč???!!! jezdil jsem takhle celou loňskou zimu a okna se mi ani jednou nezamlžily!!! he?

Vloženo

a co zvysena spotreba?myslim vtedy ked je vonku 8 stupnov zapnem auto nastavene na 22 a otacky motora idu hore.a tym padom musi ist aj spotreba hore nie?ale to by asi bola riadna blbost aby v zime som mal vdaka topeniu cez rezim auto vecsiu spotrebu?potom je lesia man.klima nie?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...