Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj,

mám takový divný problém. Chtěl jsem vyměnit kola na zimní pneu. Přední mi šlo v pohodě, ale zadní jsem nemohl ani za nic sundadt z náboje.

Nevíte náhodou čím to je a co s tím lze dělat?

Dík

PS" jedná se o Octaviu II Combi

Vloženo

to se mi stává pokaždý když měnim kolo i přes to, že vždycky tu styčnou plochu vezmu vazelínou. vypadá to jako přirezlý. dělám to tak, že velkou palicí, pro jistotu přes hadr, kdyby mi ujela, pobouchávám pneu po obvodu a ono to povolí

Vloženo

na OII se mi to nestalo, ale třeba Felicie to dělaly.

Když to zaboha nešlo tak to šlo takto: Povolit šrouby (nevyšroubovatjen třeba o 1/4 otáčky). Rozjet se na malou rychlost a zabrzdit.

Viděl jsem tak přirezlé kolo, že to fakt jinak nešlo.

U OII vypadá, že to bude spíš držet za středovou díru a na to stačí třeba kopanec.

Nedávno jsem měnil kola na zimní a pravé zadní šlo trochu hůř protože byl trochu zrezlý prostředek.

Ale šlo to rukama. Nastříkal jsem to Konkorem.

Vloženo

Vždycky po sundání kola je třeba potřít tenkou vrstvou vazelíny dosedací plochu disku, no a nemůže se to stát. Je-li to už orezlé očisti to drátěným kartáčem a namaž to, a je po problémech. Já to dělám dvakrát ročně, a po povolení šroubů mi kolo spadne samo, vlastně ne úplně, protože používám středící šroub ze Supa. Šrouby NIKDY nemaž, jen je očisti.

Vloženo
Vždycky po sundání kola je třeba potřít tenkou vrstvou vazelíny dosedací plochu disku, no a nemůže se to stát.

vidíš a mě se to stává. vazelínou mažu i šrouby, protože se mi párkrát stalo, že mi přirezly. nevim, nějak ten rez přitahuju

Vloženo

tu rez :p

Ale potvrzuji, v pondělí jsem byl se svojí OII na přezutí v pneuservise a při sundávání zadních kol se poněkud kluci zadrhli. Na palici to ještě nebylo, ale šlo to hůř. Těžko říct proč.

Vloženo (editace)

Taky mi šlo pravé zadní stuha, ale stačilo trhnout a povolilo to. Jinak víte na co jsou vlisované trojúhelníčky na prazích dveří?

Editováno: , autor: Lancelot
Vloženo
Taky mi šlo pravé zadní stuha, ale stačilo trhnout a povolilo to. Jinak víte na co jsou vlisované trojúhelníčky na prazích dveří?

to sú tie ochranne nalepky prahov proti kamenom, aspon ked myslíš toto :)

Vloženo
Nevím přesně jestli vím co máš na mysli za trojúhelníčky.... značky pro umístění heveru?

Ano přesně ty mám na mysli, pořád jsem si říkal k čemu jsou až včera jsem náhodou listoval manuálem a zjistil jsem to. Ale tak jinde snad ten hever ani dát nejde.

Vloženo

Maže se jen dosedací plocha, opravdu co nejtenčí vrstva vazelíny. Já používám tu do vodních čerpadel, je hodně hustá a voda jí vůbec nevadí. Šrouby se NIKDY nemažou, jen očistit závit, maximálně nakonzervovat třeba Concorem, či jiným konzervačním olejem.

Vloženo

To je hezky napsané..šrouby se nemažou, jen konkorem nebo konzervačním olejem :palec2: Tak rozhodně jsem neměl na mysli je strkat po hlavičky do vazelíny, maziv je dnes na trhu víc než dostatek a právě pro tyto účely. jinak vazelínu na styčné plochy nedávám..jednak po zimě tam stejně po ní nebude ani památka, popř. zaschne, navíc když se to přežene, odstředivá síla taky umí své a není nad řádně promazaný kotouč ;) Nikdy jsem se sundáním kola problém neměl, to raději paličkou nebo poklepáním kolo uvolním, než někam cpát vazelínu

Vloženo

no já nechávám přezout auta v pneuservisu a tam maj na tohle ty maníci takovej fígl... jeden si lehne pod auto a kopne zezadu do kola a druhej to kolo chytá... fakt nekecám!!! :) představa, že bych píchnul zadní kolo mě děsí, protože dřív než kolo by pak spadlo z heveru auto ;) jinak tenhle problém jem měl na F I., F II. i O I. ... na Otesánkovi to dnes sundali v pohodě :)

Vloženo
Šrouby se NIKDY nemažou

a já opět tvrdím, že šrouby mažu pravidelně (takovou speciální zlatou vazelínou v tubě, dřív jsem normálně půl závitu ponořil do tý červený), dělám to tak už hezkejch pár let a zajímalo by mě, proč teda podle tebe šrouby nemazat vazelínou, ale konkorem jo?

Vloženo (editace)

Já stříknu trochu Konkoru do vnitřního závitu. Konkor je konzervační olej. Brání i korozi.

Konkor 101

popis: Multifunkční mazací a konzervační olej. Chrání železné kovy proti korozi. Uvolňuje zaseklé a zrezivělé mechanismy. Chrání elektrické kontakty. Má vynikající dekarbonizační účinky (ideální k čištění zbraní).

post-10351-1225387667_thumb.jpg

Taky s ním ošetřuju vzduchovku. :D

Editováno: , autor: j0ska
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Šrouby klidně mazat, je totiž vyroben jako samosvorný, tudíž dotáhnete-li ho předepsaným momentem, nemůže se povolit. Ba naopak suchý závit klade velký odpor a zkresluje tak výsledný utahovací moment , nehledě na to, pokud píchnete a máte takto na sucho nějakým umělcem zaprasený šroub povolit tou faječkou ve výbavě někde na silnici. Kdo maže ten jede!!!! :palec2:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...