Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím, táta má Octavii I combi, 1.9 TDi - 66 kW, r.v. 2003, cca 179 000 km. Auto mu netáhne, do kopce třeba jede jen 80 km/h s plynem na podlaze, turbo je aktivní jak kdy, někdy střídavě ano, někdy ne. Když ale jede třeba po hrbolaté silnici do kopce tak turbo jede, na asfaltu ne. Na rovince jak kdy. V autorizovaném servise Škoda mu ochotně půjčili váhu vzduchu, tím to nebylo, bylo to v pořádku, byly vyměněný i všechny filtry, tím to také nebylo. Hadice vstřikování či ventily prý zkoumali a hlásili, že dle VAGu vestoje má prý vadné turbo. Mě se to ale nějak nezdá a kupovat nové turbo za 28 000 Kč? To je na hlavu :feve:

A jeden kámoš, kterej dělá v otcově malým autoservisu mi říkal, že prý diagnostikou za jízdy se to nedá zjistit, že se prý ukáže jen váha vzduchu a většinou zkresleně. Co je na tom teda pravdy? Moc tomu nevěřím.

Proto se ptám, co všechno ukazuje diagnostika za jízdy?

A jak dlouho by trvalo čištění turba a za kolik Kč?

Předem díky za odpovědi.

Vloženo

diagnostika za jízdy samo jde a celkem dost ukáže, teda když se ví, co se má číst a kde.

To, co popisuješ je s největší pravděpodobností turbo KO nebo regulace naklápění lopatek.

Vloženo

Děkuji za odpověď, takže jediná možnost je nový turbo? :( Jinak brzy to půjde na tu diagnostiku za jízdy a uvidíme. Protože mu to vynechává několikrát denně až to příjemný není.

Vloženo

nad turbem je taková "plechovka" je tam osička na naklápní lopatek,zkus jí zamáčknout,pokud se to nehne,je naklápění v háji,pokud se to hýbe je to o.k. měla by jít stlačit 1,5 až 2cm vrací se sama,jde to drobet ztouž a paleček od toho bolí ale zkus to

Vloženo (editace)

Tak to vypadá, že mám taky takový problém. Jel jsem z Bolky do Hradce a pomalu třičtvrtě cesty to prostě nejelo. Stojím na tom a nic. Tak jsem zkoušel všelijaké věci podřadit, přidat, nahoru přidat, zkusil jsem to vytočit na trojku----- PRD. Dojedu do Hradce jsem tam asi hodinu a půl, auto v klidu. Přijdu a hopla, jede jak z praku. Dnes jedu ani jednou to neudělá. Asi taky něco v nepořádku.???????

Editováno: , autor: nikolda
Vloženo

Tak už sem byl na diagnostice ve autorizovaném servisu Škoda a měl jsem tam přidělenýho chlapa, kterej s turbama dobře rozumí a očividně s tím dělá pořád, takže věděl co dělá a po diagnostice a hrabání kolem motoru i zespodu zjistil, že regulace lopatek (s těma krásně pohnul) a turbo je v pořádku, akorát je tam vadná regulační nádobka (zrovna si nevzpomenu jak se to přesně jmenuje), která dodává tlak do turba a byla propálená, děravá. Byl jsem u toho celou dobu osobně a on sám mi ochotně vše popisoval, proč to nefunguje a jak to funguje atd. Po demontáži plastového spodního krytu motoru vzal jakousi pistolku s hadičkou s manometrem, zapojil to do té nádobky zespodu a ukázal mi, že tam opravdu žádný tlak není. Kdyby tam byl tlak, tak se to pozná na manometru. Doporučoval mi demontáž turba, vyčištění a výměnu té nádobky. Čili vlastně regulace plnicího tlaku. Říkal mi, že zrovna tahle věc se bohužel nedodává zvlášť jako ND. Ale jsou opravny a firmy, které to dodávají a pohrají si s tím, takže Indi je jasná volba.

Jinak dle diagniostiky to hlásilo dvě chyby:

17664, P1256, 035

snímač teploty chladicí kapaliny -G62

přerušení/zkrat na plus

sporadická

(Tohle se brzy vyřeší)

a ta závada turba

17964, P1556, 035

Regulace plnicího tlaku

regulační mez nedosažena

sporadická

Vloženo

mel jsem to same,jak jsem tomu dal cocku tak to zacalo byl lenosny a vic jak 130 to nejelo.vag hlasil regulace plniciho tlaku horni mez prekrocena.vycisteno turbo a jede to jako za malda.byly zatuhla regulace lopatek.

Vloženo
Tak už sem byl na diagnostice ve autorizovaném servisu Škoda a měl jsem tam přidělenýho chlapa, kterej s turbama dobře rozumí a očividně s tím dělá pořád, takže věděl co dělá a po diagnostice a hrabání kolem motoru i zespodu zjistil, že regulace lopatek (s těma krásně pohnul) a turbo je v pořádku, akorát je tam vadná regulační nádobka (zrovna si nevzpomenu jak se to přesně jmenuje), která dodává tlak do turba a byla propálená, děravá. Byl jsem u toho celou dobu osobně a on sám mi ochotně vše popisoval, proč to nefunguje a jak to funguje atd. Po demontáži plastového spodního krytu motoru vzal jakousi pistolku s hadičkou s manometrem, zapojil to do té nádobky zespodu a ukázal mi, že tam opravdu žádný tlak není. Kdyby tam byl tlak, tak se to pozná na manometru. Doporučoval mi demontáž turba, vyčištění a výměnu té nádobky. Čili vlastně regulace plnicího tlaku. Říkal mi, že zrovna tahle věc se bohužel nedodává zvlášť jako ND. Ale jsou opravny a firmy, které to dodávají a pohrají si s tím, takže Indi je jasná volba.

Jinak dle diagniostiky to hlásilo dvě chyby:

17664, P1256, 035

snímač teploty chladicí kapaliny -G62

přerušení/zkrat na plus

sporadická

(Tohle se brzy vyřeší)

a ta závada turba

17964, P1556, 035

Regulace plnicího tlaku

regulační mez nedosažena

sporadická

JJ, to by sedělo.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...