Přejít na obsah

Octavia rv 98 1.6 74kW nebo 01 1.6 55kW?


Arbi

Doporučené příspěvky

U disků se rozlišuje jak průměr tak šířka, odpovídajíci disky a pneu najdeš v techničáku a nebo to možná tady bude někdo vědět popř gumaři ti to řeknou. Ještě se rozlišuje prolis, počet šroubů a průměr vnitřní díry, ale když řekneš disky na octávu tak dostaneš vždycky ty správný, je jich všude mraky... Dokonce bych měl plecháče v pěkném stavu na 195/65 15 - mám dvě sady a jednu už nebudu nejspíš potřebovat...

Jinak vem novější, protože čím starší auto tím víc problémů... Mne to častečně živí a vždycky je to stejný... úderem pátýho roku začínají problémy... rozvěcejí se a zhasínají kontrolky... přestávaj fungovat elektrický drobnosti... tu zámek/centrál... tu sklápění světel...

s 1,6 74kw jsem najezdil 280 000 - dobrý a bezproblémový, šlo to i točit a byla tam nahoře výkonová špička. S 1,6 55kw jsem taky jezdil a byl jsem fakt překvapenej! Nahoře teda opravdu nic, to nemělo cenu točit... ale dole táhla že jsem nestačil koukat. Pro toho kdo si zvykne že to dole a nahoře jede stejně a naučí se s tím podle toho jezdit je to fakt pohodový svezení.

Jinak lakování auta je divný... proč??? Poškrábaný... tomu nevěř! Vem si kolik stojí lak a dal bys lakovat starý auto naprodej protože je poškrábaný?

Kolegovi kdysi feldu dobily kroupy... ale fest... obě okna pryč... a střecha a kapota jak od kulometu... šlo to na pojišťovnu, skla a kapota samo výměna a střechu mu chtěli zakitovat a pak celý do laku. Vymohl si výměnu i střechy a když to prodával tak samo bazarníci věděli kam se dívat a všichni: nekecejte o kroupách, to bylo bouraný těžce a má to měněnou střechu a -20 000 dolu....

Jo jo ptali jsme se jestli to nebylo po kroupach ale prý ne, pak jsem zjistil pár jiných skutečností o putování toho auta a dobře že jsem nevzal, havarované asi nebylo ale prošlo více autobazary a to se mi nelíbilo. To novější má servisku a dokonce i účty z různých oprav tam jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdý a dobře tvarovaný sedadla (a to O má) jsou jasný klad!!!! Z toho tě totíž ani po dlouhý štrece nbolí záda a vylezeš v poho. Když si sedneš do většiny žabožroutů tak ti v první okamžik připadají úžasně pohodlný, ale po dvou hodinách z toho vylezeš jak zmlácenej...

Do servisu na prohlídku to rozhodně nedávej, to jak uslyšej tak jim přímo srdce přímo zaplesá.... nemusí hledat žádnou závadu, nemusí nic řešit dolejou ti ostřikovač a chladič, vymění předražený olej vykouří u toho dvě cigára napíše na to 10 normohodin a necháš tam 10 000 aníž by ti s tim cokoliv udělali. Tobě řeknou to co chceš slyšet, tj že to máš v pořádku.... a za to jim vlastně zaplatíš niž by se na autě cokoliv změnilo.

Najdi si (není to lehký... ) nějaký malýho servisáka a kterej se ti na to opravdu podívá a ne ti jenom za desítku řekne že to je OK. Zkoukne Ti destičky, kotouče, podívá se na gumy na podvozku, zkoukne vejfuk a dá ti nějaký doporučení s ohledem na stav a najetý km (skutečný/stočený) na výměnu oleje, rozvodů a svíček a filtrů)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou podsvícený a je tam žárovka! Já blbec :kuk: kvůli tomu rozebral půl palubky (no spojil jsem to s instalací handsfree... takže se zas tolik nestalo ) a ono je to úplně stupidní... vytáhne se tahem k sobě jeden z těch knoflíků - myslím rychlost ventilátoru???? nepamatuji ale najdeš tady a tam je ta bezpaticová žárovka. je úplně utopená, nejde chytit - musíš velkou pinzetou/peanem abys ji nerozdrtil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou podsvícený a je tam žárovka! Já blbec :kuk: kvůli tomu rozebral půl palubky (no spojil jsem to s instalací handsfree... takže se zas tolik nestalo ) a ono je to úplně stupidní... vytáhne se tahem k sobě jeden z těch knoflíků - myslím rychlost ventilátoru???? nepamatuji ale najdeš tady a tam je ta bezpaticová žárovka. je úplně utopená, nejde chytit - musíš velkou pinzetou/peanem abys ji nerozdrtil...

jo to jsem zkousel a nepovedlo se mi vubec vyndat ten prostredni otocny knoflik, nezda se mi ze by drzel tak fest. V prirucce jsem nasel ze je tam zarovka i postup vymeny ale pak je tam dovetek ze u novejsich modelu je misto zarovky LED a "pri zavade musime vymenit cely panel topeni" :-( tak doufam ze to neni muj pripad. Zase se mi nezda ze by odesla LEDka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdý a dobře tvarovaný sedadla (a to O má) jsou jasný klad!!!! Z toho tě totíž ani po dlouhý štrece nbolí záda a vylezeš v poho. Když si sedneš do většiny žabožroutů tak ti v první okamžik připadají úžasně pohodlný, ale po dvou hodinách z toho vylezeš jak zmlácenej...

Do servisu na prohlídku to rozhodně nedávej, to jak uslyšej tak jim přímo srdce přímo zaplesá.... nemusí hledat žádnou závadu, nemusí nic řešit dolejou ti ostřikovač a chladič, vymění předražený olej vykouří u toho dvě cigára napíše na to 10 normohodin a necháš tam 10 000 aníž by ti s tim cokoliv udělali. Tobě řeknou to co chceš slyšet, tj že to máš v pořádku.... a za to jim vlastně zaplatíš niž by se na autě cokoliv změnilo.

Najdi si (není to lehký... ) nějaký malýho servisáka a kterej se ti na to opravdu podívá a ne ti jenom za desítku řekne že to je OK. Zkoukne Ti destičky, kotouče, podívá se na gumy na podvozku, zkoukne vejfuk a dá ti nějaký doporučení s ohledem na stav a najetý km (skutečný/stočený) na výměnu oleje, rozvodů a svíček a filtrů)

jo jo tim do servisu jsem myslel sveho znameho servisaka ktery mi uz spravoval felicii, do ciziho servisu bych sel v krajni nouzi. To byl i jeden z duvodu proc jsem bral ceske auto, ze mi to ma kdo spravit :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mam takovej pocit, že ten knoflík tam drží docela fest. když to kdysi táta dával na roční prohlídku a zrovna to přestalo svítit, tak nám to vrátili s kombinačkama obtisklíma v knoflíku. takže se za to asi musí vzít fest. ale osobní zkušenost neám, tak radši počkej na další názor. navíc mám 05/00 a tam je žárovka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mam takovej pocit, že ten knoflík tam drží docela fest. když to kdysi táta dával na roční prohlídku a zrovna to přestalo svítit, tak nám to vrátili s kombinačkama obtisklíma v knoflíku. takže se za to asi musí vzít fest. ale osobní zkušenost neám, tak radši počkej na další názor. navíc mám 05/00 a tam je žárovka

no ja mam 2001 takze to mi dava sanci ze tam je jeste zarovka :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

urcite tam je zarovka - az ji budes chtit vytahnout - tu zarovku pouzij buzirku - ta je nejlepsi - kam se hrabe pinzeta - klouze.

Jinak ten knoflik jde opravdu blbe vytahnout, ale urcite kombinacky a kus hadriku - nic min, nic vic :) ale neprezen stisk - muze udelat krup :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš určo žárovku - mám jaro 2003 a byla tam žárovka... dělal jsem peanem (to je taková lékařská pinzeta s fixací) s citem a nerozmáčkneš. Pokud nemáš dílnu a nejsi elektrikář tak pinzetu či pean (používají rybáři na vyndavání háčků - jestli nemáš nějakýho v příbuzenstvu) seženeš asi snáz než bužírku odpovídajícího průměru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil v útery a už se chlubím i když není moc čím když je to Octavia classic(sociál) :-)) Ale o to nejde, hlavně že s tím dojedu do práce a zpátky. První dojmy oproti felicii:

- zadní okno fakt mohlo mít stěrač, v tomhle počasí přes něj nevidím nic

- naprosto tragické couvání i kdyby zadní okno mělo stěrač tak nepomůže, takže zbývají zrcátka, v nich zas nevidím zadní obrys auta takže moje couvaní je teď dost těžký :-) snad si časem zvyknu

- motorově i když jen 55kW je to pro mně dost rozdíl proti felicii samozřejmě daleko lépe jezdí

- sedadla mě zatím nenadchla, ve felicii bylo tak měko, tady je celkem tvrdo :-)

zatím jsem jenom dal zimní gumy a chystám se na prohlídku do servisu abych to měl v pořádku.

A jinak díky všem za doporučení, jsem rád že jsem koupil tu novější.

Tak gratuluju a ať slouží spolehlivě. A na to že je to classic-sociál se vykašli. Důležitý je technický stav. K čemu je ti klima, silný motor..., když to bude mít každou spáru mezi dveřma a karoserií jinou a co součástka to nalíčená past.

Ten stěrač by tam být mohl, ale není. Já osobně s tím problém nemám. Couvání chce trochu fištróna a cviku. Ale hele já s oktou začínal jako začátečník-teda pořád jsem mírně pokročilý začátečník a zvyknul jsem si. Je pravda, že záď ustupuje za zadní nápravou jakoby dovnitř, tak to chce odhad. No a když nená zbytí, tak si prostě vystoupím, jdu to dozadu omrknout kolik ještě můžu a pak zalezu a dokončím manévr :) furt lepší než něco nebo někoho očesat.

Sedadla u Feldy jsou sice měkčí, ale zase mají hrozně krátká opěradla. Hlavová opěrka tak hrozně tlačí do krku lol

Rozhodně se lépe cítím po vystoupení z Octavie, ale může to být u každého různé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš určo žárovku - mám jaro 2003 a byla tam žárovka... dělal jsem peanem (to je taková lékařská pinzeta s fixací) s citem a nerozmáčkneš. Pokud nemáš dílnu a nejsi elektrikář tak pinzetu či pean (používají rybáři na vyndavání háčků - jestli nemáš nějakýho v příbuzenstvu) seženeš asi snáz než bužírku odpovídajícího průměru

Tak jsem to vyrval :-) fakt to chtelo vetsi silu, zarovku jsem vyndal s pomoci gumove pasky a je spatna takze snad po vymene nebude problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to já mám horší "problém" nastartuju a jedu-panel svítí-přepnu větrák z 1 na 2 a panel zhasne lol pak je to otázka přesně odměřené rány pěstí, aby se zase rozsvítil :palec2: Takže to asi budu musek taky rozkuchat. Buď žárovka, nebo špatný kontakt.

Tak presne tenhle problem mela moje felicie, po nastartovani nesvitil levy ovladac vetrani, stacilo potocit a rozsvitil se. A videl jsem to i u jine felicie a kdyz to je i u octavie tak to neni chyba ale asi vlastnost znacky Skoda :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máme doma ještě bílou slečnu Felícii 1.3MPi 50Kw a u té je problém naprosto stejný-taky nesvítí ovladače topení někdy jo někdy ne. Pomůže taky rána pěstí. Akorát u Feldy ještě nesvítí občas kontrolka obrysových světel. I zde pomůže lehký úder kotníky do skla přístrojové desky a je po problému. asi fakt vlastnost škodovek a geneticky se dědí z generace na generaci :smich: ovšem kdyby všechny poruchy byly takovéhoto ražení, tak by to bylo dobré ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...