Přejít na obsah

Mlhovky a denní svícení


luke.bean

Doporučené příspěvky

Bazz: pro mě za mě,sviť si jak chceš - je mi to šumák lol lol lol

Nechci se opakovat,ale zajímalo mě PROČ ? to lidi dělají a co je k tomu vede.. neoslňuje mě to a ani mi to nevadí lol lol :p

proc to delajI???jednoduche a proste...je to kazdeho vec....at sio sviti treba sviickou....at ma k tomu jakykoliv duvod proc to delaji me to nezajima....jelikoz a protoze si objednam taky hidku do mlhovek a budu stim svitit pres den.libi se me xenon v cocce...staci???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že zákon č. 361/2000, § 32, odst. 4.) jasně říká, kdy se smí mlhová světla použít ;)

- Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.

Fakt miluji prudce inteligentní řidiče, kteří svítí mlhovkami i když to nevyžaduje situace na silnici. Jim stoupne sebevědomí, že patří mezi borce na silnici, ale chudáci, které tímto oslňují. No naštěstí neni problém jim jejich pohodový pocit, trochu znepříjemnit lol lol lol

Taky to miluji když je krásně jasná noc a za tebou se řítí nějaký prase a svítí mu úplně vše,opravdu krása a oči jim dloubat.

To je taky můj názor :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jako každému mi vadí, když někdo oslňuje, je jedno, jestli jsou to zadní mlhovky v noci, když svítit nemají, nebo dálkové vepředu, nebo i špatně nastavené tlumené světla (to nemluvím o expertech se 100W žárovkami a nehomologovanými HID....) Taky nechápu, proč to lidi dávají to potkávacích světel, když to můžou dát do dálkových a při "potkání někoho" to přepnout na klasiku a pak si zase svítit jak chce?

Jestli mlhovky oslňují (nevim, nějak jsem se na to nezaměřil) tak pro ně platí stejný metr, pokud ne, klidně bych je použil.

Je to nezákonné? - ano, je, protože se to nesmí tečka. Ale na druhou stranu, kolik máme nesmyslných zákonů a pořád jich počet narůstá. A ti blbečci policajti se snaží o dodržování hlavně těchto nesmyslů - tam jim to sype. Pokud se člověk s chladnou hlavou nad tím zamyslí, je to až nepochopitelné. Nechci se do toho zamotat, ani nechci někomu vnucovat svoje názory, ale "teoreticky" pokud jedu v noci 03:00 a v obci najdu semafor s červenou (provoz cca 1 auto/hodina),

nebudu čekat, zastavím, rozhlídnu se a projedu. Je to nezákonné, je. Ale. Pokud by tam stála naše slavná policie, delší dobu asi za volant nebudu moct...

To samé na stopce, jaký je praktický rozdíl v bezpečnosti mezi plouživou jízdou (třeba bez plynu na automatu) a stáním? Dle zákona velký, dle policie - to ví každý, a dle bezpečnosti - asi minimální. Hlavně vybrat co nejvíce peněz. Ano, člověka, co na takovém místě přeletí 50-tkou a více, bych zavřel. Stejná situace u alkoholu za volantem (nechci ze zastávat ožralů a blbců), ale proč mám být označen za vinníka nehody po požití 2 piv, když ten blbec do mně najel zezadu a já to ovlivnit nemohl? Ano, pokud spáchám něco, tak si za to slíznu i trest. Pokud při porušení pravidel nabourám, je to moje chyba a nesu odpovědnost. Proti tomu nemůžu říct ani ťuk. (bohužel jsou lidi, kteří i toto dokážou na soudech vyhrát a svoji chybu nemůžou ze zásady uznat).

Jenom jsem chtěl napsat, že, pokud poruším pravidla tak, aby to ostatním účastníkům provozu nevadí (nevím proč někomu vadí, že já nedodržím zákon, když jeho konkrétně neoslním ani ho jinak neohrozím - a zákon evidentně není OK), tak to nikoho nemusí zajímat.

A policie by se mohla přiučit a nevybírat peníze za blbosti, ale být tam, kde je to opravdu potřeba.

Jenomže tohle všechno by platilo, pokud by to respektoval každý Čech. Bohužel tady žije kopa vychcálků, nadrzlejch ignorantů, frajírků a jiných blbečků, kteří jsou téměř pánembohem a stejně si dělají co chtějí. A těmto to nezakáže ani policie, ani...

Asi tak, můžete nesouhlasit, můžete mně proklínat, a můžete i souhlasit. Dle toho se zařadíte do nějaké skupinky.

... a nechtěl jsem Vás urazit, Vás ohleduplný řidiče, kteří se chovají na silnici jak mají, kteří dokážete i předvídat chybu druhého a zabránit něčemu horšímu, než se poprat o poředí na křižovatce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já svítím celoročně už dávno před tím než to bylo uvedeno v zákoně a je už zvykem že si světla zapnu, ale stejně mám ty mlhovky takhle zapojený taky. Nahodou někdy zapomenu a za prvním rohem mě ťafnou cajzli. Takhle mi svítí aspon něco ..... a když nebudou zrovna fizli vědět že octava má mlhovky tak kokotsky v hlavních světlech, tak si třeba ušetřím pokutu a udržím si čistý konto. :kol-131:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze hlavne pre Vaša, ktory tu uz dlho dopytoval DP.

DP - Elektricke schema 44/2 str. 318, Svetla pre denne svietenie /bez xenon/ 8/2001 a vyssie...

Tu je zapojenie...

A ze sa o tom vobec este hadate... Tiez mi nevadi cim si svietite. Hmlovka je vsak na pokutu... Kazdy moze tvrdit ze jeho hmlovky neoslnuju /aj ked verim ze neoslnuju/. Preto je tu zakon a ten to upravuje, nie vzdy najstastasnejsie, ale vyhoviet tolkym chutiam a nazorom je velmi takze a v tom musite chapat aj zakonodarcov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem tu dlouho nebyl, to sem si pocetl. Ja bych teda asi ani ve tri rano na cervenou neprojel, byt bych par minut cekal, a fizlove byli v nedohlednu, asi jsem debil mi to prijde.

Mytus o zapojeni mlhovek, jako dennich svetel dle DP je teda vyvracen.

Nekteri teprve ted pochopili, ze je rozdil mezi dennimi a potkavacimi svetly.

Jini zase dosud nepochopili rozdil mezi dennimi a mlhovymi.

Dalsi zase nevidi vedne auto pred sebou, pokud nesviti, ja zas kontruji lepe viditelnymi brzdovymi svetly. chjo.

Nekere zakony jsou sice nesmyslne, zas ale jich nebyt, tak tady blbci jezdi s rozsvicenymi varovkami (modrymi).

Protoze nicemu to nevadi, neoslnuje to, setri se, vypada to dobre, je to v DP, na STK nic nerikali, policajti jsou blbci a xenony jsou drahy. Duvodu vic nez dost ne?

Mno je toho hodne tak to tady neLOCKnete.

Nakonec jeste znova kratky slovnicek pro "mlhovkare".

1.obrysovky: svetylka co zhruba oznacuji pozici vozidla

2.denni: sviti se s nima vedne, za nesnizene viditelnosti

3.koncova: to jsou ty cerveny svetylka co mate "na konci" auta

4.brzdova: taky na konci auta, ale sviti jen kdyz brzdite

5.blinkry: sviti prerusovane jsou oranzovy, vepredu i vzadu, doleva a doprava

6.varovky: to je zvlastni rezim tech blinkru, kdy blikaji obe strany a varujeme jimi

7.couvacky: jsou bila svetla na konci auta, sviti jen pokud couvate

8.mlhovka zadni: cerveny svetylko, nebo dve, na konci auta, musite svitit v mlze

9.mlhovky predni: svetla vepredu, co muzete pouzit za mlhy

Tak cemu teda nerozumite v bode 9?

Editováno: , autor: Galaxy64
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9.mlhovky predni: svetla vepredu, co muzete pouzit za mlhy

Tak cemu teda nerozumite v bode 9?

řečnická otázka: Proč je teda vypínač zapojen tak, že v první poloze zapínám nepovinná (přední mlhová světla) a až pak povinná zadní?

a co se týká toho semaforu (v tomto případě je to jedno), ale jsou případy kdy bezhlavým dodržováním zákona můžete situaci ještě zhoršit. A o těch "mravokárcích", co tady prudí (a zákony porušují stejně), jsem už toho slyšel dost. Je to jenom o tom, jestli si to člověk přizná nebo ne. Nepochybuji o tom, že každý nějaký zákon porušil, vědomě nebo nevědomky, je to docela jedno.

Mlhovkářů se nezastávám, jenom říkám že nemá smysl je odsuzovat (jiné barevné světýlka je věc jiná, to může člověka "uvést v omyl" a že člověku - řidiči víc vadí jiné věci/přestupky ostatních...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

recnicka otazka: proc moje auto umi jet 200 km/h, kdyz se u nas smi jezdit max 130 a to jeste jen na dalnici.

Stejne nelogicke jako zapojeni vypinace na mlhovky, na zakonu to ale nic nemeni, takze na recnicke otazky se obvykle odpoved neceka.

Tady to balim mam problem s immo. papa :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale nemusíš zrychlit na 200 abys mohl jet 130... takhle se můžeme bavit donekonečna. To nemá cenu. A pochybuji, že jsi nikdy neporušil zákon třeba tím, že jsi nejel více než 130 na dálnici, Ty jeden "mravokárce"... - a mně to ani nevadí, tak jak mi nevadí, když si někdo svítí mlhovkama, pokud neoslňuje.

To je horší - a to je zase zákonem povolené - když někdo zapne zadní mlhovky v dešti - to teda oslňuje jako prase!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

mám na O1 světla na denní svícení v nárazníku. Je to už 2 roky, jsou to polské kulaté 21W, už jsi nepamatuji na který pin je to zaplé, ale je to podle dokumentace originál VW někdy z 80 let minulého století. Z pinu to jde do jednotky, která spíná při nastartování motoru a pak na silové relé. ( nechtěl jsem riskovat je to sice jen 3,5 A a nevím na kolik je dimenzovaný spínač světel.) Jak nastartuji tak to za chvilku pípne a svítí. Pokud přestávám vidět na tachometr tak přepnu přepínačem světel a zapnu potkávací světla, tim automaticky vypnu denní světla. Je to zapojení podle zákona a nemusím se s nikým hádat. Po namontování jsem byl na STK, zkontrolovali funkci označení a řekli OK. ( ale chodit jsem tam nemusel, není to povinný ) . V prosinci jsem byl na standartní STK a technik neměl žádné připomínky jen kontroloval homologaci.

PS: Podle mě zapojovat mlhovky jako světla na denní svícení je pras*rna. Navíc světla na denní svícení mají svítit přímo vpřed (technické parametry světel), což mlhovky nesplňují.

Můj názor, NEKAMENUJTE MĚ!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
Čau,

mám na O1 světla na denní svícení v nárazníku. Je to už 2 roky, jsou to polské kulaté 21W, už jsi nepamatuji na který pin je to zaplé, ale je to podle dokumentace originál VW někdy z 80 let minulého století. Z pinu to jde do jednotky, která spíná při nastartování motoru a pak na silové relé. ( nechtěl jsem riskovat je to sice jen 3,5 A a nevím na kolik je dimenzovaný spínač světel.) Jak nastartuji tak to za chvilku pípne a svítí. Pokud přestávám vidět na tachometr tak přepnu přepínačem světel a zapnu potkávací světla, tim automaticky vypnu denní světla. Je to zapojení podle zákona a nemusím se s nikým hádat. Po namontování jsem byl na STK, zkontrolovali funkci označení a řekli OK. ( ale chodit jsem tam nemusel, není to povinný ) . V prosinci jsem byl na standartní STK a technik neměl žádné připomínky jen kontroloval homologaci.

PS: Podle mě zapojovat mlhovky jako světla na denní svícení je pras*rna. Navíc světla na denní svícení mají svítit přímo vpřed (technické parametry světel), což mlhovky nesplňují.

Můj názor, NEKAMENUJTE MĚ!

jj je to tak, pokud máte na mlhovkách - na skle značku RL tak je můžete používat jako denní svícení, pokud ne musíte je holt používat dle vyhlášky - pokud nechcete schytat nějaký ten flastr a bodík dolů... mne osobně 1000,- + 2 bodíky a to jsem je měl speciálně zapojené - seriové/paralelní přepínání a stejně jsem to neukecal... jsou to mlhovky a hotovo !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec jeste znova kratky slovnicek pro "mlhovkare".

1.obrysovky: svetylka co zhruba oznacuji pozici vozidla

2.denni: sviti se s nima vedne, za nesnizene viditelnosti

3.koncova: to jsou ty cerveny svetylka co mate "na konci" auta

4.brzdova: taky na konci auta, ale sviti jen kdyz brzdite

5.blinkry: sviti prerusovane jsou oranzovy, vepredu i vzadu, doleva a doprava

6.varovky: to je zvlastni rezim tech blinkru, kdy blikaji obe strany a varujeme jimi

7.couvacky: jsou bila svetla na konci auta, sviti jen pokud couvate

8.mlhovka zadni: cerveny svetylko, nebo dve, na konci auta, musite svitit v mlze

9.mlhovky predni: svetla vepredu, co muzete pouzit za mlhy

Tak cemu teda nerozumite v bode 9?

Dovolím si opravit Tvůj bod 1.

Obrysový světla - určují obrys vozu-po jednom kuse v každém rohu. U osobáku vzadu jsou zároveň koncovejma.

Poziční světla - označují pozici vozu -většinou sou i z boku vozu (oranžový)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si opravit Tvůj bod 1.

Obrysový světla - určují obrys vozu-po jednom kuse v každém rohu. U osobáku vzadu jsou zároveň koncovejma.

Poziční světla - označují pozici vozu -většinou sou i z boku vozu (oranžový)

no já bych tedy taky přidal,přední mlhová světla se musí použít (pokud jsou namontovaný)

za mlhy.sněžení a hustého děště.

Zadní mlh. světlo se musí použít za mlhy,sněžení a husteho děště - mimo obec ! ! !

proto má i vlastní vypínač možnost jí zhasnout a přední svítí dál aby jste v obci neosilnovali řidiče

jedoucí za vámi ! ! ! Hodně lidí to neví a pak se zlobí za ten flastřík když vás lapí a máte to za 500,

- nebo i bodík a v nejhorším i techničák, ten samý prušvih je ten - zapojit to na jeden vypínač -

proč shánět jiný s dvěma polohama že? to mi pak řekněte jak tu zadní ve městě zhasnete a když zhasnete i přední

tak vás osolí proč nesvítíte mlhovkama když je tam máte.... no je to zkrátka blázinec nó . . . .

není nad to mít to zapojený podle předpisů a tak to i používat...

Editováno: , autor: gene84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...