Květen 20, 201015 r Video opravdu povedené. Jsem celkem překvapenej jak to DSG rychle mění kvalty. Ještě jsem s ním nikdy nejel, znám pouze staré automaty a je to nebe a dudy. Krása, jen se chci zeptat, zda-li jsem viděl dobře. Když se řadí dolů tak se dává páka ksobě a když nahoru tak odsebe?? Není to trošku divné??
Květen 25, 201015 r Rozhodujeme se mezi 15" a 16" koly. Otázka zní nechat původní 15" ALU co jsou v Eleganci či prihodit 3 tis. na 16". Vzhledově to autu určitě pomůže, jízdní vlastnosti budou také jistější, ale pořád přetrvává obava ze zhoršeného jízdního komfortu, zvláště s ohledem na české silnice. Z informací co jsem našel tak by ten rozdíl neměl být nijak výrazný. Má někdo zkušenosti? Měl si někdo možnost v reálu vyzkoušet ovládání rádia na volantu? Zda je to užitečná pomůcka či zbytečnost?
Květen 25, 201015 r Mám zkušenosti a rozdíl mezi 15 palců Line (zima) a 16 palců Atria (zbytek) po výměně NEZNATELNÝ. Určitě se toho neboj.
Květen 25, 201015 r jsem taky pro 16". rozdíl ve vlastnostech neznatelnej a vzhledově určitě lepší pohled
Květen 25, 201015 r Autor Mám zkušenosti a rozdíl mezi 15 palců Line (zima) a 16 palců Atria (zbytek) po výměně NEZNATELNÝ. Určitě se toho neboj. Len pripomeniem, ze 16" na Fabii maju profil pneu nizky ako 18" na Octavii, 17" maju profil ako 19"...
Květen 25, 201015 r Máš zkušenosti, o které se můžeš podělit? Nebo připomínáš něco, co ti vyšlo na kalkulačce?
Květen 25, 201015 r No nevím, rozdíl neznatelný...nemyslím si to. Také záleží na tom, jak a kde budeš jezdit. Já jsem pro město volil lité 14 místo 15, kdy po jízdě ve dvou různých autech byl konfort v tom druhém menší. Kostky, koleje, výmol sem, výmol tam...paráda je jedna věc a pohodlí druhá, že?:-)
Květen 25, 201015 r O jakém autě mluvíš? Jaké rozměry pneu? To je imho docela důležitá věc. Mimochodem k těm číslům, co napsal cj. Ona je to na první pohled šokující matematika. Jenže když se na to člověk podívá podrobně, už rozměr 15 palců 195/55 má profil o cca 6mm nižší než 205/55 R16 na OII. Takže jedna věc je hodnocení tvrdosti (což nezáleží jenom na profilovým čísle pneu, ale celkovým naladění) a druhá věc rozdíl mezi patnáctkama a šestnáctkama. Ony jsou totiž Fabie a hlavně Roomstery dost tvrdé samy o sobě. Budu rád, když se CJ podělí se zkušenostma. Já za sebe (a dva lidi v rodině) můžu zodpovědně říct, že rozdíl v tvrdosti je opravdu neznatelný. 2x Roomster, v práci Fabia Combi provoz 2x Praha (tzn. koleje, kanály, kostky), 1x okresky (tzn. hlavně díry a nekvalitní povrch) kola Roomstery i Fabia 205/45 R16 léto, 195/55 R15 zima (dvoje lité, jedny plechové) Upraveno Květen 25, 201015 r od bojler
Květen 25, 201015 r Autor Isiel som len vo Fabii na 14" a potom uz len na 16" (ekvivalent vysky profilu 18" na Octavii). A musim povedat, ze Octavia na 18" bola pohodlnejsia, ale to nepripisujem inemu naledeniu podvozka, ale skor tomu, ze Octavia ma vacsi obvod kolesa aj sirku a niektore male nerovnosti si koleso jednoducho "nevsimne"...
Květen 25, 201015 r Predpokladam, ze ta Fabia byla 165/70 R14, je to tak? V praci totiz do faceliftu prvni generace brali prave Classic a ty se houpou jak kaceny. Mimochodem, bylo by to na delsi debatu, ale imho jde pri filtrovani nerovnosti co se tyce rozmeru celeho kola hlavne o sirku. Ale nechme toho.
Květen 26, 201015 r Autor jj, bol to ten rozmer 14-tok. Ako si to myslel s tym fitrovanim nerovnosti, ze viac zavisi od sirky? Podla mna sirka ovplyvnuje najma smerovu stabilitu naprav... Upraveno Květen 26, 201015 r od Cjoctavian
Květen 26, 201015 r sirsi kolo imho nevymete tolik der durch, tzn. jsou filtrovany ty nejvetsi rany. tak jako pri stani na obrubniku, taky drzi byt jenom na tretine plochy. ale data na to nemam
Květen 27, 201015 r Dostal jsem odpověď z infolinky Škoda. TSI 63kW + ESP = zadní brzdy bubnové. Kotoučové jsou jen u 77kW verze. Takže přítomnost ESP na typ brzd nemá vliv. Bojler: Díky za odpověď ohledně 15"/16" kol. Auto je už objednané s 16" koly Elba.
Květen 27, 201015 r No, tak to je škoda. Uvidíme, jestli nedošlo k úsporám i na předních kotoučích a nemají třeba všechny verze vpředu 256x22...
Květen 27, 201015 r To nevím, ale ŠA říká, že větší válec posilovače brzd u faceliftů umožňuje rychlejší a citlivější zpomalování vozu. A zapomněl jsem zmínit druhou novinku faceliftů: výstražné blikání brzdových světel při nouzovém brzdění a blikání výstražných světel po zastavení.
Květen 27, 201015 r Podle Vás je rozdíl mezi kotouči a bubny vzadu pro běžného řidiče nějak várazně znatelný? A o tom lepším učínku brzd u faceliftu píší i v testech, takže podle mě by to němělo být tak špatné.
Květen 27, 201015 r No samozřejmě, že to není špatné. Dokonce jim až nevonělo, že to brzdí tak dobře.
Květen 27, 201015 r kam sme to dospeli - setrenie na bezpecnosti Tak je to hlavně o tom, že to lidi nechcou... když si ani za 10 000Kč většina lidí ESP nekoupí (a to je v ceně kontrola tlaku v pneu, originální 2DIN rádio a maxidot), tak co chceš... Je ale škoda, že k tomu ESP ty kotoučový už nejsou. Aspoň je zase o důvod víc ke koupi 77kW
Květen 27, 201015 r Podle Vás je rozdíl mezi kotouči a bubny vzadu pro běžného řidiče nějak várazně znatelný? Mluví se o tom, že zadní brzdy mají cca 20% celkového brzdného účinku. Já jsem bohužel k dispozici nikdy totožná auta v totožném stavu jenom s jinejma zadníma brzdama neměl, ale nadřízený dřív závodil. Podle něho není účinek za mírného stylu nijak extra znatelný, ale když jde na věc, tak prý rozdíl je a dost znatelný. Ale můžeme se asi jenom dohadovat. Berme to pozitivně - oproti dřívějšku a západním zemím máme ceny aut směšné, ESP když není v základní výbavě, tak se i do Fabky dá pořídit za pár korun. Ještě před ani ne pěti lety neměla všechna auta ABS.. Mimochodem - u Octavie se dost solidně prodává model Prima bez ESP a hlavových airbagů..
Květen 27, 201015 r Kupce Primy moc nechápu..opravdu ne. Prodejce mi ji před pár měsíci nabízel a měl kecy o tom, že to je v podstatě clasic..když z něj pak vypadla absence esp a hlavových airbagů, tak jsem měl chuť mu ji natáhnout. Za hloupost, za drzost, čert ví, ale měl:-)
Květen 27, 201015 r Autor To nevím, ale ŠA říká, že větší válec posilovače brzd u faceliftů umožňuje rychlejší a citlivější zpomalování vozu. Tak s tym citlivejsim davkovanim suhlasim...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.