Přejít na obsah

Octavia RS a přímé sání


Balrog

Doporučené příspěvky

Mám dotaz: Chci si koupit na octavii RS přímé sání ( Kužel ).Slyšelů jsem,že to pár lidem zblblo motor a dělalo jim to neplechu.Než ho koupím tak jsem se chtěl informovat a ještě by mě zajímalo když zruším ten box na klasický filtr tak z boku dole vede hadice viz. foto a kam jí mám dát po výměně za kužel?díky

post-7840-1234631497_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz: Chci si koupit na octavii RS přímé sání ( Kužel ).Slyšelů jsem,že to pár lidem zblblo motor a dělalo jim to neplechu.Než ho koupím tak jsem se chtěl informovat a ještě by mě zajímalo když zruším ten box na klasický filtr tak z boku dole vede hadice viz. foto a kam jí mám dát po výměně za kužel?díky

Ahoj , nemuzu mluvit z vlastni zkusenosti. Ale jestli chces mit v motoru misto airboxu, kuzel, tak by to chtelo nak vyresit privod studeneho vzduchu. Aby to netahalo ten teplej vzduch z prostoru motoru. ( mozna i kvuli tomu to nekterym llidem zlobi )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 1,8T 4x4 a první co po koupi proběhlo bylo vyměna airboxu za kužel , ale drobátko byl problém s tou malou hadicí co vede do odvětrání klikovky tam se musí dát ten malý filt nebo to napojit mezi veliký kužela váhu vzduchu jinak s tím žádný problém nemám, auto se líp brchá, a s přívodem studeného vzduchu stačí nasměrovat kužel na vztup u blatníku když se vyndá origo airbox

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...st&id=92493

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já nevím :) zkuste se nad tím zamyslet..

1) v sání bez turba neproudí vzduch jen směrem do válců, ale i zpět. Vlastně kmitá - a celý to je spočítaný tak, aby při tom kmitání se posouval směrem do válců a tím zlepšoval plnění. Pokud na jednom konci změníte odpor vzduchu jiným filterm, celý ty pracný výpočty a ladění vývojářů jdou do čoudu - tu kmitací soustavu rozhodíte a spíš si zhoršíte plnění než zlepšíte... Že by někdo z výrobců těch filrů byl schopen a ochoten investovat do ladění sání s jejich otevřeným filtrem je utopie už jenom pro to kolik by to stálo... a teď ještě pro všechny auta pro který to vyráběj a kolik se toho prodá... minimum. Takže nic neladí a vsadí na tu zjednodušenou myšlenku že sníží odpor sání a ono to líp pojede....

2) u turba???? Turbo vytváří nějakej plnící tlak a ten je za turbem. co je před turbem je přeci úplně jedno - to na tlak za turbem nemá žádný vliv!!!! (pokud není vyloženě přívod ucpán což s běžným čistým filtrem není)

Chápu že mne za tohle řada z vás nebude mít ráda lol , ale je to stejná blbost jako magnetický spořič benzínu....

A to že něco obdobného vidíte na soutěžních autech - tak tím se nenechte zmást... to není jen filtr, to je i sací a výfukové potrubí přepracované a opět je to nějaká kmitací soustava kterou si pánové Krámský, Michl a další umějí spočítat a odladit.

Představa zvýšení výkonu montáží otevřeného filtru a nebo bručícího posledního dílu výfuku je z říše pohádek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taklže podle tebe to žádný vliv nemá a spíše autu uškodíš?já jsem nedávno dával do auto blow off ventil od bidrina MkII Twin port a nemá to zvuk co jsem čekal a četl jsem někde že je to mnohem lepší s otevřeným sáním a i motor líp jede,ale zase někdo říká,že to autu škodí tak nevím?každý tvrdí něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý tvrdí něco jiného - jde o to čím to má podložený.... jestli tomu rozumí a ví o čem to celé je - a to vědí automobilky a ladiči kteří do toho opravdu vidí (Kramský, Michl....) a nebo potřebuje zarobit peníze a tak vymyslí nějakou blbost kterou opřede nějakým zdánlivě logickým vysvětlením...

To je jako s oleji.... vidí do toho jenom automobilky, fabriky co olej vyrábí a tribotechnické výzkumáky..... a podívej se kolik je tady "fundovaných" odborných příspěvků typu : nalil jsem tam olej XXXX super syntetic pro racing gxl (litr za 2000) a už jsem najel 2000km a fakt super! (co jako je super??? že se mu to nezadřelo???) :p

Pokud chceš zvyšovat výkon, tak je to vždycky komplexní zásah do motoru - od sání přes vačky, větší ventily, hlavu, až po výfukové svody... což je za desítky tisíc.... Že něčeho dosáhneš vyměnou filtru, posledního dílu výfuku, iridiovejma svíčkama a pod je jen iluze...

U turba samozřejmě můžeš změnit mapy a tím zvýšit tlak turba a navýšit do určité míry výkon...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý tvrdí něco jiného - jde o to čím to má podložený.... jestli tomu rozumí a ví o čem to celé je - a to vědí automobilky a ladiči kteří do toho opravdu vidí (Kramský, Michl....) a nebo potřebuje zarobit peníze a tak vymyslí nějakou blbost kterou opřede nějakým zdánlivě logickým vysvětlením...

To je jako s oleji.... vidí do toho jenom automobilky, fabriky co olej vyrábí a tribotechnické výzkumáky..... a podívej se kolik je tady "fundovaných" odborných příspěvků typu : nalil jsem tam olej XXXX super syntetic pro racing gxl (litr za 2000) a už jsem najel 2000km a fakt super! (co jako je super??? že se mu to nezadřelo???) :p

Pokud chceš zvyšovat výkon, tak je to vždycky komplexní zásah do motoru - od sání přes vačky, větší ventily, hlavu, až po výfukové svody... což je za desítky tisíc.... Že něčeho dosáhneš vyměnou filtru, posledního dílu výfuku, iridiovejma svíčkama a pod je jen iluze...

U turba samozřejmě můžeš změnit mapy a tím zvýšit tlak turba a navýšit do určité míry výkon...

Plny suhlas. Fabrikanti nie su ko....ti. Auto sa vyvija niekolko rokov, kym pride k zakaznikovy. Vsetko su vypocty a jedno s druhym ma suvis. Take sanie je hotova veda. Ked som si daval na Rapide upravit hlavu a sacie tak az vtedy som videl co vsetko treba porobit.... a este aj vacku som menil. Bolo treba prisposobit predzapal, stupne, strunku v rozdelovaci, inu volu na ventiloch, inak natryskovat karbec atd, atd... Ale sanie zostalo fabricke.... neni to len vymenim filter a mam doma kone, ktore blbci vo fabrike vobec nevedeli nahnat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A odpovíte mi na mojí otázku?Chápu,že je to otázka peněz.Chtěl bych na autu trochu zlepšit výkon za rozumný peníz a nechci si zničit auto třeba tím otevřením sáním a proto se ptám.Díky

To co pisu pani nahore je sice vseto pravda, ALE: U rapida si to musel prisposobit, pretoze auto nema riadiacu jednotku, ktora si na zaklade informacii z cidiel upravi vsetko, co si ty musel nastavit. A za dalsie, v okamihu ako sa urobi zasah do riadiacej jednotky je povodny navrh sania k nicomu, preto nic nepokazis, ked si das otvorene sanie, motor dostava jednoznacne viac vzduchu(je lepsie ked turbo nemusi ten vzduch "tahat", ale ma ho uz na vstupe dostatok) :palec2:

Ale odporucam ti kupit KIT naporoveho sania, ten je predsa len sofistikovanejsi a nasavanie tepleho vzduchu, hlavne v lete je vylucene...

Editováno: , autor: ywes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co pisu pani nahore je sice vseto pravda, ALE: U rapida si to musel prisposobit, pretoze auto nema riadiacu jednotku, ktora si na zaklade informacii z cidiel upravi vsetko, co si ty musel nastavit. A za dalsie, v okamihu ako sa urobi zasah do riadiacej jednotky je povodny navrh sania k nicomu, preto nic nepokazis, ked si das otvorene sanie, motor dostava jednoznacne viac vzduchu(je lepsie ked turbo nemusi ten vzduch "tahat", ale ma ho uz na vstupe dostatok) :palec2:

Ale odporucam ti kupit KIT naporoveho sania, ten je predsa len sofistikovanejsi a nasavanie tepleho vzduchu, hlavne v lete je vylucene...

To mas pravdu. Rapid je niekolko rokov starsi a neda sa to mozno az tak dobre porovnat. Chcel som tym len povedat, ze veci navrhnute fabrikou nie su zle. Neviem co chyba, ked si auto bere vzduch z blatniku, kde je mimo tepelnoho zdroju - motoru. A u turba sa mi zda akekolvek menenie vloziek a vzduchovych filtrov zbytocne. To turbo to tam natlaci. Mozno len zlepsit privod studensieho vzduchu by malo vyznam. A riadiaca jednotka tiez nie je nesmrtelna a nevie sa prisposobit vsetkemu. Dlzka a tvar sania ma velky vplyv na krutak a jeho priebeh ako aj na ostatne veci s tym suvisiace, ktore si ja ako clovek vobec nie fundovany neviem ani predstavit.

Pri rapide som mal skusenost, ze kratke sanie mi pomohlo v rozmedzi otacok 6000 az 7000 tisic. Coz je pre ucel nadstandardneho uzivania motoru stale neprijatelne. Pri pretekoch mozno ziaduce. Aj fabrika pouziva nieco ako variabilne sanie. Vie preco....

Je pravda, ze fabrika navrhuje veci aby co najlepsie fungovali v sirokom spektre - od spodu az hore. Cize snazi sa trafit nejaky stred. Je vzdy moznost doladit to v nejakych pozadovanych rozsahoch lepsie..... ci na spodu alebo hore pri 6000 a vyssie.... Osobne si myslim, ze trafit nieco na stred do nejakeho akoze "kompromisu" je najvacsi problem a klobuk dole pred tymi, co to tak navrhnu....

Od akoze otvoreneho sania by som si nic extra nesluboval.... teda u turba, mozno lepsi zvuk....

Ale rad podiskutujem.... -_-

Editováno: , autor: Eresto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napr. Octavia 1,6 55kW kape na zly privod vzduchu k saniu. Bere to vsetko teplo od motoru. V lete to auto ma 29, 7 kona.... Je to hruza.... A vymena filtru by nicomu nepomohla.... Tam to sudruhovia nejak nedomysleli, asi sa im nechcelo.... To berem. To uz aj favorit a stara škodarna mali lepsie vymyslene...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sanie z blatnika je podla mna nedostatocne. Povodne som na povodny airbox urobil privod vzduchu hlinikovou hadicou priamo z naraznika a rozdiel bol citelny... 1.8T nema pokial viem variabilne sanie, ale isty si nie som. Teraz som kupoval kit od K&N Typhoon a je to znova poznat, motor je citelne zivsi. Samozrejme mam upravenu riadiacu jednotku, 1.8T v RS, aj normalnej octavii ma "orezane" parametre pre plochy priebeh krutiaceho momentu. Ked ho das upravenim riadiacej jednotky navysit (u mna zatial 295Nm) tak je potreba viac vzduchu, ako dokaze povodne sanie poskytnut. Bol som s autom na valcovej brzde a tam to bolo jasne vidiet, ze motor ma malo vzduchu, po uprave sania uz k prepadu vykonu nedochadzalo... Bavime sa ovsem o naporovom sani, nie obycajnom namontovani sisky na miesto povodne airboxu, v zime to este ujde, ale v lete je naivne mysliet, ze ten malicky privod vzduchu z blatnika staci. Naviac, neviem ako je to u RS, ale ja mam cely priestror v blatniku zakryty plastami(podblatnik,trojuholnikovy plast na spodku,plna mriezka v narazniku-tu som prerobil) Takze napor vzduchu je tam len pri vyssich rychlostiach, pri zrychlovani z 50 na 100 tam toho "cerstveho" vzduchu urcite tolko neprudi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sanie z blatnika je podla mna nedostatocne. Povodne som na povodny airbox urobil privod vzduchu hlinikovou hadicou priamo z naraznika a rozdiel bol citelny... 1.8T nema pokial viem variabilne sanie, ale isty si nie som. Teraz som kupoval kit od K&N Typhoon a je to znova poznat, motor je citelne zivsi. Samozrejme mam upravenu riadiacu jednotku, 1.8T v RS, aj normalnej octavii ma "orezane" parametre pre plochy priebeh krutiaceho momentu. Ked ho das upravenim riadiacej jednotky navysit (u mna zatial 295Nm) tak je potreba viac vzduchu, ako dokaze povodne sanie poskytnut. Bol som s autom na valcovej brzde a tam to bolo jasne vidiet, ze motor ma malo vzduchu, po uprave sania uz k prepadu vykonu nedochadzalo... Bavime sa ovsem o naporovom sani, nie obycajnom namontovani sisky na miesto povodne airboxu, v zime to este ujde, ale v lete je naivne mysliet, ze ten malicky privod vzduchu z blatnika staci. Naviac, neviem ako je to u RS, ale ja mam cely priestror v blatniku zakryty plastami(podblatnik,trojuholnikovy plast na spodku,plna mriezka v narazniku-tu som prerobil) Takze napor vzduchu je tam len pri vyssich rychlostiach, pri zrychlovani z 50 na 100 tam toho "cerstveho" vzduchu urcite tolko neprudi...

No pod blatnikom to sice nejak extra odvetrane neni, to mas pravdu. Ale je to 39 krat lepsie ako ked niekto pukne sisku namiesto airboxu. V tomto sa zhodneme... A RS neviem ci ma variabilne sanie. 1,6 SR 74KW ho mala.... Neviem ako ostatne... Urcite ho vsak nemala 1,6 55kW.

A chces mi povedat, ze ti prerobenie sania zvysilo krutak alebo zlepsilo jeho priebeh od spodu az hore???? nikde neubralo? len pridalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sanie z blatnika je podla mna nedostatocne. Povodne som na povodny airbox urobil privod vzduchu hlinikovou hadicou priamo z naraznika a rozdiel bol citelny... 1.8T nema pokial viem variabilne sanie, ale isty si nie som. Teraz som kupoval kit od K&N Typhoon a je to znova poznat, motor je citelne zivsi. Samozrejme mam upravenu riadiacu jednotku, 1.8T v RS, aj normalnej octavii ma "orezane" parametre pre plochy priebeh krutiaceho momentu. Ked ho das upravenim riadiacej jednotky navysit (u mna zatial 295Nm) tak je potreba viac vzduchu, ako dokaze povodne sanie poskytnut. Bol som s autom na valcovej brzde a tam to bolo jasne vidiet, ze motor ma malo vzduchu, po uprave sania uz k prepadu vykonu nedochadzalo... Bavime sa ovsem o naporovom sani, nie obycajnom namontovani sisky na miesto povodne airboxu, v zime to este ujde, ale v lete je naivne mysliet, ze ten malicky privod vzduchu z blatnika staci. Naviac, neviem ako je to u RS, ale ja mam cely priestror v blatniku zakryty plastami(podblatnik,trojuholnikovy plast na spodku,plna mriezka v narazniku-tu som prerobil) Takze napor vzduchu je tam len pri vyssich rychlostiach, pri zrychlovani z 50 na 100 tam toho "cerstveho" vzduchu urcite tolko neprudi...

No stale je lepsie vyvedenie do blatniku ako siska pod kapotou, hoci to tam je ako hovoris zadeklovane a moc tam toho vzduchu neprudi. Neviem ci ma RS variabilne. Udaval som to len ako priklad, 1,6 74 kW ho mala.

Tebe prerobenie sania prinieslo lepsi krutak a jeho priebeh v celom rozsahu??? Vsade to len pridalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No stale je lepsie vyvedenie do blatniku ako siska pod kapotou, hoci to tam je ako hovoris zadeklovane a moc tam toho vzduchu neprudi. Neviem ci ma RS variabilne. Udaval som to len ako priklad, 1,6 74 kW ho mala.

Tebe prerobenie sania prinieslo lepsi krutak a jeho priebeh v celom rozsahu??? Vsade to len pridalo?

Jednoznacne zlepsenie "vocpoda" ale aj vseobecne je to zivsie. Ale opakujem, na aute je upravena riadiaca jednotka a povodne parametre uz davno neplatia. Kym to nebolo cipnute, nemala tato uprava zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejnak je to spíše placebo :) Někde jsem viděl test a přidalo to celkem prd.

Výhodu bych viděl spíše v designu. :)

Precitaj si co som pisal vyssie, ja som to skusal priamo na motorovej brzde. Niekde mam scany z brzdy pred instalaciou sania a po(resp. vtedy som dal len hlinikovu ruru pramo na origo airbox) V grafe boli normalne prepady vykonu a krutiaceho momentu, po zlepseni sania sa to vyrovnalo, ale nebolo optimalne. Ked pisem o citelnom zlepseni, nevymyslam si, nie som zamestnanec firmy K&N ;) Foto bude, az ked bude cele auto hotove, konecne ho po 4 rokoch dam do sekcie Vase Octavia I a na dalsi rok ho asi predam... Ale fotky toho sania mas tu:

http://www.sportmotor.cz/filtr.htm

vyzera to uplne rovnako, akurat na motore znak skoda :D

Editováno: , autor: ywes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak v RS, ale mě se u 1,8T 110kw AGU po montáži přímého sání výrazně změnil (pro mě k lepšímu) zvuk motoru. Výkon je podle mě stejnej. Jde tedy spíš o zvuk a je pěkně slyšet odfuk turba přes sériový DV Bosh, dokonce snad víc jak u BOV.

Doporučuji tak spíš kvuli hlubčímu zvuku než kvuli zvýšení výkonu, a samozřejmě bud stáhnout k podběhu nebo odstínit od tepla z mototru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...