Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

Nikdy zadny chip ani upravu RJ jsem nedelal, pokud to nekdy nedelali v autoriz. servisu, kde jsem reklamoval vadu, ze nema vykon. Nakonec jsem to nechal opravit jinde,... Kde zjistily uvedene vady. Opraveno v Diesel centrum Petr Rada. PredtiM hledal chybu i Martin Rubas, ale rikal vse ok,... Vypis zavad taky ciste. Je zajimave, ze kdyz mi po oprave udelal Ferda zakl. nastaveni egr atd. Tak to jelo krasne. Druhy den zase mrtve. Tak jsem byl za Jardou Kocim, delali jsme log z jizdy. A ten laboroval az zkusil odpojit podtlakovou hadicku k egr a nasledne bylo auto zivejsi pri reakci na plyn. Jen se divil, ze kdyz tohle kazdemu udelal, vzdy mu to vyhodilo na panelu pristroju emise (ruzovy motor) a me nic. Stridany ruzne rezimy - dalnice, obec, mesto, okreska. Ale zavada vyskocila jen na vagu. Ted cekam, zda to bude egr. Pokud ne, tak uz netusi,... Kde hledat, proto se ptam, zda nemel nekdo podobny problem, ci kde hledat??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ja se akorat chystam zaslepit egr u seat altea xl 1.9Tdi - bxe 2007 a rikate ze uz pristi rok neprojdu emisema ju  .-) navic jsem zjistil, ze sem si poridil uz nachipovane auto, tedy co mi rikal soused, kdyz mi to napichnul na diagnostiku. Rikal ze mi to nejak moc tahne kdyz jsme se chteli bezne kouknout do RJ co tam najdem nebo nenajdem. Porovnal navic mapy a zjistil, ze nejsou podle origose ale ze je to vcelku pekne udelany. Tak otazka co s emisema, porad tu zaslepku vyndavat se mi nechce a dost premyslim o tom, ze si necham nahrat original mapu, preci jenom se bojim - turbo slysim jak si piskne kdyz pridam poradne a o spojce ani nemluvim, vsechno to musi jit za chvili dohaje pokud budu chtit vyuzit plnej vykon. Chipovani jsem se dycky branil. Najeto 203tis km je dost, tak cekam jak turbo tak spojku. Ale ze to bude nachipovany sem vubec necekal u takoveho rodinneho auta :-) Nejradsi bych, kdyby mi nekdo zkouknul v jaky fazy to turbo je, pripadne se mi na to podival celkove, premyslim i ze si udelam test na valci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mimochodem jak poznam kdy udela turbo papa ...da se nejak zabranit rozlitnuti a nemit motor v hajzlu? narval sem do nej ted dost penez - rozvody, saly srouby, provozni kapaliny atd, nekde sem slysel, ze kdyz je zaslepeny egr a vylitne turbo, ze to zaslepeni pomuze, ze se to nedostane do motoru bo co, pripadne nejaka kontrola nebo nejaky mereni turba je? a to ze vylitne do motoru je tim, ze se zadre lozisko? to by pak melo bejt poznat daleko dopredu ze jsou nejaky divny zvuky..nechci do auta zbytecne cpat, ale zase nechci,aby mi to nekde vylitlo a udelalo diru do penezenky..uz jen tim, ze sem vymenil ty šaly od TH co davali spatny a mel strach aby mi nevylitly ojnice se ted bojim o to turbo co piskne pri tahu, navic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako moc piska to turbo?

inac, ze by turbo zabilo motor, to som ani nevedel ze sa moze stat :D to by si musel nasat hadam nejaky kamen aby rozlamal lopatky

 

 

Rotor jak se točí tak miniaturní částečka prachu způsobí kritický nevývažek a rotor se vychýlí k obalu turba a práskne do něj. V tu chvíly se lopatky rozletí na hodně částí a vlítnou do sacího traktu. Ten se pak po takovéto destrukci musí celý vyčistit. Dále jak je psáno víš. Když turbo odchází tak saje olej do té doby než vysaje celou náplň a pak se zadře. Dá se to poznat že auto kouří jak dýmovnice. V tu chvíly je jen malá chvilka na to chcípnout motor, který normálním způsobem ( otočením klíčku ) vypnout nejde. Takže se to musí přes rychlost a brzdu jak se říká na hulváta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarátovi sa to stalo na O1. Vysypali sa lopatky, kúsky nasalo do motora ktorý zablokovali - nedal sa ani pretočiť. Urobilo to peknú škodu. Dva piesty s odtlačkami, polovica ventilov KO ...

 

Stav turba podľa zvuku súdiť ťažko. Ja mám na BXE po repase a po cca 10 000 km zas začína počuť. Niektorým píska od novoty a najazdili kopu km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Co myslíte Octa 1,9 tdi rok 2008 najeto 230 000 km? Je to hodně na tento motor nebo se nemusím bát? Auto je za 119 000 ,- a je i servisovaný ve ŠA.....dost váhám...auto má dělanou novou spojku, tlumiče a rozvody před 30 000 km...

Editováno: , autor: lukino200
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jaký je to rok?

 

Do 28.2.2007 se používal v 5°a 6° převodovkách MQ250 olej syntetický G 052 726 A2. Jelikož došlo ve výrobě převodovek ke změně synchronních kroužků (dříve závitové, nový synchronn s vrstvou molybdenu) se přešlo na olej minerální s aditivy G 052 512 A2 jeho množství 2,0 +0,1l.

 

 

 

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to mozne, ja ho tam mam mit taky (Octavia II 1.9 TDI BJB MR06). Kdyz jsem olej menil, dal jsem ho tam, ale zadne zlepseni nenastalo (obcas mi sla spatne radit dvojka). Po 18 tkm jsem tam nalil G 052 512 A2, ktery doporucuje Sixta. Od te doby mam pocit, ze je to o neco lepsi. Tento olej tam mam uz 41 tkm a zadny problem. ;)

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tezko rict. Ten druhy olej to taky uplne nespasil. Ale o neco lepsi to asi je. Jeste jsem mozna udelal chybu v tom, ze jsem ho tam nedal dost. Podle Sixty tam ma byt 2,1 litru. Samozrejme jsem objednal jen 2 litry (co bych delal se zbyvajicim 0,9 litrem) a celou tu dobu tam ten 1 decilitr chybi. Az ho budu menit priste, objednam zase jen 2 litry, ale 1 dl pridam z vypusteneho oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim vas.

Mam dotaz. Mam Octavii II 1.9TDI 2006 BKC. Najeto 231 000km.

Pri koupeni jsem nechal menit rozvody i filtry s olejem. Kouneno pred rokem a pul.

TED - olej a vsechny filtry mam cerstve vymenene. Spojku jsem nechal menit chvylku po koupeni auta.

Spotrebu mam 5,7 na sto. Nekdy vic nekdy i mit. Auto jede dobre.

Ale dotaz je ve zvuku motoru. Ma zvuk jako klasik naftak. Ale je tam i jeden zvuk navic.

Jako by nekde neco do neceho narazelo. Neni to tichy zvuk ale ani hlasity. Jde to sliset z vezku u leveho kola a z vrchu kdyz se otevre kapota.

Za jizdy to jde citit vyrazneji pri pridavani plynu.

Jsem totalni amater co se tyka konstrukce motoru.

Jinak predem diky za pripadnou radu. A snad jsem to nepopsal na akorat jednu vec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...